• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Tak se mě to nezdá. Někdy při prudším brždění bych řekl, že si semnou sedačka vymezí vůli a trochu cvakne.
Je to tak, resp. M3 s manuálním posunem / aretací drží i po 5 letech, M6 s elektrikou však nikoli.
Moje M6 dostala cca ve 30kkm nový spodek sedadla a bylo. Dnes již lehce detekuji (48kkm), že se situace bude dostávat do přechozího „ne-normálu“ ?
Dtto popisoval i @Sikyl.... vlákno zde.
 
A jak je hodnoceny ten diesel 2.2 ? Ja uz naftu mel a nejak zvlast mi nevadila, ale nevim jak jsou na tom japonci s dieselama. A taky teda jezdim dost casto mesto...
 
Japonci vždy uměli skvělé benzíny. Diesely jsou někdy diskutabilní, ale poslední verze od Mazdy už snad mají většinu neduhů, které ty motory v podstatě odpisovaly ve velmi nízkých nájezdech, snad už vyřešené. Osobně bych od Japonců ale vždy bral benzín, protože ty obecně mají dlouhodobě jedny z nejlepších. Zkus projít fórum, případně napsat přímo zdejším majitelům konkrétních ročníků dieselů a udělat si vlastní názor.
 
Za me nedaval Sky-D 2.2 A/T AWD predevsim financni smysl. V roce 2019 uz byl motor po tolika upravach, ze bych se spolehlivosti nebal, zvlast v prvnich trech nebo peti letech vlastnictvi. Ale - byval drazsi asi o 150 tis proti 2.5 A/T, navrch pak nizsi zustatkova cena pri prodeji, protoze u ojetin skodi ta povest. Pritom moje hypoteza o rozdilu spotreby, pro vypocet navratnosti dieselu, byla 2 litry na sto (dle spritmonitoru i zdejsich for), nakonec ale jezdim s 2.5 A/T pod osm, takze rozdil proti Sky-D spis kolem 1.5 litru na sto... to pri mensim najezdu nedokaze v prvnich trech az peti letech zkompenzovat vyssi porizovaci cenu (a nizsi zustatkovou cenu) ani dnes, pri vyssich cenach paliv. Takze pokud se vydat cestou 2.2 D, tak asi jedine kvuli nutnosti AWD, nebo kvuli silne osobni preferenci "jezdeni na vlnach krouticiho momentu".

EDIT: A ted, kdyz jsem to dopsal, jsem si vsiml, ze rec je asi o ojete, nikoliv o nove... U ojete by to mohla byt lepsi koupe, protoze tu hlavni ztratu zustatkove ceny si odehral prvni majitel :). Pokud by slo o ojetinu to novejsi generace, komplet doklady o servisu a idealne castejsi vymeny oleje, a nebude mit vysoky najezd, asi proc ne..
 
Diky chlapci za postrehy...nijak zvlast nutne awd nepotrebuju , ale libilo by se mi :) Musim rict ,ze na 2.5 si nejak porad nemuzu zvyknout. Porad mi ten motor prijde desne tupej a nezabavnej. Vubec na to nespecham, spis zatim sosam informace...nakup nebude letos a mozna ani pristi rok, ale shromazduju zatim info o vsech alternativach...SUV neni vec co bych chtel mit doma v garazi. I kdyz s myma kolenama a zadama je teda nastupovani do SUV zlate :)

EDIT: A ted, kdyz jsem to dopsal, jsem si vsiml, ze rec je asi o ojete, nikoliv o nove...
Tak urcite...na nove auto nikdy nebudu mit koruny :)
 
Tak ona ta atmosféra oproti bi-turbu prostě jede jinak. A mě to u toho dieselu právě baví a maj to pěkně udělaný, žádná turbo-díra. Pamatuju Oktávku s 1,6 common railem, ta "lámala" hlavu, když se to chytlo.
 
Plánují údržbu na svém autě a chtěl bych mrknout poprvé od koupi na škrtící klapku, respektive do škrtící klapky. Mám otázky…

Čistit ji budu demontovanou mimo motor. V některých případech odpojují baterii, je nutné?

