• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

@hombre Asi mě někdo zkušenější opraví/upřesní, ale ForScan si s BP moc nerozumí. Teda dokáže se připojit, ale nedokáže načíst všechny údaje. BP začalo používat i jinou originální diagnostiku (MDARS).
ForScan se připojí k těm BP, pro které jim pošlu ID kalibrace PCM. Plus samozřejmě reverzní engineering nepostupuje tak rychle, jako u M-MDS.
 
asi jsem lama, ale nenašel jsem to...podle me ne... když se deaktivuje i-stop, funguje dál i-eloop? mám pocit, že to píše nepřipraveno... ono to neslouží jenom pro startování...
 
asi jsem lama, ale nenašel jsem to...podle me ne... když se deaktivuje i-stop, funguje dál i-eloop? mám pocit, že to píše nepřipraveno... ono to neslouží jenom pro startování...
i-stop je jen start / astop system. Eloop je kondenzator který měl umět rychle naakumulovat el.energii při brzeni motorem a tuto energii pak použít pro napájení el. spotrebičů a tím ušetřit 1g Co2. Souvisí to spolu jen vzdáleně. V realu eloop bere energii 12V akumulatoru, ktery se díky tomu nedobíjí ani při brždení motorem.
 
i-stop je jen start / astop system. Eloop je kondenzator který měl umět rychle naakumulovat el.energii při brzeni motorem a tuto energii pak použít pro napájení el. spotrebičů a tím ušetřit 1g Co2. Souvisí to spolu jen vzdáleně. V realu eloop bere energii 12V akumulatoru, ktery se díky tomu nedobíjí ani při brždení motorem.
Jj zaklad znam diky, me zajimalo jestli je tam spojitost mezi start stopem a eloopem, uz nemam cx30 x186 ale matne si pamatuju, ze mozna jo :)
 
Mám iELOOP v 6tce (2015) - z katalogu si pamatuji, ze snižoval spotřebu o 0,1 l /100 v cyklu, což je víc než 1 g CO2 :)
V reálu za mě dobrá hračička. Oficiálně systém nejen napájí spotřebiče z uložené energie, ale také odpojuje náhon na altík (nevím zda ne dokonce i AC) při potřebě plného výkonu. Akumulátor se dobíjí spíš "otáčkami" - třeba do 2000 prakticky vůbec, takže vyjádření "eloop bere energii 12V akumulátoru" je dost... zavádějící, až hospodské, sorry. [edit: Drtivá převaha dobíjení akumulátoru je podle mě "jízdou v otáčkách", nikoliv brždění motorem] Navíc množství energie uložené je tak mizivé, že nestojí za řeč. Dobíjet iELOOP se daří od cca 30 km/h, spíš od 40, nabijí se tak 1-2 čárky z 5 při zpomalování na semafor. Při normální jízdě a puštění plynu třeba ve 150 km/h se nabije snad za 3 sekundy celý, takže stačí "pár sekundový lift" a máš dobito. Tohle akumulátoru fakt nechybí.

Vypnutí iStop funkci iELOOP nijak neovlivňuje (6 GJ).
 
Tak hlavně že jsem dnes byl u vás @shr3k ...jsem jelito, mohlo se to vypnout a byl klid. No nic úplně jsem zapomněl na jeden dotaz ...při sepnutí i-stopu se mi z motorové části ozývá něco jako bublání bo co a nikde jsem nenašel možnou příčinu.
 
@an.dree Zase taková pecka ten systém nebude když ho mazda zrušila.. Na netu je někde i článek kde Mazda přiznává že je ten systém zbytečný a čekali od něj víc..
 
Mozna offtopic, ale jakou appku v telefonu k tomuto pouzivate? A jak se to napoji na data z baterie automobilu? Tohle mi hlava nebere, ale na nasi nove koupene CX-5 blika oranzove i-stop, takze predpokladam, ze baterie uz je na vymenu.
ForScan Lite + příslušná OBD krabička
 
Zdravim, snažím sa hľadať nejaký trik na stále dobíjanie batérie. Teraz keď je chladnejšie tak ani pri 30km jazdách mi na obrazovke baterka nezasvieti na modro a ani ieloop sa nedobija. Je nejaká možnosť ako donútiť auto dobíjať stále? Aspoň občas. Podobný trik ako pri istope?
 
Ahoj, a jak si představuješ to "dobíjať stále"? Proč myslíš, že Ti dobíjení neprobíhalo po dobu těch 30 km? Třeba máš baterii v takové kondici, že jí těch 30 km prostě nestačilo?
Pokud nastavíš "dobíjať stále", jak zajistíš ochranu proti přebití?
 
On spíš chce nabíjení přepnout do standartniho způsobu místo odpojení baterie
 
Ešte nemám adaptér na forscan lite a torque mi neukazuje ten soc,( musím pozrieť či cez kábel a pc to viem sledovať) ale predstavujem si že baterku udržiava na 60% a ja chcem aby to bolo 85 napríklad. Na 200km mi to šlo v pohode, raz aj na tých 30km.
 
Zdravim, snažím sa hľadať nejaký trik na stále dobíjanie batérie. Teraz keď je chladnejšie tak ani pri 30km jazdách mi na obrazovke baterka nezasvieti na modro a ani ieloop sa nedobija. Je nejaká možnosť ako donútiť auto dobíjať stále? Aspoň občas. Podobný trik ako pri istope?
Já už na to asi kašlu. Včera dobití baterky do plna, odpojení - na několik minut. Odstati do rána. Ráno poho, modrá baterie na displeyi. Ujetí 30km do prace. Na konci modrá baterie. V práci po zaparkovani odpojení všech el zařízení z auta včetně hardwire kamery. Odpoledne po práci zas tmavá baterka a žádné zmodrani ani po jízdě domů 30km....
 
Já už na to asi kašlu. Včera dobití baterky do plna, odpojení - na několik minut. Odstati do rána. Ráno poho, modrá baterie na displeyi. Ujetí 30km do prace. Na konci modrá baterie. V práci po zaparkovani odpojení všech el zařízení z auta včetně hardwire kamery. Odpoledne po práci zas tmavá baterka a žádné zmodrani ani po jízdě domů 30km....
Vidim ze tve auto je 2019, tj baterie ma taktez 5 let, to uz ma mozna skoro cas na to odejit do vecnych lovist.
Ja se obavam, ze moje baterie take uz na tom nebude nejlepe. Nicmene posledni dobiti me baterie bylo 12hod po odpojeni 12.9V. SOC se pak srovnal na 86%, takze ji jeste davam nejakou nadeji.
 
Vidim ze tve auto je 2019, tj baterie ma taktez 5 let, to uz ma mozna skoro cas na to odejit do vecnych lovist.
Ja se obavam, ze moje baterie take uz na tom nebude nejlepe. Nicmene posledni dobiti me baterie bylo 12hod po odpojeni 12.9V. SOC se pak srovnal na 86%, takze ji jeste davam nejakou nadeji.
Původní už odešla minulý rok. Nynější baterka tam je 300 dní a pravidelně ji dobijim do plna....
 
Dnes: 300km v Dčku, eloop sa vôbec nezapol, posledných 50km v Mku a eloop už dobíjal, asi tým že som držal vyššie otáčky. Baterka stále nedobitá. Dúfam že sa mi čoskoro podarí ísť na úpravu prevodovky aby nedržala také nízke otáčky a potom uvidím či sa bude dať v D dobíjať



IMG20241017181504.jpg
 
Back
Top