• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

nechápu proč, ten šedý povlak by měl být antikorozní
Ten povlak třeba bude chránit disk před korozí ale na něj dopadá bordel z brzd aj., kterej následně koroduje.

Natři to Hammeritem a nemusíš to ani čistit od rzi 😀👍🏻
 
Hoši. Jakou doporučíte barvu a zda ve spreji nebo na štětec? Kotouče jsou za 2 roky jako nové bez hrany a brzdí krásně ale začínají reznout v tom vyčnívajícím prstenu (nechápu proč, ten šedý povlak by měl být antikorozní) a vypadá to fakt hnusně. Na jaře budu čistit brzdy a lakovat nově třmeny. Doporučíte nějakou barvu? Stejná šedá od Foliatec existuje ale za 699kc je to dost. Už jednu barvu typu Carbon použiji na třmeny. Nějaká rez z toho pustí pouhým vyčištěním ale natřít to chci. Jsem detailista. 🙂

Zobrazit přílohu 50018 Zobrazit přílohu 50019
Aktuálne brzdy som natrel hammeritom čiernym a strmeň žltá alkyton. Štetec urobí lepšiu vrstvu. Zajtra idem objednať komplet všetko nové a postup bude rovnaký, kotúč čierna a strmene nové žltá. Objednal som z ali taký chameleón prášok a niekedy v lete vyskúšam na kus železa priehľadný sprej, poprašiť tým chameleonom a znovu vrstva spreju. Ak sa mi to bude páčiť, možno to skončí aj na brzdách.

20230330_110448.jpg
 
Ta šedá je jen takovej základní nástřik plničem aby to nerezlo než se prodá, jinak toto místo rezne běžně
 
Aktuálne brzdy som natrel hammeritom čiernym a strmeň žltá alkyton. Štetec urobí lepšiu vrstvu. Zajtra idem objednať komplet všetko nové a postup bude rovnaký, kotúč čierna a strmene nové žltá. Objednal som z ali taký chameleón prášok a niekedy v lete vyskúšam na kus železa priehľadný sprej, poprašiť tým chameleonom a znovu vrstva spreju. Ak sa mi to bude páčiť, možno to skončí aj na brzdách.

Zobrazit přílohu 50020
Můžeš uvést který Hammerite jsi přímo použil na ty kotouče? A máš foto zblízka těch natrenych kotoučů pro lepší představu? Díky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Pomohl by mi pls někdo zhodnotit stav zadních brzdových destiček? Dá to ještě cca 18tis do příští pravidelné prohlídky nebo mám po létě začít řešit výměnu?Jsou to TWR desky montované z výroby.
1000004882.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Můžeš uvést který Hammerite jsi přímo použil na ty kotouče? A máš foto zblízka těch natrenych kotoučů pro lepší představu? Díky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Zadné sú už dva roky bez zmeny a predné zatiaľ 2 dni, tie som nedostatočne natrel, dorobim.

20240225_171715.jpg 20240225_171737.jpg

Zabudol som dať aj tú farbu a nejde mi upraviť príspevok tak sorry že dva. A predné brzdy ešte raz po jazde nech nevyzerá že auto stálo pol roka. Neuvedomil som si že doštičky sú menšie ako kotúč a málo som natrel(myslel som že sa ešte otre farba), ale to vo štvrtok dorobím.

received_1533586977176714.jpeg 20240225_182859.jpg
 
Pomohl by mi pls někdo zhodnotit stav zadních brzdových destiček? Dá to ještě cca 18tis do příští pravidelné prohlídky nebo mám po létě začít řešit výměnu?Jsou to TWR desky montované z výroby.
Brzdové destičky mají indikátor opotřebení - takový plíšek který se při zeslabení destičky dotkne roztočeného kotouče a začne pískat. Takže dokud nepíská, je to v pohodě.
IMG_8362.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Zabudol som dať aj tú farbu a nejde mi upraviť príspevok tak sorry že dva. A predné brzdy ešte raz po jazde nech nevyzerá že auto stálo pol roka. Neuvedomil som si že doštičky sú menšie ako kotúč a málo som natrel(myslel som že sa ešte otre farba), ale to vo štvrtok dorobím.

