• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Spíš jsem to pochopil jinak než jak jsi to myslel ;)
 
@Nigfire reagoval jsem na toto:


Teď jsem si všiml, že mám par km od domova Eurooil s obsahem ethanolu u 95ky 0%, a je oproti ONO jen o 0,7Kč/L dražší, tak vyzkouším s boosterem a uvidím :D
V jakém poměru prosím tě dáváš ten booster s 95?
 
@HHBota
Bishop's BiTECH 1-C6-951 v číslech :
- dávkování pro 98ku = 1:2000 (nemá smysl užívat)
- dávkování pro 95ku = 1:1250
- dávka = 48ml/60L, takže cca 50ml = 73 Kč
- 1L kanistr po registraci na aditivujeme.cz je za 1445 Kč a doprava zdarma.
- 1L kanystr = 20 tankování

Mám úzkou kónickou lahvičku z IKEA, doma si ji naplním na těch 50ml a pak jen u stojanu otočím dnem vzhůru a tankuju, přelívat to na místě u tankování by mě štvalo, navíc bych zdržoval ostatní což mě osobně štve ještě vic :D .

Ještě přidám čísla k VIF (Super benzin aditiv)
- dávkování pro 95ku = 1:1000
- dávka = 60ml/60L takže 4x vršek po 15ml = 18 Kč
- 5L kanistr se dá sehnat za 1500 Kč = 83 tankování
- 1L = 16 tankování

Mě se u VIFu osvědčila v minulosti dvojitá dávka - tomu odpovídají hodnoty:
- dávkování pro 95ku = 1:500
- dávka = 120ml/60L takže 8x vršek po 15ml = 36 Kč
- 5L kanistr za 1500 Kč = 41 tankování
- 1L = 8 tankování
 
Poslední úprava:
Btw na dávkování aditiv jsou fajn flaštičky od liquidu do VAP cigaret. Pokud máte v okolí nějakého takového kuřáka, tak jich pro vás bude mít hromady. Jen je potřeba dát pod víčko kousek igelitu, protože ten závit nebývá dostatečně těsný.
 
Já mám VIF celý kanystr. Kanystr jsem vyměnil za kvalitní co reguluje tok z hubice.
Z toho plním 500ml plechovku. A z té plním několikrát průhlednou původní 25ml flašku, kterou vozím v autě. Z té se to velmi pohodlně naleva do nádrže. Nicméně jsem nepochopil záměr výrobce, když nová flaska je již neprůhledna.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Polsonside taky mám 2 ty lahvičky v kufru a vždycky tam jednu zvrhnu před tankováním, jsou sice neprůhledné, ale mě to nevadí, já to odměřuju/plním stříkačkou :)
 
Tak zrovna VIF je dost ověřená věc a ten bishop's funguje taky a na rozdíl od oleje v tom nevidím problém, pokud to nebude na bázi chloru nebo třeba etanolu
 
8.8 na 100. Onehdá jsem letěl kudlu, že jsem ani nepostřehl hladové oko ?. Přesně na 0km dojezd, tam zůstalo ještě skoro 8l.

Verva 100 a nic víc jako zmiňovaný VIF tam lít nebudu.

184CDE55-A16A-4E18-8253-38A019E5130D.jpeg BD5A1309-5B51-49FA-AC7A-AD225D631F0E.jpeg
 
Na 0 dojezd je tam vždy cca na dojetí 100km při průměrné spotřebě na palubáku ;) VIF do vervy je zbytečnost (ona je tím vlastně nakrmená z výroby ;)
 
Tak tím se výrobce pochopitelně chrání
 
A pak je vtipný, když si takhle přečteš manuál a potom jdeš do autorizáku a tam se jim válí v regálu aditiva, který si můžeš u nich koupit a někdy se dokonce tváří jako "originální" :joy:

Samozřejmě že se tím výrobce chrání, protože pak by tam někdo nalil nějakou močůvku a až by ten motor zhynul tak by se začal vozit na výrobci "protože výrobce říkal že můžu"
 
Zdravím ve spolek, zrovna jsme obdržel jeden email s vyjádřením k benzínu ONO Natural 98. Byl jsme velice překvapený ONO totiž bere benzín naturla 98 od OMV a dle atestu i kvalitní. Sám určitě někdy zajedu na ONO a uvidím sám zda poznám rozdíl ale fajn benzín bez aditiv za pěkný peníz. Přiložím atest v příloze.

