• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Zdravím všechny mazdaklaňáky a obracím se na Vás s prosbou o radu. Nechci plevelit novým vláknem, přifařím se sem. Před 3 lety jsem díky tomuto fóru získal Mazdu 6 GH 125 kW kombi, dosud naprostá spokojenost a bez závad. Nicméně nyní mi přibržďuje pravé přední kolo. Krátká cesta OK, ale nad 20 kilometrů už to dost hřeje. Rozumím tomu jako koza petrželi (jsem obvoďák :) ), ale mám kamarády automechaniky. Brzdy rozebrány, rozhýbány, promazány, nové brzdové destičky...problém ale trvá. Prý zkusit vyměnit hlavní brzdový válec - nikde ale není skladem, objednací doba měsíc. První dotaz zní, jestli někdo z Vás nemá tento brzdový válec doma, případně kde ho sehnat. Dále pak prosím o inspiraci, co dalšího by mohlo být příčinou problému (vygooglil jsem třeba možný problém s ABS...)
Díky moc za rady a za pomoc!
 
Zdravím všechny mazdaklaňáky a obracím se na Vás s prosbou o radu. Nechci plevelit novým vláknem, přifařím se sem. Před 3 lety jsem díky tomuto fóru získal Mazdu 6 GH 125 kW kombi, dosud naprostá spokojenost a bez závad. Nicméně nyní mi přibržďuje pravé přední kolo. Krátká cesta OK, ale nad 20 kilometrů už to dost hřeje. Rozumím tomu jako koza petrželi (jsem obvoďák :) ), ale mám kamarády automechaniky. Brzdy rozebrány, rozhýbány, promazány, nové brzdové destičky...problém ale trvá. Prý zkusit vyměnit hlavní brzdový válec - nikde ale není skladem, objednací doba měsíc. První dotaz zní, jestli někdo z Vás nemá tento brzdový válec doma, případně kde ho sehnat. Dále pak prosím o inspiraci, co dalšího by mohlo být příčinou problému (vygooglil jsem třeba možný problém s ABS...)
Díky moc za rady a za pomoc!
Ahoj, spíš to chce celý ten třmen zrepasovat. Je možný že se nafoukla těsnící gumička pístku ve třmenu a takhle se to chová. V opravdu výjimečných (ale ne nemožných) případech se jednosměrně ucpe hadička ke konkrétnímu třmenu.
Kdyby byl špatný hlavní brzdový válec na tomhle okruhu, tak by zároveň s pravým předním kolem přibrzďovalo i levý zadní (nebo by bylo prostě něco špatně i s ním)
 
Zdravím všechny mazdaklaňáky a obracím se na Vás s prosbou o radu. Nechci plevelit novým vláknem, přifařím se sem. Před 3 lety jsem díky tomuto fóru získal Mazdu 6 GH 125 kW kombi, dosud naprostá spokojenost a bez závad. Nicméně nyní mi přibržďuje pravé přední kolo. Krátká cesta OK, ale nad 20 kilometrů už to dost hřeje. Rozumím tomu jako koza petrželi (jsem obvoďák :) ), ale mám kamarády automechaniky. Brzdy rozebrány, rozhýbány, promazány, nové brzdové destičky...problém ale trvá. Prý zkusit vyměnit hlavní brzdový válec - nikde ale není skladem, objednací doba měsíc. První dotaz zní, jestli někdo z Vás nemá tento brzdový válec doma, případně kde ho sehnat. Dále pak prosím o inspiraci, co dalšího by mohlo být příčinou problému (vygooglil jsem třeba možný problém s ABS...)
Díky moc za rady a za pomoc!
Me tohle delalo na Primere vpredu vlevo. Zrovna na trase 280 km z chalupy. Dojel jsem asi 60 km, kdy se to dost hralo, ke kamosovi, ktery bydli cestou, a u neho jsem odpustil z tremu trochu brzdovky, coz pomohlo a dojel dalsich 220 km domu s mirnym zahrivanim. Nastesti byla zima a byla i brecka usekama, takze se to chladilo. Doma jsme to pak rozhodil, zcekoval a nic nenormalniho neobjevil. Nandal jsem levne desky na zkousku, jezdil a normalne to chodilo bez zahrivani, tak jsem pak dal zase EBC. Je fakt, ze ty EBC desky, na kterych se hralo byly uz na hranici zivitnosti a jedna na tom hrejicim se kole byla obzdena konvexne. Zakze se tam mozna pohybovala volne a sprajcla se a jak jsem odpustil brzdovku, tak se to uvolnilo.
Dalsi mi pak hralo prave zadni, ale fakt jako brutalne to topilo. Smrad strasny. Stalo se mi to asi 40 km od domova nahle. Tak jsem zastavil a nechal to vychladnout. A vratil se domu. Doma pak vymena obou trmenu na naprave za tovarne repasovane i s hadickama a byl klid.
 
