• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Ono 98 beru celkem pravidelne, zadny rozdil v hlucnosti, spotrebe nebo vykonu proti jinak brane Verve 100 absolutne nepozoruju. Beru tak z 3/4 tu Vervu, z 1/4 Ono, ale obcas i dve tri nadrze po sobe. 2.5 194k, najezd 40tkm… a jako kdyby vic cvakalo palivovy cerpadlo, nebo nebyl klidny a tichy chod motoru, to bych si opravdu vsimnul - jako uz jsem si toho parkrat vsimnul po nouzovem natankovani “kdo vi kde” (vetsinou s predchozi Sestkou s dvoulitrem).
 
Po dlhej dobe moja milovana polovicka isla natankovat auto. Po asi 50/100km sa zasa rozvietil vrtulnik na palubovke. Hovorim si, parada zasa je to tu. Napichnem OBD a take chyby som v zivote nevidel, auto sa chova normalne, ziadny problem. Rozmyslam teda koli comu sa to deje. Potom som si spomenul, ze polovicka tankovala plnu a samozrejme E10 95.
Takze mozem teda potvrdit, ze pokial netankujem E5 100, tak mi okamzite riadiacka vyhodi chyby. Netusil som teda ako moc je to auto citlive na kvalitu paliva!
 
Co? Jako ze nezkousne E10 95? ? nebo mas tu úpravu na 98+
 
Co? Jako ze nezkousne E10 95? ? nebo mas tu úpravu na 98+

O žiadnej úprave neviem. Dokonca je to US verzia, to znamená, ako bolo viackrát diskutované, tá citlivosť na menej kvalitný benzín by nemala mať až taký vplyv. Ale zrejme má.
 
Já jel zrovna přes Německo a byl jsme mile překvapen Aral Ultimate 102 oktanů+ aditivace za 2 eura 7 centů. V přepočtu cca 50 Kč na litr. Bohužel potřeboval bych jezdit na to palivo třeba čtvrt roku abych mohl udělat nějaký verdikt ale kdo chce zkusit 102 oktan ta mohu doporučit Aral v Německu.

Článek vychází z pořadu svět motoru. Bohužel pro nás Mazdaře nemá úplnou váhu… Motor na brzdě je 1.4 TSI které má kompresní poměr velice nízký na dnešní dobu obzvláště na Mazda motory 10:1. Kde jak je známo má hlavní vliv oktanivé číslo na kompresni pomer ?
 
Hezkej test. V podstatě se mi potvrdilo to co jsem vypozoroval za svou řidičskou "kariéru". Je úplně putna jakej benzín vezmente do auta co je laděné na N95. Pokud není nějak vadnej, tak to jede stejně. Jedinej rozdíl je, že do laciných benzínů to chce přidat nějaký to aditivum kvůli karbonizaci, do těch lepších (případně značkovějších) už to potřeba není (tzn. míň práce).
 
Keby mal niekto záujem, na vybraných MOL predávajú Racing fuel 102+ za krásnych 89,9kč/l. Zaujímalo by ma, či to nejaký bežný motor vôbec ocení (alebo aspoň detekuje)..
 
Keby mal niekto záujem, na vybraných MOL predávajú Racing fuel 102+ za krásnych 89,9kč/l. Zaujímalo by ma, či to nejaký bežný motor vôbec ocení (alebo aspoň detekuje)..
Dneska se pojedu projet na Jáwě, tak zkusím zajet na tu strakonickou v Praze a nastavím předstih minimálně na 0°. Pokud nepoletím já kosmickou rychlostí, tak minimálně motor poletí vzuchem po částech zpátky do Divišova :joy:

Jestli si dobře pamatuju, tak N102 jsem zkusil natankovat do M3BM onehdá v německu na Aralce (snad nekecám). Ale určitě to neudělalo nic zázračnýho co bych si zapsal do svých pamětí.
 
Něco pro ty, co tvrdí že mezi E10 a čistým benzinem není. Je to studie US department of energy ve spolupráci s US Army
Když to shrnu, v závěru na otázku "jestli ethanol nebo E10 má na opotřebení motoru nějaký vliv" odpovídá cca - It's not big deal and it is less effective... Čili není to žádná výhra a má menší efektivitu.

