• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Když už jsme u těch dveří, při odemykání mi zadní pravé dveře jakoby zakňučí. Dá se ten aktuátor nějak namazat, nebo rovnou měnit? A to asi musí tapec dolů co?

Druhá věc, dá se nějak ovládat alarm? Resp. Když zastavím na čerpačce, natankuju a odejdu platit, tak se auto zamkne, protože mám bezklíč a klíče nevyndávám z kapsy. No a pak to zmerčí přítelkyni, co sedí v autě a začne to ječet. I stará audina měla tlačíko, aby alarm nehejkal, když zamknu auto a někdo je uvnitř
 
Když už jsme u těch dveří, při odemykání mi zadní pravé dveře jakoby zakňučí. Dá se ten aktuátor nějak namazat, nebo rovnou měnit? A to asi musí tapec dolů co?

Druhá věc, dá se nějak ovládat alarm? Resp. Když zastavím na čerpačce, natankuju a odejdu platit, tak se auto zamkne, protože mám bezklíč a klíče nevyndávám z kapsy. No a pak to zmerčí přítelkyni, co sedí v autě a začne to ječet. I stará audina měla tlačíko, aby alarm nehejkal, když zamknu auto a někdo je uvnitř
Pokud máš originální alarm tak na dalkáči je tlačítko na vypnutí vnitřních senzorů alarmu
MAZ-R14~2.jpg

Zámky se mají pravidelně promazávat (ideálně 1x do roka před zimou)
 
Super, díky za pomoc, na ten klíč jsem vůbec nekoukal. Strčil jsem ho do pouzdra a vůbec ho nevytahuju. Takže když už ho musím vyndat, tak ho rovnou teda můžu nechat v autě, aby se nezamknulo.

Auto mám tři týdny, takže těžko říct, jestli někdo někdy mazal, ale jestliže je to taková pravidelná údržba, tak se to asi dá dělat zvenku ne? (že nemusí tapce dolů). Co byste doporučili jako mazadlo? Na starém pekáči jsem třeba panty mazal lithiovým WDčkem, ale to nechává takový bílý film, na který se může chytat prach a klasické WD40 je spíš penetrant než mazadlo.
 
Poslední úprava:
Řekl bych, že ve značkových servisech a z fabriky je to právě namazané takovou hustou bílou vazloškou, která se v tom místě udrží a nesmyje.
 
Tak jsem dneska koukal na zámky a na všech včetně kufru je ta bílá vazelína (bohatě), takže zámky to zřejmě nejsou.
 
Tak ona dva měsíce stála v Německu u dealera, tak je asi leccos trochu ztuhlé. Ale je nepříjemné, že na auto, ze kterého byl i dovozce odvařený ze stavu, nacházím takových věcí. Řidičovo zrcátko nesklápí, HUD se vyklápěl ve dvou krocích (to už se naštěstí "rozchodilo" samo), teď ten zámek. Navíc při projíždění zatáček slyším takové plastové jakoby prasknutí/lupnutí od displeje infotainmentu. Ale nevím, co přičítat svému konkrétnímu kusu a co přičítat šizení dnešních aut. Ale M6 je krásný auto, tak mu sem tam nějaké vrznutí snad odpustím. Akorát přítelkyni šíleně točí povrzávání spolujezdcovy sedačky (já ho ale už neslyším po změně výšky sedačky)
 
Podobně se vyjádřil zástupce Mazdy v Austrálii již před několika dny :pensive:
 
No, o to více jsem rád, že jsem loni v září Mazdu 6 koupil. Zvažoval jsem, zda nepočkám na novou platformu, která na papíře vypadala více než lépe, ale měl jsem obavy jak z nové platformy, kde se první roky vychytávají mouchy, tak z toho, zda vůbec přijde a když, tak zda bude vůbec v Evropě. Takže jsem se rozhodl koupit s tím, že případně koupím novou po vychytání prvních mušek. Tak vyřešeno. Jediné, co mě před koupí bylo trochu líto, že Mazda do 6 nedala, byl nový infotainment a elektronické otevírání pátých dveří (které mě ale u jiných aut někdy dost štve). Na druhou stranu jsou to prkotiny a ty podstatné věci na autě jsou u Mazdy 6 skvělé. Jezdím vesměs pořád s Android auto (s dětmi vesměs na pohádky :laughing:), takže ten infotainment je ve výsledku taky fuk. Rozhodně nelituji a doufám, že bude Mazda sloužit dlouhá léta. Nic to nemění na tom, že upuštění od konceptu Vision s vidinou Mazdy 6 s šestiválcem a zadokolkou/pohonem všech kol je prostě obrovská škoda. Nejsem hold asi mainstream, ale SUV mi do baráku zatím nesmí (jednou budeme asi rádi všichni, vůči komfortu nastupování).
 
