• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Pro mě je elektromobil stejně smradlavý jako spalovací motor, s tím rozdílem ze ten smrad nevypouští ve městě, ale vypustí to někomu jinému kdo bydlí v blízkosti uhelné elektrárny. Nehledě na zátěž životního prostředí ve formě starých baterií. Mnohem ekologictejsi jsou momentálně auta na LPG nebo CNG. Ale pokud potřebuješ parkovat zadarmo v Praze tak si klidně ten “čistý” elektromobil kup.
 
@Buddha Ohledně cen s Tebou samozřejmě souhlasím, návratnost rozdílu v ceně je nyní taková, že si to koupí spíše fanoušci do moderních technologií než klasický člověk. Ale proto jsem tam zmiňoval to elektrické Citigo - pokud dokážou cenu stlačit na nějakou rozumnou částku - zatím se mluví pod půl milionu, což je pořád dost, tak se to konečně může opravdu stát zajímavou alternativou do města.

Jinak samozřejmě chápu i pohled @eko1980 , který má pravdu. V tom jsem asi ovlivněn tím, že teď žiji jinde, kde podíl uhelných elektráren na elektrické energii je někde mezi 30 - 40% (některé zdroje ukazují ještě méně) a zbytek je jádro a další obnovitelné zdroje. Každopádně jsem ale zaznamenal zprávu z ČR z posledních dní, že jen uhelná elektrárna Počerady vyprodukovala tolik škodlivin za rok, jako všechny nákladní vozy a to je doopravdy reálně ten největší problém - lepší a jednodušší je ale tlačit na občany emisními normami, než začít u sebe no.o_O
 
Jaký máš vyhlídnutý?
Muj nazor je samozrejme treba brat dost s rezervou. Jinak to citim podobne, jako @tommas. Zaroven take uvazuju v kontextu toho, ze jako rodina potrebujeme dve auta a tak si s klidem dokazu jedno z nich predstavit jako cisty EV, protoze na nejakych tech 80, 90% pojizdek by vlastne splnil svuj ucel. A ikdyz nemam garaz, tak ale dum s vlastnimi parkovacimi misty ano, takze ja v dobijeni problem nemam/nevidim.

Kdybych mel penize, sel bych dnes do I-Pace. Ale prakticky jsem byl ochoten uvazovat treba o Kia e-Niro nebo Hyundai Kona Electric.

Mimochodem ten Honza Koubek a elektromobilita - pokud se nepletu, tak delal onehda videorecenzi i Hyundai Ioniq (PHEV i EV) a nemel jsem pocit, ze by to zasadne odmital. Neni nutne odpurcem, nebo?
 
@Buddha Ohledně cen s Tebou samozřejmě souhlasím, návratnost rozdílu v ceně je nyní taková, že si to koupí spíše fanoušci do moderních technologií než klasický člověk. Ale proto jsem tam zmiňoval to elektrické Citigo - pokud dokážou cenu stlačit na nějakou rozumnou částku - zatím se mluví pod půl milionu, což je pořád dost, tak se to konečně může opravdu stát zajímavou alternativou do města.

Jinak samozřejmě chápu i pohled @eko1980 , který má pravdu. V tom jsem asi ovlivněn tím, že teď žiji jinde, kde podíl uhelných elektráren na elektrické energii je někde mezi 30 - 40% (některé zdroje ukazují ještě méně) a zbytek je jádro a další obnovitelné zdroje. Každopádně jsem ale zaznamenal zprávu z ČR z posledních dní, že jen uhelná elektrárna Počerady vyprodukovala tolik škodlivin za rok, jako všechny nákladní vozy a to je doopravdy reálně ten největší problém - lepší a jednodušší je ale tlačit na občany emisními normami, než začít u sebe no.o_O
Musíme úvahy rozdělit. Emisní normy automobilů pro občany nařizuje Evropská komise, pravomoc formulovat energetickou politiku a následně národní limity elektráren mají (bohužel ?) čeští politici. Proto nelze kombinovat cíle ani dohromady pochopit stav. Můj názor již napsal eko1980, mám ho úplně stejný.
Ekonomika "tramvají" nemůže být odvozena pouze od ceny nového vozu, protože hodně lidí v ČR se zbavuje auta za zůstatkovou cenu nebo kupuje starší a opět ho prodává, takže důležitější je cenové zastarávání než papírová pořizovačka, zvlášť když dnes chaoticky kdekdo poskytne dotaci a slevu. Důležité budou provozní náklady a tady vývoj nezůstane u dnešních podmínek. Polovina z ceny PHM je tvořena daněmi, u elektřiny nikoliv. Až to Andrej zjistí, nenechá státní rozpočet na holičkách. PHM je spíše na časově maximálních cenách, elektřinu čeká v příštích 10 letech 2-3 násobné zdražení, ale málokdo to přiznává. Cena a kvalita akumulátorů se určitě někam posune, protože současná úroveň je pro masové nasazení "tramvají" neudržitelná ve všech typech akumulátorů. Mimochodem poslední přednáška včera byla o středně velké stacionární baterce (vanadiové), ze které se nabíjely baterie na předváděčce v elektromobilech (lithiové) z elektřiny, která vznikla uložením nespotřebovaných přebytků regulační energie do obrovského bateriového uložiště. Ještě žije Jára Cimrman?
 
