• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

4 měsíce stará spekulace o kompletním redesignu dvojky pro přelom roku 2024-2025:


A přeložený zdroj: https://bestcarweb-jp.translate.goo..._sl=ja&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp

A druhá podzimní zpráva, že v Japonsku (asi pouze tam) začali montovat do dvojky trošku větší (podlouhlejší a nižší) infotainment screen, který má jiné UI než ten starý.


A ještě jedna drobnost po které někomu z vás možná vyschne v ústech, v mexiku .. mě to tam pustilo jen přes VPN… ( https://www.mazda.mx/vehiculos/mazda-2-hatchback/versiones?version=24M2HSG&type=all&search= ) se odletoška (nebo od loňska) prodává Mazda 2 Signature Hatchback (též sedan) dvojlitr 2.0 Skyactiv-G, 141hp@6000rpm, 137@2800 torque, jen automatická 6 stupňová převodovka, emise 129, hmotnost 1146, objem kufru je jen 215L. Cenu za nejvyšší verzi jejich 1.5L s 109 koňmi mají 358.900 mex.dolarů, dvojlitr stojí 388.900 mex.dolarů.

Přeložený článek - na propagační fotce vidím 2 vejfuky

Kvůli emisím je to tu asi neprodejný.
 
Poslední úprava:
Dobrý večer,
tak jsme konečně zkontroloval brzdy se stavem 40 000 Km, mám stále dostatek materiálu na deskách zhruba kolem 9mm. Můj styl jízdy je převážně 20% město 60% okresky a 20% dálnice. Osvšem rád se svezu svižněji a zase na stránku druhou kvůli baterii a né brzdám dojíždím především primárně na rychlost a poté brzdím když to situace takto umožní, aby se dobíjela baterie. Takže věřím že, životnost desek závisí z velké čísti na majiteli sám uvidím zda opravdu najedu 80 tkm na deskách nebo je budu měnit dříve rád se podělím ovšem opravdu musím kroutit hlavou jak někdo může mít desky v tahu po 20 tkm... Snad Mazda nezačala dělat desky měkčí.
 
Dobrý večer,
tak jsme konečně zkontroloval brzdy se stavem 40 000 Km, mám stále dostatek materiálu na deskách zhruba kolem 9mm. Můj styl jízdy je převážně 20% město 60% okresky a 20% dálnice. Osvšem rád se svezu svižněji a zase na stránku druhou kvůli baterii a né brzdám dojíždím především primárně na rychlost a poté brzdím když to situace takto umožní, aby se dobíjela baterie. Takže věřím že, životnost desek závisí z velké čísti na majiteli sám uvidím zda opravdu najedu 80 tkm na deskách nebo je budu měnit dříve rád se podělím ovšem opravdu musím kroutit hlavou jak někdo může mít desky v tahu po 20 tkm... Snad Mazda nezačala dělat desky měkčí.

80 tis. km pri tvojom štíle jazdy brzdové platničky ti určite vydržia. Mne vydržali 96 tis. km na jar pri výmene zimných gúm za letné a stále sú tam.
Štíl jazdy máme asi rovnaký :)
 
Mal by som jednu otázočku na Mazdu 2. Nenašiel som vhodnejšiu tému...

Minule som sa viezol na Mazde 2 r.v. 2022 a zistil som, že nemá automatiký dojazd okna na pravej strane vpredu. Viem, že napr Mazdy 3 BM takú funkciu mali iba na vodičovom okne a po facelifte na BN to pridali na všetky okná.

V manuáli sa nepíše, či to má mať každá výbava Mazdy 2, je tam uvedené ako to aktivovať.
Neviete niekto, či by výbava Challenge mala mať danú funkciu?
Vďaka 👍
 
Automatický dojazd okna sa neaktivuje ale je od výroby nadstavený a buď je aktívny alebo nie. Mazdu 2 Challange má syn a ten automatický dojazd okna nemá r.v. 2020.
 
Mal by som jednu otázočku na Mazdu 2. Nenašiel som vhodnejšiu tému...

Minule som sa viezol na Mazde 2 r.v. 2022 a zistil som, že nemá automatiký dojazd okna na pravej strane vpredu. Viem, že napr Mazdy 3 BM takú funkciu mali iba na vodičovom okne a po facelifte na BN to pridali na všetky okná.