Bohužel, vkus a požadavky se mění. :rolleyes:

Osobně mám teď malý sedan a z několika důvodů jsem skončil u objednání CX-5.
Tvar kabiny uvnitř a způsob nasedání hrál slušnou roli. Nechodím o holi, ale v porovnání s pohodlím nasedání do sedanu vs. SUV je rozdíl, neplánuji auto vlastnit dva roky a poslat dál. Takže pohodlí a tyhle věci se mi magicky s věkem nezlepší. ?
 
Nečekal jsem, že mě to tak vezme, ale chce se mi grcat. SUV jsem nenáviděl od samého začátku, ale byl jsem k nim tolerantní. Pokud někdo chce jezdit neobratným mastodontem, který v zatáčce dře prahy, není z toho vidět pod kola, žere to víc, jede to míň, místa tam víc není atd. , je to jeho problém.
Ale když trh s SUV začne nevybíravě ničit trh s auty, tak už to vrásky na čele vyvolává :/

PS: do teď si pamatuju případ, kdy klasická malá blondýna za volantem obřího SUV mercedesu přejela malý děcko, protože přes kapotu neviděla 5 metrů před sebou.
 
Nečekal jsem, že mě to tak vezme, ale chce se mi grcat. SUV jsem nenáviděl od samého začátku, ale byl jsem k nim tolerantní. Pokud někdo chce jezdit neobratným mastodontem, který v zatáčce dře prahy, není z toho vidět pod kola, žere to víc, jede to míň, místa tam víc není atd. , je to jeho problém.
Ale když trh s SUV začne nevybíravě ničit trh s auty, tak už to vrásky na čele vyvolává :/

PS: do teď si pamatuju případ, kdy klasická malá blondýna za volantem obřího SUV mercedesu přejela malý děcko, protože přes kapotu neviděla 5 metrů před sebou.
No tenhle popis ale na všechny SUV neplatí. Když porovnám CX-5 a třeba Corollu Touring Sports, tak místa je více v CX-5.
Taktéž Spritmonitor s v případě Mazdy nemyslí, že to žere trávu u cesty.

Zde nemohu souhlasit, trh s SUV nic neničí (nepomáhá, to ne ?), jen je mainstream a ty auta se prostě prodávají jak housky na krámě. To je podobné, jako bych řekl, že trh se smartphony zničil trh s tlačítkovými mobily. To ale není pravda, zájem zákazníků se přesunul, tlačítkové mobily holt mají menší výběr a nabídku, ale stále existují. Tedy důvodem úpadku není existence SUV, ale změna zákaznických preferencí. Klidně se mohli preference změnit na (jistě, ulitly příklad) pěti místné kabriolety...

Já osobně bych Mazdu 6 vzal rád, kdyby nebyla tak nízká. ? Neměl jsem možnost mít 6tku na víkend a tak nemohu soudit ohledně místa na zadních sedadlech na nohy. Takže nemám radost, že nová verze není. Ale to je asi taky vše, co s tím mohu dělat. ?

Ta paní by podle mně přejela to dítě v jakémkoliv autě, tam není chyba v SUV ale jednoznačně v paní.
 
Jo jako chápu, že na vině jsou zákazníci, trh se jim akorát přizpůsobuje. O to více mi to hlava nebere.

Co se týče srovnání, tak bych spíš pro ilustraci srovnal CX-5 a M6. Krom soc výbavy stojí stejně a dle sprintmonitoru stejně žerou. Ale M6 je lehčí, větší a rychlejší. CX-5 je délkou a rozvorem prostě jen nafouknutá M3ka s mnoha kily navíc.

K té paní, ona jela tak 10km/h, zajížděla do ulice, kde bydlí a ví, že si tam hrajou děti. Ale prostě při sjezdu z hlavní neviděla přes kapotu auta, jak i bylo prokázáno soudním znalcem. Za mě jsou SUV nebezpečné svému okolí. A osobně jako projektant mám vždy oči v sloup, když na přání škudlivého investora BD projektujeme parkovací stání na normovém limitu. Úplně tam vidím ty Q7čky, GLSka apod. jak se jim bude zajíždět a neotevřou ani dveře.

