• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Poslední úprava:
Já bych chtěl, aby mi ta iluze ohledně kvality amerických aut a těch jejich motorů zůstala i po tom, co jsme v rodině jeden V6 3.3 od Chrysleru měli
Samozrejme ne vsechny motory jsou bezporuchove ,takhle jsem to nemyslel.Ale zrovna tyhle co jsou v tom Chargeru uz jsou leta proverene.A pokud jste meli ten 3,3 Pentastar tak ano s tim byly problemy ale vetsinou jen proto ze lide nevedeli jak se o ten motor spravne starat.
 
Samozrejme ne vsechny motory jsou bezporuchove ,takhle jsem to nemyslel.Ale zrovna tyhle co jsou v tom Chargeru uz jsou leta proverene.A pokud jste meli ten 3,3 Pentastar tak ano s tim byly problemy ale vetsinou jen proto ze lide nevedeli jak se o ten motor spravne starat.

Ale co znamena spravne starat? Neni preci casto citovana vyhoda tech velkoobjemovych velkovalcovych americkych motoru prave necitlivost na udrzbu?

Ja si fakt myslim, na zaklade vlastni i preneseny zkusenosti z okoli, ze ty "nase" technikou nabity motory moderniho razeni zas takovej prusvih nejsou... Byly nejaky velky omyly, porad se to sem tam stane, ale to platilo na vsechny motory odjakziva, viz Mazdi Millery v Xedosu, nebo ty maly sestivalce v MX3.

Dneska uz je videt, ze i ty maly benzinovy turbomoturky, kterym leckdo v zacatcich pred deseti lety posmesne predvidal zivotnost max 100 tis. km, najizdej 250 tis. km a jsou v pohode... nebo resp. netrpej nejak vyrazne vic neduhama, nez jejich atmosfericti predchudci (rozdelovac, lambda, kabely, svicky, alternator... to vse jsem do techto kilometru menil i na sve 2.0 atmosfere v 626, a predtim cast toho i muj tata na 1.8 v kulaty generaci 626 a na 1.8 v '98 generaci; ze dneska nejaky veci musi nekdo resit u 1.6 ecoboostu v mondeu tim padem neberu jako nejaky drama zhorseni stavu spolehlivosti motoru...).

Samozrejme primovstriky s turbem jsou nachylny na v jistym smeru zodpovednejsi chovani ridice, na druhou stranu dneska bezne lidi menej olej po 15 - 30tkm, na rozdil od drivejska, kdy to byvalo 10tkm, takze se tim muze snadno kompenzovat to, ze by meli byt citlivejsi ohledne dochlazovani turba nebo vyberu paliva od solidni benzinky, kde je velky obrat a (pseudo-)garantovana kvalita paliva... Pak jsou dneska uz elektronicky veci, ktery zabranujou vecem, co driv lidi delali blbe, nebo co autum skodilo - ventilatory bezne chladi auta dlouho po zastaveni, studeny auta nejde tocit nad urcity otacky, studeny motor ma jinak nastaveny volnobezny otacky a smes...

Samozrejme opravitelnost dnesnich slozitych aut za 25 let bude mozna mizerna, ale mozna to vyresi pokrok ve vypocetni technice a AI, kdy s tim bude dost pomahat nejakej robot, nebude problem si 3D vytisknout nevyrabeny dily, nebude problem nahradit jiz nevyrabenou ridici jednotku (nebo jakejkoliv jinej pocitac/logicky board v aute) univezalnim mikropocitacem typu Arduino s vlastnim kodem... To se zas blbe predikuje, ale lidi nejspis cestu najdou.

Obecne si treba myslim, ze cena levnych aut relativne vuci prijmum klesne natolik, ze chudi lide nebudou odkazani na 25 let stary vraky (ktery mozna nebude financne rozumny opravovat, a budou tim padem provozovane jen nadsenci a veteranisty; kterym budou pomahat vyse uvedene technologie), ale budou jezdit nejakyma ultralevnyma autama z druhy ruky... Vzdyt uz dneska, Dacie nebo Peugeot 301 - svym zpusobem paradni rodinny auta za 300 tisic, 20 cistych medianovych platu, a porad to jde dolu - podobny auta, pokud budou fungovat treba i jen 15 let, a casem budou jako novy jeste levnejsi, budou za par let auty, ktera se jako desetileta budou prodavat za vyplatu, jako dneska prorezla jednickova Fabie v dobitem stavu.
 
Taky mi prijde, ze treba navzdory upusteni od dvojitych lichobezniku maji dnesni masovkovy auta v dusledku mnohem lepsi jizdni vlastnosti (i jizdni vykony), nez bezne dostupny auta pred 20ti lety. Kvalita pneu, elektronicky systemy, moznost simulaci na pocitacich a tim padem i moznost to lip vyladit, lepsi materialy ramen, tlumice, to vsechno pomaha kompenzovat teoreticky horsi kontakt s vozovkou a moznosti serizeni u McPhersonu proti lichobezniku... Do toho zas klesa poslednich par let hmotnost aut, zlepsuje se rolozeni hmotnosti, pomahaji elektronicke systemy (ac jsem ja sam byl kdysi davno v zacatcich velky odpurce a skeptik ohledne stabilizace... dneska uz uznavam, ze to fakt muze fungovat)...

