• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Nemůžu přijít na to, jestli mám aktivovaný alarm. Auto při zamykání a odemykání pípá, po zamknutí bliká pár vteřin na přístrojovce červený visací zámeček a pak už nebliká nic. Auto má Webasto a na stránkách Mazdy jsem četl, že Webasto s alarmem není kompatibilní. Jak poznám, že je alarm funkční?
 
Ja si ho casto omylem spustim tak, ze mam zamceny auto, otevru kufr (bezklicovym, ten jde s klickem v kapse vzdy), zatahnu za tahlo sklopeni sedacky, a uz houkam :). Kombi by bylo nutny si asi sedacku nechat volne, a pak do ni stouchnout, pokud nema tahla sklapeni z kufru. Pripadne mi to taky spolehlive spousti omylem zamcena manzelka a deti na benzince, kdyz odejdu od stojanu, auto se samo zamkne, a oni se uvnitr pohnou :).
 
Benzinka je klasická situace i u mne.:D
S tím kufrem jento ale zajímavé u kombi se mi to nikdy nestalo a to už jsem sklápěl sedačky z kufru u zamčeného auta víckrát (naposledy včera) a alarm nic. Očekával bych, že auto pozná že kufr byl otevřen bezklíčově a mělo by podle mne alarm deaktivovat. Nicméně může to být u sedanu jinak.

Edit.: Přeci jen u kombi pohybové čidlo jinak detekuje každé otevření kufru, protože narozdíl od sedanu se jedná o jeden otevřený prostor s interiérem.
 
No jo, to je chytré, že je to jinak vyřešené a deaktivují ho... Ten jeden prostor u kombi mě nenapadl. U sedanu se to chovalo dle mého popisu už v 2017 GL a teď v 2019 GL je to pořád stejné, alarm aktivní dokud neodemknu dveře.
 
Alarm zásadně zkouším tak, že nechám otevřené okénko a po dovnitř strčím ruku a mávnu :)
 
Tak jsem se cíleně zamknul v autě, počkal půl minuty, zamával rukou a alarm se spustil. Takže díky všem, jsem rád, že funguje. Má někdo zkušenost s kombinací alarmu a nezávislého topení? Jde mi o to, jestli teď přes zimu je nutné při zamykání na ovladači vypínat hlídání interiéru. Nebude to, v případě že pustím Webasto, spouštět alarm?
 
Ahoj. V nejbližší době mě čeká výměna zadních destiček. Chtěl bych se však poradit ohledně kotoučů. Jsou poměrně "ošklivě" ojeté, ale jejich tloušťka je ještě cca 9,5 mm takže do limitu 8 mm mají ještě daleko. V tomto stavu už byly, když jsem auto před půl rokem a 10 tkm koupil. Za tu dobu se jejich ojetí nijak nezměnilo. Jezdím prázdný a jízdní styl mám celkem klidný. Osobně bych chtěl dát jen nové desky a nechat tyto koutouče. Co myslíte, lze to takto udělat, nebo bych měl dát i nové kotouče a doufat, že se to do roka nedostane do tohoto stavu? Jinak soustružení a podobně u mě bohužel nepřipadá v úvahu, protože nemám možnost auto odstavit a čekat až budou kotouče hotové. PS: na GG jsem tyto věci řešil pořád. Zdá se mi to, nebo Mazda používá nějaké šmejdské třmeny? Pořád koukám na ostatní auta a takhle blbě sjetý kotouč jsem ještě neviděl.

20191212_102202.jpg 20191212_102239.jpg
 
Tak se také hlásím do sbírky obskurních technických problémů - stěrače mi při stání či pomalém popojíždění jakoby dřou o něco. Je to trochu jako plech po plechu a pokud se to děje (děje se to jen někdy), tak jsou ty vibrace cítit i přes pedály. Včera se to dělo, když jsem v dešti popojížděl ve Vídni v koloně na semaforech. Divné je, že jak jsem se rozjel tak odhadrm přes 8-10 km/h, tak to vymizelo a na dalších světlech se to vrátilo... původně jsem podezíral polosy/ brzdové kotouče, protože to byl zvuk jako když se ojíždí rez z kotoučů. Dnes ráno jsem při přeparkovávání auta zapnul stěrače a nic.


Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Ahoj. V nejbližší době mě čeká výměna zadních destiček. Chtěl bych se však poradit ohledně kotoučů. Jsou poměrně "ošklivě" ojeté,

Teď tohle na STK kontrolují. Skoro jsem neprošel se Superbem, kde to mám taky. Protože to ale na válcích brzdilo v pořádku, ukecal jsem je. Budu je měnit. Na Mazdě mi to nedělá.
 
Na koncernu to je prý většinou uvnitř, ta rez, takže není vidět. Povídal servisak, který přešel z autosalonu VW/Škoda do Mazdy...
 
Tak to těm mým kotoučům asi zapomněli říct. Jinak moc nechápu co jsi tím chtěl říct.
 
A co myslíte, že se stane, když dám jenom nové desky na tyto kotouče? Ojede se to po celé ploše? Co kdybych zkusil najít nějaké tvrdší desky kde je větší podíl kovu ve směsi?

Teď tohle na STK kontrolují. Skoro jsem neprošel se Superbem, kde to mám taky. Protože to ale na válcích brzdilo v pořádku, ukecal jsem je. Budu je měnit. Na Mazdě mi to nedělá.
STK mě čeká za rok a půl, tak mám obavu, abych teď nedal nové kotouče a za tu dobu to nebylo stejné.
 
Poslední úprava:
Stačí stočit jen kraje a hotovo. Plocha vypadá ok. Jde o to, že deska je menší než kotouč a proto okraje řeznou. Nic strasnyho. Stočení okrajů bohatě stačí a stejně to časem bude vypadat stejně. Na funkci to prostě nemá vliv...

Odesláno z mého motorola one zoom pomocí Tapatalk
 
Teoreticky. Orezají současně kraje kotuče z čela a to může být tolik, že se už kotouč od krajů rozpadá.
Spíš nevím, proč se to děje. Rezne to, protože tam nedolíhá destička, ale proč?
 
A co myslíte, že se stane, když dám jenom nové desky na tyto kotouče? Ojede se to po celé ploše? Co kdybych zkusil najít nějaké tvrdší desky kde je větší podíl kovu ve směsi?
STK mě čeká za rok a půl, tak mám obavu, abych teď nedal nové kotouče a za tu dobu to nebylo stejné.

Za půl roku to asi stejně nebude, ale časem asi jo. Destičkou se to podle mě už nesrovná. Já to budu řešit nový kotouč + desky.
 
Back
Top