• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení baterie v autě se systémem i-ELOOP

Minus sa dava na kostru, aby pri pripajani svorky nahodna iskra nezapalila plyn unikajuci z baterie. Co v mojom pripade nehrozi. Minus pol je tiez ukostreny, preto odpor medzi minusom a kostrou je nulovy.

A ak by ta prva cast nebola pravdiva, CTEK v navode pise:

Comes in two sizes to fit different battery terminals perfectly

Takze to moze a ma ist priamo na poly. Ja tu nabijacku nepouzivam na startovanie.
 
Poslední úprava:
Minus sa dava na kostru, aby pri pripajani svorky nahodna iskra nezapalila plyn unikajuci z baterie. Co v mojom pripade nehrozi. Minus pol je tiez ukostreny, preto odpor medzi minusom a kostrou je nulovy.
Takže z eletrikářského hlediska mohu zapojit tak i tak...,ano?
 
Este by som chvilu pockal, su tu ludia skusenejsi, ktori mozno povedia, ze ne to hlupost. Ale ako hovorim, iskru to nehadze a ci to zapojim o par cm hrubeho medeneho vodica dalej nehra velku rolu. Mozno pri startovani, ale pri nabijani snad nie.
 
Este by som chvilu pockal, su tu ludia skusenejsi, ktori mozno povedia, ze ne to hlupost. Ale ako hovorim, iskru to nehadze a ci to zapojim o par cm hrubeho medeneho vodica dalej nehra velku rolu. Mozno pri startovani, ale pri nabijani snad nie.
ok....děkuji
 
S tím výbuchem to tak nebude, každá nabíječka se normálně připojuje na + a - baterie. Jak bys jí nabil vyndanou v garáži? U Mazdy jde myslím o to, že na mínusu je na kabelu od baterie nějaká elektronika, tak aby nabíjecí proud protékal skrze ní. Dobít to lze bezpečně tak jako tak, ale při přímém připojení od myslím nějak šulí ten mamagement nabití baterie, co je v autě. Jiskření bych neřešil. Ale vzhledem k tomu, že je ten kostřící bod hned vedle baterie, celkem není ani důvod to na něj nedávat, když to tak manuál auta i uvádí.
 
S tím výbuchem to tak nebude, každá nabíječka se normálně připojuje na + a - baterie. Jak bys jí nabil vyndanou v garáži? U Mazdy jde myslím o to, že na mínusu je na kabelu od baterie nějaká elektronika, tak aby nabíjecí proud protékal skrze ní. Dobít to lze bezpečně tak jako tak, ale při přímém připojení od myslím nějak šulí ten mamagement nabití baterie, co je v autě. Jiskření bych neřešil. Ale vzhledem k tomu, že je ten kostřící bod hned vedle baterie, celkem není ani důvod to na něj nedávat, když to tak manuál auta i uvádí.
Díky moc za reakci... Včera jsem nabíjení na hodinu zkusil a dnes jsem nastartoval... Hurá.. A baterie se dobila do zelené diody...
 
Pokud je nabijecka alespon trochu "inteligentni" (omezi spickovy proud), pak se muze "-" pripojit rovnou na kontakt baterie. Ale kdyz mas baterii mrtvou a startujes pres kabely z jineho auta, tam je rozumne jako posledni pripojit minus na kostru.

Baterie z jineho auta nijak proud neomezi, proto v okamihu pripojeni muzou prskat jiskry mezi svorkou kabelu a miste kde jej pripojujes. Taky se hned rozbehne dobijeni plnym proudem, elektrolyt v baterii muze zacit lokalne na elektrodach varit, vlivem silneho proudu se rozklada a odparuje pres odvetravaci otvor, a mohl by od jisker vzplanout. On ten vodik stoupa prudce nahoru, takze par centimetru vedle baterie uz nic nehrozi...
 
Pokud je nabijecka alespon trochu "inteligentni" (omezi spickovy proud), pak se muze "-" pripojit rovnou na kontakt baterie. Ale kdyz mas baterii mrtvou a startujes pres kabely z jineho auta, tam je rozumne jako posledni pripojit minus na kostru.

Baterie z jineho auta nijak proud neomezi, proto v okamihu pripojeni muzou prskat jiskry mezi svorkou kabelu a miste kde jej pripojujes. Taky se hned rozbehne dobijeni plnym proudem, elektrolyt v baterii muze zacit lokalne na elektrodach varit, vlivem silneho proudu se rozklada a odparuje pres odvetravaci otvor, a mohl by od jisker vzplanout. On ten vodik stoupa prudce nahoru, takze par centimetru vedle baterie uz nic nehrozi...
Ok ,díky za vysvětlení....Budu to dávat přes kostru a uvidím...,třeba to nakonec napojím na CTEK..:)
 
Taky se hned rozbehne dobijeni plnym proudem, elektrolyt v baterii muze zacit lokalne na elektrodach varit, vlivem silneho proudu se rozklada a odparuje pres odvetravaci otvor, a mohl by od jisker vzplanout. On ten vodik stoupa prudce nahoru, takze par centimetru vedle baterie uz nic nehrozi...

V tu dobu tam žádný jiskry nejsou. Nebo netuším co s těma baterkama děláte.
 

Podobná vlákna

Back
Top