• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Spíš je dobíjení odpojeno a zapíná se ve vyšších otáčkách, při běžné jízdě je odpojeno aby jakože nižší emise. Pokud klesne napětí baterie (je více vybitá) nabíjení se připojí i při mírnějším stylu jizdy, ale není to zkrátka ono.... Zkusím dohledat v manuálu oficiální text
 
Pri dynamickej jazde (jazda s pouzivanim plného výkonu auta) auto baterku nedobija, kvôli znižovaniu jazdných odporov je alternátor odpojený. Baterku dobíja hlavne defenzívna jazda s brzdením motorom.
Reknu to diplomaticky: tohle se mi nezda. Benzinovej motor potrebuje ke sve cinnosti elektrickou energii, kdyz nic jineho tak pro zapalovaci svicky (ale je tam jeste mnoho jine elektroniky). Kdyby byl alternator "odpojenej" a tohle vse bylo napajeno jenom z baterie, po pul hodine je baterie mrtva...
 
Ona se spíš odpoji baterie a jede jen altik, odpoji se dobíjení baterie
 
JoJo, to je to skvělé rekuperační nabíjení. Jedu na plný plyn, baterka se nenabíjí, protože podle EU alternátor zvyšuje zatížení motoru a tím i emise. Uberu plyn a nabíjí se. Takže můžu jet z Prahy do Brna a přesto nemusím mít plně nabito.
 
Mluvil jsem o tom dnes při uprave se shrekem a je to jednoduchý. Baterie se dobíjí když se dá noha z plynu jinak v podstatě ne. Moje Bosch stará necelýho půl roku má po jízdě a 5 minutách stání 11.7 V... Mám radost. Ve všech autech co jsem měl, jsem nikdy baterku nedobíjel, teď budu s novým autem řešit ještě nabíječku a dobíjení, což u bytovky kde není venku zasuvka je super.... A v bytě to dobíjet nechci
 
Nevím pak mi nedává příliš logiku jak mohu mít dle měření stále ve výborné kondici původní originál baterii na M3 teď přes 6let starou když motorem až tak často nebrzdim a tudíž baterii pouze jizdami vybijim? Ano, 2x ročně jej přímo v autě nechám dobít ale to je tak všechno.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Elektronika nenechá tu baterku úplně vyždímat. Když klesne její napětí pod nějakou mez, tak jí začne nabíjet bez ohledu na jízdní režim. Ale jakmile tu hranici překročí zpět, tak zase nastupuje to rekuperační nabíjení. Proto je nutné používat baterku EFT, nebo AGM, které to nízké napětí a větší počet startů zvládají.
 
Mluvil jsem o tom dnes při uprave se shrekem a je to jednoduchý. Baterie se dobíjí když se dá noha z plynu jinak v podstatě ne. Moje Bosch stará necelýho půl roku má po jízdě a 5 minutách stání 11.7 V... Mám radost. Ve všech autech co jsem měl, jsem nikdy baterku nedobíjel, teď budu s novým autem řešit ještě nabíječku a dobíjení, což u bytovky kde není venku zasuvka je super.... A v bytě to dobíjet nechci
Zapni si nějaký větší spotřebič a baterie se bude dobíjet permanentně.Mám voltmetr v zásuvce,tak přesně vidím.Mám měsíc novou baterii a mám napětí před jízdou 12,7 V.Ta inteligence se nejvíce projevuje při delších jízdách.Ve městě skoro vůbec ne.Iniciaci jsem dělal.
 
Přesně tak, při větším odběru se baterie alternátorem dobíjí. Když jsem chtěl s mojí M6 GJ nastartovat naftového Golfa, tak jsem musel zapnout ventilátor na max., výhřev sedaček a až pak (pod plynem) jsem byl schopný toho golfu nakopnout. Jinak to sotva zatočilo.
 
@no_hits si zvykneš. Já mám BATT_SOC pořád kolem 70% ze začátku jsem co 14 dní dával auto na nabíječku ale už mě to nebaví, sem tam po delší jízdě to vyleze na 90%... Holt asi budu za chvílu kupovat další nový Aku, to je asi ta ekologie😋
 
Je ale pravda, že po dnešní cestě se mě rozsvítil symbol baterky modře, to je snad poprvé
 
U mě od ty doby zas baterka nesvítí, ale dobíjí za mě dost, screeny z volnoběhu s odstupem 5 minut
Screenshot_20241027-133804.pngScreenshot_20241027-134146.png

Zkusím baterku vytáhnout a dobít, no a třeba bude dobrá. Po vypnutí motoru měla 12,3V, takže úplně v háji asi není. Zkusím zjistit její stáří podle kódu
 
Je mozne nejak uvolnit elektrickou parkovaci brzdu bez nastartovani? Ja to skusil (bez nohy na brzde sem stiskem cudliku "start" jenom "probudil" budiky), a neslo to...
 
Dekuji. A je mozne v tom rezimu "ON" taky zmenit automat z "P" na "N"? Ptam se na to vsechno, protoze pres vikend nakej moula zaparkoval tak tesne u myho auta, ze sem se nemohl dostat ke dverim ridice. Potreboval sem auto posunout ven z parkovaciho boxu...

Bohuzel nedavno operovanej kolenni kloub mi neumoznuje prolezt na sedadlo ridice ze strany spolujezdce (pres stredovej tunel). Nastesti tam byl nakej dedek kterej mi pujcil hul, s ni sem z pravy strany zatlacil na brzdovej pedal, nastartoval, odbrzdil a prohodil na "N". Pak konecne sem mohl auto vytlacit ven, nasednout a odjet...
 
Dekuji. A je mozne v tom rezimu "ON" taky zmenit automat z "P" na "N"? Ptam se na to vsechno, protoze pres vikend nakej moula zaparkoval tak tesne u myho auta, ze sem se nemohl dostat ke dverim ridice. Potreboval sem auto posunout ven z parkovaciho boxu...

Bohuzel nedavno operovanej kolenni kloub mi neumoznuje prolezt na sedadlo ridice ze strany spolujezdce (pres stredovej tunel). Nastesti tam byl nakej dedek kterej mi pujcil hul, s ni sem z pravy strany zatlacil na brzdovej pedal, nastartoval, odbrzdil a prohodil na "N". Pak konecne sem mohl auto vytlacit ven, nasednout a odjet...
Áno, ide dať N aj bez štartu a tiež treba stlačiť brzdu pri zapnutom zapaľovani. A napríklad pri vypnutí motora s N ostane hrať rádio
 
Back
Top