• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Nejde editovat odpověď. Vodítka jsou Frenkit 809005. Mají mít 9.8mm a to toho držáku se vejdou i omylem objednaná vodítka s průměrem 10mm (810080)
 
Nejde editovat odpověď. Vodítka jsou Frenkit 809005. Mají mít 9.8mm a to toho držáku se vejdou i omylem objednaná vodítka s průměrem 10mm (810080)
Na videu to nijak dramaticky nevypadá. Dle mě se držák třmenu jen tak nevybrousí, malinká vůle tam být musí jinak by se třmen zadíral, to se mi ostatně stalo na GG, tak jsem držáky vybrušoval lehce pilníkem, dal nová vodítka od TRW, namazal kvalitní vazelínou a od té doby byl klid. Jestli třeba ten frenkit nemá moc malý průměr, myslím, že pár setin mm úplně nereší a pak může klepat.. Já bych zkusil nějakou jinou značku pokud se dá objednat.
 
Generic : Podívej já jsem preventivně rozdělával zadní brzdy na GH a udělal jsem dobře, protože jeden z vodících pinů/čepů třmene už byl kouslej. Nová sada vodítek včetně gumičky/těsnění na jednom z pinů v daném páru pro jednu stranu tam šel tak ztuha, že jsem tu gumičku prostě a jednoduše vyndal.

Takže nyní mám zadní brzdy, které mi při přejezdu nerovností lehce klepkají, ale jedno vím jistě. Chodí naprosto výborně a nehrozí, že by mi to začalo zatuhávat apod. Kdybych to nerozebral zavčasu jen tak preventivně, tak bych místo vodítek za 300Kč kupoval třeba taky kotouče+desky za XXXX a nebo taky včetně třmene..

Nic se ti nevybrousí. Udržuj to tam řádně namazané a bude to v pohodě. Já jsem za poslední půlrok dělal na tolika autech naprosto nehybné vodítka, že bych stejně doporučoval to vytáhnout 1x za rok při příležitosti přezutí na sezónu a vyčistit + znovu namazat. ATE Plastilube či podobným.
 
Díky za rady chlapi. Včera sem to rozebral a řádně promazal. Vodítka chodí dobře, v tom by problém nebyl a preventivně to můžu dělat klidně každý půlrok. Člověk to dostane do ruky je to z auta raz dva.

Spíš to kvedlání a ty pazvuky na cestě z dlažebních kostek mě ničí. Utichnou ve chvíli kdy sešlápnu brzdový pedál. Nebo mi tam klepe něco jinýho. Je to zvuk podobný jak když jsou v háji třeba kosti stabíku, který ale zkoušeli v servise pajsrem a jsou dobrý. Je zvláštní ale že by se takto malý pohyby přenášely přes kastli takovým zesílením, že to fakt obtěžuje no..
 
Však to co popisuješ je na 90% prostě poskakující třmen ve vodítkách. Kašli na to a prostě to ignoruj, protože jedno víš teďka jistě - dokud to klepe/zvoní, tak ten čep chodí :-D

Nechci to bagatelizovat, mám rád auto v pořádku a z 95% se řídím technickým postupem daným výrobcem etc...Ale velmi vyjímečně je třeba s ohledem na jiné faktory improvizovat (viz můj příspěvek výše), takže já jsem rád, že to nemám zatuhlý a než aby ty čepy sotva lezly a hýbalo se to jen tak tak, raději ať trošku klepou.
 
Takto se to celý hejbe.. Zkoušel jsem to s novýma vodítkama i těma starýma z výroby. Může to být tedy vydřený pouzdro v držáku třmenu?

Video
Ten pohyb na videu je naprosto normální. Je to "plovoucí systém" brzd, takže se to takhle hýbat musí. Čep s tlumící gumičkou jsi dal do náběžný díry (na videu je to ten spodní čep a ten by měl mít tu gumičku).
Jak doporučí ostatní, tak použít vazelínu ATE Plastilube - sundat prachovku a malinký bobík vazelíny dat přímo do futra, potom dát zpátky prachovku (ta se maže taky) a pak namazat čep a nakonec vyzkoušet jestli se to všechno hezky hejbe.

Občas se z důvodu nesprávných výrobních rozměrů kotoučů (u druhovýroby) a zároveň absence uchytových šroubků kotouče stává, že kotouč cinká o štefty náboje, ale to se děje spíš na předku.
 
Poslední úprava:
Ještě jednou díky, jsem rád že jsem to máznul tím ATE Plastilube co jsem kupoval jak jsem měnil třmeny. Čep s gumičkou je na spodku (dokonce do toho horního pouzdra "nešel" nasunout lehce) takže všechno asi cajk. Je pravda že po včerejší rozborce sborce a fest promazání to prozatím utichlo. Pokud ta vazelínka nevyschne, tak by to mělo fungovat vesele dále.
 
Mě to dělá na přední ose. Taky jsem měnil vodítka. Jsou tam nové kotouče i desky. A nakonec jsem došel k závěru, že to musí klepat desky. Občas po brzdění a opětovném rozjezdu to zaklepe. Více když je horko. A taky mě to s..e.
 
