• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

@Jára Atmosferickej benzin si taky upravuje předstih i dávku paliva podle jeho kvality
U atmosféry může také dojít ke klepání, ale tam to není až tak kritické. Stane se to jen při extrémních podmínkách jako jízdě do prudkého kopce a nebo nízkooktanový benzín.

Hlavní je rozumět fyzice. A potom mohu ušetřit i spoustu peněz, když budu vědět, že nemá v mých konkrétních podmínkách cenu si připlácet za vyšší oktanové číslo.

Tady té fyzice zdá se rozumějí: https://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=6258

A tady je vidět, že jeden motor zcela neočekávaně ztratil výkon po natankování benzínu se 100 oktany:
https://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-benzin-s-oktanovym-cislem-95-98-a-100-vysledek-prekvapil
Při 100 oktanech byl výkon ještě menší než u 95 oktanů. To je asi individuální motor od motoru. Může to být jen chyba SW, kde se jednotka danému palivu nepřizpůsobí.
 
Poslední úprava:
Jistě u turbo motoru je to častější. Tim článkem bych se moc neoháněl. Vzhledem k tomu že vyjeli vždy pouze půl nádrže. Chce to aspoň 3 plný, jak tu bylo řečeno několikrát když se natankuje vyšší oct číslo, jednotka provádí úpravu pomalu na rozdíl od situace kdy se po 100ce dá 95, o tom jsem se přesvědčil už několikrát. V Almeře jsem dával taky vždy 100ku, ochotně šla vždycky do otáček, teď mě matka natankovala do prázdné 95ku z benziny a auto je dost vydechlý. Hlavně mě to udělala den před příchodem zájemce na prodej, takže jsem byl rád, protože to auto bylo líný jak veš.

Nakonec se budu opět opakovat, pokud někdo od 100ky čeká větší výkon, tak bude čekat marně vzhledem ke korekcím ECU
 
Poslední úprava:
Tak se asi po pul roce vratim od Maxxmotionu k Verve 100, nevim jak ve Vasem okoli, ale na Ostravsku je Verva diky karte skoro vsude oproti Maxxmotion levnejsi az o 3 Kc na litr, a to uz mi neprijde zrovna maly rozdil. Nechapu neschopnost OMV udelat nejake podobne zvyhodneni pro stale zakazniky... :confused:
 
Záleží na pohledu jednotlivce, mě by v průměru 165 Kč nepřesvědčilo :D

Kartičku máte? A bodíky sbíráte?
 
Tak jasně, ze to neni nic, co by clovek neprezil, ale spis jde o princip :) Obe znacky jsou premiovky, Verva asi nijak rapidne horsi nebude si myslim, mozna ji dam zpet sanci:D Jinak jen pro ilustraci, rozdil mezi Vervou 100 a Maxxmotion mi rocne pri mem majezdu udela rozdil cca 3500 kc, pro tebe mozna směšná suma, ale z jineho pohledu je to treba zaplacené povinne ruceni ;)
 
Mě to třeba povinný ručení na 2.5 nepokryje a 300 měsíčně se na palivu dá ušetřit lehčí nohou. S vervou několikaletou zkušenost mám a raději zůstanu u MM. Tím ovsem nikoho neodsuzuju ;)
 
Ja som prešiel z Tank ONO a Globusu na TESCO, lebo sú tam body na ClubCard (1 bod za liter).. :)
 
Já pojedu dneska taky k Tescu, nesmím zapomenout na tu kartičku jejich :)
 
Taka otazka, je rozdiel medzi normálnou naftou a polnohospodarskou okrem sfarbenia?

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Nekde jsem cetl, ze do CR se 100 oktanovy benzin vozi v cisternach vyhradne z Rakouska, takze bych se vubec nedivil kdyby Verva nebo Maxxmotion byl totez benzin, jen jinak pojmenovany...Kazdopadne umet poznat kvalitu benzinu podle cichu, to uz je jina liga :rolleyes:
Verva 100 se od prosince 2018 vyrábí v České Republice v rafinérií Kralupy nad Vltavou.

