• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

@Max6 mi pomohl se vyučit nejen na brzdách, tedy jsem až třetí hlas :innocent:
Sám mám vyzkoušeno, že teprve když umím vyloučit "chybu" montáže, můžu pískání přijmout jako vlastnost... což směřuje k revizi samozřejmě.
Servis asi taky v prvním kole doporučí počkat, nicméně bude záznam o nespokojenosti, a dá se hladce (?) navázat, když se nedočkáš.
 
Mě ATE první rok vůbec nepiskali. Teď po roce pisknou při lehkém dobrzdeni a ani rozebrání a vyčištění nepomohlo. Vůbec netuším co to způsobuje. Brzdy jsou na pohled jako nové.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Objednal jsem EBC Yellowstuff na předek, jsem zvědavej jak to bude oproti RedStuff fungovat. Dávat je budu až na jaře společně se všema kotoučama a zadek dám desky klasiku Ate nebo trw
 
taky už mám EBC Yellowstuff nachystané, až dojedu stávající ATE ... docela se těším :cool:
 
Objednal jsem EBC Yellowstuff na předek, jsem zvědavej jak to bude oproti RedStuff fungovat. Dávat je budu až na jaře společně se všema kotoučama a zadek dám desky klasiku Ate nebo trw
Taky to tak predek Yellow+Rotinger a zadek Ferodo Premier+NK.
 
Jojo, to se teste, mne uz EBC (konkretne yellowstuff) na auto nesmi.
 
Tak yellowstuff majú nejaký rok dva novy materiál. Ale na ten výkon čo majú mazdy red dosky úplne stačia, možno raz ročne sa pri bežnom jazdení zahrejú tak, že začnú kúsat pri brzdení, tam kde by obyčajne brzdy trochu oslabili a to len na diaľnici.
 
Mě u Red přijde že za studena tak nějak fungují ale jak se trochu zahřejí tak účinek klesá a po 2 ostrých bržděních přestávají brzdit úplně
 
Já EBC Yellowstuff jezdím už rok a půl (nevím, kolik přede mnou @MAN, ale tuším, že rok) v kombinaci s Rotinger kotouči a nemůžu si stěžovat :)
teda jediná výtka je k tomu prášení :D nemám moc čas ani místo auto leštit, tak mě vždycky štve, jak tam dám při přezování naleštěné kola a za pár týdnů nejdou pod tím prachem vidět :D
 
Jak jsem již možná uváděl, nám na S-Maxu ZADNÍ yellowstuff desky vydržely v kombinaci s EBC kotouči obrovitou porci celych 15 tkm a byly na kaši! Byl to originál díl, co se prodával pod specifickým kódem přímo v této sadě. Jezdí s tím vesměs žena a ta jako hasič rozhodně neřídí. Jako brzdily, to zase ano, ale ta výdrž? Za ty prachy, co to stálo, už rozhodně opakovat nebudu.
 
Zajímavý. Nám i na M6MPS vydržely YellowStuffy a Turbogroovy kotouče přes 50000km (pak se s nima auto prodalo)
 
Asi byste museli krom výdrže brzd dle km, zvážit i jízdní styl a místo ježdění. Nevím kdo jezdí kde a jak. Ale jestli někdo jezdí jen město a k tomu brzda/plyn, jiný zase okresky a dálnice, tak je to podle mě neporovnatelný.
 
Jak jsem již možná uváděl, nám na S-Maxu ZADNÍ yellowstuff desky vydržely v kombinaci s EBC kotouči obrovitou porci celych 15 tkm a byly na kaši! Byl to originál díl, co se prodával pod specifickým kódem přímo v této sadě. Jezdí s tím vesměs žena a ta jako hasič rozhodně neřídí. Jako brzdily, to zase ano, ale ta výdrž? Za ty prachy, co to stálo, už rozhodně opakovat nebudu.
Tos tam musel mit neco v prdeli. To pribrzdovalo a nikdo si toho nevsiml, diky tomu ze to nesmrdelo, jak jsou delany na vetsi teplotu a nikdo si nesahnul po jizde na kolo. Ja na tehdejsich Green najel na predku na Primere nesmysl, 75k, a jeste jsem to s nima prodaval.
A to jako byly prevleceny EBC do Fordackyho oem, nebo to myslis s tou originalni sadou?

Asi byste museli krom výdrže brzd dle km, zvážit i jízdní styl a místo ježdění. Nevím kdo jezdí kde a jak. Ale jestli někdo jezdí jen město a k tomu brzda/plyn, jiný zase okresky a dálnice, tak je to podle mě neporovnatelný.
Tak kdo jezdi mesto nebude davat EBC ne😁Myslim, ze vetsina z nas tu jezdime tak nejak kombi. Nejsme na Deawoo Lanos klubu😅
 
Tos tam musel mit neco v prdeli. To pribrzdovalo a nikdo si toho nevsiml, diky tomu ze to nesmrdelo, jak jsou delany na vetsi teplotu a nikdo si nesahnul po jizde na kolo. Ja na tehdejsich Green najel na predku na Primere nesmysl, 75k, a jeste jsem to s nima prodaval.
A to jako byly prevleceny EBC do Fordackyho oem, nebo to myslis s tou originalni sadou?
Jedine, co bylo v prd.li, bylo to EBC. Ford neni Mazda, na brzdy zpravidla netrpi.

