Ahoj věc s motorem je a zároven není až tak horká jak popisuje ajfel...samozřejmě že tyto motory bohužel doplácejí na určitá specifika a opravdu si s nimi neporadí uplně každý..na druhou stranu musím říct, že pokud je někdo "šikovný" mechanik, který není výměnkář, ale člověk zkoumající právě i možné příciny je často schopen opravit motor odborněji než mechanik autorizovaného servisu, který se drží pouze příruček a zajímá ho hlavně kdy bude konec pracovní doby. Za sebe musím říct, že na dílně opravujeme celou řadu aut a kdo chce tak se k informacím i odborným dostane..viz např. toto fórum s lidmi z celé republiky, kteří mají přístup i k technickým detailum, jsou opravdu znalí a jsou ochotní se o to podělit. I my začínali s první mazdou před pár lety a dnes si děláme srandu že už si můžem nechat nade dveřmi nápis Only Mazda Skyactive servise
Bohužel penězi to tu v této motorové specifikaci odskáčeme každý at děláme co děláme..motory jsou prostě na tom špatně.
Pokud mám radit ...došlo to přesně k tomu co jsme si psali už dřív...nětěsnící podložky ...a problém s karbonem...s klapkou bych viděl opravdu problém, že nový software je citlivější a dokáže vyhodnotit věci které starší neuměl. Od stolu se to samozřejmě radí hůř, ale osobně bych neřekl, že by muselo být hned špatné turbo i s egrem - bohužel ale vyloučit to nejde každopádně auto díky chybě spadlo do nouzáku, proto netáhlo, nevím jaká je zkušenost tady s konkrétním autorizákem, ale má vlastní je spíš taková, že bych věřil tomu, že i přesto že vyměnili podložky, nic dalšího neřešili a tak bych zkontroloval karbon v sání..je to ta jednodušší a ne až tak drahá věc a samozřejmě pokud by tam byl...pořádně to mechanicky vyčistil. PAk bych teprve začal pátrat po tom co turbo, protože tento motor obecně až tak problém s Egrem nemá (ke všemu by možná nemusel být problém je vypnout - jsou tam dva) ....zatím co s malým turbem ano...jen ještě info ...žere motor olej? nebo není třeba turbo potečené?