Už to tu jednou bylo...někdejší megatest benzínů https://www.lpg-obchod.cz/wp-content/uploads/2014/02/Benzíny-Super-Plus-98-Megatest.pdf
Paliva s oktanovým číslem 98 a výšše se dovaží z okolních statů, zda to tak platí pořád, těžko říct.
Verva 100 se od prosince 2018 vyrábí v České Republice v rafinérií Kralupy nad Vltavou.
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdroj této informace?

paní Alina Blašková, specialistka kvality paliv ve společnosti Unipetrol RPA, s.r.o. - BENZINA, odštěpný závod. Jak jistě víte, náš Unipetrol si koupili Poláci PKN Orlen a v Polsku se prodává Verva 98. Po koupi G122 jsem tankoval 4x obyčejnou 95 u nás a pak jsem v Polsku natankoval 3x po sobě plnou nádrž Verva 98. Nezaznamenal jsem žádný nárůst výkonu, spotřeba se mi zvedla o cca 0,3 L, ale určitě byl motor tišší. 95 jsem jezdil říjen až listopad, 98 prosinec a leden, takže tu vyšší spotřebu může mít na svědomí spíš zimní období. Jenže od konce ledna zase tankuju 95 a spotřeba je opět nižší a vrátila se na původní hodnotu. Budu ještě testovat v létě. Ale tam zase si vezme něco klimatizace :-(.
 
Poslední úprava:
Ale polská Verva 98 a naše 100 nejsou stejné. Podle testu co byl kdysi ve Světě motorů ta polská nemá aditiva a má mnohem horší mazivost. Sám jsem zkoušel obě a na tu naši mám spotřebu na delších trasách nižší asi o 0,6 litru než jsem měl s 95, kdežto na polskou žádný rozdíl nebyl, možná byla o něco malinko vyšší jak píšeš ty
 
Já beru tak 95 % tankování OMV MaxxMotion 100, Vervu 100 nebo MOL Evo 100 (asi v tomhle pořadí četnosti), a jen výjimečně musím někde nabrat 95, protože lepší není a už mám prázdnou, a rozdíl na spotřebě 95 vs 100 na žádném mém Skyactiv-G autě (již pět kousků) nikdy nebyl větší, než moje běžné kolísání týdenních spotřeb, které bývá +-0.2 dle PP, oběma směry. Myslím, že při svém docela pravidelném ježdění, kdy dávám plnou každý týden, mi do toho moc nevstupuje odlišnost jízdních režimů nebo tras...

Dřív (dávno) jsem ten rozdíl "viděl", protože jsem bral obvykle lepší palivo skoro jen při dlouhých cestách, typicky přejezdy přes republiku, na dovolené, a tak. Stejně tak mi přišlo, že na západě se na palivo najede víc. Ale delší zkušenost říká, že ta nízká spotřeba nebyla v těchto případech palivem, ale ohřátým motorem a kocháním se mimo dálnice (minimálně jsem o hodně opatrnější s předjížděním na neznámých silnicích, stejně jako velmi pečlivě dodržuji rychlosti v obcích) :).
 
