• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

No tak ted to v Audi budou mit jeste prehlednejsi :D Hlavne se mi libi oznaceni REVOLUCNE :D
http://www.autoforum.cz/predstaveni...*********************************************
 
tak jsem si pro změnu zkusil nějaké to svezení s kombíkem . A přišel mi pod ruku koncern - Seat Leon 2,0 TSi 213 kW ST Cupra 290 , něco takového https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/17394083?goFrom=list . No nevím možná bych při výběru mezi Mazda 6 2.0 i 121 kW ( 165k ) WGN Revolution Navi a Seat Leon 2,0 TSi 213 kW ST Cupra 290 trochu váhal o_O i když nelze srovnávat tyto motory


 
tak jsem si pro změnu zkusil nějaké to svezení s kombíkem . A přišel mi pod ruku koncern - Seat Leon 2,0 TSi 213 kW ST Cupra 290 , něco takového https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/17394083?goFrom=list . No nevím možná bych při výběru mezi Mazda 6 2.0 i 121 kW ( 165k ) WGN Revolution Navi a Seat Leon 2,0 TSi 213 kW ST Cupra 290 trochu váhal o_O i když nelze srovnávat tyto motory

Leona jsem zvažoval proti trojce 165k (přecejen je to typově spíš menší auto, i když v kombíku), protože mi přišel jako fakt pěknej "sleeper" a auto, který může fungovat jak pro zábavu, tak na dojíždění, navíc ho považuju za jedno z mála koncernových aut s dobrou ergonomií interiéru, cena se dala usmlouvat lehce pod 700 tisíc, ale nakonec jsem se po zjišťování referencí na (ne-)spolehlivost Seatu zase vrátil do autosalonu Mazdy... Vážně škoda, že už se nedělají šestky MPS, kdyby ten Skyactiv-G dvoulitr byl osazený byť třeba i jen konzervativně nastaveným turbem, byla by to v kombinaci s pohonem čtyř (klidně elektronicky připojovaným) paráda.

Nakonec se kloníme se ženou spíš k tomu, že si na zábavu koupíme něco třetího, protože najít auto, které by bylo zábava na okruhu a dalo by se s ním každý den dojíždět s nízkými náklady (nejen na palivo), je asi nemožné... a je to možná konec konců zbytečné.

Vždycky jsem chtěl 911, kamarád má takto pro radost Boxstera S, a na jeho případě vidím, že spolehlivost i dostupnost dílů a servisu pro desetiletý vůz ze Stuttgartu je poměrně dobrá... Pneu dokonce nestojí víc, než na šestku :). Takže si pohráváme se ženou s myšlenkou, že když už, tak už. Byl by to hezký splněný sen :).
 
No, jsem zvědav na budoucnost zábavných aut pro řidiče :)
http://www.autoforum.cz/predstaveni...*********************************************
 
Korejske vozy uz se davno nepodbizeji cenou jak tomu "kdysi" bylo...
 
Nehlede na to ze tohle je atmosfera ktera vydrzi roky...
 
plus jeste jedna vec ,ze ceny techhle "muscle cars" nebudou klesat ;) Takze i kdyz si priplatis nejakych 200 tisic za tenhle plnotucny osmivalec tak jeho cena poroste ,narozdil od te KIE ;)
 
Já bych chtěl, aby mi ta iluze ohledně kvality amerických aut a těch jejich motorů zůstala i po tom, co jsme v rodině jeden V6 3.3 od Chrysleru měli, jeden kamarád si koupil nějakýho velkýho Forda Expedition s osmiválcem, další má Mustanga, dašlí Pontiac GTO, a pak jsem ještě chvíli pracoval v USA s lidma, z nichž některý tyhle auta s velkýma motorama taky měli, třeba další Pontiac GTO apod. A taky tam žije zeť a párkrát jsem tam měl něco půjčený, i když už moderní bez V8 :).

Tím celým se totiž táhne jako červená niť absolutně tragická nespolehlivost - ne teda třeba bloku motoru, ale všeho okolo.

