• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

@x-f ahoj, pokud si děláš věci na autě sám, tak zkus začít od toho nejjednodužšího (nevím co vše už jsi zkoušel, tak se předem omlouvám jestli napíšu něco co už bylo provedeno)
1) Nejdříve silikonový olejem ve spreji a posléze bílou vazelínou ve spreji (tyto dvě věci se lehce aplikují a dobře vzlínají a dostanou se témeř všude) prostříkej přední a zadní silentbloky předních ramen. Neboj se tam toho aplikovat víc, je to jen technický mazivo a ničemu to nevadí.
4g05w91.gif

2) Pokud nepomůže, tak zkus sundat gumový uložení/uchycení předního příčnýho stabilizátoru a ty gumy pořádně promazat nějakou lithiovou vazelínou a znovu nasadit.
4g04f31.gif

Na vrzavý zvuky (pokud za to nemohou brzdy) tohle docela pomáhá. Ale netvrdím že to musí být ono. Ještě totiž občas zavrže ložisko horního uložení a nebo samotná pružina na dosedacích plochách jak horního ložka i spodního úchytu na tlumiči. Zároveň si občas povrzne i doraz tlumiče, ale to už je na rozebrání celýho tlumiče, pročištění,promazání atd...

Snad to pomůže.
 
No na svých autech dělám no, ale tohle je služebák v záruce, takže autorizák.

Jinak se silikonovým olejem do silentbloků mám takovou zkušenost, že to skutečně navzlíná a pomůže - někdy to třeba den dva trvá, než se to dostane do silentbloku, ale pak zas za krátkou dobu vyschne a je to zpátky. S jedním zlobivým silentblokem jsem takhle bojoval přes zimu na Alfě, protože jsem ho chtěl vyměnit v klidu a teple po zimě a bylo to vždycky jen na pár týdnů.
Zkoušel jsem ještě lanolín ve spreji, který sice tak nevysychá, ale zase tak nenavzlíná a víc se na to pak lepí bordel.
 
Tak u nove 6ky mam asi jednu ficuru a dva bugy.
1/Automaticke zamykani po rozjezdu u mne v serii (model 2022 Nemecko), nastavitelne v menu
2/I-stop nefunguje (diky bohu), system stale hlasi nepripraven. Tohle bych klidne nechal, otazka je, jestli to neni znamka nejake vaznejsi systemove chyby.
Cili mam to hlasit v servisu, nechat opravit a pak deaktivovat, nebo se na to ...?
3/Jde nejak vypnout , aby head-up display neukazoval rozpoznane omezeni rychlosti (dopravni znacky)? Desne mne to rusi (tahne to oci). V menu jsem nekde u bezpecnosti odskrtl, aby se to neukazovalo, ale nic se nezmenilo.
Jinak se (dlouhodoby ridic jednoducheho manualu) szivam s automatikou a spoustou elektroniky, ktera ma jiny nazor na muj styl rizeni...
 
Ad 1. To mám i v modelu 2021 kupovaném 9/2021 v ČR, je to součást snad od 2018 (ne-li dříve).

Ad 2. Nemáš zapnutý ofuk předního skla? Jedna z podmínek, kdy není Start/Stop dostupný (snad kvůli bezpečnosti, aby se ti nemlžilo okno). Infotainment ukazuje, proč není dostupný (baterka, A/C, teplota motoru). Baterka musí být nabitá, ofuk předního skla vypnutý a motor zahřátý. Každopádně to má Mazda vyřešené za mě skvěle a nemám žádnou potřebu ho vypínat (stačí nezašlápnout brzdu víc než je třeba, takže jezdím tak, jakoby Mazda Start/Stop neměla).

Ad 3. Nezkoušel jsem, osobně mi nevadí ... Pravda, že často jezdím se slunečními polarizačními brýlemi a ty mi zrovna head-up displej dost ztlumují (zrovna úhel, který dost tlumý).
 
Tak u nove 6ky mam asi jednu ficuru a dva bugy.
1/Automaticke zamykani po rozjezdu u mne v serii (model 2022 Nemecko), nastavitelne v menu
2/I-stop nefunguje (diky bohu), system stale hlasi nepripraven. Tohle bych klidne nechal, otazka je, jestli to neni znamka nejake vaznejsi systemove chyby.
Cili mam to hlasit v servisu, nechat opravit a pak deaktivovat, nebo se na to ...?
3/Jde nejak vypnout , aby head-up display neukazoval rozpoznane omezeni rychlosti (dopravni znacky)? Desne mne to rusi (tahne to oci). V menu jsem nekde u bezpecnosti odskrtl, aby se to neukazovalo, ale nic se nezmenilo.
Jinak se (dlouhodoby ridic jednoducheho manualu) szivam s automatikou a spoustou elektroniky, ktera ma jiny nazor na muj styl rizeni...
2- mne od novoty nefungoval, bolo údajne vadné štartovacie tlačítko (blikalo počas jazdy na oranžovo), vymenili na záruku. Údajne sa táto funkcia vypína pri nejakej poruche ako prvá.

