• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Sice nejsem mistr mazdiho řemesla, ale... Kotouče jsou na hmotnost aut a speciálně s automatem poddimenzované, každý potvrzoval, že krom ultradrahych EBC na tom Zimmerman, ATE i TRW vydrzi to samy, tzn nic moc. Olej ma skoro stejné parametry (viskozitu, střih, obsah moly...) na všech trzích, jak v Japonsku, tak USA, tak Evropa, je jedno kdo ho vyrábí, čistě dle parametrů patří mezi top lehkoběžné. Nikdo nikdy neměl problémy při jeho používání i při vysokých nájezdech a předepsaných vymenach, a to se bavím přímo s mechanikama, které znám/znal jsem roky.
Teď budu mluvit o autech co ke mě jezdí (ne o tom co jedna paní povídala):
1) brzdový systém je opravdu špatně navržený u KE,GJ,BM/BN. O něco lepší, ale pořád strašný je CX3, KF, DJ, GL. Díky bohu za přechod na ATE systém u CX30 a BP.
Ale to hlavní - Když koupím znovu kotouče a desky od TRW (přímo od TRW) tak ano, pořád vydrží nula nula prd oproti brzdovým systémům na starších mazdách (věhlasný GH nebo GE) ale aspoň nedochází ke zvlnění kotoučů.
2) o originálních olejích (ať už BMW od Castrolu nebo Mazda od Totalu) tak nikdy nikdo si nestěžoval, protože to dřív prodal. Pak mi přijede auťák (BL,GH,GJ,BM/BN) co zažívalo tenhle "olej" (bavím se teď jen o Mazdě když jsme na Mazda fóru) co má najeto 100-150 tisíc s tím že spotřeba oleje je nad 1litr oleje přes 5000km. Byť si nechali majitelé měnit olej po 10-15 km tak tenhle problém nastal (a jsou i horší).
Když mi bylo sděleno v autorizáku při debatě nad novým Supra-X 0W20 že sice to promaže kompresor ale oddělá motor že to nikoho vlastně nezajímá protože to se stane až po záruce...... No, aspoň běžný neautorizovaný servis má díky těmhle výmyslům automobilek o práci postaráno
P.S.: ty ultra drahý Turbogroovy od EBC vyjdou cenově stejně jako když zajdu do Mazdy a koupím si tam ultra šajze OEM
 
Tak ty kotouče se vlní taktéž, i neOEM TRW, nikoliv že jedna paní povídala, mechanici ze tří servisů. Na Cx5 ještě víc. Materiál není o nic horší, než na koncernu atp. Aby SkyG žral litr oleje na 5 tis km jsem taky od mechaniků neslyšel, spíš přesně naopak, auta co mají 250 - 300 tkm a žerou litr mezi výměnami (což je běžné skóre)... Určitě taková auta budou, ale od prvních majitelů a určitě provozovaná rozumně? Máme prvního majitele, který nejezdil krátké trasy po městě a SkyG mu ve 150tkm žere litr oleje na 5 tis? U ojetin to nemá smysl řešit, sám musíš vědět, jak se normální lidi k autům chovají... Taky jsem si koupil zprasenou 626, která ač sedmiletá a servisovana jen v autorizaku žrala litr na 10 tis, ale věděl jsem, do čeho jdu (zadní tlumiče v háji, pružiny taky - těžká břemena, pražská SPZ, podnikatel ve stavebnictví, vůle v silent blocích a tyčky stabilizátoru skoro uhnilé, podvozek poškozený asi od obrubníků... Ale za cenu, která mi to tenkrát kompenzovala).
 
Chtěl jsem napsat něco rozsáhlejšího a rozepsat další zkušenosti 2 a 3 majitelů co ke mě jezdí, ale pak jsem si řekl na tohle napsat jen "Po mě potopa".
 
Tak kvalitu signálu rádia jsem nějak přechválil, poměrně často ztrácím signál :(
 
Tak kvalitu signálu rádia jsem nějak přechválil, poměrně často ztrácím signál :(

Mně se zase nelíbí, že v rámci DAB není poslech v rámci jedné stanice plynulý. Jak se přelaďují vysílače, tak je to vždy v rámci poslechu poznat. V tomhle tedy krok dozadu a naopak zlatý FM...
 
Rádio na GL je hrozné, to už jsem tu někde psal a teď mám půjčenou 3 nějakou 2016, tak tana tom je stejně. Ale měl jsem GL poslední a to mi přišlo že rádio už bylo OK.
 
Já mám tedy poslední facelift a wagon a oproti GJ sedan hraje radio famózně a to i v podzemních garážích, kde se GJ vůbec nechytala. Za mě s rádiem max.spokojenost. Jedu např. Praha Olomouc, celou dobu jedno rádio a vůbec nepostrehnu, že to mění frekvence.
 
Mně se zase nelíbí, že v rámci DAB není poslech v rámci jedné stanice plynulý. Jak se přelaďují vysílače, tak je to vždy v rámci poslechu poznat. V tomhle tedy krok dozadu a naopak zlatý FM...
Ujišťuji tě, že se jedná o přepínání z DAB na FM (DAB ví, která frekvence FM je v daném místě platná), nikoli z DAB na DAB. Tudíž se projevuje transportní zpoždění digitálního signálu DAB oproti analogovému signálu FM a dochází k dosti rušivému skoku až opakování slov či taktů hudby. Při trochu pečlivějším poslechu se pozná, jak se při přechodu z DAB na FM zhoršila kvalita zvuku a naopak.
 
