• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Litá kola aftermarket - jiný ET, jiná šířka

Fakt vazne uvazuji, ze koupim "aftermarket" disky ale zachovam rozmer pneu 225/45/18, protoze bez snizeni ta M3 s 225/40 bude vypad ultradeb.lne.
 
Přesně. Ono to vlastně dává i smysl. Tím snížením jsou všechny pohyblivé části, silentbloky a klouby namáhaný jinak či v jiném úhlu. Katka už má s tím zkušenost a moc dobře ví

@M3grey úplný souhlas. M3 má v základu dost místa v nadkolí a když snížím ještě profil 45 na 40 tak by to vážně vypadalo divně a snížení je pak nevyhnutelné. Nebo tam narvat ty 19.

Samsung S22 256GB Tapatalk
2dcb7a4122492d7b6dd1dd4cfcb15d50.jpg
 
Průměr celého kola se zmenší o +-16mm
Máš pravdu, znova som to počítal 😀 a celkový priemer tých 18' by mal byť teda 65,07 cm, u tých 17" by to malo byť 64,42 cm, tak? Takže za mňa by som asi zostal u tých 18' a znížil to, to každopádne 😏

Ja mám kombináciu 225/45 18', pružiny Eibach, tlmiče Koni červené a vzadu by som uvítal ešte aspoň 1 cm by dole.
 
Jo, tak o tom žádná, že je potřeba podvozek zvelebit, autu už je 9 let, geometrie je sice super, ale už by to chtělo povyměňovat gumy a očistit kov. Kombinaci tlumiče pružiny se pořát nemohu rozhodnout. to je stejný jako s těma kolečkama :D
 
Na staré GG jsem měl snížení 35/35. Co 2 roky jsem musel měnit manžety vnitřních kloubů a pneu měly sjeté vnitřky za 2 sezóny. S geometrii to už nešlo doladit. Nevim jak novější Mazdy ale už bych nikdy nesnižoval.
 
Za mě EIBACH + ADAPTIVNÍ KONI

Samsung S22 256GB Tapatalk
Jo, přesně.. ale to je ranec.... :D
Na staré GG jsem měl snížení 35/35. Co 2 roky jsem musel měnit manžety vnitřních kloubů a pneu měly sjeté vnitřky za 2 sezóny. S geometrii to už nešlo doladit. Nevim jak novější Mazdy ale už bych nikdy nesnižoval.
Toho se přesně bojim :/
 
Já vůbec nechápu význam - samozřejmě kromě trošililinku lepšího vzhledu. Pochopil bych to jedině na okruh, ale na silnici mi to přijde skoro nesmyslný. Já na autech mám rád když si zachovají určitou sportovnost, ale zároveň i světlou vejšku a jsou pak průchodnější v horších podmínkách - nemusím se bát, že budu někde drhnout břichem... V tomhle ohledu by mi pak dával smysl nějakej pokročilej stavitelnej systém, kdy si to můžu položit, když zrovna chci a naopak. Stejně tak by se mi pak líbila i stavitelná tuhost. Ale napevno to posunout od toho krásně vyváženýho továru mi přijde takové... no trochu dětinské - sorry :)
 
Já vůbec nechápu význam - samozřejmě kromě trošililinku lepšího vzhledu. Pochopil bych to jedině na okruh, ale na silnici mi to přijde skoro nesmyslný. Já na autech mám rád když si zachovají určitou sportovnost, ale zároveň i světlou vejšku a jsou pak průchodnější v horších podmínkách - nemusím se bát, že budu někde drhnout břichem... V tomhle ohledu by mi pak dával smysl nějakej pokročilej stavitelnej systém, kdy si to můžu položit, když zrovna chci a naopak. Stejně tak by se mi pak líbila i stavitelná tuhost. Ale napevno to posunout od toho krásně vyváženýho továru mi přijde takové... no trochu dětinské - sorry :)
Za mě - tím, že je snížené těžiště, lépe to drží v zatáčkách, a méně se auto naklání, lepší odezva od podvozku, když je to tvrdší.. Auto už mám teď primárně na okresky, a měnit už bych to nechtěla 😅
 
Ja mel pred x lety tlunice KONI Sport + Eibach pruziny na Mondeu MK4. To Mondeo melo v kombiku takovou "uplavanou" prdel, bylo to dost neprijemne. Po uprave se to markantne zlepsilo.

Na druhou stranu jsem z Mondea udelal naprosto neprodejny kus. Takze kdyz sem se ho pak chtel zbavit, musely na auto konvencni tlumice a originalni pruziny, co jsem si nechal (a kazdemu to vrele doporucuji). Byla to jalova leta a dnes, vybaven zkusenostmi, bych do toho urcite nesel.
 
Mám to trochu podobně jako M3grey :) Samozřejmě chápu, že přičapnutá a tužší trojka bude víc agilní a v zatáčkách patrně ještě víc jistá, ale zase tam kde bude stát silnice za pendrek to bude utrpení a nervíčky ;)
 
Když už jsme nakousli toto téma, taky by mě zajímalo jaké by to bylo 9 let starému autíčku dát obyč. ale nové tlumiče a pružiny...
K tomu za ušetřený peníz zbytek dílů podvozku, geometrii a jezdit...

Ted teda otázka jestli předražené oem pružiny+tlumiče nebo vybrat nějakou jinou značku...

