• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Tak ako spomína no_ hits, aditívum ti nezvýši oktánového číslo ale slúži na iný účel. Aký, ten si nájdeš v popise každého aditíva. Ak s tým máš nejaký vnútorný problém, tak tankuj prémiové palivá, napokon to robím aj ja tak, koli tomu, že výrobca mi predpisuje používať prémiové palivá.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Ahoj, pro mne úplná novinka. Mohl bych vědět, jak přesně ti výrobce předepisuje používat prémiová paliva? Např. co přesně je o tom napsáno v návodu k použití automobilu nebo v záručních podmínkách? Díky moc za odpověď.
 
Ahoj, pro mne úplná novinka. Mohl bych vědět, jak přesně ti výrobce předepisuje používat prémiová paliva? Např. co přesně je o tom napsáno v návodu k použití automobilu nebo v záručních podmínkách? Díky moc za odpověď.
Docela normální stav. BMW už před 20 lety měli doporučenou 98 a 95 byla jako nouzové palivo.
 
Docela normální stav. BMW už před 20 lety měli doporučenou 98 a 95 byla jako nouzové palivo.

Ahoj, prečo si niektorí ľudia myslia, že vedia o všetkom viac ako ostatní a snažia sa za každú cenu niečo spochybniť? Očividne niesi majiteľom motoru 2.3 DiSi. Ak by si bol nemal by si otázky takéhoto typu respektíve by si si už čo to tu na fóre niečo o tom prečítal prv než začneš niečo spochybňovať! Tu sú teda dôkazy, a ak ani tomuto nejak nedôveruješ, tak potom buď si hnidopich alebo fakt neviem…
1. Otvor viecko na nádrži, to aj moja žena si vie prečítať čo tam je napísané.
2. V príručke pre vozidlo je požiadavka na palivo. Alebo treba spochybniť výrobcu?

Nech si každý tankuje čo chce, no do môjho motora toto.
IMG_1092.jpg IMG_1093.jpg IMG_1094.jpg


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Jezdím poslední dobou tankovat na Avii na Vídeňské a jezdí tam hodně VIFařů.... počkat, až budu druhý na řadě, z boku kufru vyjmout smradlavou plechovku, nasadit rukavice (ti drsnější bez rukavic), přesným okem odměřit dvě odměrky, nalít do nádrže, opatrně zavřít a ještě opatrněji uložit zpět do kufru, následně popojet ke stojanu a dotankovat. Vypadá to jako životní styl :p
 
Ahoj, prečo si niektorí ľudia myslia, že vedia o všetkom viac ako ostatní a snažia sa za každú cenu niečo spochybniť? Očividne niesi majiteľom motoru 2.3 DiSi. Ak by si bol nemal by si otázky takéhoto typu respektíve by si si už čo to tu na fóre niečo o tom prečítal prv než začneš niečo spochybňovať! Tu sú teda dôkazy, a ak ani tomuto nejak nedôveruješ, tak potom buď si hnidopich alebo fakt neviem…
1. Otvor viecko na nádrži, to aj moja žena si vie prečítať čo tam je napísané.
2. V príručke pre vozidlo je požiadavka na palivo. Alebo treba spochybniť výrobcu?

Nech si každý tankuje čo chce, no do môjho motora toto.Zobrazit přílohu 44568
Zobrazit přílohu 44569
Zobrazit přílohu 44570


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Nemyslím se že vím všechno líp než ostatní. Ale v tom manuálu není o premiovem benzínu ani čárka. V podstatě tam máš jen předepsané tankovat Natural 95 a lepší. (Jejich 96RON vznikl konverzí z US normy, která ale není přesná). V Americe je náš Natural 95 považovaný za prémiové vysoko oktanové palivo (protože se u nich ještě stále prodává i ekvivalent 91čky a I nižší. V kontextu Evropy tenhle manuál předepisuje obyčejnou N95
 
Ahoj, prečo si niektorí ľudia myslia, že vedia o všetkom viac ako ostatní a snažia sa za každú cenu niečo spochybniť? Očividne niesi majiteľom motoru 2.3 DiSi. Ak by si bol nemal by si otázky takéhoto typu respektíve by si si už čo to tu na fóre niečo o tom prečítal prv než začneš niečo spochybňovať! Tu sú teda dôkazy, a ak ani tomuto nejak nedôveruješ, tak potom buď si hnidopich alebo fakt neviem…
1. Otvor viecko na nádrži, to aj moja žena si vie prečítať čo tam je napísané.
2. V príručke pre vozidlo je požiadavka na palivo. Alebo treba spochybniť výrobcu?