Jediné na co jsou SUV dobré je na tahání, ale to mluvím o plnotučných terénních vozech s váhou, 4x4 a slušným motorem, ne nějakým Kodiaqu 1.4tsi. I ta bezpečnost je iluze, pokud to auto nemá rám. Takové volvo by kdejaké SUV rozkrojilo na půl. Je to o sofistikovanosti výrobce a jeho technologii, ne o typu karoserie.
 
Jo jako chápu, že na vině jsou zákazníci, trh se jim akorát přizpůsobuje. O to více mi to hlava nebere.

Co se týče srovnání, tak bych spíš pro ilustraci srovnal CX-5 a M6. Krom soc výbavy stojí stejně a dle sprintmonitoru stejně žerou. Ale M6 je lehčí, větší a rychlejší. CX-5 je délkou a rozvorem prostě jen nafouknutá M3ka s mnoha kily navíc.

K té paní, ona jela tak 10km/h, zajížděla do ulice, kde bydlí a ví, že si tam hrajou děti. Ale prostě při sjezdu z hlavní neviděla přes kapotu auta, jak i bylo prokázáno soudním znalcem. Za mě jsou SUV nebezpečné svému okolí. A osobně jako projektant mám vždy oči v sloup, když na přání škudlivého investora BD projektujeme parkovací stání na normovém limitu. Úplně tam vidím ty Q7čky, GLSka apod. jak se jim bude zajíždět a neotevřou ani dveře.

Jediné na co jsou SUV dobré je na tahání, ale to mluvím o plnotučných terénních vozech s váhou, 4x4 a slušným motorem, ne nějakým Kodiaqu 1.4tsi. I ta bezpečnost je iluze, pokud to auto nemá rám. Takové volvo by kdejaké SUV rozkrojilo na půl. Je to o sofistikovanosti výrobce a jeho technologii, ne o typu karoserie.
Já to asi do určité míry "chápu", lidi holt nenakupují dle rozumu a praktičnosti a těchto parametrů. Velice málo lidí to dělá, viz i poměr kombi vs. sedan vs. SUV v USA. Zákazníci prostě nakupují co se jim líbí, co na tom, že něco jiného by vyhovělo více. A dost lidem se líbí velké, namachrované, na efekt (fake výfuky zdraví) a dle barvy, případně roztomilosti.
Jinak si úspěch některých aut jako je Fiat 500whatever nedokážu vysvětlit. ?

Nehádám se o rozměry, délka a rozvor nejsou ale jediné míry prostornosti. Třeba vzadu v trojce HB nové díky tvaru dveří nebo obdobně u CH-R od Toyoty... prostě se tam cítím ztísněně (nejsem drobek), v CX-5 se vzadu stísněně necítím. ?

Mám odlišný názor, SUV samotné za to nemůže, jen tahle citace... "kde bydlí a ví, že si tam hrajou děti.". Jezdí mega velké množství řidičů, nejen žen ale mužů v SUV a děti neprejizdeji v 10km/h. ?
 
??? no to je v prd.... Ještě že jsem koupil teď novou, ale tak jsem se těšil tak moc ? co zbývá? Koncern ne, možná cupru. Korejce ne. Toyoty se mi nelíbí. Mercedes asi ne. No zajímavé. Tak šetřit a koupit nějakeho bmw jemně jeteho. Ale zas to jsou auta o lvl výše a ceny taky. Ja nechcu jezdit v krabicích ??
 
??? no to je v prd.... Ještě že jsem koupil teď novou, ale tak jsem se těšil tak moc ? co zbývá? Koncern ne, možná cupru. Korejce ne. Toyoty se mi nelíbí. Mercedes asi ne. No zajímavé. Tak šetřit a koupit nějakeho bmw jemně jeteho. Ale zas to jsou auta o lvl výše a ceny taky. Ja nechcu jezdit v krabicích ??
f75f26bcbed68274ef655860be1f4c88.jpg
 
Je možný, že se sám od sebe překroutil pás? Všiml si toho kluk, co tam sedí v sedačce a těžko říct co s tím udělal ? od navijáku směrem pod sedadlo je na půl otočky překroucenej a nevím jak to dát do pořádku bez zásahu nářadí…

Jakým způsobem je upevněn pás pod sedákem? Je možný otočení na šroubu?

1AF5E1BD-5CCB-4F9A-B938-A9CDD5F81025.jpeg
 
Poslední úprava:
Back
Top