• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

No pneumatika je trochu něco jinýho než lak, který je specifický tím, že ho v daném složení používá jedna jediná automobilka.

Jsem tak nějak předpokládal, že automobilka bude chtít mít kontrolu nad tím, čím autorizáky lakují, že bude dodrženo složení laku a že si nebude chtít nechat ujít marži z distribuce složek laku. Ostatně u všech ostatních dílů to tak je a ani náplně tam automobilka autorizáky nenechá lejt libovolné co plní specifikace ne?

Minimálně různé opravné sady, spreje a malé balení barvy/laku v plechovce se dají objednat v autorizáku s logem a partnumber automobilky, takže tam předpokládám to autorizák nemíchá a neplní od nějaké subodavatele sám.

Takže pokud jsem se pletl, tak budiž, ale zas bych z toho takovou jasnou věc a srovnání s pneumatikama nedělal ;)
 
No pneumatika je trochu něco jinýho než lak, který je specifický tím, že ho v daném složení používá jedna jediná automobilka.

Jsem tak nějak předpokládal, že automobilka bude chtít mít kontrolu nad tím, čím autorizáky lakují, že bude dodrženo složení laku a že si nebude chtít nechat ujít marži z distribuce složek laku. Ostatně u všech ostatních dílů to tak je a ani náplně tam automobilka autorizáky nenechá lejt libovolné co plní specifikace ne?

Minimálně různé opravné sady, spreje a malé balení barvy/laku v plechovce se dají objednat v autorizáku s logem a partnumber automobilky, takže tam předpokládám to autorizák nemíchá a neplní od nějaké subodavatele sám.

Takže pokud jsem se pletl, tak budiž, ale zas bych z toho takovou jasnou věc a srovnání s pneumatikama nedělal ;)
Výrobce vydá recepturu pro několik výrobců autolaků (zpravidla spolupracuje s jedním a ti druzí dostanou složení od toho prvního). Opravné tužky a spreje produkuje pro Mazdu výrobce autolaků, autorizáky objednávají standardně přes evropský sklad v Klagenfurtu.
Dobře, tak jinak: Mazda si fakt nevyrábí řídící jednotky motorů, ale nechává si je vyrábět aktuálně od dvou různých dodavatelů.
 
Teda moje zkusenost je, ze plno autorizaku ani nema svoje lakovny, ale posilaji do nejakych svych subdodavatelskych-smluvnich. Kde delaji desitky jinych znacek. Nikdy by me ani nenapadlo, ze lak ma nejaky per-vyrobce unikatni slozky, takze jsem si to vzdy myslel spravne a je to v zasade stejny, jako u jinych laku a barev, ktere se michaji dle vzorniku - lak ma pouze recept a slozky jsou "genericky".
 
@shr3k

Jo to já samozřejmě chápu, že si automobilka nechá věci vyrábět.
Ale když přivezu auto do autorizáku a ten zjistí, že je vadná nějaká řj, tak ji přece autorizák nejde shánět do Boshe/Valea/Helly atd. ne?
Objedná PN u automobilky a přijde jim krásná krabička potisknutá VW/GM/Mazda atd. a ano, uvnitř bude něco co vyrobil třeba Bosh, ale autorizák přeci nenakupuje sám za sebe u Boshe. To automobilka zadává výrobu a drží skladové položky a má na starosti distribuci originálních dílů do autorizáků.
Tj. pokud díl není skladem, může za to automobilka, nikoliv výrobce.
(Ačkoliv existují situace, kdy nesplní závazky výrobce stále je to pro mě problém automobilky, protože ona je pro mě "garantem", protože díly u dodavatele objednává a rozhoduje jakou zásobu bude držet skladem.)

Když mě např. HP není schopno opravit notebook, protože nemá náhradní díl, tak mám taky za neschopné HP a nikoliv třeba Foxconn, který ten díl pro HP na zakázku vyrábí.

Teda moje zkusenost je, ze plno autorizaku ani nema svoje lakovny, ale ...

Já měl každý svoje auto lakovaný několikrát, protože v Praze se prostě těmhle věcem vyhnout nedá. Opravy jsem vždycky řešil v autorizáku. A že by neměl autorizák lakovnu jsem viděl zatím jen jednou. Kdysi Auto Staiger (opel) měl malou pobočku na Žizkově a tam nelakovali a převáželi to na lakování do hloubětína.

Ale asi taky záleží no. Většinou jsme měli auta od nějakýho většího prodejce. Samo když člověk jezdí s autem na servis třeba do AutoJarov, tak tam je to nesmysl, aby neměli lakovnu při tom objemu prací co tam maj.

Naopak nějaký menší prodejce někde na malém městě by to třeba fakt neuživil.

Nevím jestli to platí všude, ale co jsem znal poměry v jednom autorizáku, tak zrovna lakýrníci byla jediná profese, kde si lidí vážili a platili je dobře, jinak byli lidi blbě placený, nezkušený a fluktuace velká.
 
Servis má svoji lakovnu a ta svého dodavatele. Zpravidla jede na jednom, RM/SpiesHecker/PPG/Standox atd., který dodává laky, ředidla, nástroje, míchačku, případně si nechává namíchat... patrně onen dodavatel nemá něco, z čeho je to potřeba namíchat, typicky pigmenty. Ale věř, že neexistuje objednací kód Mazda pigmentů na 46V, který bys zadal a ten by ti přifrčel z evropského skladu v podobě plechovky s barvou. A nebo neveř. :)
 
Ahoj.

Neřešil jste poslední dobou někdo lakování red soul crystal?