Nech si každý tankuje čo chce, no do môjho motora toto.Zobrazit přílohu 44568
Zobrazit přílohu 44569
Zobrazit přílohu 44570


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Já přeci nic nezpochybňoval
 
MZR 2.3DISI "MPS motor" evropská verze má doporučenou RON N98 a vyšší. V případě nouze je ale povolena RON N95. Ze selský logiky, když je to jako "nouzový palivo", tak nebudu dávat plnej plyn na každý křižovatce když to tam naleju, ale teoreticky se o to postará čidlo klepání a s autem se dá jezdit normálně jen se sníženým výkonem. Co jsem ale hodněkrát už slyšel a jednou i viděl, že lidi co s MZR 2.3DISI jezdily jen na N95, tak po nějaký době jim odešly (přidíraly se) vstřikovače. Na to určitě nemůže mít vliv oktanový číslo, ale spíš ty aditiva v palivu jako takovym (asi mazací, protikorozní).

Jak to má americká verze bohužel nevím, ale pokud má stejný kompresní poměr, tak bych nepředpokládal nějaký razantnější rozdíly (v palivový mapě asi určitě budou).
 
Poslední úprava:
Já přeci nic nezpochybňoval

Prepáč to nebolo na teba.

Nemyslím se že vím všechno líp než ostatní. Ale v tom manuálu není o premiovem benzínu ani čárka. V podstatě tam máš jen předepsané tankovat Natural 95 a lepší. (Jejich 96RON vznikl konverzí z US normy, která ale není přesná). V Americe je náš Natural 95 považovaný za prémiové vysoko oktanové palivo (protože se u nich ještě stále prodává i ekvivalent 91čky a I nižší. V kontextu Evropy tenhle manuál předepisuje obyčejnou N95

Tak to potom z nás dvoch niekto nevie po anglicky ak tam nieje spomínaný prémiový benzín.
IMG_1095.jpg

Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
 
Ono asi bude trochu potíž v tom že slovo "Prémiová paliva" v USA v zásadě znamenají "vysokooktanová paliva" - podle měřící normy AKI nebo (R+M)/2.
U nás v ČR/SR a možná i celý EU díky tomu, že RON N98/N100 dnes už nabízí i pumpa v horní dolní si řidiči pod pojmem "Prémiová paliva" představují spíš jakýkoliv nadstandardně "aditivovaný paliva" - to jsou ty MaxMotiony N95, V-Power N95 atd...
@Boco1 má pravdu v tom že do MZR 2.3DISI Turbo EU verze opravdu patří vysokooktanový a zároveň i dobře aditivovaný palivo. US verze (dle návodu) snese pro svůj originálně nastavený plný výkon palivo s nižším oktanovým číslem N96 podle měřící metody RON (91 oktanů podle normy (R+M)/2), ale stále by to mělo být kvalitně aditivovaný palivo, čily prémiový palivo.
 
Prepáč to nebolo na teba.



Tak to potom z nás dvoch niekto nevie po anglicky ak tam nieje spomínaný prémiový benzín.
Zobrazit přílohu 44571

Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
"V Americe je náš Natural 95 považovaný za prémiové vysoko oktanové palivo"

Aditivaci na návod řešit nemůže protože neexistuje žádný standard podle kterého by ji mohl předepsat, každá pumpa si to může aditivovat jak chce
 
Vše je založeno na tom že Amíci používají pro benzín názvy jako my kdysi. třeba jako byl speciál a super.
Čerpací stanice v Americe obvykle nabízejí tři druhy benzínu, které se liší oktanovým číslem a logicky také cenou. Některé benzínky používají pro jednotlivá paliva vlastní označení.

  • Regular (87 oktanů) je obyčejný benzín. Prodává se také jako Unleaded.
  • Midgrade (89-90 oktanů) označuje kvalitnější benzín. Setkat se můžete s označením Unleaded Plus, Plus (Exxon a Shell).
  • Premium (91-94 oktanů) je prémiový benzín do sportovních aut. Označuje se také jako Unleaded Premium, Supreme (Exxon), V-Power (Shell).
Oktanová čísla v USA se počítají jiným způsobem než v Evropě, k americké hodnotě je třeba přičíst zhruba 5 kvůli jiné normě počítání oktanů jak psal Max6.
 
Já například tankuji N98 bez ethanolu a bez “aditiv” takže tam přidávám VIF. Konkrétně u Eurooil mají N95 bez aditiv a BA 95 (N 95+aditiva) a Super plus N98 je bez aditiv už žádný BA 98 najmu tak sám přidávám VIF a naposledy letošní rok když jsem kontroloval dodací list tak tam bylo : ethanol 0,0% ETBE 13,7% oktanivé číslo 99,7… takže benzin který má téměř 100 oktanů je bez ethanolu a já si přidám VIF ve velkém balení to vyjde na 0,30 Kč takže cena je stale přijatelná.
Nyní jsem četl nové testy na Benzina vervu 100 E10 oproti E5… výsledek byla větší spotřeba s motorem TSI, ETBE není problém pro motor a palivovou soustavu ale psali tam ,ze ETBE ma vyšší podíl kyslikatych látek nejsme petrochemik tak ve zkratce motor musí dávat vestu množství paliva… tak Já sám osobně když mam Benziny které atakuji 100 oktanu a mají méně ETBE proč netancovat pravé je ? Já sám konkrétně beru 98 bez aditiv a sám přidám VIF abych přidal do paliva nějaké mazaci složky a další výhody co slibuje výrobce. Až bude všechno na stejně hladině E10 a stejný podíl všeho klidně bych se nebránil aditivovani od výrobců proč ne ale já dávám aditiva protože beru benzin bez aditiv.
 
