• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

K těm mlhovkám jsem někde četl, že jsou vlastně integrované a snad by je měl "suplovat" jeden ze segmentů ( je jich tam myslim 20+) v těch LED světlech. Ale na jakém základě auto pozná, že je mlha to nevím. Možná je to závislé na aktivaci zadního mlhového světla?
 
K těm mlhovkám jsem někde četl, že jsou vlastně integrované a snad by je měl "suplovat" jeden ze segmentů ( je jich tam myslim 20+) v těch LED světlech. Ale na jakém základě auto pozná, že je mlha to nevím. Možná je to závislé na aktivaci zadního mlhového světla?
No po dnešní jízdě do práce, bych nejraději poprosil automobilky, aby vymysleli dokonalý senzor na zapnutí mlhových světel, protože mně připadá,že jsou lidi totální jelita. U Audi A6 jsou přední mlhovky řešeny integrovaně do světel.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Tak mlhovky vpředu (i vzadu) také byly vymyšlené, abych byl vidět, nikoliv abych viděl. Moderní xenon/LED jsou tak silné a u běžných aut tak nízko, že potřeba žárovek nízko u silnice, aby byly lépe vidět pod mlhou z dálky, není moc velká. Žiju v oblasti, kde je celodenní mlha pár týdnů v roce, k tomu ranní mlha skoro celý podzim, takže viditelnost různých aut v závislosti na mlhovkach mám natrénovanou dost (i to, jak jsou proti moderním autům neviditelná stará běžná auta). A mně mlhovky na žádném autě ke zlepšení mého vidění nepomáhaly. Tolik můj názor, cizí názory se mohou lišit :).
 
Poslední úprava:
Já asi mlhu s Mazdou ještě nezažil, takže nedokážu porovnat nebo říct, že by mi teď vepředu klasická mlhovka chyběla.

Obecně ale, jak v ČR tak i tady v Belgii je početná skupina řidičů, kterým by se měly zabavovat pojistky k těm zadním.:D Někdy žasnu, jak málo stačí, aby byl pro někoho důvod je použít.o_O
 
To je normální,že za mlhy každé páté hovado jede na denní svícení,čili zadek mrtvý.
Řeším to tak,že na každého vždy zatroubím jak ho míjím. A i tak to polovině z nich nedojde.
 
Já radši přežiju, že občas někdo svítí zadní mlhovkou zbytečně, hlavně ať svítí, když je třeba. Většinou když ho problikám, tak zhasne. Ale oni mnozí ani nesvítí normálními pozičkami. Zejména Němci jsou poslední leta příšerní, jak si navykli na automatické zapínání světel. Takže nerozsvítí v lijáku, v mlze, kdy automat nepozná, že je blbě vidět :mad: Dělám to podobně jako @Tomáš Lyčka , ale někteří nepochopí a nepochopí...:rolleyes:
 
To je normální,že za mlhy každé páté hovado jede na denní svícení,čili zadek mrtvý.
Řeším to tak,že na každého vždy zatroubím jak ho míjím. A i tak to polovině z nich nedojde.

To by ani mne nedoslo, dost pomaha "zablikat"(vypnout/zapnout za sebou parkrat) mlhovkama,nebo jen svetla....spis me vic s*rou ridici,kteri to nechavaji zapnuty,i kdyz mlha uz davno neni a nebo to neni vubec potreba (za sera). Takova zadni mlhovka, pred tebou, je pak naramna sranda.
 
potkávaci světla svítí pár metrů před auto
Byl jsem to večer zkusit s prázdným autem (předtím jsem měl naložené v autě sadu 19") a je to stejné. Na potkávaci se dá jet tak 50 km/h, svítí fakt nízko takže není vidět silnice kam jedete. Auto má letní 19", než jsem ho přebírál nazuly zimni 17" nemůže to mít taky vliv? (správně by nemělo). To jediné mi zatím kazí dojem z auta. CX-3 s obyčejnými světli svítí darebně, ale pořád o hodně líp než momentálně moje potkávaci na M6 :(
 
Poslední úprava:
Nemůže. Pneu na tohle vliv nemají, pokud na zadních nemáš kola od traktoru...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Ráfky vliv určitě nemají, na 17" máš vyšší pneumatiky, takže výška světel nad vozovkou je u 17" i 19" přibližně stejná (stejně jako obvod pneumatiky).
 
Ještě mě napadá, pokud auto svítí do dálky přibližně stejně s prázdným i naloženým kufrem, tak automatika vyrovnání výšky světel by měla fungovat (u plně naloženého světla sklopí). Takže by mělo stačit jen zkalibrování.
 
jj vím že výška zůstává stejná u 17" i 19" , protože to dohání profil pneu, ale je to jediná věc. které se měnila. Bohužel nemám možnost porovnat s jinou M6, ale nepřijde mi, že by to tak mělo svítit. Spíš mě to zaráží u nového auta. Když jsem s tím jel první noční jízdu, myslel jsem, že nedojedu domů - prostě tma
 
@vladas75 Podívej to je fakt zvláštní. Ve výbavě Revolution bys měl mít adaptivní LED světla, která svítí naprosto skvěle a já si je nemůžu vynachválit a to jsem nějaký frfňal, co se světel týče... nech je seštelovat a budeš spokojenej
 
@vladas75 Podívej to je fakt zvláštní. Ve výbavě Revolution bys měl mít adaptivní LED světla, která svítí naprosto skvěle a já si je nemůžu vynachválit a to jsem nějaký frfňal, co se světel týče... nech je seštelovat a budeš spokojenej
dálkový super , ale když přepnu na potkávací, tak je to skoro jako když zhasnu, svítí to cca 30 m před auto a dál tma
 
Světla se seřizují pořád stejně - šroubovákem na světle + zapalování na ON + rozsvícený světla na potkávačky
Nový Mazdy mají docela dost často shozený světla dolů (i já, i táta,..... jsem si je musel přizvednout).
Akorát je divný že to je u předváděčky - jedině že by s tím nelítali v noci a nevšimli si toho
 
Nic nového s těmi světly svítícími moc nízko u nového auta. Já to taky hned první týden provozu nechal v servisu poštelovat a říkali, že byla dost velká rezerva k horní rysce regloskopu.
 
Akorát je divný že to je u předváděčky - jedině že by s tím nelítali v noci a nevšimli si toho
tak to si to asi trefil, auto bylo vystaveno na salonu, před salonem, nebo se jenom převezlo a stálo někde ve městě . Tak to jste mě trochu uklidnily, že to tak Mazdy u nových aut dost často mívají, tak je to tedy jen otázka chvilky zajet do servisu , i když asi ne každý servis to udělá na počkání
 
Back
Top