Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
CX-3 88 kW 2018. Stejný rozptyl a otáčky má CX-3 89 kW 2021. Mám to ověřeno u technika co mne dělá emise. Ten má stejnou mazdu 89 kW z roku 2020. Nevím co pořád řešíš??? Proto jsem teď nechal zvednout otáčky jen o 100 ( původně jsem chtěl 150),aby nebyl problém i když technik na emisích by dokázal vyřešit i ty vyšší otáčky.Ale z jiného auta
Né že bych chtěl zrušit vypínání válcu,ale řešil jsem vybíjení baterie pří delším staní vozu a zapojil jsem na mínus pol baterie vypínač a zjistil jsem,že pokud odpojím baterii a opět po několika dnech opět připojil,tak zhruba 50 km válce nevypínají a začnou až po tomto ujetí km-Takže pro vás je i tato možnost,jak vypínání zamezit.Řeším možnost deaktivace vypínání válců u motoru skyactiv 2.0 benzin 89 kW rok 2021.Nevěděl jsem, že tento motor vypíná válce. Mám ještě mazdu s motorem 2.0 benzín 88 kW rok 2018 a ten tuhle funkci naštěstí nemá. Rozdíl je opravdu znát. Starší motor bez této funkce je mnohem lepší. Už jsem psal dotaz shr3k, ale moc mne nepotěšil = že to nejde. Někdo zde popisoval, že lze odpojit solenoidy, ale bude to hlásit chyby. Má s tím někdo zkušenost ? Ještě jsem obeslal s dotazy několik firem, které provádějí chiptuning. Pouze jedna mne napsala toto: "Dobrý den,záleží jaká bude nahraná SW verze, je tedy 50:50 zda-li tato služba půjde provést. Tuto skutečnost bez vozidla nezjistíme.
V případě, že služba bude reálná, její cena činí 4.000,- Kč vč. DPH a realizace je na cca 1-3 hodiny.
S pozdravem...."
Budu vděčný za jakoukoliv zkušenost
tak vypínání válců, je i přesto, že tato technologie je na světě již mnoho let, nepříliš zmiňovanou z pohledu problémů motoru a vlivu této funkci na životnost. Už nějaký rok to používá jak Mazda, tak i třeba VW a před koupí auta jsem dlouho hledal nějaké, předvším negativní zkušenosti, ale žádné jsem nenašel. Takže za mně také s tebou souhlasím, že pokud se majitel o auto řádně stará, mění olej po 10000km a kupuje kvalitní vysokooktanový benzin s aditivy, či je přidává, tak by s karbonem nemusel být problém a tím pádem i s touto funkcí a jejím vlivem na životnost a poruchovost motoru. Zmiňuješ prodávaná auta s vysokým nájezdem, ale tyhle ty stovky tisíc km za tak krátkou dobu nalítaly do dálnicích, a pokud se držely nad 130, kdy by vypínání nemělo fungovat, což ale dle mých zkušeností není úplně pravda, tak bych se také spíš přiklonil k tomu, že se není nutné bát problémů. Ale ...Mě by tedy zajímalo jako proč je to tak nutné zamezit vypínání válců. Ano určitě budou ty dva co jedou pořád víc namahene a určitě budou ty dva co se vypínají více zakarbonované, na druhou stranu již dnes jsou na bazarech M3 BP co mají najeto více jak 300 tisíc km a fungují.
Tedy těžko říct na kolik to opravdu sníží životnost a hlavně jestli se na celkové životnosti daleko více neprojevuje sám uživatel a hlavně to jaký servis autu dává jak často mění olej a td.
Já se toho taky bál ale ty auta s těmito nájezdy mě hodily do klidu.
Na M3 BP mám na stejný trase o cca 0,5-0,8l nižší spotřebu jak na M3 BM (podle stylu jízdy) - z části vypínání válců, z části mild-hybrid. Obě auta mají stejný pneu ve stejným rozměru, obě jsou hatchback a aktuálně mají i stejný olej v motoru - jo beru BM má aktuálně 133 tisíc a BP 60 tisíc ale i tak si myslím ze ten rozdíl ve spotřebě je hlavně díky mild-hybridu a vypínání válců než vliv jiného nájezdu km.
A jo možná si par lidi řekne ze je to prd rozdíl no…. Ok ale za 200 tisíc km to při běžných cenách udělá cca 50 tisíc Kč a ty se na ulici taky neválí….
Tak já o vypnutí/zapnutí válců vůbec nevím, vše proběhne hladce, to si musím přepnout na displeji na grafiku abych věděl v jakém režimu motor zrovna pracuje. Zkus zajet do servisu ať se Ti mrknou na verzi softu, jestli nepotřebuješ aktualizaci, která tyhle citelné přechody řešila.Tak potom to vypadá, ze ne každé auto se chová stejně.
Mi se vypínají válce i při vysoké rychlosti. Když uberu plyn, nemusím ho úplně pouštět. Je cítit, ze se auto zachvěje. A potom když ho zase sešlápnu, tak se taky zachvěje.
A ne, neplatí, ze když člověk jede “svižně” tak válce se nevypínají. Autu je jedno jestli se zrovna citis ve své Mazdě jako šumacher.
Když auto zrychluje tak logicky, válce se nevypnou …když jedeš stabilně a nebo pustíš plyn tak je jedno kolik mas otáček a nebo jakou mas rychlost. Dva se vypnou.
