• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

1) Tankuju 55-60L
2) Celou dobu to srovnávám s MM100
3) o vervě neuvažuju, mám zkušenost, že auta mě na ni daleko víc kouří a více smrdí, nemluvě o tom že na rozdíl od mm100 je verva E10

Ono 35,9
Mm100 jsem naposledy viděl na své benzince za 43,9
Bishop 1445 Kč za litr, tj na 1250L 95okt paliva
Tj 69,4 Kč na 60L paliva


Při 60L to je
95............2154 Kč
Mm100...2634 Kč

Tj rozdíl 480kč
Když započítám aditivum, je rozdil 410 Kč

Při 3 nádržích měsíčně je to tedy 1440 resp 1230 Kč a i s aditivem je to tedy každá 5.-6. Nádrž "gratis"

Kdybych chtěl být hnidopich, řekl bych že díky 0,5L /100km nižší spotřebě ještě na 600km "ušetřím" 3 L benzínu tj dalších 108Kč :D

.... Když to teda bereme přesně ;)
 
Poslední úprava:
Samozřejmě je to každého věc :) tady je člověk schopný z obyčejné N95 udělat N98 za cenu asi 1,2kč na litr. Za takový cenový rozdíl tovární 98 nebo 100 oktan sehnat těžko půjde.
Tankovat nějakou aditivovanou 95ku mi přijde jako hloupost. Nikde jsem žádný rozbor, kolik tam toho je a co vlastně tam je, neviděl. Je tam jedna plechovka na cisternu? Když si to tam dám sám, vím, že to tam je :) Když tam navíc dám něco kvalitního, mám z toho dobrý pocit, že jsem pro to auto něco udělal :)
Kdyby to spolu nemělo fungovat, není tolik spokojených zákazníků :)
Tak hlavně pozor na různý zvyšovače oktanovýho čísla obsahující MMT (Methylcyklopentadienylmangan trikarbonyl). Protože to potom může mít dobrý pocit akorát řidič, ale motor a všechno od spalovací komory dál už dobrý pocit určitě nemá obzvlášť z dlouhodobého hlediska používání.
 
Sázím na to, že Bishop's byl jeden z prvních výrobců aditiv, díky patentům to konkurence nemohla vyrábět stejně, proto to obcházejí nechvalně známými pomocníky (stejně jako to známe u olejů), právě proto jsem jej zvolil, i proto, že u některých svých výrobků má schválení pro letectví, to taky každej nedostane
 
Nojo jenže to je totemová cena - přes slevu mas jinou cenu ;)

Verva je sice E10 ale neobsahuje ethanol (biolíh) ale jen ETBE, který tomu naopak prospívá.

95 a 98 vždy obsahují Ethanol.

MM100 obsahuje větší množství ETBE a malé množství Ethanolu - nebo obsahoval - možná aktuálně už je taky jen ETBE.

Pro mne je hlavní nezasírat si motor biolihem který mimo jiné váže vodu.

Na ONO nejezdim, nemám ho nikde poblíž takže jak jsem řekl běžná 95 na ověřených benzinkach za cca 38 dnes. A ta Verva přes slevu za 40.

BP má 50l nádrž a jelikož nejezdim do mrtě tak beru cca 40l. Ale o litry nejde zas tankuju častěji.

Dodatečné ,,zhodnocení” 95 mi zvedne cenu na cca 39,50 tedy rozdíl 0,5 i kdyby 1 Kč což je 3-6 Kč na 100km mi nestojí za to mít v autě tu srágoru Ethanol ;) Mimochodem za chvilku bude i 95 jako E10 ovšem bude opět riznuta Ethanolem protože ETBE je proste drahé proto bude jen u premiovych 100 oktanů.

Za dobu co mám BP jsem do ni nikdy nenalil nic jiného jak 100 oktan.

Pokud někomu jde o to aditivovat palivo a zlepšovat chod motoru proč v první řadě neodstraní jednu z příčin….? Tedy Ethanol.
 
Někdy to tu vypadá, že máte nějaké vysokootáčkové několikaturbové supersporty ??. Lidi jsou to obyčejné atmosféry ani nijak výkonné určené pro obyčejné palivo 95, tak bych z toho nedělal takovou vědu, že když tam liju 100, tak to skoro lítá a nežere ????
 