3- ak nepoužívaš integrovanú navigáciu, vytiahni SD kartu, bez nej značky neukazuje
 
2 - u novy Mazdy 6 v roce 2019 (koupeno opravdu skoro obratem po slozeni z kamionu) trvalo nekolik tisic km, nez to system prohlasil za pripravene. myslel jsem si, ze jde o ochranu, nez se motor zajede, prip. neco s nabitim cerstve baterie (auto vyrobene cca 2 - 3 mesice pred dorucenim do cr). uz si nejsem jisty, jestli se tak chovala i 2019 cx5, s tou vic na zacatku jezdila zena, ale u starsich (cx3, ‘15 3, 17’ 6) to stopovalo hned od novy. povazoval jsem to za vylepseni.
 
Ad 2. Je pravda, že ani nevím, kdy to začalo fungovat, nebo jestli to na začátku nefungovalo. Též jsem vůz odvezl druhý den poté, co ho do autosalonu přivezli, ale celou dobu používám brzdu tak, že S/S neaktivuji. Stalo se mi to jednou nechtíc, kdy jsem více pedál přišlápl a pak jsem to i asi 2x zkusil. Takže vlastně ani nevím, zda to fungovalo hned, nebo ne ... :) mrkni do infotainmentu co hlásí jako nepřipravené a uvidíš.
 
Diky, tak zkontroluju infotainment a pockam par tis. km.
Btw neda se prevest zobrazeni zarazeneho rychlostniho stupne taky na head-up display?
 
Čau, mohl by mi prosím někdo poslat fotku osvětlení SPZtky na kombíku? Zdá se mi že na mým autě něco chybí... nemám kolem těch světel žádnej kryt, takže je tam v podstatě díra do víka kufru.
 
Uf, tak to mi připadá jako pořádný odflaknuti. Vždyť se tam dostává veškerý bordel. Něco podobného jsem našel na M3, kde v úchytu zadního ramenka stěrače není ve skle žádný ochrany prvek. Prostě jen výřez ve skle a díra. Naštěstí @Max6 měl skvělý nápad co dobře i vypadá. 7c13e074c15f07a963fd6211731f0bcb.jpg

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Na starejch 626 viko reznulo, protoze byly blbe udelane odtoky ve spodku vika a ucpavaly se... pokud je na aute nejaka podobna dira, pocitam, ze to bude asi schvalne, aby tam byla cirkulace vzduchu a mohla se zevnitr odparovat vlhkost, prip. odtekat kondenzat... nebo ne?
 
Mám takový dotaz, jak teď Mazdou několik měsíců prakticky nejezdím, tak si vůbec nejsem jistý. Jak se Vám chová otvírání zadních dveří z auta při zastavení?
Přítelkyně, jak teď používá 6ku tak si mi stěžovala, že když veze kolegy, které pak někde vysazuje třeba, tak si nemůžou sami otevřít zadní dveře. Prostě vnitřní klika nereaguje. Dnes jsem to zkoušel a opravdu to tak je. V infotainmentu je u zamykání vozidla uvedeno, že odemknutí po otevření dveří řidiče, ale stejně mám pocit, že se vzadu dalo dříve normálně otevřít i před tím než to udělal řidič. Dětské pojistky vzadu aktivované nejsou (zkoušel jsem aktivovat i deaktivovat a chová se to při zamčeném autě po zastavení úplně stejně).

Je to normální stav, nebo jsem jen slepý a je někde ještě nějaké další nastavení?:confused:
 
A nejde to v nastavení změnit: odemknutí po otevření dveří řidičem a pak tam bývá odemknutí po zastavení nebo odemknutí po vypnutí zapalování?
 
Mme sa uplne normálne dajú zadné dvere zvnútra otvoriť. Naštartovaný motor a nič nemusím otvárať ani nejako ináč povoliť…
 
Ono v nastavení jde změnit hodně věcí. Jak jsem psal, teď se auto odemyká ve chvíli, kdy se otevřou dveře řidiče, dá se třeba nastavit, že při zařazení P se taky všechny dveře odblokují. Jde o to, že tyto nastavení beru primárně pro přístup auta z venku.

Problém je, že zadní vnitřní kliky se teď při tom nastavení chovají tak, že prostě při zatáhnutí dveře neodemnkou a chovají se jako při dětské pojistce, tu jsem zkoušel samozřejmě na boku dveří aktivovat i deaktivovat, ale pořád to reaguje (tedy vlastně nereaguje) úplně stejně.

Že by ta dětská pojistka byla nějak zaseklá? Při povolení té zápatky/pojistky nad klikou daných zadníchdveří(kterou u řidiče odemykám celé auto) pak teprve začnou zadní kliky reagovat. To se mi zdá, že ale dříve potřeba nebylo. Musím to ještě zítra pořádně vyzkoušet.
 
Poslední úprava:
Back
Top