• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Deaktivace vypínání válců u motoru PEU/PYU

Ale z jiného auta
CX-3 88 kW 2018. Stejný rozptyl a otáčky má CX-3 89 kW 2021. Mám to ověřeno u technika co mne dělá emise. Ten má stejnou mazdu 89 kW z roku 2020. Nevím co pořád řešíš??? Proto jsem teď nechal zvednout otáčky jen o 100 ( původně jsem chtěl 150),aby nebyl problém i když technik na emisích by dokázal vyřešit i ty vyšší otáčky.
 
CX3 je uplne jiný motor než má M3.
Třeba M3 BM - taky jiný motor než BP má 500-700 ale BP má myslím 500-600 - STK sem ještě nedělal shr3k bude vědět přesně.
 
Řeším možnost deaktivace vypínání válců u motoru skyactiv 2.0 benzin 89 kW rok 2021.Nevěděl jsem, že tento motor vypíná válce. Mám ještě mazdu s motorem 2.0 benzín 88 kW rok 2018 a ten tuhle funkci naštěstí nemá. Rozdíl je opravdu znát. Starší motor bez této funkce je mnohem lepší. Už jsem psal dotaz shr3k, ale moc mne nepotěšil = že to nejde. Někdo zde popisoval, že lze odpojit solenoidy, ale bude to hlásit chyby. Má s tím někdo zkušenost ? Ještě jsem obeslal s dotazy několik firem, které provádějí chiptuning. Pouze jedna mne napsala toto: "Dobrý den,záleží jaká bude nahraná SW verze, je tedy 50:50 zda-li tato služba půjde provést. Tuto skutečnost bez vozidla nezjistíme.
V případě, že služba bude reálná, její cena činí 4.000,- Kč vč. DPH a realizace je na cca 1-3 hodiny.
S pozdravem...."

Budu vděčný za jakoukoliv zkušenost
Né že bych chtěl zrušit vypínání válcu,ale řešil jsem vybíjení baterie pří delším staní vozu a zapojil jsem na mínus pol baterie vypínač a zjistil jsem,že pokud odpojím baterii a opět po několika dnech opět připojil,tak zhruba 50 km válce nevypínají a začnou až po tomto ujetí km-Takže pro vás je i tato možnost,jak vypínání zamezit.
 
Mě by tedy zajímalo jako proč je to tak nutné zamezit vypínání válců. Ano určitě budou ty dva co jedou pořád víc namahene a určitě budou ty dva co se vypínají více zakarbonované, na druhou stranu již dnes jsou na bazarech M3 BP co mají najeto více jak 300 tisíc km a fungují.
Tedy těžko říct na kolik to opravdu sníží životnost a hlavně jestli se na celkové životnosti daleko více neprojevuje sám uživatel a hlavně to jaký servis autu dává jak často mění olej a td.

Já se toho taky bál ale ty auta s těmito nájezdy mě hodily do klidu.

Na M3 BP mám na stejný trase o cca 0,5-0,8l nižší spotřebu jak na M3 BM (podle stylu jízdy) - z části vypínání válců, z části mild-hybrid. Obě auta mají stejný pneu ve stejným rozměru, obě jsou hatchback a aktuálně mají i stejný olej v motoru - jo beru BM má aktuálně 133 tisíc a BP 60 tisíc ale i tak si myslím ze ten rozdíl ve spotřebě je hlavně díky mild-hybridu a vypínání válců než vliv jiného nájezdu km.

A jo možná si par lidi řekne ze je to prd rozdíl no…. Ok ale za 200 tisíc km to při běžných cenách udělá cca 50 tisíc Kč a ty se na ulici taky neválí….
 
Mě by tedy zajímalo jako proč je to tak nutné zamezit vypínání válců. Ano určitě budou ty dva co jedou pořád víc namahene a určitě budou ty dva co se vypínají více zakarbonované, na druhou stranu již dnes jsou na bazarech M3 BP co mají najeto více jak 300 tisíc km a fungují.
Tedy těžko říct na kolik to opravdu sníží životnost a hlavně jestli se na celkové životnosti daleko více neprojevuje sám uživatel a hlavně to jaký servis autu dává jak často mění olej a td.

