• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Jen pro zajímavost, furt tu řešíme kolik komu co vydrží. Včera jsem se dival jak jsou na tom brzdy na mým GH:
- Kotouče Brembo - 105tkm
- Přední desky EBC RedStuff - 54tkm
- Zadní desky Textar - 57tkm

Kotouče už maji hranu ale na limitu nejsou, nevlní se / nekopou. Oboje desky jsou cca v polovině. To jezdím dost živě a brzdím krátce a intenzivně, často brzdím motorem a mám manuál.

Nechápu jak někomu můžou vydržet desky jen 30tkm. To je ten automat tak naprd, že se tomu nedá předejít?
 
Je to jednoduche, jako facka - pokud nemas komponenty brzd v poradku, sjedes desky i za 10 tkm. A Mazda, jak znamo, je na to citliva extremne.
 
Jeslti to taky neni o hmotnosti... nasel jsem, ze GH 2.5 sedan vazil 1295 kg a GLipm2 sedan s 2.5 automatem ma 1610 kg... to je poradny rozdil, vicemene plne nalozene GH (4*75kg dospely a trochu bagaze) vazi stejne, jako prazdny GL. A pak samozrejme jizdni rezim a jizdni styl. Mne treba ty OEM TRW brzdy na obou 6 neodchazely nijak divne brzo (na ty druhy jsem prodaval ve stavu 49tkm a desky jeste 30-40%), nekomu jo, a treba na Citroenu s tezkym dieselem, automatem a provozem ve stylu kombinace zavazeni skol a skolek a dlouhych dovolenych (nalozene, takze kolem 2t+) uz je mam po 49tkm pred smrti, a i v servisu se tomu divili, ze bezne lidem vydrzi i 80... s tezkym autem i ta dalnice zere desky slusne, pokud se jezdi ve vetsim provozu.. taky asi vysoke Alpske nebo Apeninske prusmyky, kde to proste motorem nejde brzdit neomezene a Citron jich uz jim s nama absolvoval tak 50, ne-li vic...
 
Nechápu jak někomu můžou vydržet desky jen 30tkm. To je ten automat tak naprd, že se tomu nedá předejít?
Tak na Fieste ST dokazal jeden typek na FB sjet EBC Yellow za 4700km🤷‍♂️😁

Jeslti to taky neni o hmotnosti... nasel jsem, ze GH 2.5 sedan vazil 1295 kg a GLipm2 sedan s 2.5 automatem ma 1610 kg...
GL mozna, ale GH bude picovina. Moje GG 2.3 AT lift ma v technicaku 1490. Nejakych 1290 mela moje Primera 2.0 AT lift.
 
Vychazel jsem z webu car.info... gh rok 2010, 2.5 170k... https://www.car.info/en-se/mazda/6/6-sedan-25-6713390#specs
Gg poface 2.3 tam ma 1350-1385 kg, takze tezsi. Zahranicni weby obvykle uvadeji hmotnost bez ridice, u nas se dava +75 kg ridic.

Cesky cenik GLipm2 uvadi rozpeti u 2.5 automatu 1466-1535 kg, nebo -3kg sedan. Ty revo topy a takumi, co ma s tim motorem vetsina lidi, bude ta horni hranice.
Cesky cenik GHcka nebo GGcka ted narychlo nenajdu (nekde to mam, sbirka katalogu vsech moznych Mazd od 90. let :))

Zahadne je to ale min, nez na tom car.info...
 
Poslední úprava:
Joo oni ty servery maji per desitek/set kilo sem tam😆Na automaniac ma moje o 100 min, to bych bral🤣
Ja si ji zajedu zvazit. To bude nejlepsi. Mame tady kousek kamenolom, tak jestli me pusti na tu jejich vahu
 
Tak zřejmě do toho technicaku napíše každý co chce. Což u nás nic neobvyklého. Viz stále chybějící rozměry kol i 4vrt roku po technické, kdy si TP technik oskenoval, že se to opraví😤.
 
Tady máte třeba GH předfacelift hatchback, prospekt pro cz trh, kde moje 2008 2.5 GTA vychází na 1275 kg bez řidiče
Screenshot_2024-06-11-06-15-16-913_com.foxit.mobile.pdf.lite.jpg

@Nibiru to je ale včetně 75Kg řidiče
 
Poslední úprava:
GH kombi 2009 - 2.0 MZR v techničáku provozní hmotnost 1430kg
GG hatchback 2006 - 2.0 MZR v techničáku provozní hmotnost 1420kg

Opravdu zajímavé, jak ty hmotnosti létají napříč zdroji :D Já bral vždycky TP jako směrodatný
 
Tak ale jinak se asi shodneme, ze pokud by tam v realu byl rozdil i jen treba 200 kg nebo proste kolem 15 %, tak protoze energie je exponencialni (hmotnost krat rychlost na druhou, nebo tak nejak), namahani brzd dost roste. Akorat ted by me teda samotneho zajimalo, kolik ta auta doopravdy vazi. GLipm2 pusobila opravdu hodne neobratne a tezce, pokud srovnam s GJ (GL presne napul mezi), ale mozna to teda bude dost pocit z utlumeni hluku a naladeni podvozku, nez realny rozdil. Srovnani s GG a GH nemam, ale GG mi vzdy prislo jako docela male a lehkonohe auticko, divil bych se, kdyby rozdil byl treba jen 150…
 
