• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

@Míra a @Max6 ano děkuji za upřesnění... Myslím že ta výbava Emotion a Challenge moc velké procento prodejů na trhu v CZ neměla proto vypadla z nabídky a prodává se jen v západní evropě pod jiným názvem... u nás M6 už delší dobu startuje na Attraction - takže LED světla atd...
 
Nie som odborník, ale tie žlté halogény vyzerajú strašne..
 
Tak zkusím tady něco napsat mám čas ? takže najeto 20.000 km. první servis ( olej filtry) byl v 5000 teď budu jezdit co 10.000 ve 30.000 přemýšlím o výměně oleje v převodovce,ale k autu. Víceméně nemám vlastně ani moc za co karat. Posez výše jsem si zvykl ( jsem ale velky) vše funguje jak má a nic neblbne ( až na jednu věc a to že mi asi 2x nejela levá strana repro vůbec nevím proč po nějaké krátké době ale vše ok mám podezření na carplay) nic nevrze žádné pazvuky, až na sedačku o opěrku ( jsem kromě toho, že velký tak i tlusty ?) výhled směrem na semafory špatný. Je třeba zastavit dále od semaforu nebo se kroutit, nebo to neresit a čekat až tě vytroubi ?. Na adaptivni tempomat jsem si zvykl a je třeba se s tím trochu naučit a potom už to jde i když někdy zapenim to je fakt. Motor když pominu co vše musí splňovat a určitě moje stará 2.3 byla výrazně živější, tak super, převodovka super, podvozek je nastaven o hodne mekceji než na co jsem byl zvyklý a na limitu se to auto brutálně houpe a kroutí ( kamarád v autě za mnou říkal že už měl strach) já to cítil vzadu ale ve volantu a trakci na předku jsem měl vše pod kontrolou. 19 jsou perfektní dávají autu neskutečnou krásu a jsou příjemne pohodlné, alternativa 17 mi nedává krom ceny žádný význam. Co Teda vidím jako největší mínus a čekal jsem že to bude po všech generacích 6 lepší, tak brzdy jsou strašně slabé a zdechle. Na obyc jízdu v pohodě, ale při svižnější jizde nestíháji. O limitu se ani nezmiňuji. Nehledě na to že asi po 5000 km se zvlnily a někde ze 140 do 110 kopaly. Teď už je to ale ok. Jinak je to mazel dopravam pouze 100 oktanovy benzín, 3x týdne vapku jednou měsíčně dovolenou ? ( ruční mytí sušení vyživa keramiky). Spotřeba se ustalila na 8.2 za mě super spokojenost. Když jsem se hodně snažil jednou tak Havířov Praha a zpět na jednu nádrž. Ještě jedna věc a to by mě zajímalo jestli to tak má někdo taky. Když tam sedačku spolujezdce do polohy nějaké řekněme standartni tak mi opěrka zabírá půl zadního okna a vůbec nic nevidím a je to nepříjemné. No tak jsem to vyřešil tak že jsem dal sedačku do sportovního módu a už je v zakrytu sloupku. No spolujezdci ale moc nadšení nejsou. sice tak sedím i já když řídím, ležení se fakt nekona, ale je pravda že když se neřídí, tak více lezmo by to být mohlo ?. Z mé strany asi prozatím vše.
 
Když tam sedačku spolujezdce do polohy nějaké řekněme standartni tak mi opěrka zabírá půl zadního okna a vůbec nic nevidím a je to nepříjemné.
Sorry jako ale čte se to po tobě dost složitě ?. Každopádně tohle jsem nepochopil. Buď je i tvůj spolujezdec tak vysoký, že musí mít sedačku až tak vzadu a nebo nepoužívej při řízení výhled ze zadních oken ?
 
Sorry jako ale čte se to po tobě dost složitě ?. Každopádně tohle jsem nepochopil. Buď je i tvůj spolujezdec tak vysoký, že musí mít sedačku až tak vzadu a nebo nepoužívej při řízení výhled ze zadních oken ?
Jo já vím, psal jsem to rychle a dívám se zpětně, že to zrovna nejlepší není. ? no abych viděl musím mít sedačku spolujezdce poměrně vepředu a docela kolmo což mne nevadí, ale každý kdo tam sedá se mě ptá koho tam vozím a celé to rozhodi a tak pořád dokola ?. Každopádně nevím jak ty, ale používám zadní pravé okno často. Vycouvavani, některé typy křižovatek apod. Já jen že ten problém jsem nikdy neměl.
 
