• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

6 i Cx5 jsem teď kupoval o víc než 100 levněji, než by diktoval nový ceník, ale kdybych kupoval za pár měsíců, šel bych pro to samé. Za mě taky pořád platí, že Mazdy nejsou dokonalé, ale pro mě osobně nejlepší, nechci-li být s cenou o 500 výše (nejvíc by mi pak asi seděl Jaguar XF, ale tam se stejně čeká na nový, a spolehlivostí ani servisem bych si zrovna nepomohl :)). Cenová výhodnost Mazd je pořád drtivá, po zdražení bude menší, ale pořád bude. Kolega teď dostal nabídku na Passat, sice umí VW větší slevy z ofiko cen, ale pořád docela normální výbava a pořád je kolem 1m, kde má Mazda top výbavy a skvělou atmosféru. Osobně jsem čekal zdražení i daleko větší, a uvidíme, co ostatní značky.

PS: ano, o Peugeotu nemluvě, ten už se stal - cenově - takovým francouzským Jaguarem :).
 
Poslední úprava:
Tak ono Mazda reaguje jen na to, co dělá celý trh. I po zdražení je 6ka pořád minimálně stejně výhodná jako její konkurenti ze třídy. Stačí se podívat, jak je cenově "nastřelený" Peugeot 508, ale třeba i Passat pokud si tam člověk dá i motor a nějakou výbavu. A to jsou jedni z hlavních konkurentů.

A když koukám na ceník 2020 v ČR, tak pořád naše 6ka G194 v Takumi a Machine Grey vychází ceníkově asi o 2000 EUR levněji než ta naše ceníkově stála v roce 2018 tady v Belgii, kde jsme ji kupovali.:D

Jinak tady Mazda taky minimálně u 6ky teď zdražila o 1000 EUR.

Jedna věc je cenovka a druhá prodejní cena. Zhruba před 3 měsíci jsem byl v Peugeotu, kde mi majitel ukazoval Peugeot 508 SW, GT, 2.0 HDI úplně v plné za 1.248.000Kč vč. DPH. Přímo na salonu cena za nové auto (ne předváděčka) -300.000,-Kč a ještě byl prostor k nějakému jednání. Kde je generačně nový Peugeot 508 SW (neříkám, že je dokonalý) se servisní podporou továrny v Evropě a kde je generačně Mazda 6 GL z roku 2013, která prošla jen facelifty? Když jsem měl problém na minulé generaci Peugeotu 508, servis připojil auto online na továrnu a po dvou dnech mi zavolali hotovo. Ani ve snu by mě nenapadlo, že zažiji to, co zažívám se současnou Mzdou 6. Narovinu Vám v servise řeknou, že pokud nebude minimálně 100 vozů se stejným problémem, tak to továrna nebude řešit! Nejsem zaujatý, ale jen se cítím podvedený, jako „potížista“, jako bych chtěl za 1.1 mil Kč něco scifi. Chci JEN, aby auto fungovalo, tak jak by mělo! Dodnes není od novoty od 7.5.2019 autor opravené! Proč mám hájit značku, která se neumí postavit za zákazníka? Už jsem jim od chlapů z vývoje ŠKODA AUTO a.s. jako na zlatém táce donesl, co problém způsobuje (nejen na mém autě). Problém lze vyřešit do 400,-Kč. Bohužel díky tomu, že je auto v záruce, nemohu do něj nechat sáhnout někoho jiného. Proč tedy hájit MAZDU? IMG_5067.jpegIMG_5068.jpeg
 
Naprosto chápu. Ty už si Mazdu nekoupíš... My ostatní, které takový problém nejspíš nepotká, protože statisticky zatím asi nepotkal téměř nikoho, u ní žádný černý puntík mít nemusíme a pak pořád platí, že nabízí hodně za málo. (A slevy na auta s cenou blízko 1m taky umí, zvlášť na odležená auta, jen ne -300... Jenže to mnou zmíněný VW nebo Škoda taky ne)
 
Tak ono už to vlastně napsal @Ondrej K , Mazda je v této chvíli pořád tak levná, že podle mne prodejci prostě nemají, kde ubírat už. Viz. i ta belgická cena ze které se naopak dá srazit ještě hodně. I tak, jak už jsem tady někde psal , nás realne 6 vyšla dráž než byly nabídky na Passat nebo Insignii, to samé varianta Tiguan vs CX-5 byla Mazda ta dražší v požadované výbavě.
Peugeot jsem tady zmínil z pohledu právě té abnormálně vysoké ceny a ani po slevě to není levné auto. Navíc zůstatková hodnota po nějakých 3 letech, když se podívám do inzercí třeba teď, hovoří taky silně ve prospěch Mazdy, ale třeba i toho VW. Pro mne hlavně NO WAY kvůli designu interiéru i exteriéru.

