• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Odjakziva se za zivotnost kotouce menily 2 a vicekrat desticky. Pokud je kotouc v pořádku, nevidim duvod menit zazite. Vyrobcum to samozrejme bude vyhovovat jinak...
Souhlasím. V případě, že jsou na autě "standardní" desky, tak pokud je v pořádku kotouč (né jako na mém autě😂), není problém odjet 2 sady brzdových destiček na jeden kotouč. @shr3k ale popisuje chování brzdových kotoučů s keramickými deskami, na kterých (kotoučích) podle vyjádření výrobce vznikne po správném zajetí modrošedý transferový film z tvrdých karbidů.
Pokud to vezmu selským rozumem, tak @Polsonside chce na lehce jetých kotoučích vyměnit standardní brzdové destičky za keramické. Takže na kotoučích zatím žádný film z karbidů keramických destiček nemá. Proto bych nové keramické destičky na jeho zánovní kotouče v klidu dal.

Tak to mohu rovnou prezouvat dvě sady. Pak ty celorocky ztrácí výhodu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
😃 Jasně že, vždyť jsem to napsal s nadsázkou😉 V pravidelnosti servisu brzd souhlasím s @Max6 . Základní servis brzd se snažím dělat 1 ročně při jarním přezouvání, kdy už je venku hezky teplo.

Proto bych nové keramické destičky na jeho zánovní kotouče v klidu dal.
🤔Když tak nad tím více přemýšlím, tak je ještě otázkou, jakou mají ty karbidy z keramických destiček schopnost ulpět na zánovních kotoučích (tj. bez vybržděných drážek nebo nerovností), ale s vyhlazeným povrchem styčných ploch?? Jestli pro správné "zajetí" keramiky nebude potřeba povrch i zánovního kotouče "zdrsnit" jeho stočením?? To už je vyšší dívčí 😃
Pokud nejsi spokojený s brzdovými destičkami ATE originál a chceš mít jistotu, že nové brzdové destičky budou na Tvých jetých kotoučích fungovat bez problému, dopřej jim standardní destičky s menší prášivostí a máš klid😉
 
No já chtěl zkusit právě ty ceramic pro jejich vlastnosti pač tehdy nebyli. Je tak nějak v plánu brzdy očistit a natřít. Brzdí to jak má. Jen mě štve ta fakt vysoká prasnost a časté pískání. Ale funkčně dělají co mají.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jen mě štve ta fakt vysoká prasnost a časté pískání. Ale funkčně dělají co mají.
Jak se znám, to pískání a zvýšená prašnost brzd by mě štvalo natolik, že by při prvním běžném servisu brzd destičky letěly do koše a šly by místo nich druhé 😃
Kvalitní destičky na zadní nápravu se dají sehnat i do tisícovky (já teď koupil Textary za cca 900,- ), což je "nic" v porovnání s tím poslouchat pískání brzd dalších xy let.
 
A to ty Textary jsou sazkou na jistotu v rámci úspěchu že nepiskaji? Právě proto řeším ty ceramic Ate pač to nestojí tolik abych se těch neduhů zbavil. Jen teď fakt nevím zda je dobré je osadit na stávající kotouče.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A to ty Textary jsou sazkou na jistotu v rámci úspěchu že nepiskaji? Právě proto řeším ty ceramic Ate pač to nestojí tolik abych se těch neduhů zbavil. Jen teď fakt nevím zda je dobré je osadit na stávající kotouče.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mám je na zadku a zatím je ticho. Ale ještě na nich nemám moc najeto.
 
Tak ty Ate byli taky první rok zticha. A věřím že kdyby byli Ate Ceramic i na BM tak jej za Textar vyměníte?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jj, první jsem se díval po zadních destičkách ATE Ceramic ve spojení s novými kotouči ATE. Destičky TEXTAR byly náhradní volba, když ty zadní Ceramic na BM se nedělají. Až na Textarech něco najedu, dám vědět zkušenosti. Katka má ale proti mně náskok, mně ty Textary ještě leží v krabici😃 a na auto půjdou společně s novými kotouči a brzdovými třmeny zítra nebo v pátek, jak bude čas.
 