Já se toho taky bál ale ty auta s těmito nájezdy mě hodily do klidu.

Na M3 BP mám na stejný trase o cca 0,5-0,8l nižší spotřebu jak na M3 BM (podle stylu jízdy) - z části vypínání válců, z části mild-hybrid. Obě auta mají stejný pneu ve stejným rozměru, obě jsou hatchback a aktuálně mají i stejný olej v motoru - jo beru BM má aktuálně 133 tisíc a BP 60 tisíc ale i tak si myslím ze ten rozdíl ve spotřebě je hlavně díky mild-hybridu a vypínání válců než vliv jiného nájezdu km.

A jo možná si par lidi řekne ze je to prd rozdíl no…. Ok ale za 200 tisíc km to při běžných cenách udělá cca 50 tisíc Kč a ty se na ulici taky neválí….
tak vypínání válců, je i přesto, že tato technologie je na světě již mnoho let, nepříliš zmiňovanou z pohledu problémů motoru a vlivu této funkci na životnost. Už nějaký rok to používá jak Mazda, tak i třeba VW a před koupí auta jsem dlouho hledal nějaké, předvším negativní zkušenosti, ale žádné jsem nenašel. Takže za mně také s tebou souhlasím, že pokud se majitel o auto řádně stará, mění olej po 10000km a kupuje kvalitní vysokooktanový benzin s aditivy, či je přidává, tak by s karbonem nemusel být problém a tím pádem i s touto funkcí a jejím vlivem na životnost a poruchovost motoru. Zmiňuješ prodávaná auta s vysokým nájezdem, ale tyhle ty stovky tisíc km za tak krátkou dobu nalítaly do dálnicích, a pokud se držely nad 130, kdy by vypínání nemělo fungovat, což ale dle mých zkušeností není úplně pravda, tak bych se také spíš přiklonil k tomu, že se není nutné bát problémů. Ale ...
 
Já primárně na displeji to autíčko nemám - mám tam muziku nebo navigaci. Ale parkrat jsem to zapl a válce se mi vypinali i ve vysoké rychlosti když se jen lechtal plyn. Schválně se na to příště kouknu. A ano většinu určitě nalitaji po dálnicích to souhlas. Myslím ze už jsem někde viděl i půl milionu km - což si myslím ze je pro běžný provoz s těmi 200 tisíci km už dostatečná záruka.

Tady můj první motor po 50 tisicich km

b32d11d3-1bcf-4210-9400-fea03b848cef.jpeg c14a4d67-c212-4257-acb9-4dd57be9fd87.jpeg 33dbc875-23c7-47d7-877b-859fe6931cbd.jpeg d034a4eb-b294-4be7-9e34-b7051c18ca0c.jpeg f4ac573d-bd9c-4120-847e-8624d9e67d27.jpeg
 
Ahoj.

Možná mimo mísu, mam totiž jiný motor a nevím co znamená peu/pyu. Aplikuje se i pro můj případ, ze nejde vypnout tato fýčura?

Mam Mazdu 3 skyactiveG 150 2.0. Vypínání válců je příšerné. Zachvěje se vždy cele auto, když se vypnou/zapnou. Přidám, uberu plyn.

Auto je rok výroby 2022 a má najeto 13000.

Okusil jsem, jaké to je, když se válce nevypinaji. (Když je venku zima a motor je promrzly).
Je to úplně jiné auto. :D plynule, příjemné. Jakmile se zahřeje, tak jsme zase zpátky při chvějici se jízdě.
 
Jen taková věcná - z drtivé většiny lidí ze které vypadne že se jim 2 válcový režim nelíbí pak taky vypadne ze s autem jezdí na 1000-1500 otáček.

Ti nevím nad 2000 otáček pokud to nemám na displeji to prakticky nejsem schopen rozeznat jestli se to zaplo nebo vyplo.

Nehledal bych tedy problém ve vypínání válců ale v pochopení podstaty jízdy s atmosférickým motorem.
 