Tak zkusím tady něco napsat mám čas ? takže najeto 20.000 km. první servis ( olej filtry) byl v 5000 teď budu jezdit co 10.000 ve 30.000 přemýšlím o výměně oleje v převodovce,ale k autu. Víceméně nemám vlastně ani moc za co karat. Posez výše jsem si zvykl ( jsem ale velky) vše funguje jak má a nic neblbne ( až na jednu věc a to že mi asi 2x nejela levá strana repro vůbec nevím proč po nějaké krátké době ale vše ok mám podezření na carplay) nic nevrze žádné pazvuky, až na sedačku o opěrku ( jsem kromě toho, že velký tak i tlusty ?) výhled směrem na semafory špatný. Je třeba zastavit dále od semaforu nebo se kroutit, nebo to neresit a čekat až tě vytroubi ?. Na adaptivni tempomat jsem si zvykl a je třeba se s tím trochu naučit a potom už to jde i když někdy zapenim to je fakt. Motor když pominu co vše musí splňovat a určitě moje stará 2.3 byla výrazně živější, tak super, převodovka super, podvozek je nastaven o hodne mekceji než na co jsem byl zvyklý a na limitu se to auto brutálně houpe a kroutí ( kamarád v autě za mnou říkal že už měl strach) já to cítil vzadu ale ve volantu a trakci na předku jsem měl vše pod kontrolou. 19 jsou perfektní dávají autu neskutečnou krásu a jsou příjemne pohodlné, alternativa 17 mi nedává krom ceny žádný význam. Co Teda vidím jako největší mínus a čekal jsem že to bude po všech generacích 6 lepší, tak brzdy jsou strašně slabé a zdechle. Na obyc jízdu v pohodě, ale při svižnější jizde nestíháji. O limitu se ani nezmiňuji. Nehledě na to že asi po 5000 km se zvlnily a někde ze 140 do 110 kopaly. Teď už je to ale ok. Jinak je to mazel dopravam pouze 100 oktanovy benzín, 3x týdne vapku jednou měsíčně dovolenou ? ( ruční mytí sušení vyživa keramiky). Spotřeba se ustalila na 8.2 za mě super spokojenost. Když jsem se hodně snažil jednou tak Havířov Praha a zpět na jednu nádrž. Ještě jedna věc a to by mě zajímalo jestli to tak má někdo taky. Když tam sedačku spolujezdce do polohy nějaké řekněme standartni tak mi opěrka zabírá půl zadního okna a vůbec nic nevidím a je to nepříjemné. No tak jsem to vyřešil tak že jsem dal sedačku do sportovního módu a už je v zakrytu sloupku. No spolujezdci ale moc nadšení nejsou. sice tak sedím i já když řídím, ležení se fakt nekona, ale je pravda že když se neřídí, tak více lezmo by to být mohlo ?. Z mé strany asi prozatím vše.
,,podvozek je nastaven o hodne mekceji než na co jsem byl zvyklý a na limitu se to auto brutálně houpe a kroutí ( kamarád v autě za mnou říkal že už měl strach) "

Jo, tak nějak jsem to vnímal i já a proto jsem do toho celkem zahučel, než jsem to vyřešil. Udělal jsem celou novou nápravu a nakonec i podvozek. -30mm eibach pružiny tento neduh vyřešily... ? Myslel jsem si, že tam mám něco špatně a on to byl standard. Teď můžu dát, na nájezdu na dálnici/magistrálu, plný plyn a auto drží jak přibité. Až neuvěřitelně, vzhledem k jeho délce. Aniž by muselo zasáhnout ESP.
 
Poslední úprava:
Takže M6 má po 50tkm vůle v horním uložení tlumičů. A to to klepání registruju už tak od 30tkm. Zezačátku se to projevovalo nejdřív takový zavrzáním při větším propružení kol, které se pak časem změnilo v klepání.

Servis to vyřešil na záruku těmi návleky na pera, ale nemám k tomu moc důvěru. Klepání sice ustalo, ale občas si to zase povrzne. A když uložení tlumičů vydrželo tak krátce, tak nemám moc pochyby o tom, že ty návleky to zachrání leda tak do konce záruky.

Druhá věc je, že brzdový destičky Mazdy nic nevydrží, takže přední je třeba měnit s každým olejem a zadní po 50tkm taky sjetý. Cenovka 6k za sadu destiček v ceně 800,-Kč a půl hodiny práce taky není nic moc. Holt je příště vyměním sám za nějakou druhovýrobu.
 
Vrzání zepředu obvykle dělají brzdy, a to pohyb destiček v uložení, a to kvůli tomu, jak se hýbou na kotouči, který má hranku. S novými kotouči a destičkami to ustane. S klepáním z důvodu pohybu pružiny v uložení to většinou vůbec nesouvisí. Zároveň na ten pohyb pružiny trpěly všechny moje Skyactiv Mazdy, obvykle i mnohem dříve, než po 50tkm... není to v podstatě "vada", že by to nějak činilo auto nebezpečným nebo zhoršovalo jízdní vlastnosti, nebo se nějak dále zhoršovalo... jde spíš prostě o nedokonalou konstrukci a "kosmetickou" vadu na komfortu.