V 1992 si nasi koupili tu 626 za tusim 680 tisic (= dneska ekvivalent dvojnasobku) a nekde v Nemecku jsme to rozjeli na 205 dle tacho a vsichni jsme z toho byli vypleskli; ja dneska 205 dam klidne kazdej den na D8 s CX3 za 380 tisic, naprosto v klidu, stabilne... Zrychleni pod deset vubec nebylo bezny, automaty byly poruchovy a jeste drazsi, nez dneska...
 
Pardon,myslel jsem motory Northstar :) Kazdopadne bratr ma uz treti US auto a s motorem nemel nikdy zadny problem a to nekupuje zadne nove auta bo na to nema :D K tem foukanym trivalcum...Ano ten Fordi trihrnek se jevi jako docela drzak bez problemu.Znamy z prace ale treba mel fabku 1,2HTP a proste ten motor odesel do vecnych lovist a kdyz prisel do servisu tak mu rekli "pane to je jednadvojka to nesmite tak honit":D A k cenam dnesnich aut...Je mozne uz mit nove auto za nejakych 160 tisic coz je velice pekne pro lidi kteri nemaji moc penez anebo neresi jak to jejich auto vypada zvenku a uvnitr.
 
Pardon,myslel jsem motory Northstar :) Kazdopadne bratr ma uz treti US auto a s motorem nemel nikdy zadny problem a to nekupuje zadne nove auta bo na to nema :D

Kolik s nima najezdil?

Je mozne uz mit nove auto za nejakych 160 tisic coz je velice pekne pro lidi kteri nemaji moc penez anebo neresi jak to jejich auto vypada zvenku a uvnitr.

A jeste navic ony i ty novy Dacie Sandero vypadaj uvnitr lip, nez vypada jednickova Fabie... aspon subjektivne. Precejen nejaky posun tam je :). Treba u Fiatu Tipo nebo Peugeotu 301 jsem vzdy, kdyz si to prohlizim, prekvapeny, jak pekne to uvnitr pusobi... Nemam rad kravinky, nesmyslny "radobycool" napisy, leskly cerny panely, prehrsel chromovych ozdob, celo-elektronicky pristrojovy panely, a podobny veci, takze treba konkretne ta 301 se mi uvnitr i zvenku libi mnohem vic, nez treba nova 308 nebo 3008. Ale je to subjektivni.
 
Kolik s nima najezdil?
Tak to netusim :( Ted co ma toho Pontiaca Bonneville 3,7 V6 tak ho ma uz ctvrty rok a je tam nalitano asi nejakych 260 000 km a krome samozrejme nejakych vymen soucastek vzhledem k najezdu auta tak bez motorovych problemu. Jediny motorovy problem byl ze mu to jelo jen na 4 valce ale to byly svicky v prdeli tak se koupily nove a vse v pohode.
 
Nevim panove a damy...Nemel jsem moznost otestovat ani starsi RSko...Jen co chci napsat je to ze predni i zadni diodova svetla Meganu se mi strasne nelibi...Pripadaji mi strasne zbytecne velka,roztazena do stran atd...O kvalite auta mluvit nebudu ale proste nelibila se mi minula generace a ani se mi nelibi nova(design)...
 
Já myslím, že bych to asi přežil...

tak "přežili" bychom to asi všichni, ale nudnější exterierové tvary jsem ještě neviděl .... :-/ Chyběl by mi ten pocit, když jdu k autu, že si musím říct jak se mi furt líbí ,-)
 
tak "přežili" bychom to asi všichni, ale nudnější exterierové tvary jsem ještě neviděl .... :-/ Chyběl by mi ten pocit, když jdu k autu, že si musím říct jak se mi furt líbí ,-)
Nudnější. Tys neviděl passata?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
tak se hodím něco z trošku jiného soudku. Mile mě překvapil nový Duster https://auto.idnes.cz/dacia-duster-cy7-/ak_aktual.aspx?c=A170912_192307_ak_aktual_fdv a jsem na něj příští rok zvědavý naživohttps://www.youtube.com/watch?v=BzJDt3o_nLI . Měl jsem Dustera dva roky ( 2011-2013) a na naše silnice to bylo snad nejpohodlnější auto co jsem měl. Samozřejmě s atmosferickou 1.6 to nebyl žádný dravec a na dálnici už vůbec ne. Ale myslím, že za tu cenu co se pohybují je to slušný auto. Jediný problém je, že si nedokážu představit přesedlat do něj z Mazdy :D . Vím spousta lidí řekne s pohrdáním, že je to Dacie, ale po svezení a dvou letech provozu jsem na tuto značku dost změnil názor ;) , kolem 400 tisíc je v tom vše co se tam dá nakonfigurovat, uvidíme jak udrží cenu u nového .
 
Já myslím, že bez Dusteru by autopůjčovny v lokalitách jako je Island, Maroko atp. těžko mohly existovat, jako vyložený spotřebák to respektuju, stejně jako Dokker atp.

Ale na němce je design Insignie nenudný :D
Souhlas, mně se to prostě líbí, s tím oplastováním teda, a s 260 nebo 210 k v sérii.
 
No Duster 1,6 benzin ma muj kolega v praci a jeste si dozadu nalepil znacek playboye :D.Co o tom aute rict...Hrozny exterier i interier ale za ty prachy nemuzeme cekat vic. Nenarocny clovek bude urcite spokojeny stejne jako muj kolega v praci :D Tim nechcu rict ze je to spatne auto,svou praci jiste odvede dobre ;)
 
Duster pick up ? Jinak nasi byli nedavno v SAE(UAE) a tam jezdi taky Dustery pod znackou Renault.
 
Back
Top