Tak hlavně pozor na různý zvyšovače oktanovýho čísla obsahující MMT (Methylcyklopentadienylmangan trikarbonyl). Protože to potom může mít dobrý pocit akorát řidič, ale motor a všechno od spalovací komory dál už dobrý pocit určitě nemá obzvlášť z dlouhodobého hlediska používání.
Díky za tip. Zatím používám jenom VIF a zvažuju nějakou lepší alternativu, tak se na to zaměřím :)
 
Někdy to tu vypadá, že máte nějaké vysokootáčkové několikaturbové supersporty ??. Lidi jsou to obyčejné atmosféry ani nijak výkonné určené pro obyčejné palivo 95, tak bych z toho nedělal takovou vědu, že když tam liju 100, tak to skoro lítá a nežere ????
Podívej čím vyšší kompresní poměr tím víc je to poznat.
Když jsem do předchozího auta místo 98-100 natankoval 95 moc se tomu nechtělo ale je fakt ze 95 byla nouzové palivo.

Jak sem psal - cenový rozdíl je minimální, koupil jsem si funglovku nehodlám do toho lejt benzin ředěnej biolihem. Kdybych měl 10 let starou herku bude mi to fuk co se tam leje pac už bude stejně před hrobem.

Ale abych do 95 dával přísady na vylepšení a dostával se na ceny velmi blízké prémiovému palivu s tím ze tam stejně mám tu sragoru tak na to bych se vyprdl.

PS a do závodních supersportu se leje benzín kde tě nádrž nestojí 1500-2000 ale cca 8000 a má cca 105 oktanů co si tak pamatuji.

100 oktan je pro normální auta.
 
S těma starýma herkama před hrobem bych si dovolil nesouhlasit :D mám skoro 17ti letou dámu, je v nejlepší kondici a neplánuju ji v nejbližších pár letech odepisovat :D Ba naopak, jestli je pro tebe 10ti leté auto mrtvola, tak tam lej úplně s klidným srdcem 95ku :)
 
Tak ono to motorově vydrží. Otázka je co plechy a td plus taky auta po 10 a více letech většinou zažijí nějaký ten tukanec no a morální zastarani je sviňa ;)

95 fakt ne ;) jednak vím jak chutnala M3 která měla kompresní poměr ,,jen” 11:1 a za druhé když se do Mazdy 2 nalila 95 tak ji to dost nechutnalo a bralo to o půl litru víc. Což v podstatě vyrovná cenový rozdíl.
No a v Mazdě 3 to ani nebudu zkoušet.
Kdybych jezdil 1000 km denne možná bych těch pár korun řešil, ale jezdím jen 100.
 
Mám 12 let starou hajtru která byla už od předchozí majitelky bořená na prdel a jsem s ní morálně spokojený :joy:. A leju do ní obyčejnou 95ku při kompresním poměru 13:1 a spaní mám klidný.
Biokejda je biokejda o tom není třeba diskutovat, ale při dodržení pár pravidel mě to nijak netrápí.
Pokud se ten benzín nebude v nádrži válet několik měsíců, tak v tom problém nevidím a kdyby náhodou, tak existují jednorázový čističe, který si s tím krásně poradí.
Mimochodem jsou tu mezi námi i tací co do Sky-G nalejvali i E85 že :rolleyes::)


Ale že někdo tankuje 100oktan do svýho povozu proti tomu žádná. A) jsou to jeho peníze B) je to jeho stroj C) nikomu ani ničemu tím neublíží D) sám 100oktan leju do 72 let starýho povozu z důvodu, že ten benzín v nádrži stojí klidně i 3/4 roku a nádrž to má plechovou.
 
Poslední úprava:
@vladas75 jak jsem psal mám tu upravu od Shr3ka, která mimo jiný umí pracovat s 98okt palivem, tak proč toho nevyužít navic s přijatelnou cenou :)

@MK-M3 složení MM100 jsme tu řešili pár stránek zpět, proto netuším proč zas tvrdíš ten nesmysl o přítomnosti ethanolu.

Tady na Brněnsku je verva oproti 95 dražší o 4-5 Kč, vždy to tak bylo a i díky těm neduhům co jsem psal dříve, mně její užití smysl nedává
 
Nevím teda jak kde,ale na Hradišťsku MM100 určitě nestojí 40kč/l.Tak maximálně teď s těma jejich body,ale jak to skončí,tak zase budu tankovat 95 a VIF.
 