Ahoj Junqueiro, dík za reakci. U mé mazdy kamarád vypustil brzdovou kapalinu a byl to prý pěkný humus plný usazenin (a to jsem ji nechal měnit přesně před rokem, nějakou podle rad zde na fóru - od Motulu, najeto od té doby 15 tisíc km), vyměnili oba přední třmeny za nové (aftermarket) i s hadičkami, brzdový válec ponechán (nový se nedá sehnat, jedině originál z Hirošimy, čekací doba tak měsíc, Q27 GS1G-43-40Z GS1G-43-40Z za13784 Kč s DPH na Profidily.cz, kdyby to někdo potřeboval) a už to nepřibržďuje a nehřeje. Takže jak psal Max6, asi ucpané hadičky nějakým bordelem. Díky všem za odpověď a podporu, přeji hodně šťastných kilometrů s vašimi Mazdami.
 
Ahoj Junqueiro, dík za reakci. U mé mazdy kamarád vypustil brzdovou kapalinu a byl to prý pěkný humus plný usazenin (a to jsem ji nechal měnit přesně před rokem, nějakou podle rad zde na fóru - od Motulu, najeto od té doby 15 tisíc km), vyměnili oba přední třmeny za nové (aftermarket) i s hadičkami, brzdový válec ponechán (nový se nedá sehnat, jedině originál z Hirošimy, čekací doba tak měsíc, Q27 GS1G-43-40Z GS1G-43-40Z za13784 Kč s DPH na Profidily.cz, kdyby to někdo potřeboval) a už to nepřibržďuje a nehřeje. Takže jak psal Max6, asi ucpané hadičky nějakým bordelem. Díky všem za odpověď a podporu, přeji hodně šťastných kilometrů s vašimi Mazdami.
Tak cajk, hlavne ze se to tim vyresilo. A tu kapalinu ti take menil kamos, nebo jsi to daval k nekomu jinemu? Jestli ti nahodou neodsali jen z nadobky a dolili ji a vubec cely system neproplachli novou.
 
Nikde to nevidím, tak se zeptám, jestliže chci provést průběžnou očistu brzd. Má smysl nějak rozebrat el. ruční brzdu a vyčistit/promazat nebo do toho futrálu vůbec nelézt, jestliže to funguje (brzda bude v servisním módu).
 
Pokud někdo bude hledat OEM zadní kotouč CX-3 Fl nebo CX-30 (BDTS-26-251), tak zatím jen Textar TXT 92324703
 
Nevím co myslíš tím "OEM". OEM je originál a to určitě Textar není.

Ale, jestli konstatuješ, že aftermarket dělá jen Textar, tak to není naštěstí pravda.

HERTH+BUSS J3313041
MEYLE - 155230019/PD
DELPHI - BG5101C

I další budou použitelné, jako třeba Bosch 0 986 479 C26, který má identické parametry (průměr vnější, vnitřní, sílu, rozteč...) , ale v popisku většiny eshopů chybí správný OEM kód. A jen tento kotouč má další náhrady, jako například

ATE : 24.0109-0181.1
TRW : DF6659 (tady třeba sice nemám uvedené to tebou uvedené číslo dílu Mazda, zato model, motorizace i rok tady je správně...)