Poslední úprava:
Tak potom to vypadá, ze ne každé auto se chová stejně.

Mi se vypínají válce i při vysoké rychlosti. Když uberu plyn, nemusím ho úplně pouštět. Je cítit, ze se auto zachvěje. A potom když ho zase sešlápnu, tak se taky zachvěje.

A ne, neplatí, ze když člověk jede “svižně” tak válce se nevypínají. Autu je jedno jestli se zrovna citis ve své Mazdě jako šumacher.

Když auto zrychluje tak logicky, válce se nevypnou …když jedeš stabilně a nebo pustíš plyn tak je jedno kolik mas otáček a nebo jakou mas rychlost. Dva se vypnou.

Je jedno jestli 1k nebo 3k otáček …

Mi se dokonce stává, ze když jedu na 6 stupeň, někdo mi vjede do pruhu, tak pustím plyn, případně přibrzdím. Pak když se chci rozjet, tak sešlápnu plyn a reálně se 3-4 sekundy nic neděje. Auto dále zpomaluje.
Toto ale udělá tak 3x na 300 kilometru.
 
Tak potom to vypadá, ze ne každé auto se chová stejně.

Mi se vypínají válce i při vysoké rychlosti. Když uberu plyn, nemusím ho úplně pouštět. Je cítit, ze se auto zachvěje. A potom když ho zase sešlápnu, tak se taky zachvěje.

A ne, neplatí, ze když člověk jede “svižně” tak válce se nevypínají. Autu je jedno jestli se zrovna citis ve své Mazdě jako šumacher.

Když auto zrychluje tak logicky, válce se nevypnou …když jedeš stabilně a nebo pustíš plyn tak je jedno kolik mas otáček a nebo jakou mas rychlost. Dva se vypnou.

Je jedno jestli 1k nebo 3k otáček …

Mi se dokonce stává, ze když jedu na 6 stupeň, někdo mi vjede do pruhu, tak pustím plyn, případně přibrzdím. Pak když se chci rozjet, tak sešlápnu plyn a reálně se 3-4 sekundy nic neděje. Auto dále zpomaluje.
Toto ale udělá tak 3x na 300 kilometru.
Tak já o vypnutí/zapnutí válců vůbec nevím, vše proběhne hladce, to si musím přepnout na displeji na grafiku abych věděl v jakém režimu motor zrovna pracuje. Zkus zajet do servisu ať se Ti mrknou na verzi softu, jestli nepotřebuješ aktualizaci, která tyhle citelné přechody řešila.
 
Ja vipínanie valcov cítim ale naozaj iba minimálne a keď sa na to sústredím. Z autom to nerobí nič žiadne chvenie, iba také malinké zaváhanie. Tak iso i-stop skoro necítim keď prichádzam do križovatky na červenú. Auto si plachtí v dojazde a po pridaní plynu sa zapne motor a to tiež skoro nepoznať.

Celkovo túto technológiu hodnotím ako vydarenú čo do jazdného komfortu.. Čo to spraví neskôr zo spalovacím priestorom netuším, auto je nové.
 
Tak potom to vypadá, ze ne každé auto se chová stejně.

Mi se vypínají válce i při vysoké rychlosti. Když uberu plyn, nemusím ho úplně pouštět. Je cítit, ze se auto zachvěje. A potom když ho zase sešlápnu, tak se taky zachvěje.

A ne, neplatí, ze když člověk jede “svižně” tak válce se nevypínají. Autu je jedno jestli se zrovna citis ve své Mazdě jako šumacher.

Když auto zrychluje tak logicky, válce se nevypnou …když jedeš stabilně a nebo pustíš plyn tak je jedno kolik mas otáček a nebo jakou mas rychlost. Dva se vypnou.

Je jedno jestli 1k nebo 3k otáček …

Mi se dokonce stává, ze když jedu na 6 stupeň, někdo mi vjede do pruhu, tak pustím plyn, případně přibrzdím. Pak když se chci rozjet, tak sešlápnu plyn a reálně se 3-4 sekundy nic neděje. Auto dále zpomaluje.
Toto ale udělá tak 3x na 300 kilometru.
Myslím , že tohle je minimalně na přehrátí software.Neříkám, že nepoznám když vypíná.Občas je cítit lehké cuknutí,ale není to vždy.Při sešlápnutí plynu reaguje okamžitě.
 