Výměna všech čtyř kotoučů a osmi destiček za TRW shodné s OEM mě stála v roce 2019 materiál + práce v autorizáku cca 10 tis Kč vč. DPH. Žádný mnou tehdy oslovený autorizák neměl problém pracovat s vlastními zakoupenými díly, které jsou ekvivalentem OEM. Na faktuře si přidali k práci akorát nějaké drobné položky za čistič, atp.

Co se týká životnosti, zatím na každé Skyactiv Mazdě mi destičky i koutouče vydržely minimálně kolem 45tkm; teda na Mazdě 6 mám teď asi 36tkm, ale zatím jsou taky naprosto v pohodě, ani na zadních není po třech letech moc velká rezová hranka (občas po delším dešti/stání razantně probrzdím). Samozřejmě někomu mohou vydržet méně, ale stejně tak si umím představit, že někomu by vydržely i výrazně déle... třeba po dálnicích, ale ani po okreskách, nejezdím zrovna pomalu, ač teda zároveň i hodně předvídám a používám k brždění motor.
 
Poslední úprava:
To je tedy asi netypické, protože to klepání obvykle způsobuje uložení pružiny, proto také ten návlek. Uložení tlumiče samotného se nijak nemění.


Pohyb pružiny o nějaký mm (pokud to je vůbec tolik) nemůže mít vliv na jízdní vlastnosti, ani bezpečnost, nemění to její chování, a nemá kam a jak vyskočit atp. Je to podobné jako s těmi brzdami, jakmile je něco uložené plovoucím způsobem, může docházet k pohybu a tedy akustickému projevu. Samozřejmě mě to obojí mrzí, že to Mazda nedokáže dlouhodobě vyřešit, ale pokud to jsou největší problémy Mazd, pak jsem za takového chyby rád... než aby se mi každý týden restartoval infotainment jako třeba u prvních nových Octavií a Golfů :) Nebo obecně mraky problémů, které mohou mít vliv na mobilitu, u mnoha jiných značek a modelů aut.
 
Poslední úprava:
Podívej já to na Mazdě rozebraný neměl a nepátral jsem po detailech. Jak je tam řešený uložení nevím. Vycházel jsem z toho co mě řekl technik. Takže to že to není samotný uložení tlumičů, ale jen ta miska/guma o který je opřený pero je klidně možný.

Rozhodně mě na autě nevrzaj destičky. Bylo to vysloveně "gumový" vrzání, který se projevovalo při větším propružení kol, ale taky i při točení volantem na místě. Vrzalo to docela dost. Uvnitř to bylo samo slyšet míň, ale několikrát mě upozorňovali lidi co stáli venku když jsem okolo nich jel, že je to fakt slyšet hodně.

Postupně vrzání ubývalo a přibývalo mlácení, který se opět ozývalo při větším propružení/zhoupnutí auta, až to mlátilo na každým retardéru a při každým zhoupnutí auta. Mlátilo to spíš při najíždění/sjíždění velkých retardérů, než při přejetí těch malých.

Po instalaci návleků jsou rány pryč, ale je zpátky to vrzání - ikdyž v mnohem menším rozsahu.


Jinak ano, každé auto má své. Golfa 7 jsem měl a infotainment hrůza. Neustálé zasekávání, odpojování obrazu z kamery, chyby parkovacích čidel, opojování telefou. Opakované reklamace, přehrávání SW, výměna radia a nic. K tomu dost prapodivné chování startstopu, který auto občas chcípl a už nenahodil atd. Furt stejný. A to je Golf 8 prej ještě horší.

Proti tomu je Mazda ještě zlatá a vše funguje jak má. Ale i tak má své specifika. Vždycky jsem se smál Škodovkám, že v 50tkm vržou a skřípou a ona Mazda taky. Měl jsem Alfu, kde údajně podvozky stojí za prd a děsně rychle odchází, ale 150tkm to vydrželo. Problémy s vůlema na podvozku začínající po 30tkm jsou krapet ostuda. Když jsem po 180tkm měnil na Alfe tlumiče, tak jsem zrovna tu gumu do který sedá pero neměnil, protože nešla sehnat a nic jí nebylo.

To že přední destičky vydrží 20tkm (a to nejsem sám) je taky poněkud specifikum. Zatím jsem v životě stačil dodělat destičky nejdřív po 30tkm a to jsem jezdíval ještě poněkud divočejc. Přední kotouče mám taky už asi od 30tkm zvlněný. To jsem na takhle nových kotoučích zatím viděl jen na Hyundai, ale abych byl férový, tak škodovky maj brzdy podimenzovaný tak, že tam s tím klucí z práce měli taky permanentně problémy.

To že je po 50tkm taky nějaká vůle v uchycení sedačky řidiče a rozpadá se guma na dveřích řidiče je taky divný. Nemám nadváhu a určitě se při nastupování o tu gumu neotírám.