Pak taky říká že ethanol na sebe váže vzdušnou vlhkost a nedaval by to do staryho třeba 20letyho auta, radši by koukl po 100% benzínu
 
Teda za mne: ja rozdil mezi 95 a 100 na mych autech poznal. Sice jen subjektivni dojem bez mereni, ale obe (Chevy 1,4 Turbo a M6 2,5) jedou svizneji a lepe reaguji pri zrychleni.
Zvlaste na dlouhych cestach -kombinace dalnice a okresky- kdy na to slapu se mi se 100 prijemneji jede.
Nekde jsem cetl, ze u sportaku, ktere maji nekolik set koni, ten vykonovy rozdil muze byt docela znat-- az 10%.
 
Teda za mne: ja rozdil mezi 95 a 100 na mych autech poznal. Sice jen subjektivni dojem bez mereni, ale obe (Chevy 1,4 Turbo a M6 2,5) jedou svizneji a lepe reaguji pri zrychleni.
Zvlaste na dlouhych cestach -kombinace dalnice a okresky- kdy na to slapu se mi se 100 prijemneji jede.
Nekde jsem cetl, ze u sportaku, ktere maji nekolik set koni, ten vykonovy rozdil muze byt docela znat-- az 10%.
Mytus to nieje. Modernejsie motory s vyssou kompresiou alebo turbom (obidva vyssie spomenute aj 1,4turbo aj M6 2,5) su ladene na viac oktanovy benzin, maju vyssie teploty pri spalovani. S nizsim oktanom si motor sam znizi vykon. Pri starsich benzinoch nastavenych na N95 vyssi oktan ziaden vykon neprida a ak hej tak preto, ze drahsi benzin ma lepsiu aditivaciu, ale rozdiel bude hlavne placebo a clovek zo nema sancu subjektivne rozoznat. V Usa sa posledna M6 2,5T predavala s dodatkom, ze ma 2 rozne maximalne vykony, podla natankovaneho benzinu.
 
Myslím že většině z nás v tomto tématu nejde ani tak o nepatrně vyšší výkon , ale jde zkrátka o to dat motoru něco lepšího, ať už skrz aditivaci, vyšší odolnost proti detonacím, prospěšnost motoru, nebo obecně dávat neco lepšího než obyč palivo s biosračkou
 
Ja som začal tankovať na Benzine, pretože ju mám blízko a s tou ich kartičkou vychádza cenovo rovnako ako Globus, ktorý je tu v meste spolu s Tesco pumpou najlacnejší. Dúfam, že to aspoň trošku ten motor čistí, ako propagujú, alebo aspoň nezanáša.. Vervu 100 tankujem do Yarisa, lebo tam je nádrž asi 35l a tankujem max raz za mesiac, takže sa to dá finančne zvládnuť (hlavne na kartičku tiež -1kč/l). Či to tam má nejaký praktický zmysel, neviem.
 
Ja som začal tankovať na Benzine, pretože ju mám blízko a s tou ich kartičkou vychádza cenovo rovnako ako Globus, ktorý je tu v meste spolu s Tesco pumpou najlacnejší. Dúfam, že to aspoň trošku ten motor čistí, ako propagujú, alebo aspoň nezanáša.. Vervu 100 tankujem do Yarisa, lebo tam je nádrž asi 35l a tankujem max raz za mesiac, takže sa to dá finančne zvládnuť (hlavne na kartičku tiež -1kč/l). Či to tam má nejaký praktický zmysel, neviem.
Za mne má - Yaris má na 1,5 kompresní poměr 13,5:1 takže to poznáš.
Na Mazdě 2 jsme to testovali a bylo to cca 5,2l na 95 a 4,8 na 100 oktan. Plus lepší chod jede to lip.
 
Dlouhodobě jsem teď jezdil na MM100 a teď ve Slovinsku jsem byl nucen natankovat 95.Při zpáteční cestě bych řekl, že auto bylo pocitově línější.Takže si myslím, že nepatrný rozdíl tam určitě bude.
 
Back
Top