• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Ložiska

Alíkbalík

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
67
Začalo mi podivně hučet auto.
Časem začalo hučet víc při zatáčení - takže zřejmě ložisko.
Odhadoval jsem přední levé.
Dnes oprava = přední pravé, mělo 190 tis a 6 let.
Co jsem na toto téma četl, vypadá to jako když to mazda takto naprogramovala :)
Ložisko FAG (AK 3888,-) + 1000 práce.
 
No hezky pekne, to nejni uplne levna sranda. Vis cislo dilu ?

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
Moje nákupní cena v kelly - 2528,- kč včetně DPH. Jinak udělalo mi to také a použil jsem Kanaco (made in japan) a stálo 2400,- včetně DPH.

PS: a pak je ještě BTA - ti přebalují a stojí cca 1400,-
 
Tak jsem dnes měnil pravé přední ložisko. Na originální najeto 260tis. km.
Potvrzuji, že Kanaco dobrá volba (výrobci NTN, KOYO), bylo mi doporučeno. Já nakonec vybral SNR (NTN - SNR) za 2200,- s daní. Konečně je v autě zase klid :)
logoNTNSNR.jpg

Ještě si dovolím poznámku, že pokud nejde sundat čidlo ABS, tak ho nechat na svém místě, jelikož je většinou přirezlé a hrozí poškození. A také si dát pozor aby byl na správnou stranu nasazen magnetický kroužek. Tolik rady od zkušenějších, tak předávám dál ;)
Žádná jiná značka mi přímo nebyla doporučena.
Ať to jezdí
Mazdar
 
Zdarec, začalo mi celkem fest hučel ložisko levého předního kola. Znatelnější je to při rejdu, pokud jedu rovně slyšet je to méně. Máte někdo zkušenosti s výměnou a případně jaké ložiška doporučujete ? Je dobré vyměnit obě ložiska nebo jen to co hučí ?

Mám na výběr z ložisek NK, SKF nebo FAG - řazeno vzestupně podle ceny.

Díkec
 
Já asi před půl rokem měnil pravý přední a ptal se na totéž svého mechanika. Hodil auto na hever, roztočil nezatížené kolo, poslechl, cloumal kolem a zkoušel různý opičárny, znovu poslouchal roztočený kolo, pak se s autem projel a řekl že je to na mě, ale on že by vyměnil jen to hlučný. Poslechl jsem ho a stále jezdím s jedním vyměněným a druhé je stále ok. Na druhou stranu - pravá strana je víc namáhaná, tak pokud odešlo při běžným používání a né po nějaké ráně levý, tak pravý více zatížený může odejí následně. Ale to jsou jen teorie a může to být úplně jinak.
 
může odejí následně
no to mi právě můj dvorní mechanik říkal taky. prý má osobní zkušenost, že když vymění jedno, tak to druhé začne zanedlouho hučet taky a hlásit se o výměnu. prý je to na mě, ale zase bych to nerad podstupoval dvakrát. no údajně je to práce na 3-4 hodiny
 
Souhlasím s tím že je to na tobě jestli vyměníš obě nebo jen to vadný. Kdyby to byly tlumiče, tak řeknu stoprocentně vyměň oba, ale u ložiska je to čistě na tobě, respektive na finančních možnostech.
 
Při 180000km jsem měnil pravé přední a při 275000km jsem jej měnil podruhé. Ostatní jsou původní.
 
Tak dnes vymeneny pro jistotu obe. Leve bylo total KO, prave kondici uz taky ztracelo. Vybral jsem ty nejdrazsi s overenou kvalitou z bezneho sortimentu - FAG. Po vymene jak nove auto, uz nic nehuci a svistet po dalnici je zase radost.

