• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Miesto
Dám
Pozerám že novšie sú aj ľahšie, hneď 10 koní naviac :) snáď vydržia sa nekrútiť.
Mám dobrú skúsenosť na gh s obyčajným brembom, lepšie to brzdilo ako hearbush aj trw a neprašilo takže nebudem experimentovať. Možno platničky pozriem tie xtra či sú a za koľko
 
zkoušel někdo z vás kotouče rotinger včetně desek? furt jsem se nedokopal k výměně, ale uvažuju o rotinger, tak ať neudělám chybu :D
 
Někdo to tu tuším jezdil a nekdo jen ty kotouče s jinýma deskama
 
Správne som si zapamätal že na 6ke 2017 môžem meniť kvapalinu aj šlapanim na pedál? A v akej pozícii má byť elektronická ručná? V servisnej alebo po výmene vrátiť všetko ako má byť a až potom odvzdušnovať?
 
Tak som sa dnes objednal do servisu, už asi 2 týždne má trapia občasné dosť silné vibrácie do volantu na GH, ale samozrejme servis má čas až o týždeň.
Pri pomalých rýchlostiach sa nič nedeje, nad 90km/h sa roztrase volant, nad 140km/h už vibruje celé auto aj s dunivym zvukovým doprovodom.
Problém je, že sa to občas deje, napríklad 2-3km sa to postupne rozvibruje a potom to zmizne aj do konca jazdy. Roztrase sa auto, skúsim prudšie pribrzdiť a vibracia zmizne, potom po ďalšom jemnom brzdení sa vibracia zase buď objaví alebo až ďalšiu jazdu odznova.
Tak som skúsil LP kotúč po jazde na diaľnici na dotyk možno 50 stupňov dal sa chytiť prstom, PP kotúč úplne zeravy spálil mi kozu na prste za milisekundu, celý disk je teplý na dotyk.

Občas aj pri brzdení to začne kopať do volantu, ďalšie brzdenie je bez vibrácií, nechapem.
Zvlnený disk by vibroval aj pri nižších rýchlostiach, ak tomu dobre rozumiem.
Auto pri brzdení viditelne neťahá do strany.
Spotreba šla tak 1L hore na poslednú nádrž, to som dal akurát N98 čo väčšinou mávam nižšiu ako na N95, čo tam bol predtým
Občas na križovatke aj v miernom kopci ostane auto stať na mieste bez brzd a pohne sa až po pár sekundách. Brzdy cistene mazané cca pred rokom.

Niekto podobná skúsenosť? Dá sa nejak vysvetliť tá nepravidelnosť vibrácií? Ide na GH zadrety piest opraviť alebo len rovno nový strmeň? Poškodia tie vibrácie náboj, ložisko?
Kotúče sú slotted ebc a majú možno 0,5mm hranu po 4 rokoch, dosky ebc red.
 
Tak som sa dnes objednal do servisu, už asi 2 týždne má trapia občasné dosť silné vibrácie do volantu na GH, ale samozrejme servis má čas až o týždeň.
Pri pomalých rýchlostiach sa nič nedeje, nad 90km/h sa roztrase volant, nad 140km/h už vibruje celé auto aj s dunivym zvukovým doprovodom.
Problém je, že sa to občas deje, napríklad 2-3km sa to postupne rozvibruje a potom to zmizne aj do konca jazdy. Roztrase sa auto, skúsim prudšie pribrzdiť a vibracia zmizne, potom po ďalšom jemnom brzdení sa vibracia zase buď objaví alebo až ďalšiu jazdu odznova.
Tak som skúsil LP kotúč po jazde na diaľnici na dotyk možno 50 stupňov dal sa chytiť prstom, PP kotúč úplne zeravy spálil mi kozu na prste za milisekundu, celý disk je teplý na dotyk.

Občas aj pri brzdení to začne kopať do volantu, ďalšie brzdenie je bez vibrácií, nechapem.
Zvlnený disk by vibroval aj pri nižších rýchlostiach, ak tomu dobre rozumiem.
Auto pri brzdení viditelne neťahá do strany.
Spotreba šla tak 1L hore na poslednú nádrž, to som dal akurát N98 čo väčšinou mávam nižšiu ako na N95, čo tam bol predtým
Občas na križovatke aj v miernom kopci ostane auto stať na mieste bez brzd a pohne sa až po pár sekundách. Brzdy cistene mazané cca pred rokom.

Niekto podobná skúsenosť? Dá sa nejak vysvetliť tá nepravidelnosť vibrácií? Ide na GH zadrety piest opraviť alebo len rovno nový strmeň? Poškodia tie vibrácie náboj, ložisko?
Kotúče sú slotted ebc a majú možno 0,5mm hranu po 4 rokoch, dosky ebc red.
Piestik sa dá podľa množstva hrdze vymeniť, ja dom ho musel až pedálom vytlačiť, vzduchom nešiel. Náboj už môže byť kľudne ko.
 
zkoušel někdo z vás kotouče rotinger včetně desek? furt jsem se nedokopal k výměně, ale uvažuju o rotinger, tak ať neudělám chybu :D
Kotouče Rotinger mám dobře odzkoušené v kombinaci s deskami od Textataru. Dával jsem je na GY, v současnosti mají nájezd cca 80 tisíc. Jsem s nimi spokojen, o tom svědčí, že jsem nedávno dával i na jiné vozidlo.
 
Kuko116, stavím na problém s brzdovým strmenom, zhodiť strmen a stačí pozrieť na piestik a verím že bude hrdzavý a tá hrdza postupuje pod prachovku a potom to má velmi rýchly spád, valček začne korodovať pod prachovkou čo mu bráni plynule pohybovať.