Jinak @Sikyl situace s tvým autem je z mého pohledu jeden z těch nejčernějších scénářů, které můžou/mohly nastat - zvlášť v kombinaci s nákupem na ICO a s tím spojené možnosti odstoupení. Takže se samozřejmě vůbec nedivím tvé nespokojenosti. A je mi jasné, že jakmile bude možné se auta zbavit tak to nejspíš uděláš a už Tě jen tak v Mazdě někdo neuvidí. A vůbec se tomu nedivím.
 
Naprosto chápu. Ty už si Mazdu nekoupíš... My ostatní, které takový problém nejspíš nepotká, protože statisticky zatím asi nepotkal téměř nikoho, u ní žádný černý puntík mít nemusíme a pak pořád platí, že nabízí hodně za málo. (A slevy na auta s cenou blízko 1m taky umí, zvlášť na odležená auta, jen ne -300... Jenže to mnou zmíněný VW nebo Škoda taky ne)
Máš pravdu, že si už Mazdu nekoupím po tom všem, co jsem zažil a zažívám! Bohužel nejsem jediný. Jak jsem psal v jiném vláknu, viděl jsem takových aut napříč Evropou několik a mám je i pro případný spor zdokumentované. Naposledy, když mi půjčili úplně nové auto s totožným problémem. Všude i u Škody i VW se dá jednat o ceně. Superba bych mohl mít za úplně jinou cenovku než v katalogu, ale proč mám jezdit v něčem, v čem jezdí půl města jako ve „služebáku“? Na druhou strana bych o Mazdě a skvělé výbavě raději ani nepsal. Sedni si do obyčejné Škody Kamiq a podívej se například na jejich konektivitu. Auto za pár set tisíc a CarPlay bezdrát atd... Dnes upřímně hluboce lituji, že jsem se p. Hyšplerem v Kolíně nechal ukecat do auta, které jsem už ani nechtěl, jelikož jsem ve faceliftu neviděl příběh. Do auta, u kterého mi sliboval servis a dnes tam mám nevyřčený zákaz vstupu a jen proto, že neuměli vyřešit problém..., který na jejich obhajobu neumí vyřešit nikdo v Mazdě Evropě a továrna to řešit nebude. Upřímně Vám všem přeji, abyste nikdo nezažili tu bezmoc, beznaděj, pocit že jen obtěžujete …za své peníze, z kterých oni v Mazdě žijí! U jiné automobilky bych už měl auto opravené, nebo nové, aby se veřejně nevláčelo jejich jméno ve špatném světle. To taky o něčem svědčí ne?
 
Jenže potřeba bezdrátového CarPlay nebo obřích tabletových displejů v interiéru je značně subjektivní. Jakmile budu chtít slušné audio, head up displej, dobré sedačky, adaptivní světlomety, adaptviní tempomat (ten bych zrovna tedy oželel) a plno dalších věcí, u Škody hodně drsně připlácím... sice si můžu sednout do Kamiqa, ale když jsem kupoval CX5, i menší Karoq vycházel ve slušné výbavě o 150 dráž, natož Kodiaq (který už je proti CX5 zas o něco větší, ale stejně). S Šestkou to bylo stejné - jsou věci, na kterých mně a plno dalším řidičům záleží, a mezi které nepatří tablety v interiéru nebo bezdrátová Qi nabíječka, a které většina ostatních výrobců neumí nabídnout buď vůbec, nebo za velmi vysokou cenu (u Škody to je třeba právě kombinace benzínu a čtyřkolky u Karoqu). Že navigace od Mazdy nikdy nebyla skvělá? Snad deset let používám mobil, už kvůli dopravě, nebo integraci s dalšími službami. Že ho připojuji kabelem? Nejrychlejší nabíjení. Že tam není velký tablet a vše se ovládá čudlíky? Jsem opravdu rád, když se můžu věnovat silnici, nikoliv obrazovce, které mám plné zuby po celém dni v práci. A tak se dá pokračovat. Za mě to u většiny jiných aut stejně nejvíc zabíjí jízdní projev. V 508 jsem ještě nejel, ale tam bych zase fakt nemohl přes interiér i spolehlviost. Stačí se zakecat s nějakým mechanikem, který Peugeoty delá, třeba v nějakém autorizovaném servisu... ideálně kde mají zkušenost ještě i s jinými značkami.