V manuáli sa nepíše, či to má mať každá výbava Mazdy 2, je tam uvedené ako to aktivovať.
Neviete niekto, či by výbava Challenge mala mať danú funkciu?
Vďaka 👍
IMO evropské budou mít jen u řidiče, od nějaké střední výbavy.

2023_mazda2_germany_int_-06.jpg
 
Pýtam sa preto, lebo keď som odpojil batériu na mojom aute, tak sa to zrušilo a muselo sa to "nakalibrovať" (= stiahnút okná úplne dole a hore).
Takže predpokladám, že to tam nie je. Škoda, že to nie je popísané v katalógoch / popise výbavy.
 
Zdravím. Vybírám teď auto pro přítelkyni, takže něco menšího. Projel jsem více značek, uvažoval jsem o Golfu, Polu, apod. koncernu. Ale narazil jsem teď náhodou na M2 DJ a chci se zeptat na pár věcí. Sám mám M6, ale o M2 nevím vůbec nic.

- cena 180 000 Kč..je odpovídající?
- rok 2017, nájezd 177k..předpokládám, že má také řetěz, je to u takového auta ok?
- motor 1.5 66 kw..na mé poměry slabší, určitě bych udělal u Shreka úpravu na 92kw. Má to smysl u takového auta?
- má už také antikorozní ochranu?
- jsou u tohoto auta nějaké specifické poruchy/mouchy?

Díky :))
 
Ahoj,
Třetí generace Mazdy 2 netrpí vysloveně na nějaké pravidelně se opakující neduhy nebo vady z výroby ale byli na model i svolávací akce lze ověřit dle vin na webu výrobce tuším že, byl problém s palivovým čerpadlem.
Co se týče koroze třetí generace už je na tom řekl bych standardně jak u jiných novějších modelů takže lehce vylepšená ale není nadstandardní nicméně koroze dvojku třetí generace moc netrápí. Motor má rozvodový řetěz ale jedná se o skyactiv technologii motoru proto má předpoklady na nájezd 300 tkm ale vždy jako i s korozí bude záviset jak se o motor a auto staral předchozí majitel motor může být zakarbonovaný nebo Vás mohou postihnout vstřiky ovšem to je problém dnes již asi všech vozů po kterých jste se poohlížel. Máte Mazdu 6 určitě s 2.5 tak nějaká 1.ř tak s 66 kW si musíte myslet že, to nepojede ani když budu vítr v zádech.. Doporučuji se osobně projet ve dvojce auto je opravdu lehké, Váží něco kolem tuny a ačkoliv jsme se sám taky divil tak dynamicky motor stačí já mám dokonce 55 kW slabší verzi. Pokud Vás nečeká dálniční úseky a jezdíte město a okresky tak pokud nehledáte auto na vylomeniny a předjíždění závodění a nečekáte že, Vás to zatlačí do sedačky tak to co motor nemá na výkonu Vás auto Vráti v agilitě v zátáčkách. Upřímně můj osobní názor je že na město je to naprosto dostatečný i když by jste auto naložil po strop a jinak okresky a rychlostní silnici do 120 km/h je to moc fajn auto, kolem 120 se auto ještě chová hezky a výkostně není znát nějaký problém a na okreskách se můžete hezky svižně svést. A jediné kde bych já ocenil silnější motor jsou dálnice ale je to městský vůz. Podotýkám že auto jsem vezl přes Evropu kolikrát kus naložený až po okraj a dojel jsme bez nějakých obav. Na papíře výkon vypadá katastrofálně ale dynamika mi přijde stejná jak u Fabie III 71 kW až na turbofeekt. Pokud se někdo nebojí motor vytočit tak vím že, bude spokojený se základním nastavením motoru jen pozor převodovka je pekelně dlouhá takže to chce se dívat kolik motor točí a dle toho řadit a ne tam dát za pět a jet po městě to by byla katastrofa.
Jinak co dodat levná je i údržba brzdy vydrží dlouho a v sadu jsou bubnové, ruční brzda manuální.... Proti celkově je to hlavně velmi ekonomické vozítko jede to za nula nula nic a servis moc nestojí takže když se někdo smíří s tím že, to je malý vůz a nepotřebuje závodit na rychlostních silnicích tak bude určitě velmi spokojený majitel. Sám se podívejte na Vám hledané vozy co nabízí za motorizace a zkrátka atmosférický motor nikde moc nenajdete a ještě s takovýmhle obsahem to je na dnešní eko dobu docela příjemné a hlavně motor od Mazdy je opravdu povedený a není to závodní vysokkoáčkový motor ale má silný střed proto je na běžné jěždění hodně příjemný a velký bonus je pak spotřeba která jde ruku v ruce malé lesk auto, relativně velký motor není to litr s turbem, a dobrá spotřeba je na světě. Já sám jezdím zhruba 20% města, 50% okresky 20% dálnice 10% rychlostní silnice a za 48 tkm mám průměrnou spotřebu 5,3 litru a to se neloudám dálnice jezdím i v Německu. Zrovna v Německu jsem chtěl zkusit motor co doopravdy dokvet 75 koní a na dálnici v 6% stoupání dvojka nezpomalovalo a držela konstantně rychlost 170 při 4000 ot/min. motor zahřátí a okolní teplota nebyla vysoká a zátěž byla pouze do kopce pak jsme zase ubral na rozumnou rychlost ale toť k 75 koním vše když člověk vý co má pod kapotou a nečeká od toho něco co není ani fyzicky možné tak bude s 1.5 skyactiv G spokojený.