Teraz si predstav že ak máš opotrebené platničky tak piestik je vysunutý takmer na maximum, teda pod prachovkou koroduje celá vysunutá časť.
Ty vymeniš platničky a ten koróziou napadnutý valček zatlačí na doraz do strmena a on logicky drhne pri pohybe cez vnútorný O-krúžok a nedokáže sa vracať.
 
Kotouče Rotinger mám dobře odzkoušené v kombinaci s deskami od Textataru. Dával jsem je na GY, v současnosti mají nájezd cca 80 tisíc. Jsem s nimi spokojen, o tom svědčí, že jsem nedávno dával i na jiné vozidlo.
Proč jsi nevzal rovnou i rotinger desky a šel jsi spíš do textar? Kotouče máš hladké nebo nějaké tuningované?
 
Proč jsi nevzal rovnou i rotinger desky a šel jsi spíš do textar? Kotouče máš hladké nebo nějaké tuningované?
Bylo to na doporučení, druhá varianta byla EBC desky. Na přední nápravě mám variantu T5 - vrtané s drážky. Na zadní nápravě pak hladké. Hladké mají vyšší tendenci k povrchové korozi.
 
Kuko116, stavím na problém s brzdovým strmenom, zhodiť strmen a stačí pozrieť na piestik a verím že bude hrdzavý a tá hrdza postupuje pod prachovku a potom to má velmi rýchly spád, valček začne korodovať pod prachovkou čo mu bráni plynule pohybovať.

Teraz si predstav že ak máš opotrebené platničky tak piestik je vysunutý takmer na maximum, teda pod prachovkou koroduje celá vysunutá časť.
Ty vymeniš platničky a ten koróziou napadnutý valček zatlačí na doraz do strmena a on logicky drhne pri pohybe cez vnútorný O-krúžok a nedokáže sa vracať.
Vymenili mi strmeň, bol to presne zadrety zhrdzaveny ten piest. Docela palka, ale repasovat to asi nikdo nebude v dnešnej dobe v servise. Aspoň mi vyčistil aj dosadadacie plochy platničiek a plávajúce čapy na druhej strane tak mám na TK pokoj.

Keď som opísal cez telefón do servisu problém a spomenul slovo mazda, tak hneď povedal na 99% zadrety strmeň.
 
To nie je problém iba Mazdy, ale každého auta v podobnom veku.
Keď korozia neprejde prirodzeným procesom korozie pod prachovku, tak to zlyhá pre poškodenú prachovku.
 
Tak 38t km a v predu desticky sjete na 3 mm, takze kdyz se musi menit, tak Mazdicce dopreju Vanoce a dopredu pijdou kotouce EBC Premium a Yellow EBC desticky+ocelove hadice. Zadek jeste dobry. Btw EBC kotouce uz nejsou cerne, ale v posledni generaci ocelove barvy se stribrnou upravou povrchu. Pry tim zlepsili odolnost proti korozi a neprasi to tolik cerne.
 
Je úplně jedno jaká je úprava povrchu, protože ty desky povrch stejně strhnou a jezdí po holým kovy
 
Ted jeste overuju, jestli souhlasi model auta a produkty a zjistil jsem, ze v technicaku mam GH, ale model je urcite GJ (6 Kombi r.v. 2022, 2,5l).- Omlouvam se, jestli se to tady nekde na foru uz resilo.- Podle katalogu vyrobcu brzd je velikost kotoucu 297x28x52mm. Vite nekdo jestli to souhlasi?
 
Ted jeste overuju, jestli souhlasi model auta a produkty a zjistil jsem, ze v technicaku mam GH, ale model je urcite GJ (6 Kombi r.v. 2022, 2,5l).- Omlouvam se, jestli se to tady nekde na foru uz resilo.- Podle katalogu vyrobcu brzd je velikost kotoucu 297x28x52mm. Vite nekdo jestli to souhlasi?
Koukni co máš ve VIN auta. Jestli tam je JMZGJ... máš GJ (třetí generaci). Jestli tam je JMZGH... máš ještě GH (druhou generaci)
 
JMZGL, =3. generace. Takze 297x28x52mm je spravne?

K tem EBC kotoucum-psal jsem to proto, ze spousta e-shopu ma na obrazcich jeste ty cerne.
 
JMZGL, =3. generace. Takze 297x28x52mm je spravne?

K tem EBC kotoucum-psal jsem to proto, ze spousta e-shopu ma na obrazcich jeste ty cerne.
Pokud máš GL 2022 2.5 tak s největší pravděpodobností máš už poslední modifikaci předních kotoučů GBFT-33-251A, která má upravený vnitřní chlazení okolo náboje (100% to dokážu říct jen podle VIN)
aeb378d81bec6133b159c739246870c838aab28c~2.jpg

Tak si u těch kotoučů pohlídej aby to taky byly tyhle "nejnovější". Ty starý typy bez těchto chladících děr taky budou pasovat, ale byl by to spíš downgrade než upgrade. Jestli jsou natřený černě nebo stříbrně mi nepřijde jakkoliv důležité.
 
Max6, poslal jsem Ti PM.
Diky

Tak ted mi to kompletne rozhodilo me plany.
Ten obrazek jsou seriove kotouce ATE, ze jo?
A brzdy (kotouce+desticky) od jakeho vyrobce maji tedy posledni serie Mazdy 6?- TRW?
Chtel jsem ty EBC, protoze ted obcas jedu po dalnici v DE, a tam pri brzdeni z 200+ dostavaji brzdy prece jen vic zabrat.
EBC tyhle s chlazeni okolo naboje nedela, pokud je mi znamo.
 
Back
Top