• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení baterie v autě se systémem i-ELOOP

Mira1974

člen KLANu
84
Zdravím všechny mazďáky,
potřebuji poradit. V Mazdě mi řekli, že nemohu napojit (i inteligentní) nabíječku přímo na baterii v autě, když má systém i-loop. Máte někdo s tím to zkušenost? Bojím se, abych něco nespálil nebo nezničil...Mám Mazdu 6 GL benzín 121 kW, 2018.
Díky za reakce.
Mira
 
Mam Mazdu6 GJ 2016 141kW a inteligentnou nabijackou (Ctek MXS 5.0) dobijam preventivne aspon raz do mesiaca od kupy vozidla.
 
Ahoj,díky za odpověď, ale já tam mám ten i-loop a prý to musí nabíjet jen speciální nabíječkou v servisu Mazda. Já to potřebuji jen oživovat, když nebudu v zimě moc jezdit delší trasy , ale jen 20 km drbky...
 
To mi přijde jako blbost. Vždyť pro nabíjení, zvlášť nějakou udržovací nabíječkou, stojí auto s vypnutou elektrikou a ta nabíječka nemá co odpálit... Připadá mi to, že si z Tebe chtějí udělat dojnou krávu...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
No právě....Nevím, co by se mohlo stát...ale přeci jenom auto za 3/4 mega by se mi vážně nechtělo zničit...Šetřil jsem na něj přes 15 let..Že prý se může i alternátor zničit, jelikož je prý nějaký sekvenční....Ale to nabíjení bych prováděl při zapojené baterii na auto...Nechci ji vyndavat a vše z paměti znova zadávat...Prostě bych tu nabíječku Optimate 4 napojil přímo na svorky....
 
To mi přijde jako blbost. Vždyť pro nabíjení, zvlášť nějakou udržovací nabíječkou, stojí auto s vypnutou elektrikou a ta nabíječka nemá co odpálit... Připadá mi to, že si z Tebe chtějí udělat dojnou krávu...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
Zdarec, dobíjím to podobnou "chytrou" nabíječkou a v pohodě...
 
Ahoj,díky za odpověď, ale já tam mám ten i-loop a prý to musí nabíjet jen speciální nabíječkou v servisu Mazda.
Tiez mam iEloop a ako som povedal, nabijam casto a neodpajam. Mam tam dokonca rychlospojku a v servise na to nic nehovorili.
 
Tak to jsem nevěděl...Vždy jsem u staré šestky dával svorky na póly...Takže mínusový dát na "šroub", kde je ukotvena kostra...Jako při startování přes kabely....
 
@Mira1974 taky mám ten i-Eloop a nabíječkou Optimate4 to taky dobíjím přes mínus šroubek na kostru. Ale nikdy mi ukončené nabití nepřelezlo přes 81%. Pokud chceš na 100%, tak tady to bude chtít ten CTEK, co jsem nějak tak vyčetl z diskuzí.
Ale nejspíš to nikterak nevadí, páč ani samotným autem při dlouhé jízdě jsem se na nějaké výraznější nabití nedostal. Myslím, že maximum bylo 92%. Jinak běžně v provozu, bez dobíjení nabíječkou se ta úroveň nabití u mě pohybuje mezi 74 - 85%.
 
Díky za odpověď. Ano psali, že to na 100% nebude nikdy s obyčejnou nabíječkou... Ale já to potřebuji jen přes zimu oživovat, takže by to mělo být dostatečné... Omlouvám se za chyby i-eloop..

Dvojky mají i-eloop?
 
Poslední úprava moderátorem:
Hlavní problém je řízenej alternátor co je v těchto novějších autech, baterie se dobíjí jen po sundání nohy z plynu což při poskakování po městě nebo na krátkých trasách moc baterii nedobije.
 
Dvojky mají i-eloop?
Jo, některé dvojky mají i-Eloop. A taky 6q převodovku, ruční brzdu, head-up displej a hlídání mrtvého úhlu.
Jenže bohužel také kožené sedačky, automatická světla, automatické stěrače, hlídání jízdy v pruzích a zatmavená okna. Naštěstí se ty asistenty dají vypnout, se zbytkem jsem se musel naučit žít.
 
Hlavní problém je řízenej alternátor co je v těchto novějších autech, baterie se dobíjí jen po sundání nohy z plynu což při poskakování po městě nebo na krátkých trasách moc baterii nedobije.
Ahoj. teda,řízený alternátor....Myslím,že o tom mluvil ten technik...Že to je další důvod, proč nemohu nabíjet přes svoji nabíječku...A prosím tě, ten alternátor přece musí dobíjet, i když to jede na rychlost i volnoběh...Jde tam přeci klíňák....
 
Ale elektromagnet nie je budeny a teda negeneruje svojim otacanim el. energiu.

Ale urcite to nie je tak, ze nabija len pri brzdeni. Nabija, ked je baterka podla neho uz dost slaba. Ked to zisti zrovna po absolvovani 600km cesty tak to nepotesi, clovek by cakal doplna nabitu baterku.
 
Takže kdy se dobijí baterie...??Jen při sundání nohy z plynu se zařazeným rychlostním stupněm? Takzvaně,brzdit motorem?
 
Ked bezi motor a elektronika sa rozhodne, ze je to vhodne, lebo je baterka uz prilis vybita.
 
Ono se odpojí buzení a alternátor potom negeneruje energii. Nějákej blbec zjistil, že se tím ušetří 0,1L paliva a hned se z toho stala nutnost. Možná jsem vás uvedl v omyl a nemusí být vyřazený na neutrál ale nohy z plynu být musí. Pokud je baterie hodně vybitá, možná ho elektronika připojí i během jízdy ale celkově to není moc šťastný řešení pro baterku

citace z článku na auto.cz:
"Aby stop-start snižoval spotřebu v měřicím cyklu NEDC – a klidně přiznejme, že i v některých provozních režimech – k tomu mají jím vybavená auta takzvané inteligentní dobíjení. A to žádným tlačítkem vypnout nejde. Jsou to velmi složité algoritmy, jejichž smyslem je, aby alternátor neodebíral výkon motoru při ustálené jízdě či akceleraci a spotřebovanou energii stačil doplnit při brzdění. Až když nabití baterie klesne pod stanovenou minimální mez, začne auto dobíjet, i když se brzdění nedočká."
 
Poslední úprava:

Podobná vlákna

Back
Top