• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Děkuju a na zadní brzdy jsou vodící plíšky tyto: https://www.autodoc.cz/ate/16418995 ?

Musím se přiznat, že jsem se v tom už krapet ztratil o_O
Na zadní plíšky nepotřebuješ, protože u elektronický ručky jsou ty plíšky přinejtovaný na brzdový destičce.
Já se v tom taky ztratil, protože nevím jestli chceš dělat přední, zadní nebo oboje.
 
Na zadní plíšky nepotřebuješ, protože u elektronický ručky jsou ty plíšky přinejtovaný na brzdový destičce.
Já se v tom taky ztratil, protože nevím jestli chceš dělat přední, zadní nebo oboje.
Jsem to psal asi dvě stránky zpět, že bych rád udělal jen zadní, ale chápu, že na to se zapomene ;) každopádně děkuju za vysvětlení
 
Ještě bych měl otázku. Objednal jsem tedy

a je třeba doobjednat nějaké šrouby/matky nebo jsou součástí balení? V případě, že je třeba doobjednat tak jestli mi můžete poradit které :)
 
Poslední úprava:
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
€2.01 | Steel Bore Wire Brush Twisted Wire Stainless Steel Cleaning Brush with Handle 1/4 Inch Hex Shank for Power Drill Impact Driver

Takéto kefky na čistenie držiaka, mosadzné.
To nevím jestli je reakce na můj příspěvek, nebo jen jako užitečná informace pro všechny:D
 
Ještě bych měl otázku. Objednal jsem tedy

a je třeba doobjednat nějaké šrouby/matky nebo jsou součástí balení? V případě, že je třeba doobjednat tak jestli mi můžete poradit které :)
Záleží v jakym stavu máš celkově ten zadní třmen/úchyt destiček, ale já při výměně brzd narovinu měním i ty gumičky a prachovky

případně jestli máš poškozený (zbroušený nebo orezlý) i ty plovoucí čepy

+ drátěný kartáče (ideálně do vrtačky) + čistič brzd + nějaký ty vazelíny
 
A nakoniec dobrého kamaráta minimálne na telefóne keď nie pri sebe. Každý sa učí ale myslím že brzdy nie je práve na to vhodný segment.
 
Naopak, jednak @Max6 je trpělivý a precizní učitel a jednak jsem i já vzděláním elektro/ICT byl překvapen, jak primitivní a funkční ten celý systém je. Záludnosti tam jsou, ale při troše zodpovědnosti, zručnosti a selského rozumu, nic nepřekonatelného... u vozu mladšího data zejména ;)
 
... o 14 dní později....

"Kopou mi brzdy, co mám dělat?!"
 
... o 14 dní později....

"Kopou mi brzdy, co mám dělat?!"
Jj, a know-how se nabaluje ;) Napoprvé se vždy něco objeví, a pak už je to jen lepší... ale každý si musí zvážit sám, souhlas.
 
Na tý elektronický ručce je hlavně alfa-omega to dát do toho servisního režimu před tím než se na ně vůbec začne sahat a potom to z toho servisního režimu vrátit zpět. Potom už tam snad není nic, co kdyby se udělalo špatně, tak se člověk třeba zabije. Maximálně to bude hůř brzdit nebo časem kopat.
 
@Čudla ano, pýtal si sa čo ešte, toto sa okrem bežných vecí hodí, nemáš to doma ako nahradiť.
@Forester pravda, ale to je na každom, tiež som nikdy brzdy nerobil a po kúpe auta pískali tak som si povedal že to musím zvládnuť a na prvý krát všetko ok a hneď aj stk bez problému
 
Taky si brzdy menim uz od dob O1. Ale priznam se, ze od aut s EPB se mi s tim nechce sr.t, tak to necham radeji mechanikovi, zvlaste pak u Mazdy. Podotykam, ze mam vybaveni, ze bych mohl na pul uvazku provozovat mensi autoservis, ale lety ubyl cas a hlavne chut.
 
Chtěla jsem dávat větší brzdiče na své BM, ale bude hypotéka na barák, tak takové srandy musí teď stranou 😅 bohužel.

Takže řeším jen výměnu kotouče + desky na předku

Po přečtení diskuze váhám..

Vzít Textar kotouče + Textar desky nebo ATE kotouče + ATE ceramic desky?

Pomůže mi někdo rozlousknout toto dilema? Pro moje jízdní potřeby? 😂 Nemusím asi zdejším už objasňovat. 😂

Děěkujiii mockrát
 
Ahoj Kačko :-) Jestli ti to nějak pomůže, tak já na svoji šestou dával nedávno dopředu Textary. Kotouče i destičky. Po 6000 km mi ale brzdy začaly dost kopat a házet volantem v rychlostech nad 90 km/h :-/ Z ničeho nic. Včera byly kotouče na soustruhu, kde prý stočil z každé strany 0,1 a dobrý. Dneska to bude složené a uvidím no, snad to bude už cajk. Nevím, jestli jsem někde já brzdil na krev nebo kde se stala chyba, ale stalo se. Takže za mě asi spíš ty ATE ;-)
 
Chtěla jsem dávat větší brzdiče na své BM, ale bude hypotéka na barák, tak takové srandy musí teď stranou 😅 bohužel.

Takže řeším jen výměnu kotouče + desky na předku

Po přečtení diskuze váhám..

Vzít Textar kotouče + Textar desky nebo ATE kotouče + ATE ceramic desky?

Pomůže mi někdo rozlousknout toto dilema? Pro moje jízdní potřeby? 😂 Nemusím asi zdejším už objasňovat. 😂

Děěkujiii mockrát
Textary nejsou špatný brzdy - dávají se jako originály třeba na Lexuse, ale za sebe bych na Mazdu volil raději ATE.
 
Budu potřebovat brzdy na zadek, tak asi taky kouknu na ATE 😉
 
I já na předek M6 (nikoli M3) dával TEXTAR komplet. ATE toho času nějak nebylo k mání. V necelých 90 tisících km šla pak do světa a pořád ok.
 
Na všechny předešlé vozy, převážně Hondy, jsem kupoval desky i kotouče ATE a nikdy jsem neměl problém.
 
Back
Top