• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Ja, jestli můžu, jsem parkrat natankoval Shell V Power, na "doporuceni" obsluhy stanice, ale mel jsem pocit, ze auto nejak hur jelo...s Vervou moc zkusenosti nemam...

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
zaznamenan tissi chod motoru a zhruba o 0.4l na 100 mensi spotreba na stejnych trasach

V podstate môžem potvrdiť zhodne vypozorovaný výsledok pri Verve 100 z Benziny (dokým bola E5, 01/2021 ?), ktorú som tankoval pravidelne a dlhodobo.

Podľa mňa rozhoduje v akom pomere boli pridané prímesi Ethanolu a ETBE/MTBE (synt. deriváty) do samotného benzínu. A hlavne tieto obch. označenia palív ako Verva 100, Verva 98, Maxxmotion 100plus a ďalšie sú pre bežného zákazníka trošku zavádzajúce pretože neudávajú hodnotu oktánového čísla samotného benzínu ale celej zmesi, kde je to pekne ukryté pod E5,E10, atď. Jedna z mála rafinériek, ak nie jediná v EU, ktorá "varí" skutočný 100-oktán benzín je Shell. Rakúska OMV rafinérka Schwechat vyrába a dodáva 98-oktán, Verva100 a MM100plus by teda mali mať identický základ, takže záleží ako to vlastne celé poskladali dodatočne tými eko-sračko-prímesami a aditivačnými balíkmi na výsledné produkty...

Ja proste chcem natankovať N95 v E0 a mať kľud :cool:
 
Vzhledem k tomu že mm100 splňuje novou normu BA100 dle poslední revize ČSN 228, tak to musí být 100oktan navíc když jsem se na to ptal bylo mi mailem odpovězeno že to 100oktan je. U vervy je tuším stále BA98, což ale neznamená že to nemůže být taky 100ka. Bylo by fajn kdyby po 10 letech zas někdo udělal ten rozbor benzínů

Dohledal jsem aktuální datasheet
Screenshot_2022-02-19_082504.png
 
Poslední úprava:
Pro porovnání tady Verva 100. Sice je to měsíc staré, ale přidaná hodnota je ta, že obsahuje i výsledek laboratorního vzorku, nejen specku.Verva 100.jpg
 
Záleží či sa bavíme o "surovom" bezprímesovom benzíne pri výstupe z rafinérky, alebo o konečnom produkte, ktorý si natankujete vo forma paliva pod nejakým och. označením danej čerpačky, to čo ste priložili sú kat. listy/špecifikácie alebo dodáky práve už tých poskladaných palív, nie základnej zložky...

Hlavne pri tej Verva100, ETBE+MTBE 21%, Ethanol 0,8%, tj. cca 22% objemu zo vzorky nie je benzín ale prímes !
 
Poslední úprava:
Pro me, jako uzivatele auta, je to to, co chci. Vazne nevim, co vsechny ty slouceniny a prvky znamenaji pro provoz motoru. Vim, ze tam nechci etanol a siru, a tusim, ze vic oktanu znamena stabilnejsi chod diky presnejsimu casovani zapalu. Ale dalsich 90% informaci mi stejne nic nerika.
 
@TSR u OMV MM100 je ETBE jen lehce přes 6%
 
A je to teda E5 (nikde to nevidím uvedené) ? Prechod na novú alebo zrevidovanú normu asi nie je okamžitá záležitosť, a dokým BA100 nebola, tak spadali všetky palivá s okt. číslom 100 stále pod kategóriu BA98 (ČSN EN 228), bolo to takto jasne uvedené na každom stojane aj keď och. označenie malo v názve "100". Len aby sme sa pochopili, ja neútočim ani netvrdím, že konkrétne MM100plus od OMV je nejaké zlé palivo, a kľudne si ho pôjdem natankovať, keď bude za rozumnú cenu...

Mimochodom, na EuroOil v Brně mi appka ukazuje info o N95 (E5) z posledného závozu, že tam je 0% bioliehu, ale chcelo by to vidieť dodací list...
 
Poslední úprava:
Ta apka je prej přesná co jsem zaslechl
 
A nezdá se vám,že jste nějak mimo téma. Když se na něco zeptám,protože to tady nemůžu najít,tak mě hned někdo nadá,že to tady zasírám zbytečným dotazem a vy tady jen zdělujete,kolik kde stojí benzín. To si umím zjistit jinde. Pak tady zkuste něco hledat!!
 

Zdar máte někdo zkušenost? Je to podle vás vhodné či zbytečné jako prevence u motoru který nemá žádný problém má najeto 95000 a je to v mazde 3 88kw?