Jaký přípravek nebo osvědčené postupy jsou ideální na čištění? Sprej k tomu určený a kartáček stačí? Ještě neznám míru zanesení.

Při vracení klapky, bude tam těsnění? Je potřeba nové? Jakým utahovacím momentem utáhnout? Utahovat do kříže?

Řídící jednotka umí během zanášení vyhodnotit menší průtok vzduchu a upravit maximální otevření či zavření klapky? Když vyčistím, nebude z toho zblblá, že se dokáže otevřít/zavřít více?

Víc potřebného mě k této činnosti nenapadá.
 
Poslední úprava:
Nechytej mě kdyžtak za každé slovo, určitě by se na to dal napsat postup jak na konstrukci jaderného reaktoru, tak se podělím o moji zkušenost s nedávným čištěním, po kterém mám najeto asi 3tkm bez potíží:

- baterku jsem neodpojoval
- použil jsem čistič karburátorů, hadřík a Bilt Hamber Surfex (klapka byla spíš mastná ze strany od manifoldu, s lehkým nánosem karbonu kolem osy)
- těsnění je na (v) manifoldu a pokud nemáš úplně volšový ruky, není moc šance ho poškodit
- utahovat do kříže, moment jsem nepoužíval, dotahoval jsem na cit - správný moment bude něco mezi 19-25 Nm tuším
- když jsem to složil a nastartoval, nic se na průběhu motoru nezměnilo

Moje klapka po sundání vypadala takhle

1656421216938.jpg
 
Jake mate zkusenosti s LED svetlomety pri jizde v mlze? Podsvecuji dobre? Na moji objednane jsou LED (bez Matrix).
A jdou vubec na posledni verzi 6 mlhovky vepredu dodelat?
Diky
 
použil jsem čistič karburátorů, hadřík a Bilt Hamber Surfex
Mám doma hromadu čističů brzd bez acetonu, ten bude vpoho na finální odmaštění ne? Před tím použiji sprej na škrtící klapky.

A děkuji ti za rady.
 
@VegasBaby jj určitě v pohodě, možná jsem jej taky používal. Naštěstí nemáme ropáky, který by tu klapku měly zabablanou od mazutu a tak to jde čistit celkem snadno a skoro vším.
 
Ahoj všem, rád bych se zeptal. V dubnu jsem koupil nafta 2,2 mazdu 6 GJ WGN, rv 2016, 189 tis km najeto. Vše fungovalo. Před týdnem se mě ve 140 km rychlosti na dálnici rozvítila červená kontrolka mazání, auto šlo do nouzového režimu, doklouzal jsem 1700 m k benzině a vypnul. V servisu už s motorem neotočili ani klikou. Otevřeli spodek a je to prý přikouslý. Tak jsem se pídil, co s tím, našel jsem nějaké borce na ,mazdu, kteří by to opravili, prý to může stát 40 ale taky 140 tis Kč. Jak byste nyní postupovali vy? Napadlo mě, zda by nebylo lepší sehnat jiný motor a udělat výměnu? Nebo je šance jít na mazdu a něco požadovat? Co navrhujete? Budu rád za každý kontakt, radu, zkušenost. Martin, t.602489329
 
Příspěvek ve vláknu 'Přidřený motor 2.2 Skyactiv-D' https://www.mazdaklan.cz/threads/pridreny-motor-2-2-skyactiv-d.4318/post-110280
Ahoj všem, rád bych se zeptal. V dubnu jsem koupil nafta 2,2 mazdu 6 GJ WGN, rv 2016, 189 tis km najeto. Vše fungovalo. Před týdnem se mě ve 140 km rychlosti na dálnici rozvítila červená kontrolka mazání, auto šlo do nouzového režimu, doklouzal jsem 1700 m k benzině a vypnul. V servisu už s motorem neotočili ani klikou. Otevřeli spodek a je to prý přikouslý. Tak jsem se pídil, co s tím, našel jsem nějaké borce na ,mazdu, kteří by to opravili, prý to může stát 40 ale taky 140 tis Kč. Jak byste nyní postupovali vy? Napadlo mě, zda by nebylo lepší sehnat jiný motor a udělat výměnu? Nebo je šance jít na mazdu a něco požadovat? Co navrhujete? Budu rád za každý kontakt, radu, zkušenost. Martin, t.602489329
Je tu několik témat s podobnou problematikou tak si počti, nic pěkného to ale nebude
 
