• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Neřekl bych. Větší vliv bude mít hmotnost nákladu.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Jj vidím asi jediný rozdíl v rozměrech kufru, který využiji tak párkrát za rok. Ale dnes není nic, co by nedovezly až domů...
 
Možná to tu už bylo, ale mám trošku hloupý dotaz :p. Je velký rozdíl v jízdních vlastnostech combi - sedan?
Sedan už je z podstaty stavby pevnější, ale 99% lidí tenhle rozdíl nikdy nepozná a ty co to poznají si ho vyztuží nějakou rozpěrnou tyčí.
 
Sedan už je z podstaty stavby pevnější, ale 99% lidí tenhle rozdíl nikdy nepozná a ty co to poznají si ho vyztuží nějakou rozpěrnou tyčí.
Plus doplním to, že má ne úplně zanedbatelně větší rozvor, což se na jízdě musí také nějak projevit. Myslím že @Ondrej K tady někde o tom často psal a docela sofistikovaně vše popisoval a vysvětloval (komfort, hlučnost apod.). Myslím, že sem k tomu ještě určitě něco připíše... ;)
 
Wagon je větší vnitřní objem - jednolitý prostor, takže víc hluku. Ale tipnul bych si, že to bude třeba o jeden dva decibely max.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Tak já mohu porovnat M6 GJ G165 rv.2015 a GL D184 rv.2019 a je v těch autech sakra velkej rozdíl. Z mýho pohledu ten kombík jezdí daleko lépe a je méně nedotáčivý s výrazně větší snahou při střídání zadáček pohazovat prdelkou...
Osobně to nepřipisuji rozdílu kombi/sedan, ale váze motoru a asi tomu G-Vectoringu a mezigenerační úpravě podvozku, protože u GJ jsem musel ubrat plyn, aby se chytla, případně ji do zatáčky hodit hodně zostra, u GL se to děje tak nějak samo.
Mezi generacemi je poměrně velký rozdíl a nová GL má jiné řízení, tlumiče, péra. Takže fakt se blbě porovnává a já nemám zkušenost se stejnou generací, abych posoudil rozdíl mezi kombi / sedan. Osobně si myslím, že to vyladili tak, aby to jelo podobně, takže spíš se rozhoduj, zda chceš na zadních sedačkách více místa (8 cm v rozvoru je v zadu sakra znát), případně vyšší kufr a nebo dle designu.
 
Zkoušel jsem Sedan vs Wagon v každé generaci, obvykle na (více)denní zápůjčky, i když ne stejné motory. Předtím jsem měl 2017 6 Sedan, teď 2019 6 Sedan, takže mám i srovnání mezi generacemi v tom samém typu karoserie.

Jízdní vlastnosti
  • Sedan má díky delšímu rozvoru a menší hmotnosti převisu trochu jiné reakce, jakoby uhlazenější a zpomalenější. Zvlášť třeba když člověk chytí roletu v zatáčce.
  • Zdá se mi navíc, že má Wagon vzadu silnější/tvrdší tlumiče. Wagon se obecně při všech mých srováních choval dost spíš jako trojka, Sedan dost klidněji, Wagon takový divočejší.
  • Letět 230 je určitě lepší v Sedanu :), ale většina řidičů to asi denně nevyužije.
  • Spolu s hlučností mi prostě přesednutí ze 3 do 6 Wagon stejné generace přišlo jako malý rozdíl, přesednutí ze 3 do 6 Sedan jako velký rozdíl.
  • 2019 Sedan je k silnici ještě více přikovaný, než 2017, jako by bylo nižší těžiště — určitě za to může větší hmotnost a GVC+.
  • Ta klidnost a línost reakcí Sedanu je dvojsečná, protože nějaký sportovní charakter, ten opravdu Sedan - dle mého - nemá... Wagon rozhodně víc, větší radost na zatáčkovité silnici.

