• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Litá kola aftermarket - jiný ET, jiná šířka

Do budoucna bych chtěla Borbet Y nechat na zimu, a na léto pořídit ještě něco trošku lepšího 😁
Lepšího? Snad jen váhově. Designově za mě nemají chybu a u M3 podtrhují její sportovní vzhled. Moc se mi líbí na bílé, červené a šedé metalíze v kombinaci s dechromem. Pokud bych nekoupil od @M3grey originál 18" na BM v černém lesku, byly by pro mě v aftermarketu černé Borbety Y volba č.1, a to se týká i ceny. Jasně, že Borbety Y nebude cílovka pro toho, kdo chce nižší hmotnost disku než má originál, ale to se bavíme zase o úplně jiné ceně.
 
Lepšího? Snad jen váhově. Designově za mě nemají chybu a u M3 podtrhují její sportovní vzhled. Moc se mi líbí na bílé, červené a šedé metalíze v kombinaci s dechromem. Pokud bych nekoupil od @M3grey originál 18" na BM v černém lesku, byly by pro mě v aftermarketu černé Borbety Y volba č.1, a to se týká i ceny. Jasně, že Borbety Y nebude cílovka pro toho, kdo chce nižší hmotnost disku než má originál, ale to se bavíme zase o úplně jiné ceně.
Ano, váhově.
Už Borbet Y je jedno kolo o 2 kg lehčí, než je origo 😅 ale věřím, že něco ještě lehčího bude ještě lepší.
Ta cena Borbetů byla právě dost lákavá, a i ta kvalita zpracování je trošku někde jinde 😅
 
Ano, váhově.
Už Borbet Y je jedno kolo o 2 kg lehčí, než je origo 😅 ale věřím, že něco ještě lehčího bude ještě lepší.
Ta cena Borbetů byla právě dost lákavá, a i ta kvalita zpracování je trošku někde jinde 😅
Mno na borbety jsem taky koukal :)
Jen na moju šedivku potřebuji světlé, ať se neztratí :)

@P3Ci U Celiky i MX jsem měnil za "stock" komplet KYB (tlumiče Excel G) - výsledek super. Obě tato auta mají podobně dobře vyvážený tovární odpružení jako 3. U Celiky jsem dával v tu stejnou dobu polyurethanový silentbloky do ramen a stabilizátorů, takže to malilinko ztuhlo i tím - celkově byl výsledek pohádka.

Kouknu na to, dík ;)
 
Caues. Já si mazdu koupil s rial astorga r18, váha 10.9 kg, měly i typovy list, mám už zapsano v digi tp i s různými rozměry pneu. Co tak koukám po jiných alu tak mi přijdou tyto za takový rozumný peníz i fajn vzhledově.

IMG_3174.jpeg IMG_0807.jpeg
 
Co říkáte na kola v odkazu? Zdají se mi až moc dobré na tu cenu v poměru váhy a zatížitelnosti. Dokonce se dá ET50 jako mají originál. Jen netuším jestli při stejném ET nebude problém šíře ráfku 8,5 vs originál co má tuším 7.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Co říkáte na kola v odkazu? Zdají se mi až moc dobré na tu cenu v poměru váhy a zatížitelnosti. Dokonce se dá ET50 jako mají originál. Jen netuším jestli při stejném ET nebude problém šíře ráfku 8,5 vs originál co má tuším 7.


Samsung S22 256GB Tapatalk
Záleží, jestli chceš disky bez TUV a homologace. Jestli jo, tak disky jsou pěkný (designově, konstrukčně nevím).

Jinak bude disk o asi 19mm širší DOZADU i DOPŘEDU (celkem teda 38mm).
 
No předpokládal jsem že TUV i homologaci umožňují. Bez toho je to riskantní koupě ačkoli na technické mám známého. A asi těžko na těch 8,5 nazuji šířku 215. Tady bych musel asi volit 225/45? Mám nové pneu 215 tak to bych chtěl použít.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Polsonside Hezká a s dobrou hmotností. Akorát ta značka je pro mě neznámá. Jestli mají papíry pro zápis ale, tak snad nějaké alespoň základní kvalitativní a hlavně bezpečnostní kritéria splňují ;-)
 
Zkusím se telefonicky optat. Dělají i šíře 8J a ET od 5 do 50. Značka působí teprva od 2016 ale údajně na tratích mají úspěchy. Pokud by fakt byla dobře hodnocena a splní parametry i zápis tak za mě budu přemýšlet o koupi. Obávám se ale že neumožňují zápis.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak bohužel. Když už existují hezká kola tak nemají homologaci do Evropy.
Prostě na mazdu 3 BN za mě neexistují hezčí kola než originál co by měli homologaci a šli korektně používat. Buď jsou paprsky příliš tenké nebo se mi nelíbí design. 3c152596ff99828363a042b134ebf7a6.jpg

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Poslední úprava:
Tak existují určitě i hezká kola s dobrými parametry. Samozřejmě ten vkus je ošidná věc, ale když opomenu klasiku od OZ (která se samozřejmě nebude líbit vaší peněžence, nelíbí se ani mojí), tak jsou i kompromisy. Podle mého vkusu např.: Alutec Monstr, Autec Wizard (9,1 kg), Autec Lamera, Tec Speedwheels AS2, Tec Speedwheels GT Race-I (8,15 kg), Borbet DB8GT2 (8,8 kg)...
 
