• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Jsi si to teď vyzkoušel a tedy buď dáš příště keramické desky ATE (bacha, nemá se kombinovat s jejich drážkovanými kotouči PowerDisc), nebo zvolíš úplně jinou značku.

Nejde o nic zásadního řekl bych. Desky jsou kolik ? 1000Kč ať to hodím jen tak do placu...Za to dneska neuděláš nákup potravin na víkend skoro...

Máš zkušenost teďka no ?
 
Nejde o nic zásadního řekl bych. Desky jsou kolik ? 1000Kč ať to hodím jen tak do placu...Za to dneska neuděláš nákup potravin na víkend skoro...
Jojo, analytikovi jen vrtala hlavou fakta.
Jinak cena +/- sedí, opravdu nic k oběšení, resp. oběsím se jindy, teď mám zrovna moc jiné práce :)
 
Zdravím všechny členy KLANU mazda :) . Již delší dobu sleduji vlákno brzd a vibrací do volantu při brždění. Požádal bych Vás o vaše názory a doporučení. Mám M6 2.0 benzín, 2019. V průběhu této zimu jsem začal pozorovat vibrace při mírném brždění. Nejvíce je to znatelné při jízdě s mírného kopce rychlost 70-50 km. Nájezd je cca 37K obložení kotouče vše původní od výroby. Kola jsou 17ky jeté dvě předchozí sezony, vyváženy do 0, vzorek 90%. Nedalo mě to sundal jsem kola a uchylkometrem jsem změřil odchylku na obou stranách vozu cca 1cm od vnějšího okraje kotouče byla do 0,02mm při 1 otočení se vychýlila a opět vrátila. Co jsem taky provedl bylo měření tloušťky kotouče na 5 bode po obvodě. Zde zajímavý poznatek. Strana spolujezdce byla v rámci 0,01mm, strana řidiče byla v rámci 0,1m čili jedné desetiny mm. Měřeno digitálním přístrojem.

Jsou tyto hodnoty na výměnu kotoučů nebo mám hledat problém jinde. Na první pohledy desky cca 50% rovnoměrně jste z obou stran...

na kotoučích zbývá cca 27,4 mm.

Děkuji všem za názory.

PS. potřeboval bych zjistit utahovací moment šroubu na těhlici viz rámeček. kvůli sundání kotoučů.
1674032246062.png
20230115_131521.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Přesně tak to je, obzvlášť u nově příchozích, které žádný jiný člen nezná.


Ano. Není potřeba dělat screenshoty.
Děkuji Shr3kovi za poskytnuté příručky a omlouvám se za spam. Na problém s brzdami si odpovím sám :cool:
Dle příručky:
Front disc plate runout limit: 0.04mm - naměřeno 0,02 čili obě strany stený, na polovině ALE!
Thickness variation limit:0,015mm - naměřená spolujezdec 0,01mm, řidič 0,1mm.

To asi vše vysvětluje, ještě je zde poslední otázka.

Nechat kotouče stočit když mají ještě cca 27,4 mm a požít příště ???

Teď dám nové vč. desek. origo.

Díky za názory.
 
Tady se nebavime toliko o stoceni, jako o opravdu velmi mirnem liznuti jednoho kotouce a to jeste pravdepodobne jen z jedne strany. Taky je otazka proc se to stalo.

Minimalni tloustku kotouce nevim, ale staci kliknout na nejake lepsi eshop,nebo katalog dilu a byva to tam napsane pro dane auto, pripadne znovu dilenska prirucka.
 
Min. tloušťka je 26mm nový je 28mm. To proč se to stalo na jedné straně taky nevím. Co bylo divné že inkriminovaný kotouč byl cca od 0,1mm více sjetý tedy 27,35mm pravý 27,45mm. Jediné co vím a co si vybavuji, že jsem se nemohl vyhrabat ze sněhu, vpřed ani v zad. řídící jednotka kontrolu prokluz ESP pomoci brzd a regulace ot. motoru. Tak jedině to mě napadá co by to mohlo způsobit. Nebylo to ale zase tak extrémně dlouho aby se to při jednom zapadnutí projevilo. Nevím možností je x ale vše by mělo mít svůj důvod.
 
