• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Hlášení Vehicle System Inspection Required a kontrolka červený trojúhelník

No je to presne jak jsme to rozebirali jinde, u vypalovani DPF opravdu dochazi k vysokym teplotam,proto kdyz se zastavi dojde k preruseni vstrikovani nafty a vypalovani se pozastavi do rozjezdu aby nedoslo k nejakem zahoreni. Tak je mozne ze u tebe nejak doslo k nevypnuti a tak se to speklo. No jeste ze je to nafta a neblaflo to. Jinak to cidlo jak rikas uz je po inovaci a vymena by snad nemel byt problem. Spis ted zjistit proc k tomu doslo a jak to ze byla teplota tak vysoko
Řekl bych,že se to stalo protože:
Hadička praskla a ten horký vzduch foukající kolem , dpf čidlo odpálil.
Hadička už byla stará.Dvakrát jsem čidlo sundaval abych ho vyčistil a přitom jsem jí mohl těmi svorkami načít.
Dnes jsem vyměnil ,za novější typ čidla a vše ok. Tedy jistotu budu mít až po úspěšném dokončení dalšího vypalování.
 
Dobrý den, tak poslední závadu jsem vyřešila u nového automechanika. Předchozí mechanik sice vyměnil olejové čerpadlo, ale nevyčistil koš. Nový mechanik koš musel vyhodit a dát nový, protože byl spálený, tak vše znovu vyčistil a dal nový koš. Mazda se tvářila, že je po opravě OK. Jenže teď po najetí cca 6.000 km opět rozsvícená kontrolka Vehicle System malfunction. Už mi přišlo OBD, tak jsem to napíchla. A hodilo to tohle. Opět tlak oleje! Jsem objednaná na svolávačku na klapku sání, tak nevím jestli by tato chyba nemohla s tím souviset?

Screenshot_20210605-154536_FORScan Lite.jpg Screenshot_20210605-154555_FORScan Lite.jpg Screenshot_20210605-155224_FORScan Lite.jpg Screenshot_20210605-155311_FORScan Lite.jpg
 
Dobrý den, tak poslední závadu jsem vyřešila u nového automechanika. Předchozí mechanik sice vyměnil olejové čerpadlo, ale nevyčistil koš. Nový mechanik koš musel vyhodit a dát nový, protože byl spálený, tak vše znovu vyčistil a dal nový koš. Mazda se tvářila, že je po opravě OK. Jenže teď po najetí cca 6.000 km opět rozsvícená kontrolka Vehicle System malfunction. Už mi přišlo OBD, tak jsem to napíchla. A hodilo to tohle. Opět tlak oleje! Jsem objednaná na svolávačku na klapku sání, tak nevím jestli by tato chyba nemohla s tím souviset?

Zobrazit přílohu 35179 Zobrazit přílohu 35180 Zobrazit přílohu 35181 Zobrazit přílohu 35182
A ještě info hlášení závady s kontrolkou se objeví jen nad 3000 ot. Po každém vypnutí kontrolka zhasne a dokud nepřekročím 3000 ot. hlášení a kontrolka se neobjeví.
 
@Boza pokud bylo sítko na olej ve stavu jak popisuješ, pátral bych po příčině proč. Z toho co popisuješ bych v podstatě vyloučil problém s DPF a ředěním oleje, k tomu by nedošlo tak rychle...pokud si to aspon trochu hlídáš. Osobně bych tipl na poldožky pod vstřiky...karbon zanáší sítko, bordel zanáší DPF a celkově dochází k ucpávání systému oleje...já být tebou sundám víko a zkontroluju ty vstřiky a to jak to vypada nahoře.
 
@Boza pokud bylo sítko na olej ve stavu jak popisuješ, pátral bych po příčině proč. Z toho co popisuješ bych v podstatě vyloučil problém s DPF a ředěním oleje, k tomu by nedošlo tak rychle...pokud si to aspon trochu hlídáš. Osobně bych tipl na poldožky pod vstřiky...karbon zanáší sítko, bordel zanáší DPF a celkově dochází k ucpávání systému oleje...já být tebou sundám víko a zkontroluju ty vstřiky a to jak to vypada nahoře.
Výměnu oleje mám za 2.500 km, tak uvidím zda se mi opět nenaředil olej. Před výměnou olejového čerpadla a vyčištění DPF tomu tak bylo. Když vidím, že vypaluje, tak podřadím a jedu na vyšší otáčky dokud vypalování neskončí. A právě při tomhle procesu se mi teď ta kontrolka rozsvítila. Od kompletního vyčistění jsem ujela 5000 km a závada je zpět. Zkusím se podívat na ty vstřiky. Moc děkuji.
 