Poslední úprava:
Mazda 3, 165 PS, tedy vrcholny motor pred nastupem SkyX.. Na zabeh natural 95 rucne aditvovany, v 4 tis jsem vymenil olej a presel na OMV MaxMotion 100.
Motor po prvni nadrzi zmenil odezvu na plyn a zvuk. Zvukove zmeknul, preladil do vyssich tonu a ztichnul. Jsem muzikant, takze se mi to libilo. Znatelne ztichne zejmena ve vyssich otackach (od 4 tis), kdy akusticky hluk
prevysuje hlasitost motoru. Prijemne pro "zavodniky" pri dlouhych dalnicnich cestach, G165 ma prevodovku na 6th stp do rychla. Odmenou je svizna dynamika srovnatelna s oturbenymi motory.
Pro me dulezitejsi na vyuziti jako denni car, ze odezva v malych otackach pri kolonach (1.5-2.0 tis), je znatelne citlivejsi a reaktivnejsi - je to velmi prijemne na rizeni. Nadrz vyjde o 150 Kc draz, ale OMV mela zajimavou akci na kufry, tak jsem se vybavil zavazadly.
Akce skoncila, najeto pres 20 000km-takze zajeta funglovka- a presel jsem na zkousku na Benzina Verva 100. Mam dlouhodobe dobre zkusenosti s Verva diesel, ktery se vyplati i ekonomicky, zvlaste po vyrizeni slevy Benzina=1 Kc/l. Necekal jsem velky rozdil.
Prekvapive ton motoru se zmenil kratce po vyjeti a odezva motoru zhrubla behem prvni nadrze. Najel jsem 3 nadrze u ruznych pump a furt stejne. Pokud se vykon motoru zmeni o 3-8 koni, na silnici to nepoznam, max na okruhu. Spotreba se nelisi o vic jak 0.2 L,
coz jsou 2 rychlejsi predjeti, takze nepodstatny rozdil. Ve strednich otackach 2-3.0 tis nepoznam jizdni rozdil, krome zvuku.
Ale ta citlivost plynu v nízkých otackach mi prijde znatelne horsi. Vyjel jsem nadrz do sucha a natankoval OMV. Nez jsem dojel domu, auto reagovalo citlive jako slecna, stejne jako drive. Navic rychleji pada do volnobeznych otacek pri zastaveni.
Zajimalo by me proc.
 
Kdyby to zvedalo vykon, projevi se to na pruznosti nebo maximalce, nebo ne? To mam stopro vyzkouseny, ze ne pozorovatelne, protoze mam par svych “rekordu” s N95, na takovych tech dobre sledovatelnych mistech nejsou zadny rozdily - rychlost na konci pripojneho pruhu najezdu D8 u Roudnice, nebo rovinka Zidovice-Hrobce (50 az 150). U mych aut hlucnost pri jedne nadrzi stopro stejna, rozdil byl jen u M3 165k po 20+ tis km od nove na N95, ale zejmena zvenci (bylo to znat na volnobeh treba u zavor v garazi), proti novemu autu (kdybych ho nemel tenkrat pujcene, nenapadlo by me to resit). Po mnoha a mnoha nadrzich Vervy100 se to zlepsilo.

Osobne to beru kvuli tem dlouhodobym usadam a jako symbolicky bojkot zelenych demagogii... Bylo by fantasticky, kdyby to prineslo neco, co poznam, ale pokud je tam rozdil, bude mimo okruh/testovaci polygon podle me nemeritelny.

Ale kazda moje Mazda mela lepsi dynamiku s vetsim najezdem, ale to neni palivem, ale vulemi... Nejlip to je videt na poklesu spotreby, u vsech mych novych aut se to definitivne ustalilo az mezi 5 - 10tkm.
 
Poslední úprava:
Souhlas. Hlavním důvodem pro použití "lepších" PHM jsou pro mě také životnost a bojkot zelených nedomyšleností. Z testů vím, že rozdíl mezi prémiovými a "obyčejnými" palivy je menší, než by se hádalo, a proto mě překvapil u mě poznatelný rozdíl mezi prémiovými PHM navzájem. Pro mě není důležitý jeden bod výkonové křivky (neustále omílané max krouťáku a výkonu), ale její průběh ve vazbě na převodovku. Malé zlepšení v otáčkách, které používám v 80% využití je pro mě důležitější než velké zlepšení v otáčkách, které použiju v 1% využití. Takže příjemně hodnotím přesnější citlivost na plyn v nízkých otáčkách a hluk ve vysokých. Asi si rozumí lepší elektronika vstřikování s palivem.
Včera večer se mnou (G165) na pražských semaforem "soutěžila" CX-30, podle rozjedu hádám v automatu se SkyX. Motor je papírově ve špičce výkonnější, ale na silnici rozhoduje průběh výkonové křivky, nastavení převodovky a váha. Takže "novinka" nevyhrává.
 
Back
Top