Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Takže z eletrikářského hlediska mohu zapojit tak i tak...,ano?Minus sa dava na kostru, aby pri pripajani svorky nahodna iskra nezapalila plyn unikajuci z baterie. Co v mojom pripade nehrozi. Minus pol je tiez ukostreny, preto odpor medzi minusom a kostrou je nulovy.
ok....děkujiEste by som chvilu pockal, su tu ludia skusenejsi, ktori mozno povedia, ze ne to hlupost. Ale ako hovorim, iskru to nehadze a ci to zapojim o par cm hrubeho medeneho vodica dalej nehra velku rolu. Mozno pri startovani, ale pri nabijani snad nie.
Díky moc za reakci... Včera jsem nabíjení na hodinu zkusil a dnes jsem nastartoval... Hurá.. A baterie se dobila do zelené diody...S tím výbuchem to tak nebude, každá nabíječka se normálně připojuje na + a - baterie. Jak bys jí nabil vyndanou v garáži? U Mazdy jde myslím o to, že na mínusu je na kabelu od baterie nějaká elektronika, tak aby nabíjecí proud protékal skrze ní. Dobít to lze bezpečně tak jako tak, ale při přímém připojení od myslím nějak šulí ten mamagement nabití baterie, co je v autě. Jiskření bych neřešil. Ale vzhledem k tomu, že je ten kostřící bod hned vedle baterie, celkem není ani důvod to na něj nedávat, když to tak manuál auta i uvádí.
Ok ,díky za vysvětlení....Budu to dávat přes kostru a uvidím...,třeba to nakonec napojím na CTEK..Pokud je nabijecka alespon trochu "inteligentni" (omezi spickovy proud), pak se muze "-" pripojit rovnou na kontakt baterie. Ale kdyz mas baterii mrtvou a startujes pres kabely z jineho auta, tam je rozumne jako posledni pripojit minus na kostru.
Baterie z jineho auta nijak proud neomezi, proto v okamihu pripojeni muzou prskat jiskry mezi svorkou kabelu a miste kde jej pripojujes. Taky se hned rozbehne dobijeni plnym proudem, elektrolyt v baterii muze zacit lokalne na elektrodach varit, vlivem silneho proudu se rozklada a odparuje pres odvetravaci otvor, a mohl by od jisker vzplanout. On ten vodik stoupa prudce nahoru, takze par centimetru vedle baterie uz nic nehrozi...
Taky se hned rozbehne dobijeni plnym proudem, elektrolyt v baterii muze zacit lokalne na elektrodach varit, vlivem silneho proudu se rozklada a odparuje pres odvetravaci otvor, a mohl by od jisker vzplanout. On ten vodik stoupa prudce nahoru, takze par centimetru vedle baterie uz nic nehrozi...