Tak jsem zpět s hlášením. Teď je Mazda v servisu na vstřicích a vypadá to, že to byla ta správná příčina.
Ale mám bohužel nový problém.
Byla jsem na svolávačce na klapce sání, kde mi přehráli do řídící jednotky nový software. Po ujetí 25 km po přehrání sofwaru vyskočila chyba P2262 a auto netáhlo. Po napíchnutí u mého servisáka jednotka hlásí závadu turbodmychadla a erg ventilu. Servisák se sám nad tím podivoval,m že by to najednou odešlo a ještě shodou okolností hned po přehrání sofware a kloní se k teorii, že to způsobil nový software. Jeho známý dělá ve Škodovce a potvrdil, že tyhle věci se jim se Škodovkou po přehrání sofwaru stávali. Hned jsem volala Auto Palace, že mám tenhle problém a tam se k tomu staví, že tenhle nový software je jen citlivější a odhalil tu závadu, která tam již před tím byla. Software prý už nelze vrátit do původního stavu. Nejsem odborník, ale sdělení Auto Palace se mi nezdá. Setkali jste se už s tím, že po přehání software Mazda hlásila závadu, která nebyla opravdu závadou? Vůbec nevím co teď s tím.........:weary_face:
 
Poslední úprava:
Já vím, že Vám to teď moc nepomůže, ale: za prvé na motoru se podepsal předchozí majitel s výměnami oleje po 30 tisících. Přejděte trvale na interval 10 tisíc maximálně, pokud to nebude hlásit potřebu měnit dřív. Dokončujte regenerace DPF. Za druhé, měníte si sama olej, s něčím jezdíte do dílny a na svolávačky do autorizáku? To je nejhorší možná kombinace, nekompetentní mechanik, každý udělá jen něco a kompletní dekarbonizace motoru pořád nikde. Kdo Vám hlídá servisní intervaly, které nejsou pro laika zřejmé (např. přetěsnění vstřiků)? Za třetí, nový sw by nevadil, pokud by motor byl v pořádku a táhl. Zjevně je něco špatně. Moje rada: nechte si udělat diagnostiku od někoho, kdo ty kódy dokáže interpretovat (=číst mezi řádky). Pak udělat rozpočet na opravu přesně podle zjištěných závad, buď v autorizáku nebo tam, kde se specializují na Mazdy. Máte pak záruku na díly i na práci a zodpovídá autoservis. Bude to něco stát, ale další možnost je auta se zbavit a koupit si benzín.
 
Já vím, že Vám to teď moc nepomůže, ale: za prvé na motoru se podepsal předchozí majitel s výměnami oleje po 30 tisících. Přejděte trvale na interval 10 tisíc maximálně, pokud to nebude hlásit potřebu měnit dřív. Dokončujte regenerace DPF. Za druhé, měníte si sama olej, s něčím jezdíte do dílny a na svolávačky do autorizáku? To je nejhorší možná kombinace, nekompetentní mechanik, každý udělá jen něco a kompletní dekarbonizace motoru pořád nikde. Kdo Vám hlídá servisní intervaly, které nejsou pro laika zřejmé (např. přetěsnění vstřiků)? Za třetí, nový sw by nevadil, pokud by motor byl v pořádku a táhl. Zjevně je něco špatně. Moje rada: nechte si udělat diagnostiku od někoho, kdo ty kódy dokáže interpretovat (=číst mezi řádky). Pak udělat rozpočet na opravu přesně podle zjištěných závad, buď v autorizáku nebo tam, kde se specializují na Mazdy. Máte pak záruku na díly i na práci a zodpovídá autoservis. Bude to něco stát, ale další možnost je auta se zbavit a koupit si benzín.
Omylem jsem uvedla interval předchozího majitele 30.000 km, bylo to po 20.000 km. Oleje si měníme sami po 10.000 km. Jaký v tom vidíte problém, že si měníme olej sami? Děláme to tak už spoustu let a nikdy s tím nebyl u žádného auta problém. Na svolávačku musím jen do autorizáku tam nemám jinou možnost, tak proto jsem byla v Auto Palace a od letošního jara máme nového servisáka co bude Mazdu dělat jako jediný a vypadá, že je v závadách, jejich a čtení kódů orientovaný, ale není to samozřejmě specialista na Mazdy. Regenerace se snažím dokončovat, ale nejde to úplně vždy.
 
