- 257
Souhlasím. V případě, že jsou na autě "standardní" desky, tak pokud je v pořádku kotouč (né jako na mém autě), není problém odjet 2 sady brzdových destiček na jeden kotouč. @shr3k ale popisuje chování brzdových kotoučů s keramickými deskami, na kterých (kotoučích) podle vyjádření výrobce vznikne po správném zajetí modrošedý transferový film z tvrdých karbidů.Odjakziva se za zivotnost kotouce menily 2 a vicekrat desticky. Pokud je kotouc v pořádku, nevidim duvod menit zazite. Vyrobcum to samozrejme bude vyhovovat jinak...
Pokud to vezmu selským rozumem, tak @Polsonside chce na lehce jetých kotoučích vyměnit standardní brzdové destičky za keramické. Takže na kotoučích zatím žádný film z karbidů keramických destiček nemá. Proto bych nové keramické destičky na jeho zánovní kotouče v klidu dal.
Jasně že, vždyť jsem to napsal s nadsázkou V pravidelnosti servisu brzd souhlasím s @Max6 . Základní servis brzd se snažím dělat 1 ročně při jarním přezouvání, kdy už je venku hezky teplo.Tak to mohu rovnou prezouvat dvě sady. Pak ty celorocky ztrácí výhodu.
Samsung S22 256GB Tapatalk
Když tak nad tím více přemýšlím, tak je ještě otázkou, jakou mají ty karbidy z keramických destiček schopnost ulpět na zánovních kotoučích (tj. bez vybržděných drážek nebo nerovností), ale s vyhlazeným povrchem styčných ploch?? Jestli pro správné "zajetí" keramiky nebude potřeba povrch i zánovního kotouče "zdrsnit" jeho stočením?? To už je vyšší dívčíProto bych nové keramické destičky na jeho zánovní kotouče v klidu dal.
Pokud nejsi spokojený s brzdovými destičkami ATE originál a chceš mít jistotu, že nové brzdové destičky budou na Tvých jetých kotoučích fungovat bez problému, dopřej jim standardní destičky s menší prášivostí a máš klid