Zadnej prebal, origo EBC sada desky+kotouce.

Mno a ze prasily jak vztekly, to je tez pravda.

Je tedy dost zvlastni, ze EBC dost servisu ani nezna (nemam zrovna na mysli autorizaky). Kdyby to byl takovy zazrak, tak nejake povedomi bude?
 
Tady dost servisů nezná nic jinýho než Starline a Maxgear a občas je vrchol brzdnosti Zimmermann nebo Ferrodo.
V ČR jsou EBC známý spíš z motorek - takhle jsem se o nich před X lety dozvěděl já. Jinak tahle firma dělá brzdy i pro autobusy, větrný elektrárny a stavební stroje, ale byť je to Anglická firma, tak většina věcí je pro USA.
A že nejsou tolik používaný na autech v ČR ? No jasně, když se tu každej snaží ušetřit. Otevři si servis a až ti tam přijede obyčejnej řidič uživatel, tak mu nabídni desky za 600Kč nebo za 2000Kč a schválně co si vybere .
YellowStuffy práší, to píše i výrobce a můžeš si to zjistit už před koupí.
 
Poslední úprava:
Ja si ale nestezuji, ze prasi. Ja to jen konstatuji. Pouze potvrzuji, co pisi ostatni a dobre, pise to i vyrobce.

Neznam servis, ktery by mi kdy doporucil Starline, pripadne znal jen Ferodo a Cimrmana. Vetsinou se toci kolem osvedcenych a fungujicich ATE (ale neni ATE, jako ATE, ale to ty urco budes znat moc dobre).

S tim setrenim si dovolim nesouhlasit. Pokud koupim napadne levne brzdy a nejsem totalni blbec, tak mi musi byt jasne, ze je za chvili budu menit znova a ta uspora bude kde? Kdyz si k tomu prictu nekomfortni jizdu a riziko poskozeni dalsich brzdovych komponentu, tak mi musi byt jasne, ze na brzdach se nesetri.

Konstatuji jen za sebe, kdyz pisu, ze me EBC zklamaly a znovu je kupovat nebudu. Za ty prachy (i za mene) se daji dle meho nazoru koupit kvalitnejsi komponenty. Ale nebudou svitit zlute a nebudou tak cool, to je jasne.

Tez je mozne, ze ty desky proste byly sezrany temi EBC kotouci. Nikdo, jak jsem tu cetl, EBC kotouce nemontuje.
 
Poslední úprava:
Taky nemluvím o tobě, ale mluvím o běžných lidech a popisuji proč tu EBC brzdy nikdo moc nezná nebo neprodává. Úplně stejný je to s Hawk nebo StopTech a to jsou brzdy ještě o level jinde než EBC.

Otevři si servis a uvidíš co po tobě běžný řidiči (lidi co nechodí nikam na kluby nebo srazy a auto mají čistě z A do B) budou chtít montovat. Kdyby nebyl zájem o desky za 600 nebo i za 400Kč tak je nebude mít každý e-shop pomalu skladem na kamenný prodejně u pokladny. A to samý platí i o jiných dílech (filtry, ramena,....)
Nebo až lidem nabídneš kvalitní brzdy za 1500, ale zákazník tě pošle do háje protože jinej servis mu nabízel super brzdy za 500Kč...
Pro tebe je to možná nepochopitelný jednání, ale na planetě nejsi jen ty.

Já jsem EBC prodával a montoval dokud Anglie byla v EU-Schengenu a nebyly ceny až moc velký. Jinak jsem měl EBC desky a kotouče na MPS, 323BJ a GJ.

Samozřejmě jestli jsi měl špatnou zkušenost, tak naprosto chápu že je už nechceš.
 
Poslední úprava:
Testoval jsem na NC yelloustaff a moc mě nenadchly, potom šly kotouče Ate a desky Hawk hp+
,to bylo neskutečný pobržděníčko. Jen kotouče šly po 10000km do kytek, desky samo taky. Teď děrovaný zimmermany, desky taky a stojej za prd. Desky se mažou na kotouč a kopou. Brzdí parádně i zahřátý, ale pak začnou kopat. Ještě dostanou šanci s deskama brembo....
Na M6 asi půjdou komba ao Brembo, dával jsem je na ceeda a spoko.
 
Ja momentalne jazdim Textar zakladne kotuce + EBC Green Stuff a musim povedat, ze za tych cca 1500km co tuto kombinaciu mam som spokojny. Jedine co musim podoktnut je prasnost dosiek - o nieco horsie alebo podobné ako zimmerman a Ate dosky. Zaroven mi pride, ze nastup dosiek je velmi dobrý, netreba ich nejako zahrievat, citit oporu a relativnu silu hned od zaciatku jazdy.
Ale u mna su nahodene brzdice z GG MPS. Uvidime co vydrzia kotuce a aj dosky.
 
Já mám 20000km Brembo a zatím fungujou perfektně, destičky nejsou ani na polovině životnosti. Ale od letošního léta začaly více sprašovat, tak asi nabreou rychlejší dráhu opotřebení.
 
Back
Top