Dobrý večer,
v prvom rade sa chcem veľmi poďakovať Vám, ako aj predchádzajúcemu /psladek 78/, že ste si našli čas mi odpovedať. Som vďačný, že sa tu odpovedá veľmi seriózne a nie urážlivo a ironicky, ako to niekedy čítam na iných fórach. Teší ma aj spokojnosť s Vašim autom. Auto s takýmto výkonom som mal pred mnohými rokmi. Bola to Ford Fiesta 1,3 /75 PS/. Ale na rozdiel od mazdy o nejakej pružnosti sa u nej nedalo hovoriť. Hlavne na rakúskej diaľnici to bolo ako hra „Boj o život“, najmä pri predbiehaní kamiónov a preradzovaní sa z pruhu do pruhu. Ale slúžila spoľahlivo. Potom prišiel Ford Focus benzín 1,6. Ten bol super, zrýchľoval na poslednom 5. prevodovom stupni až do maximálnej rýchlosti. Ale pri 130 km/hod. točil 3900 – 4000 otáčok, takže bolo neskutočne počuť motor /určite nad 70dB/. Na dlhej trase po diaľnici to bolo otravné. Viem, neboli to autá na dlhé cesty po diaľnici. Tretí Focus M III 1,0 L ecobust /100PS/ – s tým som bol do určitej doby spokojný. Nízka spotreba /dlhodobá 5,6L – podľa tankovania/, nie tak hlučný do 130 km/hod., hluk len od kolies, užívateľský príjemný, najazdené 128 000 km. Ale počas šiestich rokov mi niekoľkokrát vyhodil kontrolku „porucha motora“ aj „servis“ – lambda sondy, teraz katalyzátor a ďalšie - niečo so spaľovaním a to som používal kvalitný benzín a čo najmenej jazdil krátke trasy. Ináč podvozok fordov je perfektný. Toľko ku genéze k voľbe atmosferického motora.
Tak som sa rozhodol opäť pre atmosferický motor. Je tu ešte Hyundai 1,5 Dpi, ale Mazda2 bude určite šoférskejšia aj agilnejšia a aj sa mi páči. Väčšie mazdy sú pre mňa „priveľké“. To, čo ste napísali, som si so záujmom prečítal a „vžil“ sa do Vášho popisu. Samozrejme Mazdu2 nemôžme porovnávať s prémiovými značkami. Mne ide skôr o to, aby to bolo auto praktické, agilné – nie ťažkopádne , dobré riadenie, radenie prevodových stupňov, stabilita v zátačkách, nie vysoká spotreba, trošku aj komfort a nie veľmi hlučné. To som mal pri svojom treťom aute. Ďakujem za link, ktorý ste mi poslali, prezrel som si ho. G115 má kratšie prevody a tak samozrejme pri jednotlivých rýchlostiach sú vyššie otáčky. Aj ostatné parametre som si pozrel. Ak to auto budem mať, napíšem reálne skúsenosti.
Aj Vám prajem spokojnosť a veľa šťastných kilometrov.