• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Nedelal jste si nekdo nejake extra porovnavani Mazda CX-5 vs. Honda CR-V vs. Toyota RAV4? Velikostne a typove jsou to prakticky identicka auta, ostatne i tou vybavou jsou hodne podobna. Ale cenove (aspon v nejvyssich vybavach) se zda Mazda o hodne levnejsi. Samozrejme extra ted, kdyz je ta "akce" na 4x4 zdarma, navic regulerne lze brat za dostacujici "nejvyssi" vybavu pro porovnavani Revolution TOP a ne nutne Takumi Plus.

Proc ten rozdil? U Hondy a Toyoty se priplaci za znacku?
 
Stejné dilema má kolega v práci. :) A taky nechápe, proč je Mazda o tolik levnější. Zvláště potom, co všechna auta viděl na vlastní oči a Mazda vyšla suverénně nejlépe jak motorem, tak zpracováním. Jinak se mrkni na tuhle akci u Lexusu. Když se Ti líbí RAV4, tak tohle by mohlo taky a rozhodně to bude o level výš. ;)

https://www.lexus.cz/car-models/ux/
 
Coz o to, UX by se libil, ale je to male pokud uz bych mel jit do SUV jako hlavniho rodinneho auta. S cim kolega CX-5 porovnava, @Krabat-e?
 
S těmi modely, které jsi uvedl. Honda CR-V a Toyota RAV 4. U jeho manželky vyhrála Mazda CX-5, u něj vlastně taky. Ptal se mě jen na názor a já mu nemohl žádnou jinou značku doporučit. Ne, že bych byl až tak zaslepený fanoušek Mazdy, ale jednoduše proto, že jedině Mazda CX-5 má design, který bych překousl. Já nejsem moc fanoušek SUV. Pro mě jsou to bachraté neforemné krabice, až na pár ojedinělých výjimek.

No a kromě toho, tato Honda i Toyota mají docela zoufalý náhon na všechna kola. AWD je jedním z jeho požadavků. Ani Mazda AWD moc neumí, ale pořád to zvládne líp než uvedená auta.
 
Když se Ti líbí RAV4, tak tohle by mohlo taky a rozhodně to bude o level výš. ;)
Ano, pokud mas finance tak rozhodne Lexus(i celkem zajimava cena)protože dizajn není tak fadni jak v Toyote...Ja osobne jsem hodne uvazoval o koupi Lexus is 250/350 nez jsem nakonec koupil M3. Samozrejme ten Lexus bych koupil lehce ojety...
 
@Krabat ja jsem paradoxne vlastne nejmene posedel v nove CX-5. Sice jsem byl na akci pri jejim uvedeni na trh, ale to bylo take posledni setkani. Vlastne se mi z tech aut libi asi uplne nejmene (exterierove). Ale ze mam zrovna ja ujety vkus, to uz tu mozna nekterym doslo :D.

Kazdopadne, kdyz clovek odhledne od tech subjektivnich porovnavani designu, vezme proti sobe benzinove varianty (nema smysl brat hybridy Hondy a Toyoty, kdyz proti tomu nema co Mazda postavit nebo naopak diesel), tak z toho vychazi v "nejvyssich" vybavach:
  • Mazda CX-5 Revolution Top, 2.5i 4x4, 143 kW, AT - 885 400 (s cca 50k aktualni akcni slevou)
  • Honda CR-V Executive, 1.5T 4x4, 142 kW, AT - 1 024 900
  • Toyota RAV4 Executive, 2.0 4x4, 129 kW, AT - 1 049 900
Vybavove tam nejsou zas tak velke odlisnosti:
  • Honda ma navic v te vybave i panoramaticke okno (Toyota za priplatek, Mazda za priplatek "male" okno)
  • Honda nema vubec ventilovana sedadla
  • Toyota nema vubec HUD
  • Toyota ma "premiove" audio jeste za priplatek
Takze co by se vubec dalo Mazde z papirovych udaju vytknout? Ano, Mazda ma z tech aut nejmensi kufr. Ale treba take utahne nejtezsi prives.

Ale ten cenovy rozdil je fakt velky, proto mi to nejak vrta hlavou, cim to je. Je pravda, ze Toyota se da patrne poridit s vetsi procentualni slevou, nez zbyle dve znacky, takze se mozna cenove vysledne na tu Hondu dotahne. Ale Mazda je stale o parnik jinde.