Ujišťuji tě, že se jedná o přepínání z DAB na FM (DAB ví, která frekvence FM je v daném místě platná), nikoli z DAB na DAB. Tudíž se projevuje transportní zpoždění digitálního signálu DAB oproti analogovému signálu FM a dochází k dosti rušivému skoku až opakování slov či taktů hudby. Při trochu pečlivějším poslechu se pozná, jak se při přechodu z DAB na FM zhoršila kvalita zvuku a naopak.
No ale to si prave nejsem jisty. Alespon ze zkusenosti v Praze - CRo. Kdyby to preladilo na FM, tak mi zmizi znak DAB, ale to se prave nedeje. Podle toho, co ukazuje display, to pri preladeni jede furt v DABu. Na to jsem se zameril a pred skokem i po to ukazuje DAB... Navic predpokladam (a opravte me, pokud se pletu), Praha by mela byt docela dobre pokryta, podle toho, co jsem koukal na mapu DAB pokryti. Takze fakt nevim...
 
ČRo poslouchám občas cestou po D11, a tam obvykle vydrží někam k Sadské, podle počasí. A tam to začíná přeskakovat. V Praze málokdy, můžu vyzkoušet, ale podle mě má ČRo v Praze jen jeden vysílač DAB na kanálu 12C v Mahlerových sadech, tak nevím, proč by to přelaďovalo. Jedině při ztrátě signálu přepne na FM, jak jsem říkal. Ale nejsem si jist, co se zobrazí na displeji.
 
Pokud mohu porovnat se svou neMazdou, Radiožurnál od těch Poděbrad občas vypadával, ale to bylo slabým signálem od TELEKO, teď jak funguje MUX ČRo z Černé Hory, tak D11 bez problémů. Výpadky teď pozoruji jen na I/35 kolem Moravské Třebové a na I/17 u Podhořan.
CRo2019_sit.png
 
Souhlasím, teď si vybavuji, že před 10 dny jsem poslouchal ČRo z Králík až do Prahy a převážně hrál z DABu.
 
Problém je, že mi nehraje pořádně ani FM, teda hraje, ale pořád vypadává signál a není žádná stanice, která by mi tam držela líp. Na rakovnicku mi vždy šel Relax, teď se ztrácí. Včera cesta Rakovník - Nové Strašecí - Beroun - Příbram a pořád jsem musel přelaďovat, protože když už něco začalo hrát, tak to po chvíli začalo šumět :mad:. Nakonec jsem pustil USB, protože to bylo už o nervy, ale to není řešení. Přeci není možný tak špatný příjem rádia.... Zkusím odpojení kamery, jestli třeba nedochází k nějakému rušení. Ten samý problém jsem měl akorát u zapůjčené CX-5...
 
Já mám tedy poslední facelift a wagon a oproti GJ sedan hraje radio famózně a to i v podzemních garážích, kde se GJ vůbec nechytala. Za mě s rádiem max.spokojenost. Jedu např. Praha Olomouc, celou dobu jedno rádio a vůbec nepostrehnu, že to mění frekvence.
Ano ten poslední FC M6 GL hraje dobře, měl jsem půjčený, ale GL předposlední hraje špatně a slabé stanice vypadávají, respektive rádio špatně přepíná mezi vysílači (frekvencemi) dané stanice.
 
Problém je, že mi nehraje pořádně ani FM, teda hraje, ale pořád vypadává signál a není žádná stanice, která by mi tam držela líp.
To je divné, to by mělo být něco s anténním svodem. Ve své GL poslouchám převážně rádio a nestěžuju si. Citlivost na FM je zhruba srovnatelná s GH FL. Sice jsem s anténní ploutví na střeše čekal trochu víc, ale vidím, že mám být spokojen.
 
Ještě prolezu nastavení rádia, jestli není někde něco vypnuté a nechal bych to v servise nějak proměřit. Ploutev na střeše by možná měla lepší příjem
 
No jak píše @Kozlik , ploutev obsahuje zřejmě jiné antény, což má logiku, anténa FM by měla mát dipól delší. Na FM je prý na zadním okně. Nastavením to určitě není. Radši se pokus zkontrolovat ten svod od antény v zadním okně (?), jestli není někde poškozený či uvolněný.
 
taky mám na GL velice dobrý příjem FM i DAB, takže to nejspíš nebude vlastnost, ale závada :-)
 
Není to závada, je to vlastnost , jelikož teď mám půjčenou M3 a hraje to stejně špatně jako v mojí M6 ! U mojí M6 mi měnili ploutev i když nevím proč, protože anténa FM je na zadním skle. Možná někdo ví co je v ploutvi za antény, ale asi tam je jenom pro DAB a možná i pro FM druhá anténa, ale to pochybuji. Jedno je jisté, v M6 jsou antény někde : FM, AM, DAB, GPS, WiFi a možná GSM.
 
Back
Top