@Martin_Janousek Počtení bude děsivé, nečetl bych navečer kvůli bezesným nocím :-( V podstatě po zkušenostech osobních nebo i ostatních a aut co nám prošly servisem budeš mít těžkou hlavu tak jako tak.
řešení..pokud nějaké existuje bude bohužel vyžadovat vždy nějaké peníze (nemalé) s výsledkem krajně nejistým.
Za mně osobně máš možnosti následující
1. budeš mít kliku...motor bude opravitelný..seženeš díly a rozumný servis..vše rozebereš, vyměníš preventivně kde co všechno aby se pokud možno situace neopakovala...a po složení to vše zaklapne a bude jezdit....tohle byl můj stav...auto jezdí od opravy s motorem spolehlivě...čímž to nechci tady MANovi a sobě zakřiknout .... každopádně ...problém je finance a shánění dílů i někoho kdo se do té nejistoty pustí...protože se opravdu preventivně dělá snad vše co na tom motoru může být špatný (vačky, turbo, sání, trysky, EGR, DPF..prostě hruza..a ke všemu výsledek po složení tak 50-50 :-(
2. z určitého pohledu může vypadat jistěji, ale i ta bude finančně náročná a nejistá....výměna motoru..protože sehnat ho bude jedna věc, aby netrpěl nějakou skrytou vadou podle mě téměř nemožné, nájezd km nejistý, funkčnost je taky otázkou a zjistit po dvoudenní práci, že je v autě ale stejně nefunkční, nebo po pár dnech, měsících se stejnou závadou....hruza....takže stejně i při jeho sehnání bych řešil jeho rozebrání...kompletní kontrolu všeho a až pak nasazení do auta..i zde nemalé finanční náklady..výsledek nejistý
3.prodat na náhradní díly...schválně uvádím až nakonec protože se to může zdát jako nesmysl..ale pokud budu logicky počítat..oprava vyjde minimalně na 100 tis. výsledek uplně nejistý a klidně se může stát že auto bude jezdit ze servisu na servis a pořád dělat nějaký problém s dalsími nemalými investicemi....cena plně funkční dieselové Mazdy dnes v tomhle roce a nájedzu podle mě nepřsáhne 200 tis...tzn...když bych do ní měl nasypat dnes 100tis. za opravu a nemít jistotu že to bude jezdit raději bych těch 100 vzal, přidal dalších z prodeje auta bez motoru ..a koupil něco co nebude mít takový problémy s motorem a dalšími věcmi kolem.

Takže jak říkám hrůzné počtení..buhví s jakým koncem.
K tomu ještě dodatek...požadovat cokoli po Mazdě bude asi nereálné...myslím, že to už zkoušelo víc lidí a jenomm v tom utopíš čas a peníze navíc. A pokud by ti i Mazda nabídla servis a nějakou slevu na díly...je jasné že AS to bude nereálné i kdyby dali práci zadarmo :-(
Nic optimistického na tom asi nenajdeš a světlo na konci tunelu bych moc nečekal, ale jiskřičku ti nakonec můžu poskytnout třeba v tom, že pokud nebudeš mít někoho kdo se v tom bude chtít šťourat a i přes všechny rizika s tím spojena bys to chtěl opravit apiš PM a probrali bysme to potom co a jak, ale jak říkám, bude to stát spoustu peněz, časua asi i nervů.
 
Je mozne nejako opravit mierne vysedene vodicove sedadlo, mam vyhrievane a odvetravane. Na pravej strane pod zadkom je vysedene a na dlhych cestach to nie je prijemne. Dakujem za rady.
 
Jaká světla má Mazda 6 GJ 2015, po FL? Koukám po inzerátech a někdo uvádí bi-xenon, někdo full LED. Zkoušel jsem dekodér VIN, ale ani z toho jsem nic nezjistil.
 
Back
Top