Za mě bych se tedy Mazdy 2 nebál ale horší starost by mi dělal stav konkrétního vozu a předchozí údržbě jestliže 17O tisíc km tomu člověk dával zabrat podstrčením nebo za studena vytvořeným motorem olej jednou za 20 tisíc a lil do toho co tam teklo tak se samozdřejmně můrou začít ožívat různé věci bohužel dneska to vidím lidi jsou schopný dělat olej jednou za dva roky nebo 30 tisíc a nepřijde jim to divné vida díry nebo hrboly a nepomalý vždyť je to na to auto dělaný... Prase co by nemělo vlastnit auto dokáže zhuntovat kde co i za míň kilometrů ale to je holt daň a riziko bazaru.
 
Dámy a páni... Mal by som jednu otázku...
Kolegyňa si kúpila pred časom Mazdu 2... Akurát dnes sme sa trochu rozprávali, že je celkom spokojná, ale na moje počudovanie auto "vraj" jazdí horšie (auto viac vynáša v zatáčkach) ako jej starý Fiat Grande Punto. Je to možné???

Spomenul som jej, že možno dôvodom je, že má základné pneumatiky (vyšší profil / menšia šírka). Ale vysvetľujte to žene, ktorá sa o autá nezaujíma.
Viem, že Fiaty neboli čo sa jazdných vlastností týka zlé autá... Ale žeby Mazda 2 bola horšia ako oveľa starší Fiat? Navyše ak si vezmem, že aj Mazdu 2 si ľudia chvália práve pre skvelé jazdné vlastnosti...
Tak mi teraz napadlo, či na Mazde nejazdí rýchlejšie (vyšší výkon, lepšie auto...) :cool::innocent:

Ja som napríklad vymenil na mojom aute kolesá R16 za R18 a rozdiel je poriadne citeľný.
 
Nemohu srovnat s Puntem třeba je opravdu dobré 😀Ale problem srovnani starší auto 15-20 let vs nové je že človek ani neví nebo si neuvedomuje rychlost kolik jede 😀 protoze je zvykli na hluk ktery u noveho auto je tlumenejsi…
Ale necim ja mam na dvojce klasiku r15 185/65 yokohami blueearth gt a rozhodne si nemohu stezovat že by auto nedrželo a už vubec ne na vynášení občas se mi i stalo že se mi lidé divili jak to auto muže takhle jet zátočinu na 15 tkach kolách jeste s profilem 185 ale to bych zabihal do fyziky to je na déle.
Nejlepsi je když se z auto projedete vy sám 🙂 nebo třeba jestlu pneu které je obuté nemá malý dezér nebo pneu není stará sjetá třeba auto “klouže” a prijde to jakože vynáší chybý grip.
Jinak treti generace ma myslim ze uz G vetroring mě to ze začarku přislo jako když na hraně začne plavat čumák než jsme zjistil co to je a že je to tak v poradku aby si nezkušený ridič nerozbil cumak a nyní to vyuzivam a nepřekvapí mě to.
U takto malého lehkého auto uvava vyrobce jen 16 kola tak treba je to s 16 jeste lepsi ale ja s 15tkami nemohu rict ze je to špatné v zatáčkách vubec ne ale taky je to o pneu a ridiči třeba je punti fakt lepsi a nebo odpustilo vic chyb 🙂
 