Jen tak mimo mísu…. Jaký má smysl míchat VIF a jiné prostředky do benzínu?
Myslím oproti tomu rovnou koupit aditivovaný benzín.

Tuhle jsem slyšel rozhovor s nějakým petrochemikem/tribotechnikem a říkal tam že míchat jakékoliv doplňky do oleje je totální blbost a u benzínu/nafty je to často dost sporné protože záleží na rozpustnosti a td a ze v podstatě člověk nic lepšího než to co je u aditivovaných paliv nenamíchá protože pokud tam toho dá víc většinou to nemá využitelnost a nedosáhne rovnoměrného promíšení a cenově to taky není nijak zajímavé. Nehledě na to, že každé palivo dnes aspoň trochu něčím říznuté je a pokud tam člověk leje něco jiného tak to spolu nemusí vždy úplně kvalitně reagovat.

Abych se přiznal kdysi dávno asi před 15 lety jsem koupil VIF a lil do nádrže - půl lahvičky jsem pak vyhodil, nebylo to jakkoliv poznat.

Když jsem natankoval 100 oktan poznat to bylo hned.
Mám na tohle stejný názor, neberu nikomu, že si koupí "obyč" benzín a pak tam kouzlí s aditivy, ale já osobně mám rád jednoduchá a funkční řešení a v případě benzínu to vidím jasně = natankovat rovnou benzín, o kterém jsem přesvědčený, že je pro moje auto to nejlepší a hlavně je namíchaný lidmi, co tomu rozumí. Nevidím důvod na čerpačce natankovat to nejlevnější a pak to "dohánět" aditivy a myslet si, že mnou zvolený poměr je ten správný, navíc jak jsi popisoval, nikdy nelze při míchání dosáhnout vždy stejného poměru atd. Ale mám třeba kámoše, který to neskutečně prožívá a doslova si užívá, když ostatní na pumpě pozorují, jak on si tam šachuje s odměrkou a něco tam dolévá :) Já osobně si radši za tu dobu, co ona tam čaruje, dám kafe :cool:
 
Mňa to bavilo asi 2x - dve použitia, nie dve balenia s VIF (veľkou injekciou na presnejšie dávkovanie) a potom 1 balenie Miller Oils ktoré malo dávkovanie vymyslené o dosť lepšie, ale smrdelo to úplne rovnako, raz mi len kvapka stiekla po fľaši do dverí a smrdelo celé auto ešte pol dňa.

Rozdiel v spotrebe, ktorý by stál za reč a zároveň bol zaručene spôsobený palivom a nie štýlom jazdy som si nevšimol.

Nikdy som nevedel koľko toho mám dať, lebo sa dáva asi 1ml na liter a vopred som nevedel či budem brať 30-35 alebo 40 litrov, plus nejaké "aditivované" palivo už v nádrži bolo, takže som dával radšej menej.

Zdá sa mi že mám lepšiu spotrebu s benzínom z Globusu ako s nejakým premiovým, to autu moc chutí a žere ho po litroch :)
Aby som mal lepšiu spotrebu, kúpil som si na jazdy po meste Yaris hybrid, to zabralo a ešte je to celkom zábavné jazdenie.
 
Test je z roku 2014, což znamená posun o 9 let ve vývoji paliv.
Ale taky dávám 95+VIF.
 
@Nigfire je to jak píše @DAveDOG - v USA používají jinou metodu stanovení o.č. proto jim to vychází o 5-6 míň než u nás, ale jedná se o stejný palivo:
EU - USA
95 - 91
98 - 93
100 - 95
 
@Nigfire reagoval jsem na toto:
... V Americe je náš Natural 95 považovaný za prémiové vysoko oktanové palivo (protože se u nich ještě stále prodává i ekvivalent 91čky a I nižší....

Teď jsem si všiml, že mám par km od domova Eurooil s obsahem ethanolu u 95ky 0%, a je oproti ONO jen o 0,7Kč/L dražší, tak vyzkouším s boosterem a uvidím :D
 
@Nigfire reagoval jsem na toto:


Teď jsem si všiml, že mám par km od domova Eurooil s obsahem ethanolu u 95ky 0%, a je oproti ONO jen o 0,7Kč/L dražší, tak vyzkouším s boosterem a uvidím :D
No to právě nechápu na co jsi reagoval. V USA je "super 91" ekvivalent naší N95 považovaný za prémiovy benzín. Prodává se tam totiž i super 89 a 87 a to jsou ty "neprémiové".
 
Back
Top