Aha, tak jinak. I těch 20 tisíc do výměny je moc, to už Vám kolegové napsali. Nepochybuji, že umíte povolit šroub, vypustit a nalít. Ale při roční údržbě by měl mechoš hlídat i další záludnosti Skyactive dieselů. Když není specialista s přístupem do značkové databáze, tak nemá šanci. Neoriginální diagnostika může dávat falešné výsledky, musí se to umět číst. Jinak to odskáčete s penězi. Nebo Vám není divné, že máte po půl roce stále problémy s motorem?
 
Aha, tak jinak. I těch 20 tisíc do výměny je moc, to už Vám kolegové napsali. Nepochybuji, že umíte povolit šroub, vypustit a nalít. Ale při roční údržbě by měl mechoš hlídat i další záludnosti Skyactive dieselů. Když není specialista s přístupem do značkové databáze, tak nemá šanci. Neoriginální diagnostika může dávat falešné výsledky, musí se to umět číst. Jinak to odskáčete s penězi. Nebo Vám není divné, že máte po půl roce stále problémy s motorem?
Problémy s motorem co byly doposud byly všechny pravděpodobně vázané na ty vstřiky, které se až teď vyřešily, protože náš předchozí automechanik bohužel řešil následky a nepátral po příčině. Nový mechanik na celou problematiku pohlíží mnohem komplexněji. Nejsem odborník a motorům naprosto nerozumím a netušila jsem, že u Skyactive motoru musím hledat mechanika co je specialista na tento typ motorů......
 
Ahoj věc s motorem je a zároven není až tak horká jak popisuje ajfel...samozřejmě že tyto motory bohužel doplácejí na určitá specifika a opravdu si s nimi neporadí uplně každý..na druhou stranu musím říct, že pokud je někdo "šikovný" mechanik, který není výměnkář, ale člověk zkoumající právě i možné příciny je často schopen opravit motor odborněji než mechanik autorizovaného servisu, který se drží pouze příruček a zajímá ho hlavně kdy bude konec pracovní doby. Za sebe musím říct, že na dílně opravujeme celou řadu aut a kdo chce tak se k informacím i odborným dostane..viz např. toto fórum s lidmi z celé republiky, kteří mají přístup i k technickým detailum, jsou opravdu znalí a jsou ochotní se o to podělit. I my začínali s první mazdou před pár lety a dnes si děláme srandu že už si můžem nechat nade dveřmi nápis Only Mazda Skyactive servise :)
Bohužel penězi to tu v této motorové specifikaci odskáčeme každý at děláme co děláme..motory jsou prostě na tom špatně.
Pokud mám radit ...došlo to přesně k tomu co jsme si psali už dřív...nětěsnící podložky ...a problém s karbonem...s klapkou bych viděl opravdu problém, že nový software je citlivější a dokáže vyhodnotit věci které starší neuměl. Od stolu se to samozřejmě radí hůř, ale osobně bych neřekl, že by muselo být hned špatné turbo i s egrem - bohužel ale vyloučit to nejde každopádně auto díky chybě spadlo do nouzáku, proto netáhlo, nevím jaká je zkušenost tady s konkrétním autorizákem, ale má vlastní je spíš taková, že bych věřil tomu, že i přesto že vyměnili podložky, nic dalšího neřešili a tak bych zkontroloval karbon v sání..je to ta jednodušší a ne až tak drahá věc a samozřejmě pokud by tam byl...pořádně to mechanicky vyčistil. PAk bych teprve začal pátrat po tom co turbo, protože tento motor obecně až tak problém s Egrem nemá (ke všemu by možná nemusel být problém je vypnout - jsou tam dva) ....zatím co s malým turbem ano...jen ještě info ...žere motor olej? nebo není třeba turbo potečené?
 