Poslední úprava:
Ze servisu mam info, ze Soft na mojem autě přehrát nepustí, protože je to “nové auto”

Takže jedině už vypnutí této blbosti. Prý nejsem jediný, komu z toho padají vlasy.

Jak se to u mě projevuje:
Kdyz se rozjedu a pustím plyn, tak auto na 2,3 stupeň znatelně 3x poskočí a na 4. je klasické se opření o motor. Ano vím, ze si srovnává otáčky, když brzdí motorem, ale skákat by to nemělo?
Podobně se stane, když sešlápnu plyn, nejvíce znatelné zase na 2,3 stupeň. Auto zabere na 2 doby.
Takže když jezdím ve městě, přidávám a ubiram plyn, tak si poskakuji.

Kdy je rozdíl: když přidávám a ubírám, ale nikdy nepustím úplně plyn. Potom to necuká a ani neskace na 3 doby.

Když je auto “studené” až tak, ze když nastartuji a samo mi zatopí a zapne vyhřívání (ano vím, s motorem a válci to nemá nic společného, to tak k přiblížení situace), resp je venku zima. Tak na nějakou dobu, než se zahraje, tak nic neskace, neškube, auto se chová úplně jinak. Reaguje pěkně, pěkně dobrzduje na motor apod.

No a pak to zas přijde. 😄
 
Rozdiel medzi teplým a studeným motorom a tými prejavmi je daný tým že za studena je obohatené palivo (sýtič) a auto je tlačené.
Už zohriaty motor z ochudobnenou zmesou má tendenciu škubať.

Ešte je dobré napísať že manuál bude na tom horšie ako automat. Ja mám automat a možno niečo sa také prejaví ale úplne zanedbateľne.
 
Rozdiel medzi teplým a studeným motorom a tými prejavmi je daný tým že za studena je obohatené palivo (sýtič) a auto je tlačené.
Už zohriaty motor z ochudobnenou zmesou má tendenciu škubať.

Ešte je dobré napísať že manuál bude na tom horšie ako automat. Ja mám automat a možno niečo sa také prejaví ale úplne zanedbateľne.

No mam manuál. 😄

Mám ale obavy, ze kombinace této fýčury + špatně zajeté auto = moje situace.

Původní majitel najel na autě 8000km, ve městě, na okrsku. Nikdy dálnice.

Dokonce prý byla na diagnostice nějaká chyba, že špatné vstřikování/palivo, usazeniny? Mam to pry poradně projíždět a tankovat lepší benzin, což dělám už 5k km.

Já teď jezdím hlavně dálnice, už mám celkem 13k resp. najel jsem 5000, ale žádná změna.

Ale stejně nevím, jak by to souviselo s tím projevem. Trošku promrzlý motor funguje krásně. Když nechám stát auto týden, ale bude venku 10 stupňů, tak nikdy “studený, aby pěkné jel, nebude. “. 😄 takže u mě není studený motor jako studený.

Ano, když jsem ho kupoval, tak jsem si toho nevšiml, kupoval jsem na přelomu podzimu/zimy a nenajeli jsme 20 km. 😄
 
Žiadne obavy. Zabehnutý motor Mazdy je až niekde okolo 10 000 km. To že bývalý majiteľ jazdil iba po okreskách tak to je práve pre zábeh lepšie lebo sa striedajú otáčky. Na dialnici je ustálená rýchlosť čo je horšie pre surový motor. Ja mám na Mazde 1200 km ktoré som zabehával iba po okreskách a iba raz som vybehol na dialnicu. Ale už na to prdím a idem na dialnicu, nech nemám nadarmo známku za 96 Eur :)

Radu si dostal dobrú, kvalitný benzín a dávať mu otáčky nie dusiť na 6 - ke. Potrvá to trochu a motor ožije aj keď tam možno zostane niečo malé.
Ešte by som možno poradil skús na každý prevodový stupeň viac vytáčať motor.