Mozna snad to ma Honda s Toyotou tak nastavene, aby nebyl moc velky skok na jejich hybridni varianty (u Hondy priplatek 45k, u Toyoty 60k), ktere chteji tlacit.
 
Je možné, že normální motor dotuje hybrid. Cena CX-5 KF se taky dá odvodit od toho, že vývoj je zaplacen už od KE a od té doby jsou to malé změny.
 
Ze by vylozene benzinova varianta dotovala hybrid, se moc nekloubi s tim, ze ocekavani Toyoty jsou v prodejich 80% 4x4 hybrid, 15% 4x2 hybrid a jen 5% ciste benzinova varianta (aspon +- co si tak pamatuju). Mozna, ze jen zapomneli, ze v Evrope do toho nedavaji 2.5 atmosferu, jak v USA, ale jen 2.0 :D.

Asi to proste bude vsechno dohromady, kousek po kousku. Take i ten priplatek za znacku atd..
 
To jen potvrzuje výhodnost Mazdy ve vyšších specifikacích. Mazdy jsou neskutečně výhodné, pokud kupuješ výbavy Revolution Top, Takumi apod. Nikdo jim nedokáže konkurovat. Ještě bych chápal vyšší cenu u Toyoty, která v Evropě celkem slušně prodává. Ale kde bere to sebevědomí Honda, to mi uniká. Z papírových údajů můžeš Mazdě CX-5 vytknout slabší dynamiku v nízkých otáčkách, ale to je dost subjektivní. Spousta lidí je spokojená. Já jsem ve 2,5i jel a proti Mazdě 6 je to těžkopádné auto. Jenže totéž řekne majitel silnějšího Bavoráku o Mazdě 6. Záleží na úhlu pohledu.

Pokud jde o design, zkus si CX-5 nakonfigurovat s velkými koly. Pak vypadá pěkně. Viděl jsem ji jen jednou, dokonce tady někdo z MK má CX-5 na velkých kolech. Všichni ostatní mají menší kola a to nevypadá moc dobře. Zboku je strašná masa plechu a bez velkých kol to auto vyloženě vzhledově trpí. Ještě nedávno český konfigurátor ani větší kola nenabízel, ale podívej se teď. Za mě šlo auto opticky dost nahoru, ale pořád bych si ho nekoupil. :)
 
To jen potvrzuje výhodnost Mazdy ve vyšších specifikacích. Mazdy jsou neskutečně výhodné, pokud kupuješ výbavy Revolution Top, Takumi apod. Nikdo jim nedokáže konkurovat. Ještě bych chápal vyšší cenu u Toyoty, která v Evropě celkem slušně prodává. Ale kde bere to sebevědomí Honda, to mi uniká. Z papírových údajů můžeš Mazdě CX-5 vytknout slabší dynamiku v nízkých otáčkách, ale to je dost subjektivní. Spousta lidí je spokojená. Já jsem ve 2,5i jel a proti Mazdě 6 je to těžkopádné auto. Jenže totéž řekne majitel silnějšího Bavoráku o Mazdě 6. Záleží na úhlu pohledu.

Pokud jde o design, zkus si CX-5 nakonfigurovat s velkými koly. Pak vypadá pěkně. Viděl jsem ji jen jednou, dokonce tady někdo z MK má CX-5 na velkých kolech. Všichni ostatní mají menší kola a to nevypadá moc dobře. Zboku je strašná masa plechu a bez velkých kol to auto vyloženě vzhledově trpí. Ještě nedávno český konfigurátor ani větší kola nenabízel, ale podívej se teď. Za mě šlo auto opticky dost nahoru, ale pořád bych si ho nekoupil. :)
No pokud vydrzite rok prijde prave predstavena Skoda iV s dojezdem 500km. Pokud bude realne pres 400km a cenovka bude do 1,15 mio.. uz by to mohla velmi zajimava konkurence.. samo pro toho kdo ma moznost nabijet.. po ruce

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Jo no a za ten rok, kdyz vydrzis rok, tak prijde dalsi verze s dojezdem treba 600 km a za dalsi rok ... :D. Joo, tohle znam z nakupovani PC docela dobre.

Navic, pokud chces EV s dojezdem cca 500 km, tak muzes uz dnes jit pro Konu a letos jeste k nam na trh dorazi e-Niro. A take budes na podobne cene.
 
Jo no a za ten rok, kdyz vydrzis rok, tak prijde dalsi verze s dojezdem treba 600 km a za dalsi rok ... :D. Joo, tohle znam z nakupovani PC docela dobre.