Jak sem psal - cenový rozdíl je minimální, koupil jsem si funglovku nehodlám do toho lejt benzin ředěnej biolihem. Kdybych měl 10 let starou herku bude mi to fuk co se tam leje pac už bude stejně před hrobem.
to je tvrdenie s ktorym i ja nesuhlasim, mam toyotku r.v. 91 a najazdenych 460K nic ine ako 95 tam nelejem a jazdim dodnes bez akychkolvek problemov. Takze volake predsudky s pouzivanim 95 by som nevidel....
 
OK tak já se omlouvám všem majitelům starších aut, kteří je mají v pěkném stavu. Prostě jsem to bral obecně no, že když se projdu po parkovišti tak auta starší 10 let nevypadají nijak lákavě.

no hits - Podívej jak jsem psal, je klidně možné že je dnes jen ETBE. Vím že kdysi nebyl, že měl snad 2% ethanolu a já nevím 6-7% ETBE. Nebo tak nějak.

HHBota - MM100 není jediná stovka, no a Verva100 se za 40 se slevou dá - zrovna včera jsem bral plnou a ještě nedávno jsem jí bral za 38-39.
 
Ale zase Verva E10.No začarovaný kruh.?Podívej myslím, že tohle už je hledání věcí, kterým pořádně ani jeden z nás nerozumíme.?A jak psal @Marek.B ,ať si tam každý leje co chce.Někdo dává jenom 100(pro dobrý pocit) a někdo 95+VIF pro ten samý pocit.Pocit,že jsi udělal něco víc pro auto.To jestli to k něčemu bylo se ukáže asi až za řadu let.Je sice fajn, že někdo dává prémiové palivo,ale pokud zanedbává ostatní věci jako oleje, servisy, mytí,voskování,ochranu podvozku a tak bych mohl pokračovat,tak z toho bude stejně rezavý rumpál.Toť má úvaha.?
 
Ale zase Verva E10.No začarovaný kruh.?Podívej myslím, že tohle už je hledání věcí, kterým pořádně ani jeden z nás nerozumíme.?A jak psal @Marek.B ,ať si tam každý leje co chce.Někdo dává jenom 100(pro dobrý pocit) a někdo 95+VIF pro ten samý pocit.Pocit,že jsi udělal něco víc pro auto.To jestli to k něčemu bylo se ukáže asi až za řadu let.Je sice fajn, že někdo dává prémiové palivo,ale pokud zanedbává ostatní věci jako oleje, servisy, mytí,voskování,ochranu podvozku a tak bych mohl pokračovat,tak z toho bude stejně rezavý rumpál.Toť má úvaha.?
Po dvacáté a po sté stále dokola.

To že je benzín E10 není nic špagného!!!

Špatné to je pokud je jako biosložka použit ETHANOL. Proto je čím vyšší podíl bioslozky tím horší u obyčejných benzínů.

VERVA100 neobsahuje ani kousek ETHANOLU - je sice E10 ale tu bioslozku zde tvoří cca 21% ETBE - proto je značena jako E10.

Jen pro info - závodní benzíny extrémně drahé 105 oktanů jsou právě založeny také na ETBE a jsou také tím pádem E10.

Takže E5 nebo E10 není z podstaty nic špatného - špatné je jen a pouze to ze pokud neberes 100 oktan tak do toho lejes kajdu s biolihem - protože všechny jiná paliva jsou jím ředěná.
 
Tady je fajn přehled na základě info od SGS Ing. Třebický.

Robin Oil Natural 98 - 15,5% ETBE.

ONO Natural 98 - 14% ETBE.

EuroOil Natural 98 - 14% ETBE.

MOL EVO 95 - Etanol 4.9%, ETBE 4.8%

MOL EVO 100 - Etanol 0,62%, ETBE 14.9%

OMV MaxxMotion 95 - Etanol max. 5%, ETBE max. 7%

OMV MaxxMotion100 - Etanol max. 3%, ETBE 13 až 17%.

Shell FuelSave 95 - Etanol 4.1%, ETBE 6.17%

Info z roku 2021. Nyní může být složení jiné.

Takže za mne fajn - i ty lepší 98 jsou dnes ETBE a ne Ethanol takže se mi rozšíří možnost tankování - cenově je to však stejný jak ta Verva100 se slevou.
 
Když už jsme u toho, když jsem o víkendu tankoval na ONO (Břest u Přerova) tak si myslím, že na pistoli měli E5. Stejně tak mají na Eurobitu E5. Je to vlastně ještě vůbec reálné, nebo to jsou jen staré samolepky?
 
Těžko říct. E5 každopádně zanikne myslím ze už docela rychle a bude nahrazeno E10.

Už teď jsou normy E15 a E20.
 
Back
Top