Pročetl jsem dost stran tohohle tématu ale pořád nevím jaký benzín brát, jezdím obyč 95,tak nevím jestli to "zachraňovat" tim BG čističem a nebo přejít jen na nějakou premiovku palivo?
 
Rozhodně tím nic nezkazíš. Myslím, že jednou ročně to jako prevence a nějaký to "lehký vyčištění" stojí za to.
 
ja tankuju jen 100okt na Shell.ce a BG davam jednou za rok preventivne :) tolik to nestoji a pro klid duse..

zaklad je stejne tamkovat kvalitni palivo a dobre mazat ... zbytek je jen doplnek
 
Zdar máte někdo zkušenost?

Pročetl jsem dost stran tohohle tématu ale pořád nevím jaký benzín brát, jezdím obyč 95,tak nevím jestli to "zachraňovat" tim BG čističem a nebo přejít jen na nějakou premiovku palivo?
Ja daval v breznu neco podobneho od STP. Jmenuje se to emissions reducer a melo by to delat prakticky to same. Maji to i v Globusu asi za 250. Takze to stoji mene nez pulku a jeste neplatis postovne.
Jestli ti nevadi pridavat neco pred kazdym tankovanim do nadrze, tak premiovku si muzes udelat i z 95:cool:
 
Ahoj, hlásí se nováček :). Pořídil jsem ojetou Mazdu, viz podpis, doposud jsem jezdi s Fabií 1.2 HTP, takže jsem zvyklý lít do auta tu úplně nejobyčejnější 95 z Ona a věci jako prémiovky nebo aditiva jsem v životě neřešil, takže se možná ptám blbě.

Chci se jen ujistit - když budu přidávat do každé nádrže VIF v předepsaném množství, vystačím si nadále se stejným benzínem bez problémů?
 
Chci se jen ujistit - když budu přidávat do každé nádrže VIF v předepsaném množství, vystačím si nadále se stejným benzínem bez problémů?
Pokud to neni nejaka pofiderni pumpa, kde by bylo riziko, ze nemusi mit palivo 95 oktanu, tak ano. Takhle to delam ja. Jen misto VIF pridavam neco, co zvysuje i oktany o 2-3.
 
Ahoj, hlásí se nováček :). Pořídil jsem ojetou Mazdu, viz podpis, doposud jsem jezdi s Fabií 1.2 HTP, takže jsem zvyklý lít do auta tu úplně nejobyčejnější 95 z Ona a věci jako prémiovky nebo aditiva jsem v životě neřešil, takže se možná ptám blbě.

Chci se jen ujistit - když budu přidávat do každé nádrže VIF v předepsaném množství, vystačím si nadále se stejným benzínem bez problémů?

50% benzínu ktorý lejem do auta je Ono bez Vifu a auto zatiaľ nemalo problém. Keď tam natankujem občas Globus, Tesco alebo Benzinu, tak nevidím rozdiel, rovnako ani keď tam pridám nejaké aditívum.
Je možné, že sa v motore niečo usadzuje, preto sa snažím občas použiť aditívum, alebo aspoň tú Benzinu, ale významne by som z toho nestresoval.
 
Ahoj, hlásí se nováček :). Pořídil jsem ojetou Mazdu, viz podpis, doposud jsem jezdi s Fabií 1.2 HTP, takže jsem zvyklý lít do auta tu úplně nejobyčejnější 95 z Ona a věci jako prémiovky nebo aditiva jsem v životě neřešil, takže se možná ptám blbě.

Chci se jen ujistit - když budu přidávat do každé nádrže VIF v předepsaném množství, vystačím si nadále se stejným benzínem bez problémů?
Určitě, vyhneš se tím problémům
s karbonizací motoru.
 
Ahoj, hlásí se nováček :). Pořídil jsem ojetou Mazdu, viz podpis, doposud jsem jezdi s Fabií 1.2 HTP, takže jsem zvyklý lít do auta tu úplně nejobyčejnější 95 z Ona a věci jako prémiovky nebo aditiva jsem v životě neřešil, takže se možná ptám blbě.

Chci se jen ujistit - když budu přidávat do každé nádrže VIF v předepsaném množství, vystačím si nadále se stejným benzínem bez problémů?
Zdravíme nováčka. :) Já jsem v tomhle trochu blázen, takže dávám jen OMV MaxxMotion 100 nebo u Benziny Vervu 100. ? Ale tím VIFem určitě nic nezkazíš. Případně pokud vím, tak z těch "obyčejných" 95 tam dává nějaká aditiva navíc Benzina (říkají tomu Effecta 95). Tankoval jsem to do předešlého auta (Seat Toledo II) a nebyl s tím problém. PS: Z 1,2 HTP do Mazdího dvoulitru to musí být celkem skok, že?
 
Back
Top