Navic, pokud chces EV s dojezdem cca 500 km, tak muzes uz dnes jit pro Konu a letos jeste k nam na trh dorazi e-Niro. A take budes na podobne cene.
Souhlasim..jen prihazuji kaminek do mozaiky mozne nabidky :) Tady mi ted stejne suverenne nejlevneji vychazi ten Pro Ceed GT. Male to neni a kdo potrebuje a chce vic da na strechu box.. pekne to je venku/ vevnitr..papirovy vykon skvely..zaruka predlouha. Uz se tesim az se vratim z Afriky a otestuji ho. Snad me jizdne nezklame..zatim ji nikdo nehanil

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Já mám jiné dilema. Nevím, zda si mám Mazdu 6 nechat nebo prodat? Přitom nevím, co koupit jiného. Láká mě Volvo, jak už jsem párkrát uvedl, ale současně si říkám, že za chvíli už tu bude nějaký přijatelný elektromobil. Ke všemu teď vlastní auto moc nepotřebuji. Jenže jezdit služebním Superbem mě nebaví, Mazdu mám vyloženě pro radost z řízení. Navíc si říkám, že ji teď mohu ještě celkem slušně prodat, protože můj soukromý nájezd se dost rapidně zpomalil. Přijde mi zbytečné, aby auto stálo více dnů v garáži než na cestách. Je to těžké rozhodování. :)
 
Nevím jestli to je kachna ale psali že Volvo od roku 2020 omezí max rychlost na 180 km hod tak to nemáš moc času.

Odesláno z mého SM-J510FN pomocí Tapatalk
 
@romin Dle toho, že to vyšlo na mnoha stránkách to bohužel bude pravda. :/ Je to pěkně hloupý krok, bohužel se obávám, že další budou postupně následovat. Už teď mě to štve u hybridů třeba od Toyoty, ale tam jsem to alspoň chápal určitým "šetřením" pohonného ústrojí. Ale tohle hraní si na bezpečnost. No myslím, že například v Německu jim poklesnou prodeje.
 
Nevím jestli to je kachna ale psali že Volvo od roku 2020 omezí max rychlost na 180 km hod tak to nemáš moc času.

jj všiml jsem si, ale realisticky, kolikrát za rok takhle rychle jedu? :) První mě to trochu naštvalo, ale pak jsem si uvědomil, že větší rychlost nepotřebuji ani v tom Německu.
 
@Krabat No za mne tedy, naše Mazda se v Německu pokaždé podívá za tuhle rychlost. Možná to tak není u každého, to nepopírám, ale silné auta si podle mne majitelé kupují i proto, aby se mohli svižně projet, když potřebují a taková to omezení jsou hloupá. Každopádně tím půjdou i proti své vlastní produkci. Myslím, že motivace kupovat nejsilnější motorizace silně opadne, když vlastně nebudou přinášet nic navíc.
 
@Krabat No za mne tedy, naše Mazda se v Německu pokaždé podívá za tuhle rychlost. Možná to tak není u každého, to nepopírám, ale silné auta si podle mne majitelé kupují i proto, aby se mohli svižně projet, když potřebují a taková to omezení jsou hloupá. Každopádně tím půjdou i proti své vlastní produkci. Myslím, že motivace kupovat nejsilnější motorizace silně opadne, když vlastně nebudou přinášet nic navíc.
Jo už vidím ty žaloby na Volvo, až majitele předjede někdo v tříválcovým Rapidu.....:cool:
 
Někde jsem četl, že dělali experiment s neomezenou rychlostí v USA a tuším že i UK a byli překvapeni zjištěním, že lidi i nadále jezdili okolo 130-140 km/h. Přitom počet nehod poklesl. Já jsem si taky Mazdu párkrát projel přes 200 km/h, jenže takhle rychle se dá jet jen tehdy, kdy není velký provoz. Nebaví mě to rozjet a hned dupat na brzdu, protože nějaký louda se rozhodne vjet do levého pruhu a předjíždět v rychlosti 110 km/h. Nakonec to vzdám a jedu normálnějších 150-160. Proto jsem psal, že i v tom Německu by mi maximálka 180 km/h stačila. Já to neobhajuji, ale Volvo není sporťák a od koupě by mě to neodradilo. Něco jiného by bylo nějaké Audi RS nebo eMkový Bavorák. :)
 
Back
Top