Hlučnost
  • Rozdíl v nějakém testu minulé generace měřili a bylo to myslím 2 dB. Jen připomenu, že rozdíl 70 a 72 dB není 3 %, ale mnohem vyšší, ta stupnice tlaku zvuku není lineární.
  • Povaha hluku je taky lehce jiná, právě kvůli odlišnému prostoru.
  • Wagon má takové ty vystouplé lišty na střeše, od kterých je nepatrně slyšet hučení. Pak ještě zadní plato kufru u Wagonu je docela průzvučné, takže na horší silnici se trochu víc přenáší hluk od zadních kol (v 3 HB jsem kvůli tomu vozil vzadu na podlaze dvě velmi silné deky, dost to pomáhalo — nebo nechat vytlumit podlahu kufru a zadní podběhy).
  • Teoreticky trochu víc hluku udělá i aerodynamika, splývající záď má lepší vliv na chování vzduchu za autem, nevzniká tendence k turbulenci. Tohle je podle mě důvod, proč má sedan i oficiálně nižší udanou spotřebu.
  • 2019 Sedan je o dost tišší, než 2017, aerodynamický hluk mi subjektivně přijde až do rychlostí kolem 150 - 160 km/h téměř neslyšitelný (pokud se na něj člověk nesoustředí, nebo nefouká). U Wagonu se ty střešní lišty ozývají výrazněji právě s rostoucí rychlostí.

Prostornost
  • Sedan subjektivně o dost lepší, a to i prostorem v kufru, protože já téměř nikdy nenakládal v kombíkách nebo hatchbackách nad plato (natož, abych jezdil bez něj). Stačila mi jedna těžká autonehoda (náraz 130 km/h do stojícího vozidla na dálnici) v kombíku naloženém na lyžovací dovolenou před 20 lety... obsah kufru v interiéru, zhmoždeniny, rozseklá hlava atp. právě kvůli věcem z kufru, které sahaly nad plato (a to byly převážně "měkoně"). Kufr sedanu je hlubší a vyšší.
  • Předchozí by se asi dalo řešit nějakou mřížovanou příčkou?
  • Wagon má výše podlahu (asi kvůli potenciální zástavbě 4x4?) a část litrů objemu je pod ní. Náš kočár se třeba nevejde bez sundaných kol do Wagonu na délku, do Sedanu v klidu.
  • Navíc se v sedanu dají měkké věci bezpečně "namačkat pod plato", protože je pevné.
  • Zadní sedačky jsou velký rozdíl, protisměrné (výrazně doporučené do 4 let snad už všude na světe) dětské sedačky skoro všech značek jsou v Sedanu v pohodě, aniž by osoba sedící na předních byla přiražená k čelnímu sklu, kdežto u Wagonu už to bylo i mně, se 173cm, nepříjemné (stejně jako to mám v CX5, mimochodem :)).
  • Délka celé kabiny je logicky také delší u Sedanu, normálně vozím trámy 200cm i se spolujezdcem (již poněkud blíže čelnímu sklu, ale nikoliv nepoužitelně), max na největší přiražení sedačky spolujezdce dopředu je někde kolem 235cm, lehce diagonálně.
  • Samozřejmě ale v Sedanu asi nejde odvézt nerozložené jízdní kolo, je problém odvézt i kola na přezutí, natož nějakou ledničku nebo zvíře. Pohodlí při nákladání také nižší, než Wagon.
  • Kufr sedanu se dá otevřít, a dávat věci ven/dovnitř, i když člověk stojí namáčknutý na zeď (kufr nezasahuje za profil auta). Ideální pro majitele malých parkovacích stání v garážích... využívám denně, s hatchbacky jsem dřív do těch zdí občasně bouchal (i do stropu :)).

A vizuálně se mi víc líbí Wagon. Taky subjektivní. Proto jsem to srovnání Wagon vs. Sedan opakovaně před koupí řešil.
 
Poslední úprava:
od samého začátku s novou GL bojuju s pocitem, že na příčných nerovnostech skáče zadek jako koza... Jak jsem teď měnil několikrát moji GJ a novou GL, tak jsem se v tom pocitu naprosto ujasnil. Dost mi to vadí:( Obecně mi přijde, že odpružení a celkové sladění podvozku měla GJ podstatně lépe vyřešené. Pokud je auto obsazené i vzadu a nejlépe i běžně naložený kufr, chová se GL naprosto způsobně. Dokonce jsem hned týden po pořízení auta jel na test tlumičů, jestli není něco špatně.....

hovořím o sedan/sedan ,-)
 
Zajímavé. Moje se zdá celkově nepatrně mezigeneračně tužší (sedan/sedan), ale právě trakce v oblouku a náklony mi přišly okamžitě už od první jízdy lepší. Ale už v 2017 byly úpravy proti předchozím letům, takže je možné, že nevím, o co jsem přicházel :D

Huštění pneu jsi určitě zkoušel srovnat? Máš stejné? My kvůli tomu jednu půjčenou 2018 "odpouštěli" , aby měla stejný tlak, jako moje tehdejší 2017. Pneu tenkrát byly na obou stejné (letní Bridge).
 