Je jedno jestli 1k nebo 3k otáček …
Mi se dokonce stává, ze když jedu na 6 stupeň, někdo mi vjede do pruhu, tak pustím plyn, případně přibrzdím. Pak když se chci rozjet, tak sešlápnu plyn a reálně se 3-4 sekundy nic neděje. Auto dále zpomaluje.
Toto ale udělá tak 3x na 300 kilometru.
Myslím , že tohle je minimalně na přehrátí software.Neříkám, že nepoznám když vypíná.Občas je cítit lehké cuknutí,ale není to vždy.Při sešlápnutí plynu reaguje okamžitě.Tak potom to vypadá, ze ne každé auto se chová stejně.
Mi se vypínají válce i při vysoké rychlosti. Když uberu plyn, nemusím ho úplně pouštět. Je cítit, ze se auto zachvěje. A potom když ho zase sešlápnu, tak se taky zachvěje.
A ne, neplatí, ze když člověk jede “svižně” tak válce se nevypínají. Autu je jedno jestli se zrovna citis ve své Mazdě jako šumacher.
Když auto zrychluje tak logicky, válce se nevypnou …když jedeš stabilně a nebo pustíš plyn tak je jedno kolik mas otáček a nebo jakou mas rychlost. Dva se vypnou.
Je jedno jestli 1k nebo 3k otáček …
Mi se dokonce stává, ze když jedu na 6 stupeň, někdo mi vjede do pruhu, tak pustím plyn, případně přibrzdím. Pak když se chci rozjet, tak sešlápnu plyn a reálně se 3-4 sekundy nic neděje. Auto dále zpomaluje.
Toto ale udělá tak 3x na 300 kilometru.
Rozdiel medzi teplým a studeným motorom a tými prejavmi je daný tým že za studena je obohatené palivo (sýtič) a auto je tlačené.
Už zohriaty motor z ochudobnenou zmesou má tendenciu škubať.
Ešte je dobré napísať že manuál bude na tom horšie ako automat. Ja mám automat a možno niečo sa také prejaví ale úplne zanedbateľne.
No já si stále myslím, ze je to tím, ze vypínání válců při studeném, myslim opravdu studeném (venku pod 10stup u), ne “vychladlem” motoru, nefunguje a tak mi auto jede pěkně plynule, než se zahřeje.Žiadne obavy. Zabehnutý motor Mazdy je až niekde okolo 10 000 km. To že bývalý majiteľ jazdil iba po okreskách tak to je práve pre zábeh lepšie lebo sa striedajú otáčky. Na dialnici je ustálená rýchlosť čo je horšie pre surový motor. Ja mám na Mazde 1200 km ktoré som zabehával iba po okreskách a iba raz som vybehol na dialnicu. Ale už na to prdím a idem na dialnicu, nech nemám nadarmo známku za 96 Eur
Radu si dostal dobrú, kvalitný benzín a dávať mu otáčky nie dusiť na 6 - ke. Potrvá to trochu a motor ožije aj keď tam možno zostane niečo malé.
Ešte by som možno poradil skús na každý prevodový stupeň viac vytáčať motor.
Premrznutý motor ide vo vyšších otáčkach zo sýtičom tak nemá tendenciu škubať, spomeň si na staré autá z mechanickým sýtičom ako to išlo krásne a keď si ho zatlačil ako hneď zakuckalo. To isté máš teraz z Mazdou, len v červenom
Tak dnes po ujetí asi 50 km mne podle infotainmentu začaly opět vypínat válce. Aktuálně to poznám jen podle infotainmentu, protože jinak na autě to vůbec necítím. Dříve to bylo znát vždy když vypnuly tak auto jemně cuklo, stejně jako když se zapnuly. Teď je přechod buď tak plynulý nebo ve skutečnosti opravdu nevypínají. Tak by mne zajímalo, jestli je možné, že infotainment ukazuje vypnutí válců aniž by ve skutečnosti byly vypnuté nebo zda se to dá zjistit nějakou diagnostikou. Pokud se týká otáček volnoběhu, tak při zapnutém istopu a sešlápnuté spojce zůstávají zvýšené jak jsem to chtěl, ale když istop vypnu tlačítkem a pustím spojku, tak spadnou na továrně nastavenou hodnotu. Úpravce mne nezvedá mobil ani neodepisuje na SMS.Flasher je hardware/software na stažení a nahrání obsahu ŘJ.
Asi to bylo jen nad síly dodavatele (file service) toho člověka. To se stane. Já taky dělám pro cizí "tunery" na dálku. Mám i vlastní vývoj SW na úpravy ŘJ Mazda (řekl bych, že zatím celkem unikátní v rámci celého světa). Primárně měl ten dodavatel deklarovat, že jde o nějakou formu betaverze, která může, ale nemusí fungovat (což se zjistí po nějaké ujeté době, vzhledem k okolnostem učení popsaným výše, o těchto okolnostech někdo, kdo se na Mazdy přímo nespecializuje, nemusel vědět). Proto je vhodné pro tyto případy mít pokusného králíka - dobrovolníka - který je s tím smířený.
Tomáš Mikuš jezdí s CX-30 už nějakou dobu bez deaktivace a dokonce bez i-Stop, takže to vypadá dobře (taky 4MB Denso, bez SSU). Ještě chceme otestovat nějakou 4MB Micinu s SSU (GL, KF).