Dále když se podíváte na webové stránky VIFu tak tam naleznete že, VIF dodává aditiva do paliva pro Benzinu, OMV, Eurooil a další. Takže pokud mi bude mechanik tvrdit že, aditivum VIF mi může poškodit motor tak vlastně mi tvrdí že mi benzín od zmiňovaných čerpaček může poškodit motor.... Zkrátka je to úplný nesmysl to bych vlastně nesměl dávat do auto Vervu nebo většinu premiovek.
Našel jsem v manuálu a dále na letu originální přípravek na čistění palivové soustavy od Mazdy, mazda genuine deposit cleaner. Máte s tímto přípravek nějaké zkušenosti ? Má cenu ho shánět nebo raději šáhnut po ověřeném BG 44K ? Jde mi jen o čistič co paliva benzínu. Dlouhodobě používám VIF jako prevenci ale jednou za řekněme 20 tisíc km bych rád využil nějaký čistič.
 

Přílohy

  • atest Ba98.pdf
    71,5 KB · Zobrazení: 26
Tak oni všichni berou od Čepro, pouze u OMV MaxxMotion varianty jsou z Rakouska (nejde přes Čepro). VIF používá benzina již několik let i do 95ky (Efecta 95) pokud ho používají i ostatní tak se není čemu divit, je to nejlevnější a funguje.

Čistič palivové soustavy ztrácí smysl pokud budeš používat ten VIF, to je spíš pro auta co dlouho staly nebo co jezdí na uplnej shit
 
Auto ktoré mám v garáži po celý rok a vytiahnem ho poviem 10x za rok pri peknom počasí, mám v ňom vždy natankovaný 100 oktán, aj v takom prípade je lepšie povedzme raz za čas tam naliať aditívum na prečistenie palivovej sústavy alebo to netreba vôbec riešiť a tá 100ka si stým poradí?
 
Pokud je tam benzín delší dobu, dal bych VIF nebo ideálně tankovat méně a častěji
 
Mám již třetí Mazdu CX5 revolution model 2022 2,5l automat. Předtím jsem měl CX5 ky 1,9 manuály. Do žádné jsem nedával do benzinu aditiva.
Tnkuji převážně u ONO. Někdy jsem natankoval super ale to spíše okolo 15l na doplnění nádrže. První CX5 jsem vlastnil 5let,druhou 6let. Nikdy žádný problém .Jsem zvědavý jak to bude zteď z automatem. Překvapila mně u automatu 2,5l nižší spotřeba vejdu se do 8,5l v zimě, než spotřeba u bývalých 1,9.Tam to chodilo i přes 9l. Tankoval jsem stajně jako nyní 95ku.
 
Tank ONO otázka na Diesel a Diesel+ ... ze 2.4.2020, odpověděl mi Jiří Ondra
Rozdíl mezi diesel a diesel +.
Diesel + pro nás vyrábí Unipetrol Litvínov, a.s.
Je to klasický diesel s přídavkem aditivu, přesný název aditivu (směs aditiv )neznáme , ale parametry má diesel + jako Verva diesel od Benziny (stejný výrobce).
Dle atestů a z rozborů víme, že má lepší mazací schopnosti , vyšší cetanové číslo cca o 5 (cca 58) a zimě cca o 2 stupně nižší bod tuhnutí.
Naše firma tam nic nepřidává, obsah bio -složky je stejný jako klasické nafty cca 4 procenta.
Jinak atesty PHM jsou k nahlédnutí na každé ČS u vedoucích.
 
Back
Top