- 272
Souhlasím. V případě, že jsou na autě "standardní" desky, tak pokud je v pořádku kotouč (né jako na mém autě😂), není problém odjet 2 sady brzdových destiček na jeden kotouč. @shr3k ale popisuje chování brzdových kotoučů s keramickými deskami, na kterých (kotoučích) podle vyjádření výrobce vznikne po správném zajetí modrošedý transferový film z tvrdých karbidů.Odjakziva se za zivotnost kotouce menily 2 a vicekrat desticky. Pokud je kotouc v pořádku, nevidim duvod menit zazite. Vyrobcum to samozrejme bude vyhovovat jinak...
Pokud to vezmu selským rozumem, tak @Polsonside chce na lehce jetých kotoučích vyměnit standardní brzdové destičky za keramické. Takže na kotoučích zatím žádný film z karbidů keramických destiček nemá. Proto bych nové keramické destičky na jeho zánovní kotouče v klidu dal.
😃 Jasně že, vždyť jsem to napsal s nadsázkou😉 V pravidelnosti servisu brzd souhlasím s @Max6 . Základní servis brzd se snažím dělat 1 ročně při jarním přezouvání, kdy už je venku hezky teplo.Tak to mohu rovnou prezouvat dvě sady. Pak ty celorocky ztrácí výhodu.
Samsung S22 256GB Tapatalk
🤔Když tak nad tím více přemýšlím, tak je ještě otázkou, jakou mají ty karbidy z keramických destiček schopnost ulpět na zánovních kotoučích (tj. bez vybržděných drážek nebo nerovností), ale s vyhlazeným povrchem styčných ploch?? Jestli pro správné "zajetí" keramiky nebude potřeba povrch i zánovního kotouče "zdrsnit" jeho stočením?? To už je vyšší dívčí 😃Proto bych nové keramické destičky na jeho zánovní kotouče v klidu dal.
Pokud nejsi spokojený s brzdovými destičkami ATE originál a chceš mít jistotu, že nové brzdové destičky budou na Tvých jetých kotoučích fungovat bez problému, dopřej jim standardní destičky s menší prášivostí a máš klid😉