• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

@Chip22 vypadovka na Vídeň u Modřic, bývalá dliuho nejlevnější v Brně. Teď pro MaxxMotion 100 jezdím k AAA na Černovickou, včera jsem ho tam bral za 36.20 a jeď až na druhej stojan, ten první vypíná cca o 10L dřív než by měl ;)
 
Tankoval jsem poslední dva měsíce OMW 100okt. a pak jsem přešel kvůli ceně na 95 opět OMW. A v ten moment mě začala vyskakovat chyba v palivovém systému motoru. Dlouho jsem nevěděl co s tím a teď jsem natankoval na Shell fuel save 95 a je po problému( tankování z rezervy). M6 GG 2.3 benzin
 
To byl pro tebe takovej drtivej rozdíl mezi cca 1900 a 2100 za nádrž? Mě to tak zlý nepřijde a to v poslední době tankuju 3x do měsíce. Pravda je že např 2 krabičky cigaret nebo 6 piv už pro někoho může být pádnej argument . :)
Nevím jak u vás, ale 95 od OMW na Brněnsku je průměr a Fuelsafe je to nejhorší co jsem kdy tady s rozpětím několika let natankoval na různých shellkách.
 
Poslední úprava:
Jak se s tím DiSi chová při studeným startu teď přes zimu? Mě s Vervou Almera v zimě strašně kouřila a měla štiplavější smrad (byla bez katu) než na MaxxMotion.
Pravda je jestli tyto rozdíly nevyřeší právě katalyzátor a člověk ve finále v tomto směru rozdíl nepozná.
 
Já jsem nic jiného nezkoušel tam dávat tak nevim,a už vůbec jsem k tomu nečichal,auto jezdí v poho,mám garáž
 
Já taky nečichal přímo k výfuku jen jsem stál kousek od auta v průjezdu a bylo to dost znatelný
 
Mě Verva po nastartování prakticky vůbec nekouří a je podle mě cítit podobně jako 95 co jsem tankoval předtím - nějaký štiplavý smrádek nepozoruji, nebo to je spíš mimo mé rozlišovací schopnosti. Je ale pravda, že startuju prakticky jen v otevřeném prostoru. Možná, že bych v garáži změnil názor kdybych nějakou měl.
 
Spíš si myslím že rozdíl by byl poznat zřejmě jen u auta bez katu, i máma to poznala tenkrát že je to štiplavý. Asi bych to neřešil pokud seš s vervou spokojenej ;)
 
Velmi. Motor prostě běží klidněji a má o něco živější reakce, spotřeba na delších trasách je v průměru o 6 deci nižší takže spokojenost velká :) sice ten rozdíl v ceně ta nižší spotřeba nepokryje, ale už jen proto jak autu chutná mu tu vervu budu dopřávat i když je pravda, že ne všude ji seženu.
Naštěstí v dosahu 10 km mám tři Benziny kde jí mají, ale třeba u našich ve východních čechách je nejbližší asi 45 km
 
Zdravím, nedá mě to, abych také přispěl do této diskuze. Já tankuji téměř výhradně u ONO + VIF a mám s palivem od této firmy nejlepší zkušenosti(ne jen k vůli ceně) Nižší průměrná spotřeba a akcelerace výborná(pocitově) Měl jsem před Mazdou Ford Kuga a poznatky stejné. Dříve jsem jezdil výhradně k Schell, ale jak jsem vyzkoušel ONO, tak k Schell jen výjimečně a nebo Benzina(Verva poblíž není). Kamarádi také tankují u ONO a mé dobré zkušenosti potvrzují. Je mě jasné, že se pouštím na tenký led se svým tvrzením a někdo jistě ohrne nos, ale zkoušel jsem všechny výše jmenovaná paliva a ty výsledky mě nijak nenadchly. K výfukům nečuchám:) a ONO má, pokud vím, 3tí nejvyšší výtoč v republice.
 