Mazdar.
Nedavno sa menili komplet brzdy predne aj zadne (ATE).
Vsetko bolo super, aj brzdny ucinok je ovela lepsi, no tie predne zacali pri jemnom zoslapnuti piskat, pri silnom zoslapnuti vobec.
Viete poradit cim by to mohlo byt? Moze byt nejaky prach v okoli piestu,.. alebo?
Vdaka
 
Mazdar.
Nedavno sa menili komplet brzdy predne aj zadne (ATE).
Vsetko bolo super, aj brzdny ucinok je ovela lepsi, no tie predne zacali pri jemnom zoslapnuti piskat, pri silnom zoslapnuti vobec.
Viete poradit cim by to mohlo byt? Moze byt nejaky prach v okoli piestu,.. alebo?
Vdaka
Ahoj, úplně nejdřív než začneš něco rozebírat, tak se koukni jestli máš na destičkách tyhle protipískací plíšky. ATE destičký je jako nový nemají a musí se buď koupit samostatně nebo přehodit ze starých destiček.
5b04eb1.gif
 
Poslední úprava:
Ahoj, úplně nejdřív než začneš něco rozebírat, tak se koukni jestli máš na destičkách tyhle protipískací plíšky
Prosím tě, tyhle protipískací plíšky mají být na všech destičkách, nebo jen od ATE? Mně měnili komplet brzdy, dali všude Brenbo a od té doby taky pískají. Tedy jestli je možnost, že tam také mají být protipískací plíšky a oni je tam nedali...?
 
Co vím, tak protipískací plíšky (nový) k novejm předním destičkám na BM/BN,GJ/GL dodává jen EBC Brakes, Textar a Zimmermann a možná ještě někdo ?To je dobrý si vždy před koupí ověřit, protože ti výrobci šetří a co dali do krabičky včera nemusí dát zítra. ATE a Brembo určitě plíšky nedodávají (to dělali kdysi dávno na GH a starších + tam dávali i odtrhávací drátky) a musí se buď koupit nový v Mazdě nebo použít starý z předchozích destiček (pokud nejsou moc zrezlý). Zároveň ty plíšky musí být podmazaný ideálně hustou měděnou pastou + se maže ještě styčná plocha třmenu (čelisti a pístek) s destičkama.

Pokud i stěmahle plíškama destičky při jemném sešlápnutí brzdy obzvlášt v malých rychlostech pískají nebo jen připísknou a pak ticho, tak se kouká na vodící plíšky destiček jestli jsou hladký a kluzký + namazaný. Potom se kouká jestli si destička správně sesednula s kotoučem a na materiál ze který je destička vyrobena.
 
Poslední úprava:
Já jakožto občasný "montovník" potvrzuji co píše Max6. Dříve to bylo tak, že ty prémiovější značky (osvědčené..ATE, Bosch etc..) byly obvykle dodávány s nutným příslušenstvím. Dnes se mi už i stává, že k ATE kotoučům nejsou ani nové šroubky na uchycení kotouče k náboji (ty malinké červíky), což považuji za totální fiasko vzhledem k "centové" ceně toho šroubku. Jenže někdy tam jsou a jindy ne. Takže spolehnout se na to nejde a je dobré to i tak objednávat zvlášť.

Pružinky plíšky apod. skutečně obvykle u těchto Boschů apod. také nejsou. Maximálně tak šrouby do držáku třmene / na vodící čepy. To tam ale bývá z 98% dobře vyobrazeno a člověk ví, jak ta sestava vypadá a jestli tam ty plíšky/pružinky budou.

Naproti tomu mnohdy velmi levné značky, či až pa-značky prodávají toto v kompletu a nechybí nic. No ty zas ale nechci montovat :-D Takže to člověk kupuje všechno zvlášť.

Ačkoliv teď nedávno se mi na jedné jedničkové Octavii (ač se třmeny v dobré kondici) stalo, že po 14dnech normální jízdy se zákazníkovi zkroutil jeden z předních kotoučů a to tak, že měl házivost 0,6mm. Masakr. A to je pán, který brzdí především motorem a to jeho auto podle mě nejelo nikdy rychleji, jak 120km/hod.
 
Spousta z vas tady zminuje desticky EBC Redstuff, rad bych je vyzkousel, ale na zadnem eshopu vcetne ofiko strankach vyrobce se mi nedari najit model na Mazdu 6 2.0 121kw r.v. 2019. Nasmeroval by me prosim nekdo na konkretni part number?
 
Já mám vepředu i vzadu desky BREMBO a bez problému. Výrazně neubývají, nepískají a nešpiní kola.
 
Chtel bych se jen obecne zeptat-co tak vidim ruzne "na tech internetech" bambilion lidi casto nahani nekde v Anglii a po vsech certech EBC desky,pritom Ferodo ma vicero rad jak normalnich (obyč) ,tak lepsich, ale jeste homologovanych a pak nehomologovanych vylozene zavodnich desek.

To nikdo nepouziva ty jejich lepsi homologovane desky? (Ty byvaji totiz obvykle celkem normalne ke koupi,kdyz se v tech katalozich clovek chvili postoura)
 
V anglii lebo na UK ebayi je neoficialny velkopredajca ebc sad, ktory nepredava fejky a sada vyjde o poznanie lacnejsie ako tu doma na eshopoch. Tie vyssie rady dosiek polokeramickych su dimenzovane do 300hp (naprikald tie ebc yellow) pre osobne vozidla a aj vacsie suv, co je daleko nad potreby hociktorej seriovo vyrabanej mazdy v europe
 
Back
Top