• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Mame od novoty S-Max MK2, v soucasne dobe ma najeto kolem 160 tkm, vse puvodni a bez problemu. Myslim, ze to da klidne 190-200 bez ztraty kyticky a to je to auto hooodne tezke na predek. Akorat zere gumy, mrcha. Takze kolik da Fiesta, 300?
Jakoze 160 tkm na puvodnich prvnich kotoucich a destickach? WOW. Na slozitejsi reakci se nezmuzu, mam z toho zatmeni mysli, jsem ohromen, a myslim to zcela uprimne a vazne.
 
Mame v rodine staru corollu so 180tisic km, ma povodne komplet brzdy, nikdy necistene a stale prejde cez TK na valcoch, ale cele auto vazi 1000kg.

Mne sa osvedcil ten ebc setup co je tu odporuceny, drazkovane kotuce a red dosky (teraz by som kupil yellow). Po +-50tisic km je na doskach asi polovica a kotuce maju hranu uplne minimalnu.
 
Nemate nekdo k dispozici vahu? Tata driv mival na prekladisti, ale ted uz bohuzel ne... bylo by skvely, kdyby nekdo tem domnenkam o hmotnosti udelal pritrz a zvazil treba vsechny ty tri generace na jedny vaze... a bylo by jasno.
Jeste neco delam na aute, tak az dodelam, tak zajedu tady u nas se do kamenolomu zeptat, jestli me tam nepusti s GG.
Chtelo by to asi presunou do tema neco ve stylu: Skutecna hmostnost aut, proroze od brzd uz je to daleko😅

Me sa osvedcil ten ebc setup co je tu odporuceny, drazkovane kotuce a red dosky (teraz by som kupil yellow). Po +-50tisic km je na doskach asi polovica a kotuce maju hranu uplne minimalnu.
Ja kupoval Primeru na komplet EBC. Green a TG kotouce. A s tema kotoucema jsem ji jeste po 100k prodaval a byly porad slusny. Jen desky jsem menil.
 
Ja kupoval Primeru na komplet EBC. Green a TG kotouce. A s tema kotoucema jsem ji jeste po 100k prodaval a byly porad slusny. Jen desky jsem menil.
Tak green su z klasickeho materialu, len mozno nejak trochu vyssia uroven od toho ebc zakladu. Vyssie rady uz maju primes keramiky, tak je material tvrdsi, teoreticky by sa mali opotrebovavat pomalsie.
 
Jakoze 160 tkm na puvodnich prvnich kotoucich a destickach? WOW. Na slozitejsi reakci se nezmuzu, mam z toho zatmeni mysli, jsem ohromen, a myslim to zcela uprimne a vazne.
Aha, ne, prosim te, ta odpoved byla smerovana na dily podvozku...
 
Tak green su z klasickeho materialu, len mozno nejak trochu vyssia uroven od toho ebc zakladu. Vyssie rady uz maju primes keramiky, tak je material tvrdsi, teoreticky by sa mali opotrebovavat pomalsie.
To bolo este v dobe, ked len Green platnicky boly za studena. Red neboly vobec a Yellow boly asi az od 150°.
 
Když už mám ty „komplet“ nové brzdy :D
Tak mohu poreferovat konečně o ATE ceramic.

Brzdí příjemně, když se během brždění ohřejí jsou i příjemně kousavé. V rámci možností to opravdu brzdí lépe než klasický Ate. +žádné pazvuky, a absolutně žádný prach na discích !!

První brždění je absolutně normální s tím že čím déle se brzdí, tím víc je cítit zákus :) Další brždění je ještě o něco silnější. Ideální pro lehce agresivní jízdu.

Jsem velice spokojen.. A na tom že nechávají povlak na kotoučích něco asi bude, přijde mi že jsou kotouče lesklejší, jo jsou nové, ale přijde mi to tak.
 
Kolik na nich mas najeto? Ja jen, ze na pazvuky je u novych brzo. Mne vzdy zacnou brzdy piskat po x-tisicich km.
 
Kolik na nich mas najeto? Ja jen, ze na pazvuky je u novych brzo. Mne vzdy zacnou brzdy piskat po x-tisicich km.
Zadní obyč ATE mají odhadem 30000, staré přední obyč ATE měly asi 35000 a ani písk..
Teď tyhle keramický zatím jen +- 2000 km a stále tichoučko...

Ale všechny pohyblivé části a ty protihlukový podložky mažu pomocí LM antisqueel, věřím že to taky pomůže.
Dříve jsem měl problémy u focuse s pískáním proto to používám od té doby, přece to nevyhodím.
 
Ahoj,
mohli byste mi někdo prosím poradit? Potřebuju koupit přední a zadní brzdové kotouče a destičky na Mazdu 3. Našel jsem podle typu několik různých, mají různé rozměry. Je někde přístup k vyhledání podle VIN, nebo se tam dostanou jen servisáci? Máte někdo přístup a můžete mi naspat kódy? Můj VIN je 3MZBM64661M157557
Děkuju.
 