Takže je možné, že na problém s navigací, občasné špatné rozeznání značky, atp. trpí klidně i každá šestka. Jen ne každý to řeší. Mně osobně jsou tyhle věci docela šuma fuk, ani přechod na dvouválec a zpátky mi nervy nedrásá, ač je někdy znát. Neomezuje mě v mém způsobu používání auta. Nic není dokonalé, já bych asi u leckteré automobilky takto musel řešit odezvu/vůli volantu kolem středové polohy, chod spojky, nebo vůle v řazení. A pochybuju, že bych je kvůli sobě donutil změnit konstrukční řešení všech vozidel :).

(I kdyby je to stálo jen pár úprav... Festool by třeba do ponorné pily také mohl začít dávat axiální kuličková ložiska na místa, kde na ně působí axiální síly kvůli šikmým zubům převodovky... a vydržela by víc, než když tam mají radiální :). Ale jsem realista. I oni prioritizují.)
 
@Sikyl Nedivím se tvé frustraci. Ale až budeš kupovat další auto, rozmysli si, jestli to bude Pažout. Měl jsem od začátku r. 2003 do r. 2010 auto roku 2002, tj. Peugeot 307SW. Neustálé problémy, nejprve systematické závady typu blbě vyřešený přepínač blinkrů, který odešel do 2 měsíců, opravovali na 3x, pak něco s indikacemi na přístrojovém štítu, ale už si nepamatuju. No a pak pravidelné problémy tuším s táhly aj. na přední nápravě - měněné s výjimkami každý rok - servis na to: "co byste nechtěl, když jezdíte po Praze". Minimálně ob rok výměna orezlých brzdových kotoučů. Asi by se daly osoustružit, ale neměl jsem nikoho vhodného servisáka a autorizák to samozřejmě nebyl ochoten udělat. Na podzim a v zimě nesměly zůstat dýl jak týden bez pohybu. A mezitím sem tam něco dalšího. Aspoň že motor nezlobil. Když jsem ho vyměnil za novou M6 GH, tak to byl balzám na duši. Už technik v AAA, který se mnou jel při odkupu Pažouta, říkal "jó, do mazdy budete jen lít bezín a olej". A byla to pravda. Po pár letech jsme se trumfovali se známým, kdo byl častěji s 307 v servisu. Porazil mě - já za 8 let jen 27x, on 36x - nepočítaje předepsané roční prohlídky.
 
@Sikyl Nedivím se tvé frustraci. Ale až budeš kupovat další auto, rozmysli si, jestli to bude Pažout. Měl jsem od začátku r. 2003 do r. 2010 auto roku 2002, tj. Peugeot 307SW. Neustálé problémy, nejprve systematické závady typu blbě vyřešený přepínač blinkrů, který odešel do 2 měsíců, opravovali na 3x, pak něco s indikacemi na přístrojovém štítu, ale už si nepamatuju. No a pak pravidelné problémy tuším s táhly aj. na přední nápravě - měněné s výjimkami každý rok - servis na to: "co byste nechtěl, když jezdíte po Praze". Minimálně ob rok výměna orezlých brzdových kotoučů. Asi by se daly osoustružit, ale neměl jsem nikoho vhodného servisáka a autorizák to samozřejmě nebyl ochoten udělat. Na podzim a v zimě nesměly zůstat dýl jak týden bez pohybu. A mezitím sem tam něco dalšího. Aspoň že motor nezlobil. Když jsem ho vyměnil za novou M6 GH, tak to byl balzám na duši. Už technik v AAA, který se mnou jel při odkupu Pažouta, říkal "jó, do mazdy budete jen lít bezín a olej". A byla to pravda. Po pár letech jsme se trumfovali se známým, kdo byl častěji s 307 v servisu. Porazil mě - já za 8 let jen 27x, on 36x - nepočítaje předepsané roční prohlídky.
Máš pravdu, Peugeot 307 bylo jedno z nejhorších aut Peugeotu. Kamarád jí měl a prožíval stejné problémy a muka jako Ty. Já i manželka jsme prošli spousty aut z koncernu PSA a nikdy jsem nic zásadního neřešili. Občas se nějaký problém vyskytl, ale vždy si s ním servis, nebo továrna věděli rady. Manželka má Citroen DS4 2.0 HDI, SportCHIC a jen jezdí. Každá automobilka má něco, ale když neumí opravit v roce 2019 zařízení z r. 2012, tak „ostuda” je slušný výraz.
 