Aj bez vyskúšania by som súhlasil s názorom 👍
- "problem srovnani starší auto 15-20 let vs nové" - u bežných áut si to myslím rovnako. Otázka je, či to budeme rovnako vidieť o ďalších 20 rokov. Už dnes sa hovorí, že novšie auto nie je lepšie.
- auto má pneumatiky určite v poriadku. Má cca 2 roky a nie veľa kilometrov. Je ako nové :)
- "človek ani neví nebo si neuvedomuje rychlost kolik jede" = povedal by som, že to je možná príčina :). Aj ja keď som vymenil auto, tak som mierne zmenil aj štýl, lebo auto bolo tichšie, výkonnejšie... Ale NIKDY som nemal pocit, že nové je horšie, skôr bolo OVEĽA lepšie 👍

Na Punte som nejazdil ani ja a tak nemôžem posúdiť. A veľmi si nedovolím spochybňovať slová danej dámy. Považoval by som to za neslušné z mojej strany. Auta často posudzujeme "pocitovo" a čo je pre niekoho dobré, to je pre iného nie ideálne. Ako bolo povedané - Mazda 2 má 66 kW (s potenciálom odomknutia na 85) / Punto okolo 57 kW (8 ventilov / bez ďalšieho "potenciálu")... Na prvý pohľad takmer rovnako, na druhý je Mazda o dosť výkonnejšia, živšia (aj keď viac EKO = priškrtená)... To, že kolegyňa jazdí dynamickejšie je možné.
Tuším kdesi porovnávali Mazdu 2 s Fabiou a redaktorovi sa páčila viac Mazda. Pritom Fabia jazdí vraj výborne (neskúšal som žiadnu, okrem Fabie 1).
Ale bav sa o jazdných vlastnostiach so ženou, ktorá vie, že jej auto má 4 kolesá, volant a NÁDHERNÚ červenú farbu :D

V každom prípade - vďaka za názor. Rád počujem, že iný človek má iný názor. Ešte keď sa môžem spýtať - aké auto ste mal pred Mazdou? Vďaka.
 
Určitě já měl 25 let starého Peugeota 306 kombi 1.6 65kW a nyní mám Mazdu 2 DJ 55kW G75. Takže ze začátku jsme měl pocit jádzně někde jinde ale co čekat ale co se týče motoru jsme myslel že Peugeot byl do 100 km/h rychlejší po sžití se s autem a hlavně s dlouhými převody je to právě naopak teď po 50 tkm kdy mám motor žádně rozježděný převodovka šlape jak hodinky a nějaký ten km jsme s majdou ujel a tak mohu jen konstovat že objem a váhu auta ničím nenahradíš. Jak jsme psal výše nejsme závodník a nezávodím s jinými auty ale už pár lidí mi říkala ty jo to pěkně drží co v tom máš a kdykoliv jsme se dali do řeči tak jen něvěřícně koukali že to má tak malý výkon a malé úzké kola ale to by bylo vyprávění na jindy. Mohu srovnávat s fábii třetí generace, yarisem aktuální generace a Corolla aktuální generace.
Nechci Vám oponovat ale Fabie 3 generace je katastrofa jízdně je to opravu extrémně nepovedené a nebezpečné vozidlo a je jedno co na to obujete bohužel jsme byl i světlem že kola 225 a Dunlop Sport nejsou zárukou a nestabilitu podvozku neschovají. Yaris ok výborný motor 1.5 Dynamic force dynamika je jinde jak u Mazdy krátké převody a 125 koní fenomenální bohužel než začnete tlačit podvozek na hranu pak je podvozek nejistý a zkrátka Mazdě se to nevyrovná Yaris o kousek bude zaostávat. Corolla na měkké pružiny a tak nějak limuzínu jízdní vlastnosti fakt dobré jenže je znát měkčí podvozek a hlavně těžší auto s dlouhými převisy takže to neprojede zatáčku jako Mazda. Zrovna dvojka řekl bych že má rychlejší podvozek než motor a v zatáčkách ten jednoduchý podvozek funguje dobře je taky Mazda 2 o trochu tvrdší než jsme si myslel. Já zrovna mám trochu s čím srovnávat a hlavně vím oc potkávám na silnici a co je rychlé na rovině a v zátočině mi zmizí a před zátočinou nebo za ní je dojíždím. Nechci dvojku přechválit nebo srovnávat s něčím lepším ale na úrovni Fabie III, Yaris je znát ten rozdíl ale musíte tlačit na pilu. Není to závoďák ale zrovna to mi to auto kompenzuje v zatáčkách jak výborně jezdí. No můj názor. Ale Punto nemohu srovnávat třeba aspoň podle všeho Ford siesta jezdí ještě lépe jak Mazda i podvozkově ale nemohu srovnávat. Jedině ten Yaris mě překvapil myslel jsme že, bude jezdit parádně protože motor je fakt pěkný víc otáčkový jak ten středový od Mazdy. Ale přítelkyni se také dvojka neřídí dobře já is také musel zvyknou obzvláště na převodovku ale na řízení nebo jízdu nikdy jen bacha krátký rozvor u dvojky je fajn drží hezky ale pak když se utrhne tak je přetáčívá což ale zase dokazuje to že není nedotáčivá a proto by to nemělo mít sklony vyjíždět ven ze zátočiny... Další věc je tuhost podvozku dávali ot i na CX 3 takže je tvrdší tužší.