Ale přes to všechno bych si to auto v dnešní nabídce vybral zase. Rozhodně to není tak, že bych to měl za špatné auto. Jen se nestydím poukázat na to, co se soudruhům úplně nepovedlo.
 
Druhá věc je, že brzdový destičky Mazdy nic nevydrží, takže přední je třeba měnit s každým olejem a zadní po 50tkm taky sjetý. Cenovka 6k za sadu destiček v ceně 800,-Kč a půl hodiny práce taky není nic moc. Holt je příště vyměním sám za nějakou druhovýrobu.
Destičky s každým olejem? Výkyvy v kvalitě obložení se nedají vyloučit, ale není to spíš jízdním stylem? Ono to chce trochu předvídat a nešlapat jako do varhan...:rolleyes:
 
Jak říkám. Na žádným autě mě takhle málo desky nevydržely. Moje předchozí auto mělo vpředu stejnej průměr kotoučů, vážilo o 400kg víc a takovej problém jsem tam neměl. Kotouče když jsem vyhazoval kvůli opotřebení, tak ani náznak házení.

Pátral jsem po tom a i tady na foru si na to naříkalo několik lidí. Jak na výdrž desek 20tkm, tak na zvlněný kotouče.
 
Ty brzdy samozrejme vrzou prave jen pri propruzeni a vytaceni volantu pri nizke rychlosti nebo stani, protoze jen tehdy tam dochazi k zakousnuti plochy desky do koutouce a zaroven i nepatrnym pohybum v jejim ulozeni... uvidis po vymene za nove, urcite to prestane. Nez se to zas objevi :). Jezdim uz patou Skyactivni Mazdou, je to porad stejny...

Opakuju, ze vule v dosedaci plose pruziny neni to same, co vule v podvozku, jde o akusticky projev pohybu neceho, co nema vliv na jizdni vlastnosti. Na jedny Sky jsem mel skoro 80tkm, a podvozek drzel uplne jak na nove (coz se nejlip pozna tak, ze jsem si vzapeti koupil novou, takze jsem presedal ten samy den z jedne do druhe :)); je mozne, ze v mestskem provozu by se uz nejake vule zacaly vytvaret, ale myslim ze i skoro v kazdem servisu potvrdi, ze zrovna Mazdacke podvozky drzi velmi nadstandardne hodne.

Co se tyka vydrze desek a kotoucu, kdyz se clovek zepta v autorizaku, kde maji vetsi vzorek majitelu aut, rozhodne neni prumernym intervalem vymeny 20tkm. Problem s tim maji u Mazd zejmena rychli ridici... Kdyz jsem se ptal cca 3 - 4 roky nazpet, zminovali, ze baj voko je to kazdej patej, komu to nevydrzi aspon 50tkm. A vic u CX-5, nez u 6 nebo 3. Vetsina je naprosto v pohode.
 
Poslední úprava:
Mám fungl nové desky právě teď a vrže to ;) Respektive začalo to vrzat právě s výměnou desek, protože zároveň došlo k instalaci návleků.
 
A jsou nove i kotouce? Nebo maji stale vybrousene nepatrne hranky, ve kterych se ta deska prici, coz zpusobuje ten zvukovy projev?
 
Podívej příjde mě dost divný, kdyby to vrzalo od destiček, že by to vydávalo při propružení naprosto stejnej zvuk, ať už zrovna stojíš na brzdě, nebo ne.
Vrzalo to už od cca 30 tisíc najetých kilometrů, tedy prakticky na novým autě, kde ještě nebylo znát žádný opotřebení kotoučů. na ten zvuk nemá vliv ani jestli jsou destičky nový, nebo sjetý.

BTW co se týká hranek. Co mám zkušenosti, tak i ikdyž už jsou kotouče na hraně vybroušení a maj dost znatelnou hranku, tak po intalaci nových destiček, který se logicky ostrýma hranama zapřou do radiusu na kotouči a pořádně nedoléhaj, tak to je něco co se velmi rychle obrousí a destička si do kotouče sedne.

Tak i tak, nepříjde mě normální, aby auto vrzalo a kor ne nový auto. Když auto začne dělat nějaký pazvuky, tak to považuju za závadu, kterou by mělo jít dohledat a odstranit a tak nějak mám dost zásadní problém brát to jako vlastnost a smířit se s tím.
Provozoval jsem několik let dvě Alfy co jsou údajně na podvozky děsně špatný, ale do 150tkm se na nich s podvozkem řešit nic nemuselo a žádný zvuky to nevydávalo. Většinu věcí jsem si na tom dělal sám, takže když pak někde něco začal vrzat, bouchat, nebo se to začalo klepat, tak stačilo identifikovat co to je, vyměnit a byl klid.
 
Back
Top