Je toho doslova mraky.
 
Asi myslí servisní díry pro přišroubování kotouče k náboji.
 
Bude to tak...protoze tri diry ma tak mozna Smart a 7 asi zadne auto. Ja jsem to napsal zertem,cekal jsem jaka bude odpoved

A "montazni diry" jak vime nehraji roli v moznosti ten kotouc pouzit,katalogy uvadeji ty cisla jako pouzitelne pro dany model,motor a rok...

Nevim. At si kazdy kupuje co chce ??
 
Jak říká Max6, 5x na disk, 1x demontážní a 2x k připevnění na náboj. To uchycení na náboj má význam při demontáži disku, kotouč se neuvolní a nemůže se mezi kotouč a náboj dostat rez....následky jsou jasné. Chtěl jsem jen poradit, že kdo nechce kupovat u Mazdy může Textar.
 
Ja vim,proc tam ty montazni diry jsou.

Kazdopadne pouzitelnych je vicero kotoucu, takze ja jsem doplnil tu informaci,ktera rika,ze zatim je na 5+let stary model jen Textar jako druhovyroba.
 
Jen poprosím o názor, trochu mi to nesedí, nemám zkušenosti, anebo jen čerstvé bez návazností.

Na M6 jsem asi 04/2022 preventivně vyčistil a taky vyměnil zadní obložení brzd. Původní TRW bylo při nájezdu 45kkm asi na 6,5 mm. Nově jsem nasadil ATE, nové mělo asi 8,5 mm (pouze ta „masa“), tedy skutečně akce jen pro „zaškolení mechanika“.
Dnes, při 65kkm je zánovní ATE na 5,5 mm, a to mi nesedí. Styl jízdy stejný, spotřeba podobná, nic nadměrně nehřeje, ale pokud originál TRW bylo nové taky na 8,5 mm (snad ano), tak za 45kkm zmizely 2 mm. ATE nyní ztratilo skoro 3 mm, ale již za 20kkm ?

ATE cca 5-7kkm trochu hvízdalo, sedaly asi plochy na původní disk. Tedy jetý disk je jasný, možná horší aftermarket materiál, plus přišlo mi, že auto po výměně lépe brzdí = je pak skutečně z praxe běžné, že to opotřebení takto akcelerovalo? :rolleyes:

*** asi o 2-3 týdny dříve jsem měnil i přední desky, taky ATE, nové 10 mm. Po těch cca 22kkm jsou na 6-7 mm (disk ponechán). Originální bylo při výměně na 3 mm po 45kkm, tedy proporcionálně mi zde nic divného nepřijde.
 
Max6 odpoví fundovaněji.

Já za sebe mohu říci, že mi přijde dnes už skoro jedno, jestli se dá Bosch, ATE, Ferodo, TRW, nebo co to bude, pokud je to lakované, nebo alespoň částečně lakované. Z principu ale nikdy nebudu montovat ani prodávat Starline a jiné pochybné či nejlevnější značky.

Pokud jsou třmeny v pořádku, montáž byla provedena tak, jak má být, co má být hybné a namazané je namazané, tak pak vidím vinu jedině na straně směsi desek a jejich brzkého opotřebení.

Žil jsem do minulého měsíce v tom, že ATE je prémie. Dnes už to tak nevidím.

A píská to všechno bez rozdílu značky. Je těžké to někomu vysvětlovat a uhájit si čistý štít. Ale je to realita.
 
Žil jsem do minulého měsíce v tom, že ATE je prémie. Dnes už to tak nevidím.
Díky a možná jen dodám, že mi ATE v porovnání s originálem (TRW) výrazněji práší :(

A píská to všechno bez rozdílu značky. Je těžké to někomu vysvětlovat a uhájit si čistý štít. Ale je to realita.
Předek byl a je tichý, zlobil jen zadek (2x jsem kontroloval a taky konzultoval s Max6).
Se mi ta prevence povedla :innocent: ... a přitom vím, že neopravuj, co funguje... ;)
 
Back
Top