Já bych si auto půjčil a když bude hezky jel bych se projet a udělal si názor kdyby se mi ot nezdálo kouknul bych se co tma je konkrétně za gumy. Výdyť vmete si to auto a zkuste s ním zahýbat jakoby se opřít o střechu jestli je tvrdé dvojka by měla být třeba budou na vině tlumiče plyn mohl uniknout.

Jinak pneu není pouze o vzorku a stáří mám mnoho známých co koupili funglovky nové gumy Continental,Goodyear a podobné značkové a nebo byli na autě a do dvou let letěli do zběrnáku. BuĎ kloužou na mokru nebo naopak pískají a nedrží a podobně dneska dělají eko gumy aby byli na spotřebu ale i ty neekologicky gumy někdy přesunou jinam fabriku a je problém klidně i u nové pneu.
 
Je ťažké niekomu niečo dokazovať... Porovnávané autá (Punto / Mazda) jazdia ináč, to je isté. Mazda 2 má dokonca dlhší rázvor 2570 / Punto 2510, aj rozchod kolies by mal byť väčší... "Teoreticky" by mala mať Mazda všetky predpoklady jazdiť lepšie a byť stabilnejšia.
Upozornil som majiteľku aj na tlaky v pneumatikách, že Mazda ich má štandardne vyššie, ako iné autá (= v servisoch to zvyknú "podhustiť"). Ale pani údržbu ovláda = tlaky v pneu má OK.

Aj keby som auto vyskúšal a zdalo sa mi, že jazdí pekne... nemám možnosť to porovnať s Puntom. Nakoniec by som zistil, že Punto jazdí horšie... :cool: Ale to je znova o pocitoch a ich vyhodnotení.
Vo všeobecnosti patria Mazdy k najlepšie jazdiacím autám vo svojich triedach (v podobnej cenovej kategórii).

Čo sa Fabie týka... V podstate sa "traduje", že Fabia jazdí veľmi dobre. Ja som šoféroval iba 1. generáciu (1,5 / 50 kW), aj to len krátko po meste. Nemal som možnosť ju poriadne vyskúšať. Ak je majiteľ Fabie spokojný a nemá skúsenosti z iných áut, tak na to svoje často nedá dopustiť. Tiež som si kedysi myslel, že moja stará Astra G jazdí pekne (v porovnaní s tým, čo som dovtedy skúsil)... Ale po dlhšej jazde na Focuse II som zistil, že Astra nebola až taká dobrá. Rovnako je to so všetkým - jeden napr označí Superb za "húpavú loď", pre iného je to NAJLEPŠIE auto. Nemá zmysel sa o tom baviť s majiteľom, ak má iný názor. Hlavne ak je spokojný.

Takže záver: Mazda 2 jazdí pekne, len záleží na vodičovi, ako sa mu to páči a s čím porovnáva :)👍
 
Back
Top