Pred 28,5k km jsem menil original desky a kotouce prave za komplet Textar. Ze zacatku, tj. ihned po vymene a behem zajizdeni piskaly pri lehkem brzdeni. Po zajeti, tj. po nekolikerem brzdeni z cca 100kmh na nulu piskat prestaly a uz nezacaly. Prasnost podobna jako u originalu. Opotrebeni asi taky tak. Letos jsem prezouval ve spechu, takze jsem udrzbu nedelal, ale az se zase otepli, tak rozdelam a vycistim trmeny, podbehy atd atd. A kdyz si vzpomenu, tak zmerim hranky a desky. Ubytek tam urcite je, znatelna cca 0,5mm hranka na kotouci a desky mozna na 60%. Ale to je rychlo odhad, zkusim zmerit/vyfotit a podelit se o zkusenosti.
 
Já měl Ate destičky a kotouč tiché i letošní 3 rok, dokonce jsem je sundaval v docela perfektním stavu musím říct..
Na styčné plochy s třmenem, a pod plíšky (příslušenství) a na ty podložky na destičky jsem napatlal takovou modrou pastu od Liqui Molly (anti squeel - nebo tak něco)
Ale děsné množství prachu... 100km a kola celé černé :D

A letos jsem nasadil destičky Ate ceramic, až dořeším problém s pedálem tak dám vědět jak to brzdí,, zatím opatrně zabržďuji, asi dobrý.
 
Jsou tupejsi, než na koncernu, to souhlasím.. Proto jsem původně chtěla dávat větší brzdiče + brzdy, ale jsou teď jiné finanční priority.. Proto tahle volba.. Ale musím je zahřát, za studena není brzdný účinek žádný zázrak, spíš normální, jako u jiných desek..
Já mám kola černé, takže prach je na nich znát o něco víc.. A s Ceramic úplně v pohodě.. Něco tam je, ale minimální, asi jako, když jsem měla Brembo desky.
Znovu se hlásím.. Včera Ceramic vyzkoušené při ostré jízdě, a 👌👌
Opravdu, když se pořádně zahřejou, brzdový pedál začne reagovat už po mírném sešlapnutí, opravdu stačí troška a brzdí to víc než slušně.. Málem jsem si rozbila hubu, protože jsem byla zvyklá to zadepnout - předtím brzdy reagovaly možná až tak někde v půlce 😅 to mě hodně překvapilo.
Jasně, nebude to brzdit jako nějaké dvoupístky a více, s většími kotouči, ale za ty prachy si nemůžu na nic stěžovat..

Takže poznámka - pokud někdo jezdí tak, že brzdy moc nezahřeje, ať Ceramic ani nekupuje, protože nebude moc spokojený. Ten účinek totiž opravdu přichází až po důkladném zahřátí..
 
Ahoj, mam dotaz na vodici cepy brzdovych trmenu. Daval jsem nove a na predku se mi nevlezl do drzaku trmene ten cep s gumickou. Stary jsem davat nechtel, tak jsem ho tam prozatim dal bez gumicky. Muzu to tak nechat? Brzdi to normalne, ale radsi jsem jeste nezkousel nouzove brzdeni. Diky 🙂
 
Ahoj, mam dotaz na vodici cepy brzdovych trmenu. Daval jsem nove a na predku se mi nevlezl do drzaku trmene ten cep s gumickou. Stary jsem davat nechtel, tak jsem ho tam prozatim dal bez gumicky. Muzu to tak nechat? Brzdi to normalne, ale radsi jsem jeste nezkousel nouzove brzdeni. Diky 🙂
Určite áno, je tam kôli klepaniu ale za 2 roky čo ich tam nemám som nič nespozoroval, možno chodci počujú niečo ale keď to neni dnu počuť tak to nieje dôležité. núdzové brzdenie robím preventívne keď som v aute sám raz mesačne a pohoda
 
Ahoj, mam dotaz na vodici cepy brzdovych trmenu. Daval jsem nove a na predku se mi nevlezl do drzaku trmene ten cep s gumickou. Stary jsem davat nechtel, tak jsem ho tam prozatim dal bez gumicky. Muzu to tak nechat? Brzdi to normalne, ale radsi jsem jeste nezkousel nouzove brzdeni. Diky 🙂
Gumicka je tam jen proti zamezení vibraci. Důležité je správně namazat a aby čepy šli volně.
 
Za me vysledny produkt daleko krasneji zpracovany, nez vsemi velebene EBC.
 
Nedelam si iluze, ze se takhle nedelaji i vehlasnejsi znacky. Za pozornost ovsem stoji to, za kolik se to tu prodava a kolik jsou tam asi tak vyrobni naklady vcetne platu a ochrannych pomucek zamestnancu.
 
Back
Top