• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Ty 98+ benzíny už budou aditivované dostatečně, ne? Jen mi příjde lehce kontraproduktivní do aditivovaného paliva rvát další aditiva?
 
Ty 98+ benzíny už budou aditivované dostatečně, ne? Jen mi příjde lehce kontraproduktivní do aditivovaného paliva rvát další aditiva?
Nějaká ty aditiva tam už budou ale přídáním vifu se nic nezkazí..navíc od loňského roku je vif vylepšený právě pro přímovstřikové motory,tak dávám pokud ho zrovna nezapomenu v garáži, tudíž ho nedávám pravidelně;)
 
Fakt nic? Mně přijde, že na Vervu 100 to líp zrychluje proti 95 oktanům nemusim tak šlapat na plyn , aby to zrychlovalo. A to jí jezdím tak šestou nádrž po sobě teprve. :)

Mám stejný pocit. Tedy když jsem začal čepovat 100 oktan, tak jsem žádnou změnu nepocítil. Poslední nádrž jsem ale po dlouhé době bral zcela obyčejný 95 oktan a v nižších otáčkách mi přijde, že to hůř táhne a musím na to víc šlapat.
 
Oktanové číslo vliv na výkon fakt nemá. Vyšší oktanové číslo znamená větší odolnost paliva proti detonačnímu spalování. To znamená, že směs paliva se vzduchem můžeš víc stlačit a zahřát, aniž by samovolně bouchla ještě před zapálením směsi svíčkou. Takže motor, kterému stačí 95 oktanů, vyšší oktanové číslo nijak nevyužije. Vyšší výkon to prostě nedá. Jestli do paliva s vyšším oktanovým číslem dávají taky víc aditiv, udržujících motor čistější, to těžko říct. Bez nezávislých zkoušek totiž nelze posoudit, zda informace prodejce mají technické opodstatnění, nebo jde jen o obyčejnou reklamu k podpoře prodeje.
 
Nezavisle zkousky delal pred mnoha lety Svet Motoru, myslim, a rozdil v cistote motoru mezi beznym a vysokooktanovym/aditivovanym byl obrovsky. Co se tyka vlivu na vykon, ja mam - se svou povrchni znalosti fungovani modernich motoru - domnenku, ze u modernich motoru, ktere ridi elektronika, tato muze diky odolnosti paliva proti detonacnimu spalovani menit v nejake mire parametry spalovani...
 
Jasně, na Autoweb.cz je článek o 100 oktanovým benzínu a jeho vlivu na výkon a píšou tam že má vliv na lepší odezvu na sešlápnutí pedálu plynu a je tam i hromada aditiv navíc proti 95 okt. benzínu.
 
Možná bych ještě dodal, že vysokooktanové paliva, alespoň u Eurooil má minimální složky biosrágor,což ve skutečnosti taky nelze 100% potvrdit,to je jasné. Jediné co mohu z mých zkušeností potvrdit, že při použití tohoto benzínu 98 + vif motoru chutná nejvíc.V zimních měsících,naprosto stabilní starty. Otáčky motoru v hycu při spuštěné klimatizaci kolísají nepatrně, při stání v kolonách na místě...při 95 oktan mi to připadalo víc vše nervoznější. A nakonec, co jsem zmiňoval výše, čisté koncovky výfuku kde po 100km musím prstem hrábnout dál v koncovce abych si přivodil čmouhu na prstě:)
 
Které palivo je tedy bez E5 bioethanolu ?
Jde mi o to co natankovat do nádrže před zimou aby mi benzín v nádrži do jara nedegradoval.
 
Degraduje ti vždycky (pokud nekoupíš ten superdrahej 90,-/litr). Když zazimovávám motorky, tak na jaře vždy nastartuju. A beru jen obyčejnou 95. Samozřejmě, že tu nádrž musím pak co nejdřív vyjet, páč ten benzín nestojí za nic.
 
Degraduje ti vždycky (pokud nekoupíš ten superdrahej 90,-/litr). Když zazimovávám motorky, tak na jaře vždy nastartuju. A beru jen obyčejnou 95. Samozřejmě, že tu nádrž musím pak co nejdřív vyjet, páč ten benzín nestojí za nic.
Jestli tomu dobře rozumím tak stačí nechat zbytek 95 v nádrži a dotankovat až na jaře?
 
To mě přivádí na myšlenku – nebylo by nejlepší tam nechat toho benzínu co nejmíň a na jaře tam pak dolít nový z kanystru aby se starý benzín rozředil?
 
A co na to vstřiky, nedojde při degradaci benzínu k jejich zanešení?
 