Premrznutý motor ide vo vyšších otáčkach zo sýtičom tak nemá tendenciu škubať, spomeň si na staré autá z mechanickým sýtičom ako to išlo krásne a keď si ho zatlačil ako hneď zakuckalo. To isté máš teraz z Mazdou, len v červenom :)
 
Žiadne obavy. Zabehnutý motor Mazdy je až niekde okolo 10 000 km. To že bývalý majiteľ jazdil iba po okreskách tak to je práve pre zábeh lepšie lebo sa striedajú otáčky. Na dialnici je ustálená rýchlosť čo je horšie pre surový motor. Ja mám na Mazde 1200 km ktoré som zabehával iba po okreskách a iba raz som vybehol na dialnicu. Ale už na to prdím a idem na dialnicu, nech nemám nadarmo známku za 96 Eur :)

Radu si dostal dobrú, kvalitný benzín a dávať mu otáčky nie dusiť na 6 - ke. Potrvá to trochu a motor ožije aj keď tam možno zostane niečo malé.
Ešte by som možno poradil skús na každý prevodový stupeň viac vytáčať motor.

Premrznutý motor ide vo vyšších otáčkach zo sýtičom tak nemá tendenciu škubať, spomeň si na staré autá z mechanickým sýtičom ako to išlo krásne a keď si ho zatlačil ako hneď zakuckalo. To isté máš teraz z Mazdou, len v červenom :)
No já si stále myslím, ze je to tím, ze vypínání válců při studeném, myslim opravdu studeném (venku pod 10stup u), ne “vychladlem” motoru, nefunguje a tak mi auto jede pěkně plynule, než se zahřeje.

Jen jsem ještě nepřišel na to, jak vypnutí válců rozcuká auto při puštění plynu.

Jo a nemyslím tím, ze pustím plyn při 1500 otáčkách. 😄 to auto rozeskace.

Ja myslím situaci klidně rychlost 50, 2,5-3k otáčkek, hop hop.
 
Flasher je hardware/software na stažení a nahrání obsahu ŘJ.


Asi to bylo jen nad síly dodavatele (file service) toho člověka. To se stane. Já taky dělám pro cizí "tunery" na dálku. Mám i vlastní vývoj SW na úpravy ŘJ Mazda (řekl bych, že zatím celkem unikátní v rámci celého světa). Primárně měl ten dodavatel deklarovat, že jde o nějakou formu betaverze, která může, ale nemusí fungovat (což se zjistí po nějaké ujeté době, vzhledem k okolnostem učení popsaným výše, o těchto okolnostech někdo, kdo se na Mazdy přímo nespecializuje, nemusel vědět). Proto je vhodné pro tyto případy mít pokusného králíka - dobrovolníka - který je s tím smířený.

Tomáš Mikuš jezdí s CX-30 už nějakou dobu bez deaktivace a dokonce bez i-Stop, takže to vypadá dobře (taky 4MB Denso, bez SSU). Ještě chceme otestovat nějakou 4MB Micinu s SSU (GL, KF).
Tak dnes po ujetí asi 50 km mne podle infotainmentu začaly opět vypínat válce. Aktuálně to poznám jen podle infotainmentu, protože jinak na autě to vůbec necítím. Dříve to bylo znát vždy když vypnuly tak auto jemně cuklo, stejně jako když se zapnuly. Teď je přechod buď tak plynulý nebo ve skutečnosti opravdu nevypínají. Tak by mne zajímalo, jestli je možné, že infotainment ukazuje vypnutí válců aniž by ve skutečnosti byly vypnuté nebo zda se to dá zjistit nějakou diagnostikou. Pokud se týká otáček volnoběhu, tak při zapnutém istopu a sešlápnuté spojce zůstávají zvýšené jak jsem to chtěl, ale když istop vypnu tlačítkem a pustím spojku, tak spadnou na továrně nastavenou hodnotu. Úpravce mne nezvedá mobil ani neodepisuje na SMS.
 
Back
Top