• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Posledně jsem tu měl trochu “hate” na novou insignii, nicméně jsem si ji teď prohlížel a na živo je to mnohem lepší než z fotek. Hodně bude záležet na barvě, ale jo, vzal jsem ji na milost...
 
mě se kdysi líbila jedničková Insignie, tahle poslední mému oku nelahodí. Jakoby nemecká dysajna sapomela jak wagen nakreslit..... Moc mi to připomíná koncern a nádech Hundaj :vomit::vomit: ale co oko, to názor..... a co šrajtofle, to majitel .... takže nechť si každý kupuje, co se mu chce :)
 
Taková malá zajímavost z naší firemní stáje:

O Mazdě 6 se tvrdí, že má poměrně tenké plechy. Párkrát jsem ji už voskoval a občas jsem při snaživém leštění doslova promáčkl plech, který se pak vrátil zpátky. Hlavně střecha a kapota. Nijak extrémně slabé mi ty plechy nepřipadají, ale neměřil jsem tloušťku stěny, tak nevím.

O to vtipnější je, že naše dva firemní Superby (r.v. 12/2016) musely nedávno kvůli promáčklinám do servisu. V tom prvním případě se kolega opřel rukou o auto a udělal promáčklinu. :D Bez legrace, zřetelně viditelnou bouli na C sloupku. No a druhý kolega jel na lyže, nahodil si rakev na střechu a po návratu zjistil, že má pod levým i pravým hagusem tři promáčkliny. Dohromady tedy šest důlků, které byl vytahovat.

Docela mě to pobavilo, protože oba dva si od začátku dělali legraci z mé Mazdy, že je z papíru. Holt karma. ;) Osobně jsem netušil, že je Superb vyroben z tak tenkých plechů. Vím, že Oktávka třetí generace má nejtenčí možné plechy. O tom bych Vám tu mohl napsat malou story. Ale Superb na mě dělal robustnější dojem...
 
Chceme slyšet tu story :)

Já mám dojem, že už jsem to tu někde uváděl. Tak jen "stručně", :) protože to asi většina lidí stejně ví.

Asi jste si všimli, že Oktávka druhé generace má poměrně robustní dveře ve srovnání s OIII. Já jsem si toho všiml hned, když jsem ji poprvé uviděl. Celé auto mi připadalo strašně křehké a ošizené. Ostatně se podívejte, jak má řešené dveřní těsnění OII a jak OIII. Tam je to vyloženě nejmarkantnější. Stejně tak některé plasty jsou velmi nekvalitní, ale to když tak v druhém příspěvku.

Ale zpět k plechům. O pár měsíců později jsem byl v MB a bavili jsme se na konstrukci o všem možném, až jsme zmínili ty příliš tenké plechy na nové Oktávce. A tehdy nám jejich konstruktér prozradil, že se nepleteme, protože ty plechy jsou nejtenčí možné, jaké může auto mít. Tuším 0,6mm, kdežto dřívější standard byl 0,8mm (a v době Žigulíků to byly pancíře více jak 1mm tlusté). :D Ještě starší Opely nedávno mívaly plechy 0,75 - 1mm, proto ta jejich příšerná váha.

Plechařina se vyvíjí a dnešní hlubokotažené plechy/pevnostní oceli mají úplně jinou houževnatost než dříve. Ale je tu jeden drobný rozdíl a tím je oprava auta po nehodě. Zatímco Oktávce 2 vrátíte vyklepáním plechů obdobnou pevnost, jakou měla před nehodou, po nehodě v Oktávce 3 se doporučuje plechy a výztuhy kompletně vyměnit. Tyto díly jsou neopravitelné, respektive po opravě nebudou mít původní pevnost ani vzdáleně. Takže opravenou OIII po bouračce raději nekupujte, pokud nebudete mít jistotu, že poškozené díly předchozí majitel nechal vyměnit. ;) Nedělal bych si iluze, že to u jiných značek bude výrazně lepší, ale třeba zrovna Mazdy na mě nedělají až tak křehký dojem jako zmíněná Oktávka. Zdání ale klame, viz ten Superb.
 
Poslední úprava:
Tohle taky dost vypovídá...
http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...*********************************************
Mazda 2 je uvadzana v clanku na konci ako vitaz.
Napriek tomu, ze moja Mazda 2 DE, 1.5, r. 2010, je (bola) jedna z najzabavnejsich mazda aut, ake som kedy mal, s ani jednou mazdou,
som nebol tak casto na reklamaciach v 3 rocnej zarucnej dobe, ako prave s ňou.
Za uznanie reklamacnych zavad som musel viest tvrdy boj s importerom - nie stale som bol uspesny.
V Nemecku sa asi predava ina kvalita :-(
.............................
Dnes som mal moznost vyskusat japan auto 3 valec - boosterjet.
Jazdi s nim auto vyborne az vynikajuco !!!! , ale asi by som taky motor do svojho dalsieho auta nechcel aj ked je made in japan.
 
Dnes som mal moznost vyskusat japan auto 3 valec - boosterjet.
Jazdi s nim auto vyborne az vynikajuco ! , ale asi by som taky motor do svojho dalsieho auta nechcel aj ked je made in japan.
Kdyz se nebudu divat na motor tak jedine Suzuki co bylo koukatelne tak bylo Kizashi....
 