Já bych věřil tomu co je v prospektu od výrobce. Zas berte v úvahu že těžší auta mají (nebo by měly) mít na svou hmotnost brzdy kompenzovaný a v oblasti vysokých výkonů se taky nepohybujeme
 
Gh liftback 2,5 predfacelift ma pisane 1350kg, sedan nejak 1290kg. GG liftback po FL mal 1345kg, sedan 1310. GJ 2.5 sedan ma 1495, Pri GL je pisane to iste, ale predpokladam, ze facelift je tazsi aspon o tych 100kg a maju tam chybu. Takze prva a druha generacia mala hmotnosst podobnu, tretia ma radovo o 200kg viac Vsetky tri generacie maju zadne brzdy neventilovany kotuc 280mm. GG ma predny kotuc 282,5mm, GH ma 299mm a tretia generacia ma 297mm.
Hmotnosti su udavane ako curb weight, takze prazdne auto bez vodica. Zdroj https://www.automobile-catalog.com/

Z toho vychadza, ze GH/GL maju skoro rovnake kotuce, napriek rozdielu v hmostnosti. Mazda nato asi vzdy srala, ak sa nemylim, tak GH leniva 1.8 ma napriklad rovnake brzdy ako 400nm diesel 2.2, ktory bude este o dost tazsi.
 
tak znovu, ty hmotnosti jsou včetně řidiče, - sedí s dobovým prospektem a tam je uvedeno včetně řidiče 75KG viz obrázek pár příspěvků výš
 
...ja jsem si v zivote vsiml, ze tezsi a vetsi auta maji mensi zivotnost podvozkovych dilu a brzd, nez mensi a lehci auta. Tak nejak obecne. Fiesta vs Focus vs Mondeo vs Smax, Mazda 2 vs Mazda 3 vs Mazda 6, apod. A je uplne jedno, ze teoreticky by se tomu dalo zabranit dostatecnym dimenzovanim brzd, ramen, apod. — jenze ve skutecnosti chce vyrobce na vetsich autech vic vydelat (na malych temer nic nema), a jak jsem psal, kineticka energie je skrz rychlost exponencialni, takze to bychom pak mozna meli dvoutunova auta s 22" koly, aby se do nich ty obri disky, ktere to ubrzdi stejne jako Fiestu nebo Citigo, vesly a opotrebovavaly se stejne malo :). Taky bych mohl byt naivni a myslet si, ze vyrobce drzi velikost kotoucu a brzdicu na minimu kvuli neodpruzene hmotnosti, ale to by vyrobci na auta nedavali tak tezke disky ;). Brzdy vetsiny vetsich a tezsich aut jsou sice vetsi, ale ne o tolik, aby vydrzely stejne dlouho pri brzdeni vetsi energie...
 
Poslední úprava:
Zkusil jsem najit nejaky test hmotnosti aut, a nejzajimavejsi, co jsem nasel, je neco svycarskeho, kde CX-5 generace KE s 2.2 dieselem vazi 1725 kg, pricemz dobovy udaj byl 1490 kg (stejna vybava, stejny motor). Navic ve Svycarsku byla uvadena uz tehdy jako 1606 kg (jestli dobre interpretuji, ze v testu je psano, ze 1725 je o 119 vic, nez udaj vyrobce), coz je zahadny, kdyz u nas 1490...

Takze bych zas tak prehnane neveril tomu, ze takovy pomerne masivni tank, jako je petimetrova GLkova Mazda 6 s automatem po faceliftu, je jen o trosicku tezsi, nez bylo subtilni, kratsi, uzsi a pomerne hlucne/netlumene GGcko... to je proste nekde v katalogu jasna lez nebo chyba. Jenom treba kolik vazi ty sileny 19" na GLkach... obuty to pomalu nejde zvednout.

Nemate nekdo k dispozici vahu? Tata driv mival na prekladisti, ale ted uz bohuzel ne... bylo by skvely, kdyby nekdo tem domnenkam o hmotnosti udelal pritrz a zvazil treba vsechny ty tri generace na jedny vaze... a bylo by jasno.
 
Poslední úprava:
Ono to GL má stejně tenký plechy jako GH, odhlučnění taky nikam u mazdy výrazně nepokročilo co se množství týká, plasty jsou spíš ještě měkčí, takže jediný kde to auto může nabrat je elektronika a ekofíčury okolo motoru..... No trochu jsme od těch brzd uhli
 
...ja jsem si v zivote vsiml, ze tezsi a vetsi auta maji mensi zivotnost podvozkovych dilu a brzd, nez mensi a lehci auta. Tak nejak obecne. Fiesta vs Focus vs Mondeo vs Smax, Mazda 2 vs Mazda 3 vs Mazda 6, apod.
Mame od novoty S-Max MK2, v soucasne dobe ma najeto kolem 160 tkm, vse puvodni a bez problemu. Myslim, ze to da klidne 190-200 bez ztraty kyticky a to je to auto hooodne tezke na predek. Akorat zere gumy, mrcha. Takze kolik da Fiesta, 300?
 
Back
Top