Ahoj,prosím o radu,chci měnit zadní brzdové destičky,nejsem si jistý, poradíte: CX5,2013,2.0 awd,bez elektronické ručky,jsou tyto správně? :

díky,Radek
 
Poslední úprava:
Ahoj,prosím o radu,chci měnit zadní brzdové destičky,nejsem si jistý, poradíte: CX5,2013,2.0 awd,bez elektronické ručky,jsou tyto správně? :

díky,Radek
Ahoj, zdá se, že ti nikdo neodpověděl. Jelikož mám jinou Mazdu, tak ti to nebudu potvrzovat, ale pokud jsi to ještě nezjistil, navrhuju ti, aby ses podíval na některé české e-shopy, kde se vybírají součástky podle modelu auta - motora, autodily24, pema,... Často nabízejí selekci i podle VIN. Moje zkušenost je s tím pozitivní. Tam si vybereš svůj přesný model vč. modelového roku a motoru a vyskočí ti destičky na přední i zadní vč. info o typu ručky. No a pak si to koupíš, kde chceš.
 
Mlčel jsem z podobných pohnutek, taky jiné verze Mazda... navrhuji ještě SZ (soukromou zprávu) na @Max6 . Weby mají tendenci tam zamotat maximum čísel a pak to může být kolotoč vratek :rolleyes: Katalogové číslo pro vůz dle VIN pak umí jít na šroubky aj. doporučení, kterých speciálně u brzd není málo.
V neposlední řadě lze pak brousit i u výrobce... ATE třeba zde
 
Ne ze mu nikdo neodpovedel. Navod jak to zjistit ma presne o dva prispevky vyse nad tim dotazem. A kdyz clovek neleni,zvedne telefon a obrati se na nektereho z vetsich prodejcu,nadiktuje VIN,tak mu reknou co tam patri a zakoupi. Je to 100x rychlejsi,nez si o tom 3dny dopisovat na foru
 
Mlčel jsem z podobných pohnutek, taky jiné verze Mazda... navrhuji ještě SZ (soukromou zprávu) na @Max6 . Weby mají tendenci tam zamotat maximum čísel a pak to může být kolotoč vratek :rolleyes: Katalogové číslo pro vůz dle VIN pak umí jít na šroubky aj. doporučení, kterých speciálně u brzd není málo.
V neposlední řadě lze pak brousit i u výrobce... ATE třeba zde
Soukromé zprávy se moderátorům a místním guru neposílají! Obzvláště ne kvůli banalitám, které se dají ověřit jinak. Cituji hned z úvodní strany tohoto fóra "Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy."
Kromě toho, když si to ověří u více zdrojů a shodnou se, tak je to prakticky jisté.
 
Hmmm, banalitám...
Jen na vysvětlenou, moje M6 Wagon při pokusech o předání VIN na dvě, tři prodejny skončila nejdříve žádostí o jeho kontrolu a pak konstatováním, že prostě v systémech neexistuje ;) Psát moderátorům a správcům mě samozřejmě (nejen dle citovaného) nenapadlo, ale místní guru mě naopak vysvobodil. Brzdové desky a kotouče, když tu banalitu trochu nasvítím ještě. Při blouznění na webu jsem našel i tyto stránky a zrovna M6 Wagon tam končí (snad jen zatím) katalogem AEGV11, zatímco já jsem dle VIN dekodéru již pod AEGV13 :rolleyes: Tedy vyčerpat většinu "špatných možností" a pak skončit u ryzího odborníka (souhlas, krajní možnost) bylo "osvěžující".
 
Tak jednak v systémech neexistující VIN už nepovažuji za banalitu, to je něco jiného než jestli vyhovují některé destičky danému vozidlu. No a pokud se chce místnímu guru odpovědět na veřejně prezentovaný dotaz, tak super. Ale je něco jiného posílat dotazy soukromou zprávou. To by se taky moh' uodpovídat..
 
Zdravím všechny. Koupil jsem Mazdu 6 (GL) z druhé ruky a potřebovala by vyměnit brzdy (kotouče i desky na všech kolech). Slyšel jsem, že v autorizovaném servise to může stát až 30 tisíc, tak bych raději zajel jinde, ale zajímalo by mě jestli je tam velký rozdíl ve kvalitě originálních kotoučů a nebo těch klasických typu ATE nebo Zimmerman? Můj roční nájezd je spíš menší a na minulých autech jsem měl často problém s korozí zadních disků. Tak si říkám jestli by ty originál nebyly odolnější?

Díky za radu!
 
Back
Top