• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Já čekal asi hodinu než mi servis poslal sms že světla jsou ok. Ale po předání auta servisu už za 20 min.stálo na parkovišti před servisem.:D
 
Tak ze zvědavosti na kolik foukate pneu ? Předek je daný, tam je malý rozsah 2,3-2,5 na zadku to bude znát víc 2,3-3,2. Je mi jasné, že podle naložení, ale kdo z toho má stehovák :D. Jaký máte vyzkoušený ideal?
 
Vzadu 2.3, v mem pripade asi nikdy nehrozi vic nez cca 60 kg vzadu (2 male deti, jejich autosedacky, a kocarky + drobnosti. Vepredu 2.5.
 
Já po většinu času 2.5 vepředu i vzadu. Jinak jsem byl příjemně překvapený, jak dobře pneu na Mazdě drží tlak. I po celé sezoně je úbytek většinou maximálně 0.1.
 
2,4-2,5 vpředu a 2,6 vzadu, kvůli rodinným výletům. Jinak pneu drží tlak opravdu dobře. kontrolu tlaku dělám cca po 1500 km.
 
tak jsem dneska zkusil na silnici odkrokovat dosvit těch potkávacích světel a hranice světlo/stín je na silnici cca 30-35 metrů před autem. Když se za jízdy auto zhoupne tak i míň, na pátek už jsem domluvený se servisem
 
tak jsem dneska zkusil na silnici odkrokovat dosvit těch potkávacích světel a hranice světlo/stín je na silnici cca 30-35 metrů před autem. Když se za jízdy auto zhoupne tak i míň, na pátek už jsem domluvený se servisem

Ona 6 podle tohohle IIHS testu v dosvitu zrovna moc neexceluje (do vyrobniho data 7/2019, kdy provedli zmeny), mne to kazdopadne prijde dobry, v pripade mych aut je to o malicko lepsi, nez 2017 model, ktery byl o malicko horsi, nez 2015 3 s xenony. CX-5 ne-adaptivni LED mame z vyroby svitici vyrazne vyse a mozna i o neco jasneji, nez sviti 6, po presednuti mam pocit, ze 6 moc nesviti, ale cast toho jsou prave ty abnormalne vysoko serizene svetelne kuzely a vyssi pozice za volantem, kdy je lip videt. Ten problem s CX-5 serizenou prilis vysoko tady na klanu psal jeste nekdo dalsi, casto blikaji ridici z protismeru, zvlast na silnici s dirama nebo zatackama. Proti tomu u 6 se s tim nesetkavam. Tak to ma vsechno svoje pro a proti :).

https://www.iihs.org/ratings/vehicle/mazda/6-4-door-sedan/2019#headlights
 
@vladas75 Těch 30 metrů se mi zdá docela málo. Jen nevím, jestli tohle měření je úplně relevantní.
Možná se pletu, ale adaptivní světla by měly samy automaticky upravovat kužel světla podle rychlosti a celkově světelných podmínek před autem - když stojíš nebo jedeš pomalu, tak více do šířky a čím rychleji, tak by se měl kužel natahovat spíše do dálky.
Jak jsem ale napsal, možná je má představa mylná. Nicméně takhle fungovaly např. adaptivní bixenony na mém předchozím autě.
 

Tak mi dnes přišly nové stěrače z Autodilos.cz za 588,-Kč vč. DPH: BOSCH Aerotwin 3 397 014 398. Stírají skvěle, v ramínku drží jako originály.
IMG_1437.jpegIMG_1438.jpegIMG_1439.jpegIMG_1442.jpegIMG_1443.jpeg
 
Super, dík za vyzkoušení, tohle doporučení se bude hodit :).
 
Co se týká těch Bosch aerotwinu tak jsem s nimi měl jen dobré zkušenosti na minulém autě ford focus II. Jiné než aerotwiny jsem tam po pár experimentech s levnějšíma steračema už nekupoval.
 
Jj taky máme na dvojce Bosch AT, fungují OK. Teď jsem objednával na insi zkušebně Continental AQUACTRL SET, tak uvidím, jak se liší.
 