V servisu mě říkali, že má mazda aktuálně nedostupnou nějakou složku laku, takže se čeká už přes dva týdny na lak.
Na konci ledna jsem měl auto na opravě. Měnili PZ dveře včetně jejich lakování a bez problémů. Barvu mám stejnou, jen CX-5. Takže barva asi k mání je.
 
Ve středu bych měl dávat auto na servis - výměna nárazníku plus další věci...dám vědět jak to bude hotový
 
Několik příspěvku zpět jsem se informoval k čistění demontované škrtící klapky. Je podle tohoto obrázku údaj 8-11 utahovací moment? V Nm?

5C2C6993-348D-4C56-B1C2-E4181F8DF00F.jpeg
 
Ako ti trafili farbu? Spokojny si?
Ano, jsem spokojený. Udělali to dobře. Dveře vypadají jak nové - tedy jsou nové celé :)
Nic není poznat. Jen na to nemám měsíc moc sahat (umývání apod.), aby lak vytvrdnul a nepoškrábal se. Museli dělat rozstřik na zadní blatník a přední dveře, prý aby nebyl ten rozdíl vidět. Pravda je, že občas vidím auto, co má nové dveře či kapotu a ten díl svítí oproti těm starým okolo. Tak naštěstí tohle není můj případ. Parkuji venku a po šesti letech je ta barva určitě vybledlejší než za mlada.
 
Zdravím , pánové,
auto mám pár dnů. Než se začtu do manuálu, nemůžete mi poradit , jak uložit u šestky GL nastavení sedadla řidiče do paměti ? Děkuji
 
Tak jsem měl teď půjčenou stejnou M6 jako mám já, jen o dva roky novější a měla už na rozdíl od mé wireless carplay/android auto.

Přes všechny snahy se mě to nepodařilo zprovoznit. Telefon se připojí na BT a normálně by měl přes BT dostat nastavení wifi sítě, ale to se nestane. Vidím, že auto nějakou wifi vysílá, ale má to nastavené nějaké heslo, které neznám. Přes kabel mě to tam šlo.

Jinak já mám ve své M6 jen kabelové AA a zrovna tento týden přišel bazmek z číny:

Funguje to krásně na první dobrou. Spojení nevypadává. Stačí v telefonu připojit k bazmeku přes BT, samo si to vymění nastavení wifi sítě. Jen se musí pak ještě prvotně připojit telefon napřímo kabelem a odkliknou práva.

BTW ta novější M6 měla trochu jiné rozložení obrazovky pro AA. Ikony dole místo mých ikon vlevo a přišlo mě to že to mělo nižší rozlišení. Jako by se tam toho vešlo míň.
 
Tak jsem měl teď půjčenou stejnou M6 jako mám já, jen o dva roky novější a měla už na rozdíl od mé wireless carplay/android auto.

Přes všechny snahy se mě to nepodařilo zprovoznit. Telefon se připojí na BT a normálně by měl přes BT dostat nastavení wifi sítě, ale to se nestane. Vidím, že auto nějakou wifi vysílá, ale má to nastavené nějaké heslo, které neznám. Přes kabel mě to tam šlo.

Jinak já mám ve své M6 jen kabelové AA a zrovna tento týden přišel bazmek z číny:

Funguje to krásně na první dobrou. Spojení nevypadává. Stačí v telefonu připojit k bazmeku přes BT, samo si to vymění nastavení wifi sítě. Jen se musí pak ještě prvotně připojit telefon napřímo kabelem a odkliknou práva.

BTW ta novější M6 měla trochu jiné rozložení obrazovky pro AA. Ikony dole místo mých ikon vlevo a přišlo mě to že to mělo nižší rozlišení. Jako by se tam toho vešlo míň.
Co kvalita zvuku a odezva?
 
Úplně v pohodě. Používám to třetí den a ještě ani jednou se obraz ani zvuk nezaseknul, netrhal. Rozdíl oproti připojení kabelem není poznat.

Samozřejmě to žere baterku v telefonu, ikdyž o něco míň, než kdybych měl rozsvícenej telefon, takže jako další krok chci zkusit přidat zespodu na přihrádku pod radiem cívku pro wireless dobíjení. Dá se to koupit celý hotový, ale stojí to trojku, tak to nejdřív zkusím udělat za pár korun.

 
ja mam carlinkit a jsem super spokojenej… udelal jsem po koupit update firmware na nejnovejsi a slape to krasne :) nastoupim, telefon v kapse a jak nastartuju tak do 30s mi jede carplay …
 
Mám Mazdu 6 2021, bezdrátově je jen Apple CarPlay, AA pouze přes drát. Používám ale AA Wireless, též spokojenost. Řešil jsem to hlavně s novým telefonem, kdy Samsung Galaxy S23 se prostě nestíhal přes kabel dobíjet, pomalu se vybíjel (v podstatě jakoby nabíjení občas vypadávalo - Samsung používá PD a prostě tyhle problémy v autech mívá, předchozí telefon Motorola bez problémů). Takže jsem vyřešil pomocí AA Wireless a 45W + 15W Samsung nabíječky do auta. Na delší cesty napíchnu mobil na nabíječku, na kratší se nemusím prdět s kabelem - takže doporučuji. Všechna ta bezdrátová AA udělátka někomu fungují, někomu zlobí, takže maličko loterie :) Jinak připojení AA Wireless je vesměs okamžité, než vyjedu už AA obrazovka nabíhá, nevidím v podstatě rozdíl oproti kabelovému připojení. Jednou se mi už dané zařízení restartovalo, ale ihned zase naběhlo, tak ok, stane se.
 
Poslední úprava:
Back
Top