Ono pokud aditivuješ tak nevidím žádný problém. Taky uvažuji, že si vif koupím a vyzkouším ho s nějakou 95 jestli bude proti Vervě nějaký rozdíl. Proti Onu nic nemám, protože vím, že je často kontrolují tak by nějaký velký problém s kvalitou být neměl, ale u nás v blízkosti žádné není
 
Ahoj pripojim se taky, jezdím dlouhodobe do Ono (drive nafta). Zvazoval jsem do mazdy 95+ adetiv, ale následně zacal zjistovat informace o té jejich 98 a dle jejich vyjadreni se jedna o Rakouskou 98 bez bioslozek adetivovanou. Mohou si dovolit prodavat bez bioslozek kvůli velkemu odberu 95 s bio. Zacal jsem tam brat tak uvidíme.

Odesláno z mého AGS-W09 pomocí Tapatalk
 
@JarryC nedivím se, Shell je jedno z nejhorších paliv u nás.
Obecně 95+VIF není vůbec špatný řešení pro ty co nechtějí / nemají možnost brát Vervu nebo MaxxMotion.

@MAN údajně se verva vyrábí aditivací z 95. Je tam v podstatě VIF + octan booster, takže rozdíl moc nepoznáš.

MaxxMotion se na rozdíl od vervy vyrábí přímo jako 100 oktan v Rakousku.

@mr.neo všechny benzíny u nas musi mít těch 5% bez ohledu na to odkud jsou. U 100 oktanu je misto klasickýho biolihu použito ETBE případně MTBE. U té 98 těžko říct která z těch 3 věci je pouzita. Leda si vyžádat od výrobce technickej list
 
@JarryC nedivím se, Shell je jedno z nejhorších paliv u nás.
Obecně 95+VIF není vůbec špatný řešení pro ty co nechtějí / nemají možnost brát Vervu nebo MaxxMotion.

@MAN údajně se verva vyrábí aditivací z 95. Je tam v podstatě VIF + octan booster, takže rozdíl moc nepoznáš.

MaxxMotion se na rozdíl od vervy vyrábí přímo jako 100 oktan v Rakousku.

@mr.neo všechny benzíny u nas musi mít těch 5% bez ohledu na to odkud jsou. U 100 oktanu je misto klasickýho biolihu použito ETBE případně MTBE. U té 98 těžko říct která z těch 3 věci je pouzita. Leda si vyžádat od výrobce technickej list
Dost pomohlo zkusím vyzkoušet i jiné varianty.
 
Díval jsem se na vysvětlení a ty vysokooktanové benzíny mají největší vliv na turbomotory. Tam dochází k vysoké kompresi a je třeba aby se palivo vznítilo až na povel a ne dříve. Řídící jednotka pozná nižší oktanové číslo a změní předstih a tím následně sníží výkon motoru.

U atmosférického mototu benzínových Mazd by nižší oktanové číslo nemělo mít vliv na výkon.
Oni do těch prámiových paliv přidávají další svinstva, která mohou třeba lépe utěsnit motor.

U motoru Sky active X, který mění zážehový na vznětový cyklus to nějaký význam mít může. Tam hraje roli spíše cetanové číslo, které u benzínu není garantované. A tato jednotk má také přeplňování sice ne turbem, ale přes klikový hřídel. Tam by to mohlo trochu pomoci.

Andrejovy sajrajty prý jen špiní škrtící klapku. Jinak doufám nic dalšího. Zakarbonovaný motor se dá doufám vypálit svižnější jízdou.
 
Díval jsem se na vysvětlení a ty vysokooktanové benzíny mají největší vliv na turbomotory. Tam dochází k vysoké kompresi a je třeba aby se palivo vznítilo až na povel a ne dříve. Řídící jednotka pozná nižší oktanové číslo a změní předstih a tím následně sníží výkon motoru.

Mazdí atmosféry mají vyšší kompresní poměr než většina motorů s turbem. Třeba 1.5 TSI od VW má poměrně vysoký kompresní poměr 12,5:1. Skyactiv motory mají 14,0:1.
 
@stativ , ono to asi vyjde + / - nastejno. Kompresní poměr je definován jako objem ve válci maximální ku minimálnímu. Takže zatímco Mazda se může v limitu dostat opravdu až na těch 14:1, u 1.5 TSI je to někde kolem 16:1 vlivem turba. Ale v reálu a při většině situací je to u obou jako kdyby měl klasický motor kolem 13,5:1 . Což samozřejmě není nikterak zlá hodnota.
 
@Jára Atmosferickej benzin si taky upravuje předstih i dávku paliva podle jeho kvality
 
Back
Top