• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Použil bych větu z článku "
po vyšším oktanovém čísle ale má smysl sahat pouze tehdy, je-li pro motor předepsané, nebo jste motor upravoval"
http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...vkládejte bez sledovacího odkazu za otazníkem!
S tou větou nesouhlasím. Článek je dost zmatečný a zavádějící. Titulek řeší co nejvíc (výkonu), za co nejmíň (peněz). Při cenách vysokooktanových benzinů se to šetřílkovi opravdu nevyplatí. Pokud je myšlena věta "Nic z toho ale citelnější zatlačení do sedačky při odjezdu z čerpací stanice opravdu nezaručí, stejně jako nesmyslně vysoké oktanové číslo." doslovně, pak je pravdivá, ale zcela irelevantní. Při odjezdu z čerpačky, kde jsem natankoval 100 okt. benzin ještě dost km jedu na 95 okt., co jsem tankoval minule, takže se víc oktanů opravdu nemůže projevit. Ale po ujetí několika set km, během více jízd, se vysokooktanový benzin projecí měřitelným nárůstem výkonu. U M3 určitě. Sám jsem si to ověřil, sám jsem si to změřil, proto tomu věřím. Takže kdo chce výkon, tomu se více oktanů vyplatí. Ostatně motor má kompresi hodně vysokou a záleží jen na oktanovém čísle benzinu, kolik té komprese může využít.
Autor článku si nic neověřil, nic nezměřil, jen přeložil cizí názory (bůh ví jak přesně a zda je nevytrhl z kontextu).
 
@99luftbalons mě stojan na jedné OMV cvaká o 10litrů dřív, nebyl jsem schopnej to dotankovat. Jinak informaci o dojezdu neřeším. Kontrolka se rožne až po tom co už dojezd neukazuje a i tak natankuju jen 50-53L do 64L nádrže , takže info o dojezdu je hodně přehnaný, bohužel jsem nikde nenašel možnost korekce, jen pro spotřebu a ta ukazuje správně.

K článku:
Vyšší výkon pouhou změnou paliva uživatel nedosáhne. Parametry jsou totiž stanoveny palivovou mapou v řídící jednotce. V případě používání ,, horšího,, benzínu s vyšším podílem biosraček si řídící jednotka upraví předstih a dávku paliva, případně předvstřik pokud tuto funkci má. Při použití čistšího resp míň zprzněnýho paliva si jednotka maximálně upraví korekce zpět. Pochopitelně korekce zasahuje u přechodu na horší palivo téměř okamžitě z pochopitelných důvodů. V opačným případě vrací korekci zpět pomalu, může to trvat vyjetí 2 - 3 plných nádrží. Proto plno lidí tvrdí že nepoznali rozdíl , když do zbylých 15 litrů 95 natankovali do plna .

Příklad z praxe - doma máme 3 auta 22let stará Almera 1.4, Corolla TS E12 (bez kompresoru) a moje GH. Všechny auta jezdí od chvíle co je máme na 100oktan. Když jsem párkrát zkusil do téměř prázdné nádrže (zbytek asi 4 litry) u Almery natankovat klasiku 95 ať už OMV, Benzinu, EuroOil nebo Shell (asi 2xs odstupem pár let - ten byl na brněnsku pokaždé nejhorší), během pár minut bylo cítit že auto jede jak s trochu zataženou ručkou. V kopci kde předtím bez problémů jelo na 4ku a drželo otáčky, teď stěží jelo na 3ku (jen se mnou , bez nákladu). Po natankování plné nádrže 100ky nebyla cítit žádná změna, ale ke konci nádrže jsem jel opět do tohoto kopce a auto zas drželo bez problémů na 4ku. O tomto jevu jsem se přesvědčil v průběhu let (v almerách jezdím asi 8 let) několikrát. Když se někdo ke mě stavil s Almerou se stejným motorem a svezl se v mé , hned se mě ptal na úpravy. Všichni se divili když jsem řekl, že žádný nejsou.
Na diagnostice Nissan DataScan u těchto lidí byla vždy vidět korekce (předstih) na 90-95% a doba vstřiku na volnoběh okolo 3,5ms. U mě byla korekce 106% a doba vstřiku okolo 2,6ms.

Takže já netvrdím, že 100oktan zvyšuje výkon, spíš že vzhledem k větší čistotě (neříkám že v něm biosračky nejsou) na něm řídící jednotka neomezí mapu jako na klasické 95. Dlouho jsem jezdil na Vervu ale nezdála se mě kouřivost a kyselejší smrad z výfuku, proto jsem před pár lety přešel na MaxxMotion 100 a jsem spokojen.
Samozřejmě chápu, že se někomu nechce dávat okolo 36Kč za litr, docela slušně funguje kombinace 95+VIF 200-300% dávka. Na jedno natankování to zvedne cenu asi o 50kč, to už se přežít dá a rozhodně to na škodu není,. Větší efekt má samozřejmě aplikace VIFu před tankováním, ať se to s novým palivem pěkně promíchá ;)
 
protože klasických 50 ml v nádrži je jak plivnutí do moře
 
Ahoj, koukám že tam dáváš 100plus od OMV... Možná blbá otázka, ale tankuju 95 a teď bych Mazdě chtěl dopřát 100..Nepřesnastaví se nějak jednotka na "lepší" směs?

