@99luftbalons mě stojan na jedné OMV cvaká o 10litrů dřív, nebyl jsem schopnej to dotankovat. Jinak informaci o dojezdu neřeším. Kontrolka se rožne až po tom co už dojezd neukazuje a i tak natankuju jen 50-53L do 64L nádrže , takže info o dojezdu je hodně přehnaný, bohužel jsem nikde nenašel možnost korekce, jen pro spotřebu a ta ukazuje správně.
K článku:
Vyšší výkon pouhou změnou paliva uživatel nedosáhne. Parametry jsou totiž stanoveny palivovou mapou v řídící jednotce. V případě používání ,, horšího,, benzínu s vyšším podílem biosraček si řídící jednotka upraví předstih a dávku paliva, případně předvstřik pokud tuto funkci má. Při použití čistšího resp míň zprzněnýho paliva si jednotka maximálně upraví korekce zpět. Pochopitelně korekce zasahuje u přechodu na horší palivo téměř okamžitě z pochopitelných důvodů. V opačným případě vrací korekci zpět pomalu, může to trvat vyjetí 2 - 3 plných nádrží. Proto plno lidí tvrdí že nepoznali rozdíl , když do zbylých 15 litrů 95 natankovali do plna .
Příklad z praxe - doma máme 3 auta 22let stará Almera 1.4, Corolla TS E12 (bez kompresoru) a moje GH. Všechny auta jezdí od chvíle co je máme na 100oktan. Když jsem párkrát zkusil do téměř prázdné nádrže (zbytek asi 4 litry) u Almery natankovat klasiku 95 ať už OMV, Benzinu, EuroOil nebo Shell (asi 2xs odstupem pár let - ten byl na brněnsku pokaždé nejhorší), během pár minut bylo cítit že auto jede jak s trochu zataženou ručkou. V kopci kde předtím bez problémů jelo na 4ku a drželo otáčky, teď stěží jelo na 3ku (jen se mnou , bez nákladu). Po natankování plné nádrže 100ky nebyla cítit žádná změna, ale ke konci nádrže jsem jel opět do tohoto kopce a auto zas drželo bez problémů na 4ku. O tomto jevu jsem se přesvědčil v průběhu let (v almerách jezdím asi 8 let) několikrát. Když se někdo ke mě stavil s Almerou se stejným motorem a svezl se v mé , hned se mě ptal na úpravy. Všichni se divili když jsem řekl, že žádný nejsou.
Na diagnostice Nissan DataScan u těchto lidí byla vždy vidět korekce (předstih) na 90-95% a doba vstřiku na volnoběh okolo 3,5ms. U mě byla korekce 106% a doba vstřiku okolo 2,6ms.
Takže já netvrdím, že 100oktan zvyšuje výkon, spíš že vzhledem k větší čistotě (neříkám že v něm biosračky nejsou) na něm řídící jednotka neomezí mapu jako na klasické 95. Dlouho jsem jezdil na Vervu ale nezdála se mě kouřivost a kyselejší smrad z výfuku, proto jsem před pár lety přešel na MaxxMotion 100 a jsem spokojen.
Samozřejmě chápu, že se někomu nechce dávat okolo 36Kč za litr, docela slušně funguje kombinace 95+VIF 200-300% dávka. Na jedno natankování to zvedne cenu asi o 50kč, to už se přežít dá a rozhodně to na škodu není,. Větší efekt má samozřejmě aplikace VIFu před tankováním, ať se to s novým palivem pěkně promíchá