• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Hlášení Vehicle System Inspection Required a kontrolka červený trojúhelník

Motor čistili olejem, klapky sání rozebrali, podložky pod vstřiky nekontrolovali. Vyloženě do nouzáku mě to nehodilo, ale napoprvé omezilo rychlost (to je ta fotka s olejničkou). Vypla jsem motor, zkontrolovala olej a znovu nastartovala. Všechny kontrolky se opět rozsvítily, kromě oleje a navíc se rozsvítila kontrolka trojůhelníku a motor jel už bez omezení. Dojela jsem takto pomalu 40 km až domů. Také mám dojem, že po té poslední opravě když stojím a motor běží na volnoběh slyším ve zvuku motoru cvakání, které tam před tím nebylo. Ten motor byl velmi tichý a teď mi přijde někdy hlučnější.
 
No presne po diagnostice budem vedet vic..bude to dobre i kvuli vypalovani a kontrole DPF..je predpoklad ze zrejme nebyly dokoncovane regenerace filtru a to mohlo zpusobit naredeni oleje a jeho hlasku o nutne vymene.
 
No presne po diagnostice budem vedet vic..bude to dobre i kvuli vypalovani a kontrole DPF..je predpoklad ze zrejme nebyly dokoncovane regenerace filtru a to mohlo zpusobit naredeni oleje a jeho hlasku o nutne vymene.
Olej jsem kontrolovala a hladina se nezvýšila. Vím určitě, že ve chvíli kdy závada vyskočila regenerace neprobíhala. Probíhala cca 100 km před tím. Děkuji za radu s diagnostikou. Jdu si jí pořídit.
 
Co to je za servis, který čistí sání olejem a podložky, které jsou nejčastějším problémem ani nezkontroluje?
 
Co to je za servis, který čistí sání olejem a podložky, které jsou nejčastějším problémem ani nezkontroluje?

Já jsem jen uživatel a nejsem schopná posoudit, kdo je dobrý mechanik a kdo ne. Ale pokud říkáte, že jeho postup nebyl úplně správný už k tomuto mechanikovi Mazda nepůjde. Dostala jsem kontakt na prý moc dobrého a poctivého mechanika z Kutné Hory, tak půjde tam.

Jen pro upřesnění (nevím zda se vyjadřuji přesně) motor čistil olejem a sání rozebral a čistil ručně.
 
Ja myslim ze necistili sani olejem ne? Spis vymenili olej..a tim to brali za vyresene. Kazdopadne bez diagnostiky trochu vestime z koule..ale jelikoz to nehodilo hlasku scbs tak bych se priklanel k jinym vecem nez karbon v sani...spis bych prave rekl neco s Dpf, nebo vstriky
 
Ja myslim ze necistili sani olejem ne? Spis vymenili olej..a tim to brali za vyresene. Kazdopadne bez diagnostiky trochu vestime z koule..ale jelikoz to nehodilo hlasku scbs tak bych se priklanel k jinym vecem nez karbon v sani...spis bych prave rekl neco s Dpf, nebo vstriky
Sání rozebrali, ale říkali, že motor nerozebírali, tak nevím co přesně znamená "čistili olejem". To DPF prý nešlo vyčistit normálně, tak jej museli rozříznout a teď mi nový mechanik řekl, že tohle může být ten problém. Jsem z toho úplně vedle, jak tomu nerozumím. :(
 
Waw..no docela nestandartni rozriznout DPF..rozhodne se cisti jinak...rozriznuti mi prijde spis jak kdyby se ho pokusili vykuchat.Kazdopadne zvlastni ze nejdriv spis jeste neresili problem proc je ucpanej...ono bez diagnostiky to nezjistime ale prijde mi ze to ucpani zpusobuje problem s olejem...muze dochazet k castejsimu vypalovani tim padem vetsimu redeni pri nedokonce i regeneraci. Z toho bych usuzoval na problem se vstrikovaci....jakou mas spotrebu? Nepozorovalas ze se treba i zasadne zvedla?
 
Waw..no docela nestandartni rozriznout DPF..rozhodne se cisti jinak...rozriznuti mi prijde spis jak kdyby se ho pokusili vykuchat.Kazdopadne zvlastni ze nejdriv spis jeste neresili problem proc je ucpanej...ono bez diagnostiky to nezjistime ale prijde mi ze to ucpani zpusobuje problem s olejem...muze dochazet k castejsimu vypalovani tim padem vetsimu redeni pri nedokonce i regeneraci. Z toho bych usuzoval na problem se vstrikovaci....jakou mas spotrebu? Nepozorovalas ze se treba i zasadne zvedla?
Rozřízli ho, protože byl natolik ucpaný, že jim nešel vyčistit. Říkal, že by nejraději dali nový, ale to už jsem se dost kácela z ceny, tak to udělal takhle. Mysleli si, že problém ucpání DPF byl můj styl jízdy, kdy jsem na krátkých trasách kolem 1500-1800 ot. často nedokončila proces regenerace. Teď už si to hlídám, abych každou regeneraci dokončila a jezdila občas i svižněji (od opravy proběhly čtyři cykly). Spotřebu mám teď 5,9l. Spíše se mi po opravě o 1-2 dcl. snížila.
 
Aha tak to už začíná být jasnější, v tom případě je možné, že ani ta oprava filtru už nepomohla a nezbyde než ho vyměnit. Každopádně by měla napovědět diagnostika. Třeba zlobí jen nějáký čidlo.
 
Aha tak to už začíná být jasnější, v tom případě je možné, že ani ta oprava filtru už nepomohla a nezbyde než ho vyměnit. Každopádně by měla napovědět diagnostika. Třeba zlobí jen nějáký čidlo.
Moc vám děkuji za odborné rady a váš čas. Koncem týdne jde do servisu.
 
Rádo se stalo ;-) držím palce at se to vyřeší s co nejmenším zásekem do finančních rezerv :-)
 
čidlo dpf? tak to abys byl rád že to neblaflo, když je tak spečený :-( jak jsi na to přišel?
 
Normálně vypalovalo dpf a když jsem jel v koloně, tak šel lehounký dým z pod kapoty. A trochu jinak to smrdělo. Než jsem dojel domu, tak to hodilo hlášku Engine inspection required. Pak jsem koukl pod kryt motoru, jestli nepodfiukly výstřiky. A ejhle
 
No je to presne jak jsme to rozebirali jinde, u vypalovani DPF opravdu dochazi k vysokym teplotam,proto kdyz se zastavi dojde k preruseni vstrikovani nafty a vypalovani se pozastavi do rozjezdu aby nedoslo k nejakem zahoreni. Tak je mozne ze u tebe nejak doslo k nevypnuti a tak se to speklo. No jeste ze je to nafta a neblaflo to. Jinak to cidlo jak rikas uz je po inovaci a vymena by snad nemel byt problem. Spis ted zjistit proc k tomu doslo a jak to ze byla teplota tak vysoko
 
Stejně, je tam třeba 800 stupňů a takový hadičky jenom... :)
 
Back
Top