Myslím, že v USA to frčí
  • ze setrvačnosti (přesvědčení lidí je těžké zlomit, pokud je k tomu netlačí/-la ekonomičnost provozu, jako na jiných trzích, kde zdaleka nebyl takový poměr příjmů a ceny paliv - v USA se ještě nedávno střední třída měla fakt dobře a paliva byly ještě levnější než dnes, a dodnes jsou na tom pořád hodně dobře... Evropa pak není jen Německo nebo UK, ale spousta zemí, kde je cena paliva vůči příjmům dost vysoká),
  • taky kvůli automatům, které zpožděním, masivním prokluzem a malým počtem kvaltů až donedávna dost "zakrývaly" výkon (a na které byli, proti cukajícím dvojspojkám, Američani zvyklí),
  • taky kvůli maximalizaci zisku výrobce (žádný nový vývoj nebyl nutný, motor byl v základu stejný desítky let - masivní úspora na R&D),
  • typu provozu na venkově (velké vzdálenosti = požadavek na pohodlí, i akustické; u velkých aut se v tom pak tahá kdeco, sami lidi jsou často v těchto oblastech dost velcí a těžcí :))
  • a pak taky kvůli nekvalitním palivům, které jednoduchému motoru tolik nevadí (a klasický staromódní čtyřválec bez turba s klasickým automatem by prostě nejel, proti tomu na co jsou zvyklí; ostatně i u Mazdy 6 je 2.5 s automatem vždy zmiňovaný jako nedostatečný a nejedoucí).
A zároveň se tam moc neřeší ta celková nespolehlivost auta, neboť slušně vydělávající člověk (střední třída) pořád koluje nový auta a ten, kdo je opravdu chudý nebo to auto nepotřebuje či nepovažuje za prioritní (městský člověk z Brooklynu, kde by mu to stejně jinak omlátili, chudý student, apod.), prostě holt používá něco, kde polovina věci nefunguje. V jak tragickém stavu jsou lidi auta schopní používat jsem taky zažil jen v USA... totálně prorezlá, vibrující brzdy, nefunkční posilovač řízení, nefunkční stahování oken... prostě něco, s čím u nás v takovém stavu jezdí převážně menšinoví spoluobčané nebo 18tiletí dělníci (aspoň u nás na severu).

Takže já osobně nemám zas takový problém s tím, s jakými motory a převodovkami v Evropě jezdíme. Když tady máme párkrát ročně návštěvu z USA, jsou v šoku jak svižný moje auta jsou (myslej si, že je to manuálem - párkrát jsem jim musel vysvětlovat, že manuál neznamená automaticky vyšší zrychlení... ty jejich "pocity" :)), jak rychle jezdím, jak málo žerou a v jak pěkným stavu tady udržujeme desetiletý auta a že takový normálně normální lidi používaj pro ježdění... Do toho když člověk nemá zrovna vyhlášeně nespolehlivý motor, tak ty naše zdánlivě neodolný minimotůrky normálně najížděj nezřídka 300 tisíc km, diesely třeba i 500 tis km, což je i v USA na malé rodinné auto dost velký nájezd.

Ale nebyl jsem teda třeba v Kalifornii, moje zkušenosti jsou převážně ze středu, severovýchodu a vnitrozemního jihozápadu.
 
Poslední úprava:
Ale jinak to nemyslím jen negativně, mně vždycky ty těžké houpací koráby na americké dálnici přijdou superpohodlné, líbí se mi obří odkládací prostory, měkké kožené sedačky, která jsou skoro jako křesla u televize, jízdně mám "pocitově" pořád radši atmosféru nebo kompresor, než turbo (resp. s atmo/kompr. spojený lineární náběh výkonu a krouťáku), mám rád i výkon... ale nejsem slepě dogmaticky přesvědčený o tom, jak skvělá auta se staví pro USA trh, abych po takových autech toužil. Toužil bych po tom, aby Honda (ne v UK, ale v Jap.) nebo Mazda udělala silnější atmosférické motory, ale nechtěl bych se vzdávat jejich lehkonohosti, agilnosti a tak - určitě bych to na každodenní provoz v ČR neměnil za "ameriku", tu v mém případě leda na dlouhé dálniční přesuny stodesítkou a kochací jízdy krajinou (tedy bez střechy :)).
 
Back
Top