Opravit, nebo zmenit konstrukci? :D
Mne stacila desetiminutova konverzace s hlavnim mechanikem pres elektroniku ve V-Group Kladno, kde prodavaji a servisuji Mazdy i Peugeoty (a taky treba Ford). Ten taky rikal, ze Peugeot se proti minulosti dost zlepsil, ale ze jestli chci jen jezdit a neresit, tak Mazdu v benzinu... prakticky zadne problemy s motory, zadne kompletni poruchy, ktere by auto odstavily, spolehliva elektronika a elektroinstalace, (EDIT: dopisuji, co jsem si jeste vzpomnel) jednoduchy servis zakladnich komponent. Konzistentne, na rozdil od jinych znacek. A to jsme se fakt bavili o novych autech, nikoliv desetiletych. Ptal jsem se ho prave kvuli te 508 (a Mondeu).
 
Jinak si tak nejak obecne neumim predstavit, jaktoze od tech mechaniku, kteri prosli vice znackami, slycham vsude to samy, ze sice kazda znacka ma svoje mouchy, Mazda taky, ale Mazda+benzin fakt dobra volba... To jsem slysel v Kladne, Usti, u Duby v Praze, v Mechenicich. Nechce se mi verit, ze by to byla jen chvala aktualniho zamestnavatele; vsak ja s nimi taky nemam uplne obyc vztahy, obcas se po nich i povozim, protoze si treba sam lip zdiagnostikuju problem. Proto neverim, ze by mi jen rikali, co chci slyset.
 
Já Tebe ani nikoho jiného nenapadám, ani Mazdu. Stále jen tvrdím, jak to auto mohlo projít několika výstupními kontrolami ve výrobním závodě a předprodejní kontrolou u dealera? Kdybych nebyl z oboru, moje rodina, přátelé, tak mlčím! Jinak jízdně, motoricky (mám raději naftu) vše OK. Já mám auto na práci a proto potřebuji celý funkční celek, ne jenom část. Nic víc, nic míň. Se značkou auta je to, jako jsem psal u pneu: 100 lidi, 100 chuti.
 
Ja nerikam, ze nekoho napadas... ja jen rikam, ze se mozna dozadujes zmeny spatne konstrukce, coz neudela zadna automobilka, pokud to nebude trapit drtivou vetsinu majitelu, a i potom u vetsich veci jen v ramce nejake nove iterace modelu. Zjevne to totiz vypada, cim dal vic, ze mas problem s konstrukci auta, nikoliv s materialovou nebo vyrobni vadou. Je to stejne, jako kdybych plakal u OIII nad bouchanim zadni napravy, nebo u mnohych trivalcu nad vibraci v pedalu spojky a radici pace. Nevim, ze by byl vyrobce, ktery by vsechno mel perfektni a vsechno dokazal odstranit. Jsou veci dobre vymyslene, jsou veci spatne vymyslene. V aute jich je par tisic, tak je velka sance, ze tam budou i ty spatne vymyslene.

Nebo jinak, u moji Mazdy 6 bych si mohl stezovat na nasledujici:
- Obcasne cuknuti pri podrazeni 4 na 3
- Obcasne prilis ostre zamacknuti pedalu pri popojizdeni na adaptivni tempomat
- Nedokonale vedeni v pruzich, obcasne nacteni spatneho pruhu
- Nedokonale prepinani dalkovych, obcasna chyba v rozeznani auta
- Vibrace interieru na vysokou hlasitost pri durazne basove hudbe
- Ne vzdy hladky prechod mezi modem na dva valce, jemne vibrace do pedalu u dvouvalcoveho modu pri nizkych otackach
- Prilis maly ucinek zadnich brzd, pri beznem pouziti se temer nesviraji brzdice a brzdna plocha tak utesene rezne, pokud to clovek obcasne neprobrzdi
- Nepredvidatelne chovani istopu
- Radio ma nekdy velmi slaby prijem
- GPS sync hodin uz mi parkrat nastavil blby cas
- Headsup neni videt se vsemi typy polarizacnich bryli
- Palubni deska vrha vyrazne reflexy do celniho skla
- Parkovaci snimace obcas nevidi prilis maly objekt, typu trubky dopravni znacky
- atp. atp.