Tak i pravděpodobně skončim, a pak dokoupim i ty kolečka, jen pořát nevím jaký, bud to jsou za mě
MAK Magma 7x18 nebo Tomason Tn1 7x17
 
Mám to trochu podobně jako M3grey :) Samozřejmě chápu, že přičapnutá a tužší trojka bude víc agilní a v zatáčkách patrně ještě víc jistá, ale zase tam kde bude stát silnice za pendrek to bude utrpení a nervíčky ;)
Souhlasím s @biscuit. Za mě má M3 (BM,BN) na 18" pneu při srovnání v rámci mainstreamové konkurence již v originálu tak výborné jízdní vlastnosti a naprosto vyváženě nastavený podvozek (komfort vs. sport), že bych osobně do nějakého snižování podvozku nešel. Kromě sníženého komfortu na horším povrchu a zkrácení životnosti podvozkových dílů, je to o nervy i při parkování předkem u obrubníku a v zimě daleko dříve hrneš sníh a zmrazky před sebou. Mám zkušenost z bejvalky Seatu Ibiza 1,9TDi, která měla z výroby originál sportovní podvozek. V zatáčkách na kvalitním povrchu sice držela jak přilepená, ale na příčných nerovnostech a horším povrchu to bylo doslova vytřásadlo a v zimě při předjíždění zmrazků jsem vždy trnul, abych neurval vanu. Šusplech byl za několik roků celý dobitý. Až jsem to jednoho krásného dne nevydržel a koupil nové tlumiče a pružiny pro standardní podvozek a změna v komfortu víc než patrná, přičemž jízdní vlastnosti nijak výrazně neutrpěly. Proto za mě pro každodenní ježdění v M3 ideál originál podvozek.
 
Vy děláte, jako by to po snížení bylo pomalu neprovozovatelné 😅 kdo nezkusil, nemůže hodnotit..
Eibach je za mě takový příjemný kompromis na naše cesty.. Věřím, že dát tam něco jiného, to už by nesmysl byl.. Ale Eibach je tak dělaný, že na nervonostech se auto chová stále hodně dobře, mnohdy i ještě lépe, protože se tolik "nezhoupne" k zemi, jak je trochu tužší..

Větší diskomfort za mě udělá výrazně nižší profil pneumatiky nebo nějaký nesmyslně velký rozměr kola, než tohle..

Je podvozek a podvozek, nedá se hned všechno házet do jednoho pytle....

Mam na něm najeto už asi 18tkm, takže si myslím, že to můžu okomentovat a porovnat 😅
 
Netvrdim, ze je to neprovozovatelne. Ale na tom, ze je to auto nasledne neprodejne (nebo prodejne s obrovskymi potizemi), si trvam.

V neposledni rade sama pripoustis, ze ten podvozek vice trpi a jiste tedy nebude mit takovou trvanlivost.
 
Netvrdim, ze je to neprovozovatelne. Ale na tom, ze je to auto nasledne neprodejne (nebo prodejne s obrovskymi potizemi), si trvam.

V neposledni rade sama pripoustis, ze ten podvozek vice trpi a jiste tedy nebude mit takovou trvanlivost.
Taky mám takovou úchylku, že v případě koupě ojetiny upřednostňuji originál stav, zejména na podvozku a výfuku😉 Asi nás bude víc😂
 
Netvrdim, ze je to neprovozovatelne. Ale na tom, ze je to auto nasledne neprodejne (nebo prodejne s obrovskymi potizemi), si trvam.

V neposledni rade sama pripoustis, ze ten podvozek vice trpi a jiste tedy nebude mit takovou trvanlivost.
To, že s tím bude auto neprodejné, ano, proto jsem si nechala staré pružiny v záloze - i když to auto nemám úplně v plánu v brzké době prodávat.

A ano, trpí, když má auto najeto např. 120tkm a má už podvozek něco za sebou, tak z logiky věci to prostě začne odcházet.
 
@Katka_S To je jasný. I ty sama uvidíš časem až to trochu víc lehne, jestli to nebude najednou divoký street tuning. Ale třeba jsou ty pružiny tak pevný, že to dlouho vydrží tak, jak to je...

@P3Ci U Celiky i MX jsem měnil za "stock" komplet KYB (tlumiče Excel G) - výsledek super. Obě tato auta mají podobně dobře vyvážený tovární odpružení jako 3. U Celiky jsem dával v tu stejnou dobu polyurethanový silentbloky do ramen a stabilizátorů, takže to malilinko ztuhlo i tím - celkově byl výsledek pohádka.
 
Poslední úprava:
Vy děláte, jako by to po snížení bylo pomalu neprovozovatelné 😅 kdo nezkusil, nemůže hodnotit..
Jasně nezkusíš, nevíš 😉 Ale po zkušenostech z dřívějšího auta se sportovním podvozkem nemusím mít vše.
Jinak Katko, ta tvoje červená M3 s 18" černými Borbety Y a dechromem je opravdu nádherná 👍 a vůbec jí neubírá na kráse, že se Ti po výměně tlumičů o centák zvedla.
 
Jasně nezkusíš, nevíš 😉 Ale po zkušenostech z dřívějšího auta se sportovním podvozkem nemusím mít vše.
Jinak Katko, ta tvoje červená M3 s 18" černými Borbety Y a dechromem je opravdu nádherná 👍 a vůbec jí neubírá na kráse, že se Ti po výměně tlumičů o centák zvedla.
Díky díky..
Jen kdyby neměla tu spoustu šrámů na laku, byla by asi top 🙂 budu ji muset dát vzhledově dokupy, jsem z toho hodně nešťastná - dost toho za posledních měsíců přibylo..

Do budoucna bych chtěla Borbet Y nechat na zimu, a na léto pořídit ještě něco trošku lepšího 😁
 
Back
Top