Kazdopadne vymenu samodomo nedoporucuji, vymlatit stare z tehlice trvalo bezmalo hodinu. Cidla ABS nesla vubec ven, takze mega opatrnost. Vse zarezle jak hovado. Chce to stahovak nebo udelatka... Praci pocitat cca 2-3 hodiny na jedno. Prikladam zopar fotos.
d7dc803df453a644c2916267348dd1d8.jpg4f6f210e4f1d9eaa7ef721a9b85bb189.jpgd72ed1c75935b6c3efd38aebb8d7cbb5.jpgcbca380390b7faf3986dc9214c047b45.jpg414d0cd59b37afebf0c314d83628cd34.jpg89b9c5b0db63d936b28f1ef6c78b3a9e.jpgeb716265f3cdc201ee56e0102a902406.jpg

Odesláno z Lenovo pomocí Tapatalk
 
Tak to klobouk dolů za výměnu doma :eek::cool: Když jsem viděl, jakou práci měl hydraulickej lis, tak dostat ložisko ven bez něj si ani nedokážu představit.
Jak jsem psal nahoře, tak na čidla ABS pozor, přireznou a lehce se nechají strhnout/rozbít. To spíš jen budoucím mazďákům, ať tato informace nezapadne ;)
 
Tak to klobouk dolů za výměnu doma :eek::cool: Když jsem viděl, jakou práci měl hydraulickej lis, tak dostat ložisko ven bez něj si ani nedokážu představit.
Jak jsem psal nahoře, tak na čidla ABS pozor, přireznou a lehce se nechají strhnout/rozbít. To spíš jen budoucím mazďákům, ať tato informace nezapadne ;)
No meli jsme velke palice... po hodine mlaceni uz jsme volali znamemu co ma dilnu a lis, pak se ale podarilo a nemuseli jsme nakonec nikam. Museli jsme si svarit par udelatek pres ktere jsme to vymlatili. Pokud je lozisko uz dost KO tak se tam zapece, proto to jde tak spatne. K tomu jeste pricist pochopitelne svini rez. Ale rikam, doma to nedelejte.

Odesláno z Lenovo pomocí Tapatalk
 
Čau tak jsem měnil ložiska na předku, vzhledem k tomu ze inženýři vymysleli pěkný odtokový kanál kde přirezne tak vylisovat je , byl masakr - pěkných 20 tun aby se utrhli, jinak jde všechno bez problému :) . A mužů říct ze je dobrý přečíst návod a dát je správným směrem jinak přestane fungovat abs , dsc , asr , posilovač volantu, tachometr, snímání tlaku pneu a rozsvítí se chyba motoru. Tak jsem si dal 2. Kolo už vše zase funguje :))
 
Zdravím. Mám dotaz k ložisku. Na mé auto by měl být OE kód GAM6-33-047C. Ale třeba SNR uvádí u ložiska kódy jen GAM6-33-047 A, B. Je v tom nějaký rozdíl nebo ne? A další dotaz je k ceně. V neautorizovaným servisu si řekli za to SNR asi 2800,-, ale na netu je běžně kolem 1500,-. Je to normální nebo to může být nějakej padělek? Díky moc.
 
Zdravím. Mám dotaz k ložisku. Na mé auto by měl být OE kód GAM6-33-047C. Ale třeba SNR uvádí u ložiska kódy jen GAM6-33-047 A, B. Je v tom nějaký rozdíl nebo ne? A další dotaz je k ceně. V neautorizovaným servisu si řekli za to SNR asi 2800,-, ale na netu je běžně kolem 1500,-. Je to normální nebo to může být nějakej padělek? Díky moc.
Ahoj, nic z toho nevadí. Ty písmena jsou jen modifikace,ale jsou zaměnitelný. Ohledně ceny je to normální. Osobně ze zkušeností (ale je to tvoje volba), bych šel do SKF.
GAM6-33-047C:
https://mlparts.cz/sada-lozisek-kol-skf-vkba7538
https://www.zbozi.cz/vyrobek/lozisko-kola-skf-sk-vkba7538/
 
Mám strach, že mě to čeká taky asi?! Je slyšet hukot od předních kol jak kdybych jel po bílé čáře na dálnici. Je to slyšet když jedu nad 60km/h a když zatočím volant do prava tak to přestane a když ho srovnán tak zase. :(:eek:
 
Zdar borci, kdyz tam obuju 16 205/60 tak je po v phode... Pripada me ze to nehuci (asi je to tou gumou tlustou) dam tam 18 225/45 a huci to kdyz zatocim na pravou stranu tak to huci vic... Bude to lozisko ze jo?? Je me divny ze u tech 16 to nedela...
 
Back
Top