Když jsem se tady dnes tak rozepsal, tak Vám ještě sdělím malé tajemství, proč některá auta v interiéru vrzají více jak jiná. ;) Plastikáři to velmi dobře ví a některým značkám se úmyslně vyhýbají. :)

Díly do interiéru se vyrábí z tzv. termoplastů a ty se dělí na amorfní a semikrystalické. Když to velmi zjednoduším, amorfní materiály jsou rozměrově stabilnější a pevnější při vysokých teplotách. Taky jsou dražší, běžně 3-4€/kg, i více. Patří sem např. ABS, PC-ABS, to jsou vyloženě typické plasty pro výrobu kvalitních clusterů a jiných interiérových dílů.

Semikrystalické materiály sice lépe odolávají cyklickému zatížení, ale nejsou tak pevné za vysokých teplot. Dosáhnout s nimi požadovaných rozměrů je hodně složité a při trvalé zátěži se ke všemu dále deformují. Cenově jsou ovšem výrazně levnější tak o polovinu. Z plastů sem patří třeba PP a jeho kombinace PP-TD40 apod.

Jinými slovy, semikrystalické materiály nejsou rozměrově stabilní, časem degradují a díly z nich vyrobené ztrácí pevnost i tvar. Představte si léto, 60°C uvnitř auta a máte vymalováno. No a to je ta hlavní příčina, proč se časem začne v autě ozývat povrzávání. Samozřejmě to není jediný důvod. I díl z amorfního plastu může být degradovaný nebo mít blbé rozměry, nevhodné konstrukční řešení apod. Nejčastěji ale výrobce šetřil, zvolil levný plast a rezignoval na to, že by měl být interiér i po letech provozu kvalitní.

Bohužel, asi nemohu jmenovat konkrétně ty příliš úsporné značky. Je tam i jedna hodně exkluzivní, která vyrábí sportovní vozidla, kde bych tak extrémní šetření nečekal. Ale pozitivně určitě mohu zmínit koncern bez toho, aniž bych mu chtěl dělat jakoukoliv reklamu. Mazdu jsem si ještě nerozmontoval, tak nevím. :) Ale struktura plastů i povrch vypadá hodně dobře, byť je evidentní, že mnoho plastů je lakovaných, takže na nějaké soudy je brzy. Vzpomínám si taky na jeden příšerný plast Kumho (ABS), který smrděl jako čínské tenisky. Dělali se z něj airbagy pro jednu značku z východu a to bylo něco děsného. A stejně hnusný materiál používala jedna exkluzivní značka, ale nechávala si díly lakovat, aby ten strašný smrad přebila vůní laku. :D
 
Já mám dojem, že už jsem to tu někde uváděl. Tak jen "stručně", :) protože to asi většina lidí stejně ví.

Asi jste si všimli, že Oktávka druhé generace má poměrně robustní dveře ve srovnání s OIII. Já jsem si toho všiml hned, když jsem ji poprvé uviděl. Celé auto mi připadalo strašně křehké a ošizené. Ostatně se podívejte, jak má řešené dveřní těsnění OII a jak OIII. Tam je to vyloženě nejmarkantnější. Stejně tak některé plasty jsou velmi nekvalitní, ale to když tak v druhém příspěvku.

Ale zpět k plechům. O pár měsíců později jsem byl v MB a bavili jsme se na konstrukci o všem možném, až jsme zmínili ty příliš tenké plechy na nové Oktávce. A tehdy nám jejich konstruktér prozradil, že se nepleteme, protože ty plechy jsou nejtenčí možné, jaké může auto mít. Tuším 0,6mm, kdežto dřívější standard byl 0,8mm (a v době Žigulíků to byly pancíře více jak 1mm tlusté). :D Ještě starší Opely nedávno mívaly plechy 0,75 - 1mm, proto ta jejich příšerná váha.

Plechařina se vyvíjí a dnešní hlubokotažené plechy/pevnostní oceli mají úplně jinou houževnatost než dříve. Ale je tu jeden drobný rozdíl a tím je oprava auta po nehodě. Zatímco Oktávce 2 vrátíte vyklepáním plechů obdobnou pevnost, jakou měla před nehodou, po nehodě v Oktávce 3 se doporučuje plechy a výztuhy kompletně vyměnit. Tyto díly jsou neopravitelné, respektive po opravě nebudou mít původní pevnost ani vzdáleně. Takže opravenou OIII po bouračce raději nekupujte, pokud nebudete mít jistotu, že poškozené díly předchozí majitel nechal vyměnit. ;) Nedělal bych si iluze, že to u jiných značek bude výrazně lepší, ale třeba zrovna Mazdy na mě nedělají až tak křehký doje jako zmíněná Oktávka. Zdání ale klame, viz ten Superb.


Muzu potvrdit, mel sem dve sluzebni OII jednu pred a druhou po faceliftu a pak OIII a je to presne jak pises ohledne tech plastu a obecne celkove vse vic ochuzene (cost savings).
 
Ročně se vyrobí miliony kusů, Cenově oproti jiným značkám jsou skoro za polovinu a to ještě šetří na materiálu (kvalitě) Hanba. Jsme asi jediný stát kde ani politici moc neprezentují naší značku , proč taky.
A taký Čemu se divit, přeci nedopustí aby Oct byly lepší než W
Já měl u tehle značky jasno už před 20ti lety
Neříkám že by se do práce nehodila ve výbavě RS :D
 
Back
Top