Teoreticky bych to vse preci mohl reklamovat, protoze to nejsou subjektivni veci, ale meritelne, viditelne, objektivni nedostatky. Ktere se teoreticky daji odstranit, casto i jen jinym softwarem.

Jenze jak se pohybuju ve svete technologii a mam vzdelani strojare, chapu, ze produkt je soubor kompromisu. Ne vsechno tudiz funguje tak skvele, jak je deklarovane. Ma mit rizeni u noveho auta vule? (Divam se na lecjaky koncern, ale i treba nove Berlingo, ve kterem jsem nedavno sedel) Ma mit radici paka gumovy chod, jako bych s ni kvedlal v hrnci se zelim? (divam se na C3)

Jestli tvuj problem vidis u mnohych Mazd 6, jde preci nejspis o vlastnost danou spatnou konstrukci auta, a nikoliv zavadu ve smyslu poruchy...
 
Souhlasím s Tebou. Jen proč některá auta fungují a některá ne? Bez ohledu na typ karoserie, motoru, převodovky, či výbavy. Ale to asi nevyřešíme. Já už řešení pravděpodobně znám, ale nemohu do auta v záruce sáhnout. Mazdě jsem ho už sdělil. Míč je na straně Mazdy.
 
Je mi osobně jedno kolik má gramů MAZDA nebo jiná automobilka, když jedna LOĎ na Vltavě znečistí vzduch v ten den jako všechny auta v Praze za ten den !
@Kozlik To s těma emisema bude v platnosti až od 2021, takže to velké zdražení nás teprve čeká. Na něco se to ale importér musí snažit hodit.:D

@Ondrej K S některými "minusy/problémy " jsi mě překvapil. Viz. třeba ty dálkové světla, ale i třeba ty vibrace při hlasitých silných basech a i dalším. Obecně ale s tvým příspěvkem musím souhlasit.
 
Poslední úprava moderátorem:
Ano, emisní limit se snižuje na 95g/km a za každý gram navíc se platí €95,-

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Dotaz na majitele GL-ek: Kde a jaké TMPS senzory jste kupovali: Potřebuju je do zimáků a nechci sáhnout vedle..
Jak jsem pochopil, komunikační frekvence je standard. Narazil jsem na plastové a hliníkové tělo ventilku ale netuším, zda je v tom nějaký praktický rozdíl nebo s tím spojený "problém" (Příklad: Jako že třeba hliníkové mají tendeci se ucpávat v zimě zkondenzovanou zmrzlou vlhkostí. - vymyšleno, přepokládám, že to asi bude na stejno, ale nemám žádnou zkušenost).
Díky!
 
Dotaz na majitele GL-ek: Kde a jaké TMPS senzory jste kupovali: Potřebuju je do zimáků a nechci sáhnout vedle..
Jak jsem pochopil, komunikační frekvence je standard. Narazil jsem na plastové a hliníkové tělo ventilku ale netuším, zda je v tom nějaký praktický rozdíl nebo s tím spojený "problém" (Příklad: Jako že třeba hliníkové mají tendeci se ucpávat v zimě zkondenzovanou zmrzlou vlhkostí. - vymyšleno, přepokládám, že to asi bude na stejno, ale nemám žádnou zkušenost).
Díky!
vem originál a neřeš to https://www.mazdashop.cz/mazdashop/eshop/4-1-Mazda6/421-3-Kola-a-podvozek/5/1932-Senzory-TPMS ;) , když koupíš nějaký shit ušetříš nula nula prd o moc levnější neseženeš
 
@Ondrej K S některými "minusy/problémy " jsi mě překvapil. Viz. třeba ty dálkové světla, ale i třeba ty vibrace při hlasitých silných basech a i dalším. Obecně ale s tvým příspěvkem musím souhlasit.
No vidis, asi si poustis vhodnejsi hodbu do nasich Mazd (nebo si to tolik "neuzivas") ;). U me to s tema vibracema rozhodne take plati.
 
Back
Top