Díky
 
Změní se korekce palivové mapy a předstih, tento jev může trvat až 2 plný nádrže nebo po odpojení baterie cca 50 startů. Zkrátkajjednotka pomalu zkouší kam až může zajít. Přechod na horší palivo bývá naopak logicky téměř okamžitý
 
Diky za odpověď.. Ma tam cenu davat 100oktan na 1 nádrž? Chtel jsem aby se motor trosku "pročistil" nebo to je blbost..

Diky
 
Když už, tak aby předtím byla co nejvíc prázdná, aby se to moc nezředilo, na škodu to není nikdy , navíc klasická biosložka - etanol je nahrazená látkou ETBE nebo MTBE, který nejsou takovej problém pro motor , ale zvyšují cenu paliva (nedělají samozřejmě celej rozdíl ceny oproti 95). Plno lidí tvrdí že je to jen 98 , ale špatně chápou problematiku. ČR má nejvyšší normu která se dá splnit BA98, tu logicky každej 100 oktan splní. Před několika lety proběhl test ve světě motorů a čísla se pohybovaly od 99 do 102. Podle mých informací je u nás nejlepší MaxxMotion 100 a kousek za ním je Verva 100.
 
Poslední úprava:
Ma troska do mlyna o palivu :)

Od zacatku, tzn. asi 20tis km, beru Vervu100. Nedavno jsem musel brat jednu nadrz 95 od Benziny. Po par km zmena - trosku hrubsi, hlasitejsi chod motoru na volnobeh a v rozmezi 2100-2500 otacek (tady i se 100okt. pocituju jistou hrubost, jakoby vibrace).

Po vyjeti 95 a natankovani 100 se motor opet ztisil behem par km.

Zmenu ve vykonu jsem nepostrehl. Jde jen o subjektivni pocit, nic jsem nemeril. Spotreba byla o 0,7 vyssi oproti prumeru. To mohlo ale byt treba vetsi zimou=topenim... ;)
 
Já přešel z Benziny k OMV. Beru jen aditivovaný benzín a po Vervě jsem měl vždy mastné koncovky výfuku. Nevím, jestli to je na škodu,každopádně zadní část vozu byla potom posetá mastnými tečkami z oněch výfuku.
Na OMV krásně suché koncovky.
 
Já si všiml že na vervu to i přes klasický chladný zimní počasí nějak kouří. Po přechodu na MaxxMotion byla kouřivost podstatně menší, bylo to zřejmě adirivací. Ale je to už asi 6-7 let co jsem přešel z vervy, takže aditivační balíček bude trochu jinej. Kdesi jsem četl že verva je 95 s VIFem a vyhnaným oktanovým číslem aditivama. MaxxMotion 100 se vyrábí přímo jako 100 oktan.
 
Dle testu (uz si to presne nevybavuji, ale asi v SM?) ma ta premiova paliva OMV "sussi", coz by z dlouhodobejsiho hlediska nemuselo byt zrovna prospesne.
 
Záleží na úhlu pohledu. Ono OMV je sušší v poměru k Vervě. Ale je to proto, že verva je přemaštěná a má mastný spaliny. Takže co je vlastně horší všeho moc škodí ;)
 
Tak test samozrejme nebyl koncipovan jak srovnani Verva vs. Maxxmotion ;)
 
Já vím kterej test myslíš, jen říkám že verva je dost přemaštěná, protože je 95 vyhnaná na 100oktan velkou dávkou aditiv, zatímco MaxxMotion je vyraběnej přímo jako 100oktan a aditiv je tam v rozumným množství.
Jezdíme doma na MaxxMotion 100 ve všech autech několik let, s každým se jezdí jinak a bez problémů - Nissan Almera 1.4 (často jsem ji nešetřil, teď je pracant) , Corolla TS 1.8 (otec) a GH 2.5 (jezdím každý den) vše bez problémů způsobených palivem. ;)
 
Okolo Benziny jezdim dvakrat denne, kdezto nejblizsi OMV je pro me dve hodky zajizdka. Ale az nekdy naplanuju cestu okolo, natankuju a porovnam.

Jinak zakoureny koncovky s Vervou potvrzuju, na 95 se vypalily a zesedly, ted jsou uz zase cerny.

Pridavam do Vervy jeste trochu VIFu (asi 1:4000 - na nadrz cca 40 l pulku odmerky) - ale jestli je az tak preaditivovana, tak je to predpokladam zbytecny?
 
Já vím kterej test myslíš, jen říkám že verva je dost přemaštěná, protože je 95 vyhnaná na 100oktan velkou dávkou aditiv, zatímco MaxxMotion je vyraběnej přímo jako 100oktan a aditiv je tam v rozumným množství.
Jezdíme doma na MaxxMotion 100 ve všech autech několik let, s každým se jezdí jinak a bez problémů - Nissan Almera 1.4 (často jsem ji nešetřil, teď je pracant) , Corolla TS 1.8 (otec) a GH 2.5 (jezdím každý den) vše bez problémů způsobených palivem. ;)
Nemam ted cas to hledat, ale myslim, ze se pletes. I Verva 100 se vyrabi podobne jako MaxxMotion. Není to zakladni 95ka vyhnana aditivy. Jinak potvrzuji, ze i me se zda byt 100benzin od OMV o neco lepsi, nez Benzina.
 
Dost se to jednu chvíli řešilo i na olejářích, a nakonec se povedlo vypátrat že verva není tak čistá jak motion
 
Na kolik vyjde maxmotion100 na omw dneska? Já sem ho kupoval jen jednou protože zrovna neměli vervu100 na benzine tak jsem jel do omw, a tam ta stovka byla snad o 2-3 koruny na litr dražší.
 
Back
Top