Tož chlapiska, poslední info ze servisu (Auto Jeremiášova, Praha), kdy jsem šel na pravidelnou výměnu oleje a žádal jsem následující:

1. opět začaly mírně kopat kotouče:
- tím, že jsem to nahlásil při 15K km, kdy byly stočeny, tak to Mazda vzala na svý triko a v 30 tis. mi vyměnili kotouče za nové na náklady Mazdy. Na destičky se to nevztahuje, takže ty se musely hradit. OK, cenovka 5K znamená, že to někdo dokáže vyřešit novýma kotoučama i s obložením, ale principielně jim nemohu nic vytknout. Jinak původní desky byly cca v půlce, zadní mají tak 70%.
Jo a jinak, nic o diagnostice za 1400Kč jsme neřešili ani při 15K ani teď u 30K a tím, že byl zápis, tak paráda.... Tím to ovšem neomlouvá Mazdu jako takovou, že není schopna vyrobit slušnej kotouč.

2. drhnoucí páčka otevírání dveří u řidiče:
- tož jak se tak udělala zima a já jel 3 hodiny, tak jsem otevřel a páčka byla slušně nahřátá od výdechu ventilace a začala vrzat.
- prý jen spasováno a páčka běhá jako zamlada. Blbost, ale v rámci servisu provedeno k mé spokojenosti

3. nefunkční sklápění zadních sedaček - dal jsem do samostatného vlákna. Protě vyskakuje z páčky bovden, no.... U Wagonu horší, že je za plastem, sedan asi ok, každej nahodí sám...

4. Potkávací světla.
- souhlasím s místními diskutéry, že jsou poměrně nízko. Takže jsem nahlásil a dali na max. možný, co lze, až vyzkouším poreferuju

No a to je tak asi vše. Za sebe musím říct, že ze servisem spokojenost. Měnili pylový filtr, desinfekce klimy, čištění palivového potrubí, výměna brzdovky, atd, atd. Bylo toho poměrně dost.

Takže toliko k Auto Jeremiášova a těm blbostem, co mě trochu trápily, ale jinak nemůžu říct ani popel. Pořád je mi líto Sikyla a jsem rád, že se mě to vyhlo a držím si palečky, aby to tak zůstalo...
 
Poslední úprava:
O Mazda "originál" oil sám za sebe tvrdím že je to odpad od Totalu (nevím jak je kvalitní v USA od Castrolu). A o originálních brzdách za sebe tvrdím že je to odpad od TRW. Od TRW používám komponenty X let a kolikrát si říkám že třeba repasovaný třmeny od nich jsou lepší než originál/nový, ale tohle co si dokáže Mazda od nich objednat (nařídit jim ty šajze požadavky) je pro mě osobně k zblití že na to vůbec TRW kejvlo a dodává jim to.
Poslední co už zbejvá je aby řekly NGK, INA nebo Gates aby totálně posr..... svoje výrobky na úrok požadavků zadavatele = mazdy. Zatím se tak díky bohu neděje.
I když vlastně SKF už do týhle nesmysl-produkt vlny taky skočilo, když kejvlo na plastový horní uložení tlumičů.
Třeba je to úsporama, třeba je to vyčůranost, třeba je to tím že lidi spíš zajímá domácí kino v autě než samotný auto, ale mě se tohle prostě nelíbí, byť bych měl děkovat, protože tyhle přehmaty mi dávají práci
 
Poslední úprava:
Sice nejsem mistr mazdiho řemesla, ale... Kotouče jsou na hmotnost aut a speciálně s automatem poddimenzované, každý potvrzoval, že krom ultradrahych EBC na tom Zimmerman, ATE i TRW vydrzi to samy, tzn nic moc. Olej ma skoro stejné parametry (viskozitu, střih, obsah moly...) na všech trzích, jak v Japonsku, tak USA, tak Evropa, je jedno kdo ho vyrábí, čistě dle parametrů patří mezi top lehkoběžné. Nikdo nikdy neměl problémy při jeho používání i při vysokých nájezdech a předepsaných vymenach, a to se bavím přímo s mechanikama, které znám/znal jsem roky.
 
Ale možná bych měl dodat, že mi vůbec nevadí, když tam někdo chce dávat kvalitní Castrol nebo Millers, nebo ty EBC. Určitě existují kvalitnější výrobky, než ty OEM. Já jen že pro podprůměrnou materiálovou nekvalitu OEM kotoučů nebo originál oleje nikdo nemá žádný důkaz, jen domněnky a přesvědčení. Nebo se pletu?
 
Back
Top