Muj nazor je samozrejme treba brat dost s rezervou. Jinak to citim podobne, jako @tommas. Zaroven take uvazuju v kontextu toho, ze jako rodina potrebujeme dve auta a tak si s klidem dokazu jedno z nich predstavit jako cisty EV, protoze na nejakych tech 80, 90% pojizdek by vlastne splnil svuj ucel. A ikdyz nemam garaz, tak ale dum s vlastnimi parkovacimi misty ano, takze ja v dobijeni problem nemam/nevidim.

Kdybych mel penize, sel bych dnes do I-Pace. Ale prakticky jsem byl ochoten uvazovat treba o Kia e-Niro nebo Hyundai Kona Electric.

Mimochodem ten Honza Koubek a elektromobilita - pokud se nepletu, tak delal onehda videorecenzi i Hyundai Ioniq (PHEV i EV) a nemel jsem pocit, ze by to zasadne odmital. Neni nutne odpurcem, nebo?
Pokud máš vlastní zabezpečené parkování u domu, nebudeš mít s dobíjením problém. Pokud žiješ na sídlišti v Kladně (nebo v Chanově), jak někdo psal, dnes to komfortně nepořešíš.
HK vyzkoušel prakticky všechny běžně dostupné (i dnes už nedostupné :) tramvaje a při obědě mi sdělovat jasný, ucelený a srozumitelný názor na jednotlivé typy. Každý je v něčem lepší, žádný není nejlepší a plně vyladěný. Každé 2 roky přijde zásadní vylepšení. Stačí se kouknout na jeho videa :)
 
Musíme úvahy rozdělit. Emisní normy automobilů pro občany nařizuje Evropská komise, pravomoc formulovat energetickou politiku a následně národní limity elektráren mají (bohužel ?) čeští politici. Proto nelze kombinovat cíle ani dohromady pochopit stav.

Samozřejmě vím, že ty dvě věci nelze kombinovat. Byl to spíše takový obecný povzdech nad stavem, kdy se řeší na pohled ty jednoduššeji vyjednatelné a postihnutelné věci a to jsem do toho ještě ani nezanesl stav na východ a ještě dál na východ od nás, kdy my se tady o něco snažíme a o kontinent vedle nic z toho neplatí. Ale pryč od toho, to je na jinou diskuzi.

Jinak když se vrátím k těm "tramvajím" jak je tady někteří nazýváte, zajímavou alternativou mezi klasickými spalováky a elektro mi příjdou Plug-in hybridy. Známy v Holandsku si strašně pochvaluje provoz jeho Outlanderu PHEV - když pominu, že je to auto, které si interiérem nezaslouží aktuální rok výroby, tak si pochvaluje, že díky reálnému dojezdu okolo 45-50 km zvládá denní cesty do práce a zpět jen čistě na elektřinu.
 
Jenze oni nakonec ti recenzenti zijou trosku v jinem svete. My jsme jen obycejni lidi, co se ridime omezenymi zkusenostmi a emocemi. A ostatne ani moc neverim tomu, ze by emoce nehraly role i u tech recenzentu/novinaru/expertu atd..

Nicmene abych podlozil to, ze me netreba brat moc vazne, tak ...
20190404_065620-opt.jpg

Takze jeste jsem se stale pro EV nerozhodl, ale pokud si nekoupim priste nejaky sportak (nebo aspon GT), tak patrne jiz dalsi vuz EV bude.

Chapu, ze si ted o me budete myslet kdo vi co. Tim spis, jestli znate vyvoj vozu, o ktere jsem se prubezne zajimal, ale nakonec ... jezdit v tom budu ja a platit to take, ze? ;)

Zatim je v planu si jako druhe auto nechat soucasnou Mazdu 6, ale jeste mam 5 mesicu na premysleni. Takze me zatim nemusite hazet do skatulky "zradce" :D. A az se me pak bude nekdo ptat, co mam za auto, tak budu machrovat, ze mam japonskou atmosferickou 5.0 V8 (se dvema elektromotory) ... akorat to musim vozit ve dvou autech :D.