Ahoj,
mohli byste mi někdo prosím poradit? Potřebuju koupit přední a zadní brzdové kotouče a destičky na Mazdu 3. Našel jsem podle typu několik různých, mají různé rozměry. Je někde přístup k vyhledání podle VIN, nebo se tam dostanou jen servisáci? Máte někdo přístup a můžete mi naspat kódy? Můj VIN je 3MZBM64661M157557
Děkuju.
BHY1-33-28ZA
BJT2-33-251A
BJS7-26-251B
B4Y0-26-48ZB
To máš kotúče a platničky, ale bral by som aj tie vodiace pliešky. Rozklikneš tie nákresy a rozhodni čo chceš meniť, vodiace čapy sa dajú očistiť. Na čistenie drážky čapu objednaj z ali kefku do vŕtačky 10 alebo 12mm
Tu napríklad si vieš s vin(už zadané) vyhľadať čísla dielov a potom na eshopoch náhrady nájdeš.

 
Zdravím, chystám se měnit zadní brzdy na vozidle s el. parkovací ruční brzdou. Myslím, že jsem tak nějak připraven, jen bych se rád zeptal, jestli k zatlačení pístku je potřeba nějaké nářadí, popřípadě jiná forma „stahováku", který nebude pístek tlačit a zároveň s ním točit, jak je zvykem. Nebo to při troše síly zvládnu v pohodě rukou ? :)
 
postup dle Max6:
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky) 2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake) 3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž. 4. Druhou rukou teď 3x plynule za sebou zmáčkni tlačítko Start. Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku. Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.

No a pístky zamáčknout ideálně stahovákem jako přední třmeny ale jde to i kleštěma... U mě šli lehce...
 
Poslední úprava:
Zdravím, chystám se měnit zadní brzdy na vozidle s el. parkovací ruční brzdou. Myslím, že jsem tak nějak připraven, jen bych se rád zeptal, jestli k zatlačení pístku je potřeba nějaké nářadí, popřípadě jiná forma „stahováku", který nebude pístek tlačit a zároveň s ním točit, jak je zvykem. Nebo to při troše síly zvládnu v pohodě rukou ? :)

Rukou to nezatlačíš, dobre je mať na to prípravok na zatlačenie brzdových piestov. Dá sa to s citom aj pajserom len tam treba dať pozor aby sa piestik nešprajcol.Nezabudni pred stláčaním povoliť víčko nádržky na brzdovú kapalinu.



Snímka obrazovky 2024-08-21 o 21.21.45.png
 
Když není vybavení, tak poslouží i obyčejný kleště typu SIKO a dvě malý prkýnka aby ty kleště nepoškrábali třmen/pístek.💪:joy:
 
Hlavne to nerobiť klieštami, lebo sa poškodí zinková vrstva na okraji valčeku, začne to korodovať a ak sa korozia dostane cez prachovku tak začne korodovať valček za prachovkou. Repas brzdových strmenov / valčekov človeka neminie tak či tak, ale tak prečo si to privodiť skôr
 
Zdravim, niekde som tu čítal o kotučoch na GL predfl že je možné použiť lepšie vetrané z GL pofl, neviem ten príspevok znovu nájsť, vie niekto ktoré platničky k tomu použiť? Pre 2017, či aj tie sú zameniteľné?
 
Zdravim, niekde som tu čítal o kotučoch na GL predfl že je možné použiť lepšie vetrané z GL pofl, neviem ten príspevok znovu nájsť, vie niekto ktoré platničky k tomu použiť? Pre 2017, či aj tie sú zameniteľné?
Asi jsem to psal já, protože se mi na dílně stalo, že si človíček přivezl na GL poFL brzdový kotouče z GJ a bez problému pasovali a dle info i fungovali. Potom posléze jsem to vyzkoušel opačně na GJ dát ty nový z GL poFL.
Záměnný jsou kódy: GHP9-33-251A / GHR1-33-251A s kódem KD45-33-251 / GBFT-33-251A

!! Vždycky se ale koukej na velikost kotouče jestli sedí s tvým autem !! Ono tam můžeš na GJ/GL dát i 320mm kotouče z GL 2.2 135kW nebo CX5, ale už budou drhnout o držák destiček (musel by jsi vyměnit i třmen s držákem destiček).

Přední destičky se neřeší. Ty jsou stále stejný i když jsou změny v kódu.

Ono po úpravách na třmenu/držáku destiček (kvůli změně velikosti kotouče) jsou brzdy navzájem záměnný na BM/BN/GJ/GL/KE/KF a nevim co ještě..
 
Poslední úprava:
Back
Top