• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Litá kola aftermarket - jiný ET, jiná šířka

215 na 8 určitě nebudou áčka jak hovado, když 8 palců je 203,2 mm... Lidi, základka jako.
Nechci bejt drzej nebo to, ale když na mě se základkou ....
Tak už i z toho převodu míry, je snad vidět že to asi A bude, jen říkám :)

Otázka je jak moc to může vypadat na živo..

Nechci tu zakládat toxicitu, tý je všude jinde dost, kdyby někdo měl 215/45 na R18 8J
pls ukažte ! :)
 
@P3Ci Drzej klidně buď, to je potřeba (při základní slušnosti) ;-)
Já jsem si myslel, že áčka jsou, když je pneumatika užší, než disk. A tady je stále širší běhoun, než disk - 215>203,2. Teda papírově, na obrázcích to vypadá jinak a i willtheyfit obrázek od M3grey ukazuje realitu asi správně, ale opačně než ten výpočet můj. Dokážete to někdo vysvětlit, kde dělám chybu? Dík ;-)
 
Dokážete to někdo vysvětlit, kde dělám chybu? Dík
Šířka 8 inch se měří mezi ráfky (patky). A pokud má ráfek 10mm (vnitřní + vnější = 20mm), tak už je disk 8 inch i s ráfkem širší, jak pneu 215.

První ročník učňáku (automechanik) 😂.
 
Poslední úprava:
Malinko už ghetto style, ale hodně sexy a stále vkusně :cool:
 
Jako hezké ale to už musí dost ubrat na výkonu i pohodlí nebo se mýlím?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jako hezké ale to už musí dost ubrat na výkonu i pohodlí nebo se mýlím?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Nestratis na vykone, lebo origio 18ky nie su najlahsie kolesa co by si mohol mat. Jeden origio R18 disk vazi 13.2kg, zober si ze aftermarket R19 vazi 11-12 kg, takze vykompenzujes vacsim priemerom disku a ostavas skoro pri tej istej vahe na koleso.
 
Ahoj všem. Definitivně se vracím k myšlence prodat obě aktuální sady kol a koupit jedny kvalitní alu a obout je na Continental Allseasons 2 v rozměru 215/45/R18.
Chci vás jen požádat zda tu vypisete alu která nepotřebují žádné extra zápisy a budou pro pneu 215. Už si ten výběr nepamatuji. Cena nerozhoduje. Tuším že dokonce mé nároky splňovali OZ ULTRALEGGERA. Cílem je koupit jedny kvalitní alu s nižší váhou a zbavit se povinnosti každý rok prezouvat. Děkuji

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Samozřejmě pokud vás napadnou nějaké kola tak pouze ty co mají možnost zápisu TUV. Pneu bych volil 215/45 nebo 225/45. Ty ultraleggera jsou už hodně drahé a bojím se krádeže. Nejlépe tak do 8000kc za kolo. Vím jen o Borbet Y. Chtěl bych ale jiné. Díky předem za tipy.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ahoj všem. Definitivně se vracím k myšlence prodat obě aktuální sady kol a koupit jedny kvalitní alu a obout je na Continental Allseasons 2 v rozměru 215/45/R18.
Chci vás jen požádat zda tu vypisete alu která nepotřebují žádné extra zápisy a budou pro pneu 215. Už si ten výběr nepamatuji. Cena nerozhoduje. Tuším že dokonce mé nároky splňovali OZ ULTRALEGGERA. Cílem je koupit jedny kvalitní alu s nižší váhou a zbavit se povinnosti každý rok prezouvat. Děkuji

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak pokud bydlíš v oblasti, kde v zimně vidíš sníh max v televizi nebo to řešíš u druhého či třetího auta v rodině, se kterým nemusíš vyjet za každého počasí, tak mi celoročky dávají smysl.
Celoročka je vždy o kompromisu mezi letní a zimní gumou, který se projeví většinou až v extrémních podmínkách při krizových situacích. V běžných podmínkách fungují dobře, ale to mi nestačí. Nikdo mně nenamluví, že byť kvalitní celoroční guma může držet při -20 st. na namrzlé vozovce, v hlubokém sněhu nebo při +40 st. na rozpáleném asfaltu stejně dobře, jak kvalitní letní nebo zimní speciály. Prostě fyziku neobelstíš. U mých 3 aut držím 6 kompletních sad kol, protože všechna auta vyjíždí prakticky denně za každého počasí. Dokud to tak bude, ústupky v bezpečnosti dělat nehodlám, ikdyž mě přezouvání taky zrovna dvakrát nebaví.
 
Poslední úprava:
Taky si myslím, že provozování sportovních odlehčených disků s nízkoprofilovými pneu na zimních prosolených silnicích plných výmolů nerovná se značka ideál.
Ale každého věc.
 
No takhle. Bydlím v Praze. To už víme. Mazda je jedno ze tří aut co jezdí v rodině. Pokud je fakt sajrajt tak jezdí Peugeot. Na SUV máme už druhý rok jako test R19 Allseasons a právě tam mě přesvědčily. V létě když to tahám tak drží dobře i na těch 140kW 4x4, jsou tiché a v zimě nás podrželi na různých sněhových srajdach. Za mě překvapení. Nějaký čas musím sety kol prezouvat u kámoše a vytahovat je ze sklepa na vozík a pak ještě do auta takže neskutečný voser. Do toho vysloveně nejsem zimní nadšenec takže na hory nějak extra nejezdím. Když už bych prodal oba sety tak peníze bych využil právě pro kvalitnější alu co budou na autě trvale. Spíš si nevím rady s výběrem abych je mohl mít zapsaný a nejlépe nazout na 225/45.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top