Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
vykonny clen jsem jen diky poctu prispevku...pridelit ti prava do jakekoliv sekce nemuzuZ té černočerné tmy (videa) teda nejde vidět prakticky vůbec nic.
Vzhledem k tomu, že to jde ze strany, kde je umístěný pomocný pohon - tedy drážkovaný řemen, alternátor, napínací kladka, vodící kladka a kompresor klimy, tak bych v první fázi zjišťoval kdy něco z toho bylo děláno.
Já jsem to měl ve 160tkm všechno původní a bez pazvuků. To ale nic neznamená. Každopádně výměna byla celkem výživná, protože jedna vodící kladka měla opravdu brutálně dlouhý šroub na závitovém lepidle a v jednu chvíli to u mě vypadalo na infarkt. Nějaký chytrolín tam totiž vymyslel velmi malé hlavy šroubů (tuším na 10ku klíč) a samozřejmě jak to nešlo, tak se stal z 6hranu nepravidelný mnohohran. Kompletní set od SKF už má ty šrouby inovované a hlavy jsou mnohem větší (na 13ku klíč). Zachránilo mě až nějaké broušení a použití samosvorných kleští. Zase...
Cena za materiál včetně nové chladící kapaliny byla tuším někde kolem 8000kč (bez volnoběžky alternátoru). Tzn. docela drahé proti jiným autům.
Nejsnažší řešení je shodit řemen a nastartovat auto bez něj. To je pro tebe věc cca na 30minut řekněme a víš hned na čem jsi. Přístup k napínací kladce je přes pravé přední kolo - je totiž úplně dole. Pokud to ani tak nepřestane, musíš pátrat dál.
P.S : a když jsi ten výkonný člen - nemůžeš mě prosím už ověřit, nebo co je potřeba k tomu, abych se už kruci dostal například k servisnímu manuálu ?
hnedy konektor jsem nejake nenalezl, tak jsem nemohl vyzkouset...kde je EGR u tohoto motoru netusim...musim se na to jeste poradne mrknoutPokud po odpojení hnědýho konektoru nahoře kousek od EGR zvuk zmizí nebo výrazně utichne , jedná se o VIS klapky - klasická vlastnost, dá se vyřešit vymezením osky obyčejnou gumičkou, návod tu je. Pokud to bude dělat furt , tak jít po zdroji zvuku
A prosimte nemel by jsi odkaz na tu sadu od SKF co jsi kupoval ? ...hledam to na netu a nedari se miZnova to zopakuju. Krom technicky lehčích a lépe proveditelných rad co tady už jsou mě nenapadá nic lepšího, než shodit dolů řemen. Pokud nastane ticho, máš jasno. A pokud jsi soudný majitel, v servisce (ano, bylo by to tam-je to relativně zásadní pravidelný servis, kor vodní pumpa) nic nevidíš, tak prostě vyměnit všechno. Stav řemene může něco MÁLO napovědět. Často se ale setkávám s tím, že je řemen po výměně, ale kladky pamatují napadení Kuvajtu. Ono to zase nejsou položky za desítky tisíc. V případě zanedbání tě může potkat například 300Km od domova fakt, že to přestane kvůli zadřené kladce nebo spadlému řemenu (cca 500Kč) dobíjet...honit vodu (takže v horším případě i zkroucená hlava) apod..
Po XX letech zkoušení a trápení jsem zakotvil u řemenů od Gates. V některých Mazdách jsou i z fabriky.Vratná/vodicí kladka, klínový žebrový řemen SKF VKM 64060
Vratná/vodicí kladka, klínový žebrový řemen SKF VKM 64003
Napínací kladka, žebrovaný klínovy řemen SKF VKM 64002
Ozubený klínový řemen CONTITECH 6PK2285 (od @Max6 rada dát radši jinou značku)
Vodní čerpadlo, vodní pumpa INA 538 0261 10
3900,- v roce 2019 od Pemy
+ práce a chladicí kapalina
on to tam pise nevsiml si , ze uz jsi to psalrizek 955 - ode me jsou ty cisla nejak zavadny, nebo proc to pises znovu ?
Já to na servisu měním lidem po 6-7 letech nebo okolo 120000km (co nastane dřív). U MZR motorů (třeba GH) ten klínovej řemen + kladky vydrží i dýl, ale už občas v zimě může popískávat nebo se v klínkách řemene objevují trhlinky, tak jsem tenhle interval odsledoval jako ideální.Dikes vsem. A vite nekdo, jak je o s tim intervalem?? Kdy menit kladky a kdy remen?