Já to dělám se sekačkou (nesmějte se, jsou docela náročné na benzín - otáčky, tolerance) tak, že ji obvykle nastartuju na chvíli ještě někdy v prosinci, pak doleju trochu čerstvého, a to samé pak co nejdřív na jaře, třeba v březnu, abych se vyhnul půlročnímu stání. A taky do ní dávám na zimu vždycky benzín s aditivy. Mám to i jako návyk z rodiny. Jak poslední, tak i všechny předchozí i jedna zděděná šlapaly motoricky tak dlouho, že dřív prorezly, než odešel motor (zahrada 3600m2... není to tak, že by běžely 10 motohodin ročně :)). Startování i na jaře v pohodě. V křoviňáku jsem to loni zapomněl udělat a uskladnil ho s plnou nádrží staré směsi, a i protože je to dvoutakt s olejem, degradace je ještě větší a letos jsem se něco natrápil, než jsem ho rozběhnul, a to ač jsem tu směs nejdřív vysál z obavy o mazání - stačilo i to, co už bylo natažené v motoru, hadičkách atp.

Až pořídíme MX5, plánuju to samé, prostě to vytáhnout jednou za dva měsíce i v zimě, klidně na letních (v teplý den v pohodě), a nenechávat plnou nádrž, naopak pokaždé dolít trochu čerstvého. Věřím, že i auto to zvládne. Mraky lidí jezdí nepravidelně a měsíční i delší stání je u nich normální kdykoliv.
 
Mám tutéž zkušenost se sekačkou ale tam zbytek na jaře vyliji, jinak nenastartuje. A asi se povedou nějaké hezké dny i v zimě tak to udělám jak říkáš.
 
O jízdu na letních nejde (i když díky za zajímavý článek), spíše jsem měl obavu z usazenin ve vstřicích. Jistě bude alespoň jeden den v měsíci hezky. :cool: (možná i dva :D )
 
Já dávám na podzim nádrže vždy plné, jakože dokapu fakt úplně do plné +/-5 ml. Ale je to zlozvyk ještě z doby, kdy platilo že nádrž = ocelová, tak aby uvnitř nerezla. Ale teď, co se motorky dělají se vstřikováním a tudíž odpadá práce s vypouštěním karburátorů na zimu a nádrže jsou plastové, by se to nejspíš dělat už nemuselo. Ale i tak to nadále dělám, páč si myslím, že čím více vzduchu v nádrži, tím rychleji palivo degraduje. Ale třeba si to myslím špatně. Nehodlám však na tom ani nic měnit, páč to funguje a na jaře není žádný problém s nastartováním (pokud je dobrá baterie). U auta to nejspíš tak udělat ani nepůjde. Kolikrát při plné nádrži se dá dotankovat ještě třeba 2 až 3i litry a kdyby byla možnost to nějak ještě protřepat a ponaklánět, věřím že minimálně další litr by tam ještě vešel.
 
Já dávám na podzim nádrže vždy plné, jakože dokapu fakt úplně do plné +/-5 ml. Ale je to zlozvyk ještě z doby, kdy platilo že nádrž = ocelová, tak aby uvnitř nerezla. Ale teď, co se motorky dělají se vstřikováním a tudíž odpadá práce s vypouštěním karburátorů na zimu a nádrže jsou plastové, by se to nejspíš dělat už nemuselo. Ale i tak to nadále dělám, páč si myslím, že čím více vzduchu v nádrži, tím rychleji palivo degraduje. Ale třeba si to myslím špatně. Nehodlám však na tom ani nic měnit, páč to funguje a na jaře není žádný problém s nastartováním (pokud je dobrá baterie). U auta to nejspíš tak udělat ani nepůjde. Kolikrát při plné nádrži se dá dotankovat ještě třeba 2 až 3i litry a kdyby byla možnost to nějak ještě protřepat a ponaklánět, věřím že minimálně další litr by tam ještě vešel.
Tebe si asi příště pošlu natankovat mojí M3. Včera jsem bral Vervu 100, dojezd byl asi 50 km a já do nádrže nedostal víc jak 30 litrů.:eek: Přitom nedávno se mi při stejném dojezdu podařilo natankovat 42 litrů úplně v pohodě. Nechápu to, jestli ta Verva tak pění, že mi to furt vypíná pistol a to jsem tam stál snad 10 minut a čekal jestli klesne hladinka.....
 
Použil bych větu z článku "
po vyšším oktanovém čísle ale má smysl sahat pouze tehdy, je-li pro motor předepsané, nebo jste motor upravoval"
http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...*********************************************
 
Back
Top