Tak to je právě ta věc vkusu. Mě se na M3 prostě nelíbí tenké paprsky. Ostatně působí to hrozně obyčejně. Mazda má alespoň hezký design paprsku, jakoby vykroucene a silnější. Všechny co si zde uvedl mají právě takový design tenkých paprsku a ty poslední jsou sice odlišná ale za mě ultra hnusné. Ale i tak děkuji za tipy...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak to je samozřejmě věc vkusu. Ty poslední Borbety jsou analogií na japonská klasická kola jako Enkei SR6, Rays TE37 apod.
Pro mě osobně jsou tyhle odkazy na japonskou klasiku prostě pořád to, co mě baví nejvíc. Tím nechci říct, že zrovna k naší trojce mi tenhle typ kola extra sedí. Osobně nemít strach, že už mi nějakej idiot tohle z auta ukradne, pořídím si buď Ultraleggera (váha) nebo Superturismo (design) od OZ.
 
Poslední úprava:
Tak to je samozřejmě věc vkusu. Ty poslední Borbety jsou analogií na japonská klasická kola jako Enkei SR6, Rays TE37 apod.
Tak ty jsou parádní, přesně tento styl mi k Japoncům sedí perfektně. Netušil jsem, že Borbet něco podobného nabízí, Rays a Enkei je přeci jen problém sehnat a ceny budou asi kapánek jinde
 
Sehnat japonská kola je asi stále podobně složité, jako před lety a hlavně pořád krutopřísně drahé. Pamatuji jak jsem kdysi zjistil, že kované disky Watanabe byly možná dražší, než celé auto, na které by se mi líbily :-) Ale hlavně je tam ten problém se zápisem, i když já teda nevidím problém v tom, zrovna v 18" sehnat shodné s originálem (řekněme, když se pomine ET, které si myslím, když bude podobné tak na STK nikdy nikdo nebude řešit - myslím, když nepolezoou kola ven z blatníku).
 
Bohužel už dvě STK za sebou na dvou odlišných STK stanicích a dvou odlišných autech (Nissan, Mazda) jsem byl vyfuckován právě a jen kvůli ET.
S tím Nissanem se mi technik dokonce i omlouval, že mi to nedá právě jen kvůli ET, ale že prý od doby co to musí fotit, tak fotí i kódy zevnitř disku a přitom to byly originální Nissan disky jen na jiný auto. A tam mi dal tu radu k nezaplacení... Pokud by mi nesedělo jen ET, tak mám to číslo zezadu disku vybrousit a nikdo mi neřekne nic. To je ta byrokracie po Česku 👎

K origo Mazda diskům vyrobeným +2013 se nemusím vyjadřovat. Každej kdo mě zná ví, že o nich mluvím jako o největším hnoji co si můžete na auto dát (ale jsou hezký, to uznávám).
Pamatuju doby, kdy si lidi na GEčka/BAčka dávali Teddýse a mělo to svý kouzlo:
A nebo co byly fakt hezký a ještě kvalitní kola tak origo z RX8. Proč třeba tyhle kola nikdo nezkusí dát na BM/BN/BP...
 
Poslední úprava:
Taky by se mi líbily lehčí kola, ale zrovna na trojku s těma pidi brzdovýma kotoučema mi tenký paprsky prostě nesedí. Všechny odkazy uvedený od @biscuit jsou pěkný sportovní disky, ale na M3 se mi to nezdá. Na MX5 to je jiná. Leda by se na M3 daly 16'', aby to zaplnilo to vzduchoprázdno mezi ráfkem a kotoučem, ale to je zase takový spíš rallye style a to k M3, dle mě, taky nejde.
 
Poslední úprava:
Taky by se mi líbily lehčí kola, ale zrovna na trojku s těma pidi brzdovýma kotoučema mi tenký paprsky prostě nesedí. Všechny odkazy uvedený od @biscuit jsou pěkný sportovní disky, ale na M3 se mi to nezdá. Na MX5 to je jiná. Leda by se na M3 daly 16'', aby to zaplnilo to vzduchoprázdno mezi ráfkem a kotoučem, ale to je zase takový spíš rallye style a to k M3, dle mě, taky nejde.
Ja pokukuju po 17, beru to jako takovy kompromis, je i trochu lepsi vyber v 7” a pro porovnani michelinka stoji 2500 a ne 4000. Ale je to porat v rozmysleni penize na to budou z pristi rok, a navic nejdriv potrebuju tlumice s pruzinama a nejaky ty gumo dily a kosti na podvozek.
 
@Max6 To je hezkej tip, ta kolesa z RX8. To zjištění z STK s ET mě teda vážně překvapilo. Naivně jsem si myslel, že fotí jen údaje na pneu.
@Honzar Jj, je pravda, že s velkejma hodně "děravejma" loukotěma bude hlavně zadek vypadat komicky při pohledu na kotouče. S 16" by to asi ztratilo tu eleganci - dovedu si to představit a nemuselo by to bejt marný, ale přesně jak říkáš, chtělo by to pomoct autu trochu do rally looku :-) Já už jsem ale vlastně s krátkýma RokBlokz začal :-)
@P3Ci To určitě nezapomeň pak tady nasdílet, až se rozhoupeš. Zajímá mě to. U mě je to taky hudba budoucnosti. Patrně nejprve ojezdím gumy a až pak to možná budu řešit...
 
A kde sehnat ty kola z RX8? Ty se jako nové asi už těžko seženou. Nehledě na jejich ET a použití pro M3. Každopádně ty jsou ale třeba hezká. Ta by se mi líbila. Tuším že stejná měla i MPS. Označení těch kol někdo znáte?
 
Back
Top