A ano, bude v te barve, co jsem tu daval. Doufam, ze budu jediny v republice :D (napr. Nemecku se ta barva ani nenabizi).
Takove krasne SUV, navic v te barve ... vy vubec nemate vkus! :D:cool:

Zobrazit přílohu 21635
 
A co cervena? Ta uz neleti :) ? U tebe jsem si jinou barvu ani nedokazal predstavit...
 
Samozrejme to byl velky boj cervena vs. modra (ostatne jine "barvy" tam nemaji). Ale ja jsem preferoval nemit stejne barevna obe auta. Zaroven ta cervena mi proste neprisla tak pekna jako Soul Red (Crystal), takze bych mohl mit "spatne" pocity, kdyz budou obe auta stat vedle sebe.

Manzelka take chtela cervenou. Nu coz, bude ji muset stacit Mazda, kdyz se ted stane "jejim" autem ;).
 
Tento tyzden jazdim v RAV 4 hybrid, ale iba FWD. Auto "ide" slusne, vykonu ma dostatok, pocitovo aj papierovo lepsie ako CX5 2.5. Jazdne vlastnosti velmi dobre. So spotrebou absolutna spokojnost. Pri jazde iba po dialnici 140 km/h - cca 8l, 80% dialnica jazda + svizne okresky -> spotreba padne pod 7, dialnica 20% + svizna jazda po okreskach + trochu po meste meste -> 5,6 !!!
Interier ok, vybava ok, posed vyborny.
Problem je absencia Android Auto/Apple Car play. Vstavana navi - katastrofa.
Cena je trochu vyssia. Ak by som si vyberal medzi RAV4 a CX-5, nebol by jednoznacny vitaz. Pri podpore Android Auto by som sa priklonil asi k Toyote.
 
Za Toyotu i barvu palec nahoru :)
Přesně v takové barvě měl jeden borec Mustanga. A koupil si k tomu ještě stejně barevné triko a boty, ať ladí :)
 
Beze srandy, cast argumentu proc uz nechci cerveny auto (a nechtel jsem uz pred dvema rokama) je, ze vetsinou z toho lezu pred lidma v nejakym formalnejsim obleceni, ktery se k ty cerveny nehodi... Takze priznavam, uvazuju lehce jako zenska, nejspis nejake dozvuky davne designerske kariery. Ale lezt ze zarive cervenyho auta v tmave modrym saku a bezovych kalhotach mi proste prijde divny, trochu jako kdybych to auto mel pujceny :)

Vzato opacne, naprosto chapu, ze si nekdo koupi ujete modryho Mustanga (nebo podobne barevny M-trojkovy BMW, jako ma kolega v praci - ta barva je sama o sobe super) a pak k tomu vyladi sneakers a mikinu nebo tricko... tomu bych dal velkej palec nahoru :)
 
Koukam, ze jsem na tom s @Lubos1 uz delsi dobou nazorovne podobne ;).
Problem je absencia Android Auto/Apple Car play. Vstavana navi - katastrofa.
Informace okolo toho se trosku motaji, ale zatim to vypada, ze Toyota je zhruba tak nekde, kde byla Mazda pred dvema lety. Jsou informace, ze do novych RAV4 a Coroll bude mozne AA/CP dodatecne dodat v ramci nejakeho update. Mluvi se o konci 2019. Co na tom bude pravdy, to se uvidi. Ja se samozrejme budu velmi tesit.

Jinak k barve, ano ted jsem dost nosival cervena tricka. Patrne budu muset jeste dokoupit vic tech svetle/zarive modrych :D.
 
Bude, cas zverejnenia nie je na mne ;)
Inak tento tyzden Lexus ES 300h a navigacia rovnaká. Ovladanie touchpadom - nic pre cholerikov :mad:
 
Priznani bylo vzdycky polehcujici okolnost. Za me jsi stale "clen klanu", zvlast kdyz taky stridam vic aut.
Zrovna ted vedle me soused chalupar z Kolina (to je nahoda) parkuje RAV4. Je velka a budi respekt.
 
Ten se ma, ja budu jeste 4 mesice cekat, nez se doplavi ;).

A beztak, Ty jsi nam nikdy to dalsi nepriznal. Takze Ty polehcujici okolnost nemas :D.
 
Back
Top