Zobrazit přílohu 50190 Zobrazit přílohu 50191
Já ti nevím. Ty fotky nejsou nějak extra ideální na hodnocení ale ve mě to budí pocit že je fakt poznat že je to natreno štětcem. Jakože tunning bubnu na Felicii. Toho se právě bojím. Právě proto jsem si říkal jestli nezvolit sprej. Ty mé kotouče zjevně dají klidně další 3 roky ale ty prsteny mimo brzdnou plochu fakt už hezky nevypadají. Ten Hammerite dělají i sprej ale bohužel ne odstín světle šedé bez lesku kterých bych potřeboval.
Případně nevím jak přesně oblepit do kruhu ten prsten aby nástřik působil co nejvěrněji.

Samsung S22 256GB Tapatalk
7b7a83a133ebe449e6a24413534c3e33.jpg
 
Poslední úprava:
Já ti nevím. Ty fotky nejsou nějak extra ideální na hodnocení ale ve mě to budí pocit že je fakt poznat že je to natreno štětcem. Jakože tunning bubnu na Felicii. Toho se právě bojím. Právě proto jsem si říkal jestli nezvolit sprej. Ty mé kotouče zjevně dají klidně další 3 roky ale ty prsteny mimo brzdnou plochu fakt už hezky nevypadají. Ten Hammerite dělají i sprej ale bohužel ne odstín světle šedé bez lesku kterých bych potřeboval.
Případně nevím jak přesně oblepit do kruhu ten prsten aby nástřik působil co nejvěrněji.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Preto som sa rozhodol takto. Neviem si predstaviť kto bude moje brzdy skúmať z 50cm. Z väčšej diaľky nevidíš že to je také. Taisto disky som robil sám sprejom a pokiaľ nejdeš k nim blízko tak to nieje vidno a netrápi ma to. Tu len pri priblížení vidíš že som nedostatočne brúsil kraje disku. Ja som spokojný, auto má 15r, zbytočné to dávať robiť. A to si všade všímam detaily.

20230506_063734.jpg
 
Já ti rozumím. Ale já mám hranici toho jak by to mělo vypadat trochu dál. Chci to echt pěkný i na pohled zblízka. Už mě i napadlo použít zbývající barvu Foliatec kterou budu na jaře malovat nově rozebrane třmeny. Ale ty kotouče bych raději nastrikal sprejem. Jen hledám inspiraci jak to co nejlépe zakrýt pro nástřik.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Budeš točiť kotúčom a po brzdnej ploche natri niečo ako krém alebo vazelinu. Po zaschnutí farby to utrieš a bude, alebo opačne a nastriekaj celé a potom budeš točiť a stiahneš z brzdnej plochy farbu dlátom. Nemáš moc na výber keď to chceš dokonale. Dá sa urobiť alebo kúpiť kľuka na ľahšie točenie kotúčom, videl som to používať na odstránenie hrdze :) alebo vytlačiť z pc šablónu, vystrihnúť a priložiť na plochu. Za mňa moc práce.
 
Pokud bych chtěl nabarvit starý/použitý kotouče, tak já bych postupoval tahle:
1) kartáčem kotouč očistil od hrubý rzi
2) vysokoteplotní barvou ve spreji bych ten kotouč stříknul a nechal zaschnout
3) sehnal si starý ale ještě funkční destičky (servis by je mohl poskytnout i zdarma), se kterýma bych během cca 5-10km strhnul tu nastříkanou barvu z třecí plochy a měl bych přesně vybroušenou plochu
4) dal tam zpátky svoje původní destičky
Případně se ta větší vrstva dá strhnout i původníma destičkama, ale pak je to chce pořádně vyčistit jinak se ta barva na nich vyškvaří.

Ale dopředu říkám, že já bych se barvením starých kotoučů vůbec nezabýval a raději bych koupil nový brzdy na kterých bych udělal zesílenou ochranou vrstvu nebo jinou barevnou kombinaci.
 
Přijde mi blbost kupovat nové kotouče když tyhle nemají ani hranku. Spíše přemýšlím jestli nějak nezmerit a nevytvořít šablonu brzdné plochy na přiložení. Poté s tím moc práce fakt už nebude.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zdravím všechny,

Tak už došlo i na mojí Mazdu 3 BN(2017) a výměnu zadních brzd a destiček. Rozhodl jsem se, že zkusím značku ATE i přesto, že si tu lidi stěžují na pískání o_O Chtěl bych vás poprosit, jestli mi můžete zkontrolovat odkazy a případně opravit a nebo přidat:

Díky
 
V čem spočívá výhoda keramických u běžných brzd? Nebude to pak třeba více pískat nebo prášit?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top