Ahoj věc s motorem je a zároven není až tak horká jak popisuje ajfel...samozřejmě že tyto motory bohužel doplácejí na určitá specifika a opravdu si s nimi neporadí uplně každý..na druhou stranu musím říct, že pokud je někdo "šikovný" mechanik, který není výměnkář, ale člověk zkoumající právě i možné příciny je často schopen opravit motor odborněji než mechanik autorizovaného servisu, který se drží pouze příruček a zajímá ho hlavně kdy bude konec pracovní doby. Za sebe musím říct, že na dílně opravujeme celou řadu aut a kdo chce tak se k informacím i odborným dostane..viz např. toto fórum s lidmi z celé republiky, kteří mají přístup i k technickým detailum, jsou opravdu znalí a jsou ochotní se o to podělit. I my začínali s první mazdou před pár lety a dnes si děláme srandu že už si můžem nechat nade dveřmi nápis Only Mazda Skyactive servise :)
Bohužel penězi to tu v této motorové specifikaci odskáčeme každý at děláme co děláme..motory jsou prostě na tom špatně.
Pokud mám radit ...došlo to přesně k tomu co jsme si psali už dřív...nětěsnící podložky ...a problém s karbonem...s klapkou bych viděl opravdu problém, že nový software je citlivější a dokáže vyhodnotit věci které starší neuměl. Od stolu se to samozřejmě radí hůř, ale osobně bych neřekl, že by muselo být hned špatné turbo i s egrem - bohužel ale vyloučit to nejde každopádně auto díky chybě spadlo do nouzáku, proto netáhlo, nevím jaká je zkušenost tady s konkrétním autorizákem, ale má vlastní je spíš taková, že bych věřil tomu, že i přesto že vyměnili podložky, nic dalšího neřešili a tak bych zkontroloval karbon v sání..je to ta jednodušší a ne až tak drahá věc a samozřejmě pokud by tam byl...pořádně to mechanicky vyčistil. PAk bych teprve začal pátrat po tom co turbo, protože tento motor obecně až tak problém s Egrem nemá (ke všemu by možná nemusel být problém je vypnout - jsou tam dva) ....zatím co s malým turbem ano...jen ještě info ...žere motor olej? nebo není třeba turbo potečené?
Velmi děkuji za vaší obsáhlou odpověď.
Těsnění pod vstřiky se právě v těchto dnech opravuje novým servisákem, o kterém si myslím, že patří k těm přemýšlivým a nemění jen díly bez vyřešení příčiny a podívá se mi i na to sání. V autorizáku mi nahrávali pouze ten software. Olej to nežere a turbo neprotéká.
 
Řekl bych,že se to stalo protože:
Hadička praskla a ten horký vzduch foukající kolem , dpf čidlo odpálil.
Hadička už byla stará.Dvakrát jsem čidlo sundaval abych ho vyčistil a přitom jsem jí mohl těmi svorkami načít.
Dnes jsem vyměnil ,za novější typ čidla a vše ok. Tedy jistotu budu mít až po úspěšném dokončení dalšího vypalování.
A můžete prosím foto kde se nachází to čidlo DPF ?
 
který je to čidlo tlaku turba , najdeš ho na obrázku ?
Díky za odpověďZobrazit přílohu 30514
tady máš obrázek se všemi čidly...jak vidíš je zezadu na motoru nahoře. Ty zakroužkovaný jsou 1. MAF - prutok vzduchu ..většinou první problém při zakarbonování sání...2. je čidlo tlaku výfukových plynů...to je to co hledáš..většinou se řeší u chyby DPF
 
tady máš obrázek se všemi čidly...jak vidíš je zezadu na motoru nahoře. Ty zakroužkovaný jsou 1. MAF - prutok vzduchu ..většinou první problém při zakarbonování sání...2. je čidlo tlaku výfukových plynů...to je to co hledáš..většinou se řeší u chyby DPF
Ano. To spodni cidlo znam, je pristupne a vetsinou je zanesene. takze sprejem je pravidelne cistene mnou asi kazdych 20000 km.
TO druhe nahore jsem videl, ale na to jsem nesahal.
Problem je v tom, ze sani je vysistene ale MAF hlasi chybu porad p0101.
 
No pokud ti to hlasi chybu p0101, řešil bych výměnu toho čidla MAF. Někdy čištění čidla nepomůže. A říkáš že sání je vyčištěné...jakým způsobem? Bylo venku a mechanicky? Nebo třeba chemicky..protože jak už jsme tu několikrát řešili...pokud se opravdu nevytáhne a neudělá poctivě všechno do čista mechanicky...chemie dost často nestačí.
 
MAF tudiz vaha vzduchu byla vymenena za jinou, cisteni probehlo mechanickym zpusobem a poctive. Posilam forky jako to bylo. Tak nevidim duvod proc by to cistili znovu. Co myslite? Me to ted hlasi chybu druheho cylindru.

Screenshot_1.jpg 2.jpeg IMG_9633.JPG IMG_9634.JPG IMG_9647.JPG IMG_9648.JPG IMG_9650.JPG IMG_9652.JPG IMG_9654.JPG IMG_9662.JPG
 
vyčištěno paradne, pak další možnost, pokud bylo vyměněno i čidlo, nemůže být problém v elektrice k němu?
 
Back
Top