Huštění pneu jsi určitě zkoušel srovnat? Máš stejné?

jasně, to bylo první, po čem jsem šel... dokonce při testu tlumičů mi technik odfoukal/dofoukal přesně tolik, kolik tam má být....

tužší mi GL určitě přijde, nežli GJ...celkově se mi zdá být taková "odtažitější", ze začátku bych napsal i "řidičsky tupější" ... Ale onu zdánlivou tupost jsem nalezl v tom, že je GL opravdu mnohem lépe odhlučněná a jakmile je člověk na ten zvukový projev zvyklý a náhle ho nemá... Jenže to řidičské COSI tam stále je, jen je potřeba si to najít v odezvě volantu a od kol.

Každopádně odskakování zadku mi leze krkem docela dost. Zatím jsem se bohužel s GL nedostal na polygon, kde bych vyzkoušel limity a v reálném ježděni jsem jich naštěstí zatím také nenalezl. Stále věřím, že naprosto skvělé jízdní vlastnosti GJ bude mít i GL
 
Pak mě napadá ještě "zajetost" GJčka, přecejen celé auto časem měkne. Víc pohlcuje rázy celou kastlí. Už moje dvouletá trojka po 70 tis km (dálničních) vs nová trojka (shodný model/gen, pravda na jiných pneu) byl docela rozdíl. Sedačky taky něco lehce udělají, zvlášť kůže.
 
tohle je opravdu diametrální rozdíl. Rozdíl ligy, ne klubu... GJ jsem kupoval se 70tkm, GL má dneska už skoro 25tkm ....
 
Já Wagon musel volil, protože když už něco nakládám, tak většinou po strop. A je to spíš rodinné auto, jsme 3 a syn má zatím 10 let tak se vejde dobře i na zadní sedadlo. I tak ale jezdíme častěji naložení po strop (řeba dovolená se psem). Posledně jsem vezl paletu palivových briket, celá se nevlezla, musel jsem jet na 2x, ale díky Wagonu jsem mohl odvézt 700 kg naložených po celé ploše a výšce prostoru (foto jsou krabice z IKEA). Jinak vizuálně se mi líbí víc sedan.
dvqrAr9.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Chlapi, chci se zeptat, jestli jste už někdo řešili nové stěrače na M6 GL 2018- . Kolik vyjdou v Mazdě a popřípadě, jestli se dají sehnat někde v náhradě. Nemohu je zatím nikde najít. Mají jinak uchycení než předchozí verze.
IMG_0990.jpeg IMG_0984.jpeg IMG_0977.jpeg IMG_0978.jpeg IMG_0983.jpeg IMG_0988.jpeg
 
Chlapi, chci se zeptat, jestli jste už někdo řešili nové stěrače na M6 GL 2018- . Kolik vyjdou v Mazdě a popřípadě, jestli se dají sehnat někde v náhradě. Nemohu je zatím nikde najít. Mají jinak uchycení než předchozí verze.
Zobrazit přílohu 25848 Zobrazit přílohu 25849 Zobrazit přílohu 25850 Zobrazit přílohu 25851 Zobrazit přílohu 25852 Zobrazit přílohu 25853
Přibližná cena na eBay pro tenhle "nový" typ zacvaknutí
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/153583101617
 
Já už jsem taky skoro kupoval stěrače, ale než k tomu došlo, tak jsem aplikoval tekuté stěrače. Nejen že teď stírám opravdu málo, ale když už musím, tak staré stěrače na skle ošetřeném tekutými stěrači fungují zase skvěle. Sklo je dokonale čisté a voda je stěračem doslova odhozena :)
 
Poslední úprava:
Tak jsem dnes M6 dovezl domů :). Sedačky a sezení v ní jsou super, stejně tak jízdní vlastnosti. Prostor dostačující, vzadu až velkorysý, kufr na zvážení každého co potřebuje.
Překvapila mě absence předních mlhovek u výbavy Revolution a to, že mi potkávaci světla svítí pár metrů před auto. S těmi světly se obrátím na servis, protože mi to přijde fakt špatný, dálkový v pohodě, automatika přepínání taky.
Tak uvidíme jak si časem sedneme ;)
 
Aha, to je trochu překvapení, netušil jsem, že by dneska někdo dělal vyšší výbavy bez předních mlhovek. Pravdou je, že jsem je nikdy moc nepoužíval a skoro nepoznal zda jsou vypnuté nebo zapnuté
 
Back
Top