• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Nebudu kvuli tomu zakladat nove tema, zeptam se tady:

Je mozne nekde zapnout zobrazovani zarazeneho prevodu (u automaticke prevodovky v automatickem rezimu, samozrejme)? Na pristrojovem panelu vidim jenom "D", rad bych tam mel i cislo prevodu jak to maji koncernove vozy, ale v navodu sem nic takoveho nenasel...
Bohužel. :confused: Já to dělám tak, že klepnu po řadičce do leva (manuální režim) a v tu chvíli se zařazený stupeň zobrazí. No a pak zase zpátky. Paradoxní je, že předchozí generace šestky zařazený stupeň u AT převodovky ukazovala. : unamused:
 
Tak ne že bych chtěl dělat reklamu (ale však si to když tak smázne kdyby to nebylo dobře :-) ale jsem pár dní po čipu od shreka a konečně mi auto trochu jede. Mých původních 110kw je prostě udušených a posun k sériové hodnotě 129kw tomu motoru sluší. A ani tak nejde o to, jak to pěkně leze ke dvou stovkám, jako když potřebuju na okresce předjet kamion a šlápnout na to a ono tomu v půlce předjíždění docházel dech... Super, dík!
 
Nebudu kvuli tomu zakladat nove tema, zeptam se tady:

Je mozne nekde zapnout zobrazovani zarazeneho prevodu (u automaticke prevodovky v automatickem rezimu, samozrejme)? Na pristrojovem panelu vidim jenom "D", rad bych tam mel i cislo prevodu jak to maji koncernove vozy, ale v navodu sem nic takoveho nenasel...
Možná to bude znít hloupě, ale k čemu je dobré to v automatickém režimu vědět, jaký je zařazen převodový stupeň?
Tedy napadá mne, že kolem minimální a maximální rychlosti by mohl řidič z této informace vyčíst, že "již není kam přeřadit", ale jinak opravdu netuším, k čemu je to dobré. V manuálním režimu je pochopitelně vhodné tuto informaci mít...
 
nezkoušel někdo https://www.ebay.com/itm/For-Mazda-3-6-2014-2019-Front-Hood-Lift-Support-Gas-Spring-Struts-Hydraulic-Rod/293480366614?hash=item4454cb0216:g:rWMAAOSwYyVcYlvW&LH_BIN=1 , za ty peníze jak zadarmo a tolik by nebolelo kdyby nefungovaly, navíc vrácení peněz na Ebay není problém
Cau...mam to na aute...poslano original od soudruhu z číny, a funguje nadherně. Nemuzu si vynachvalit ikdyž ne že bych lezl často a rád do motoru jak do kufru... :-) :-)
 
Možná to bude znít hloupě, ale k čemu je dobré to v automatickém režimu vědět, jaký je zařazen převodový stupeň?
Tedy napadá mne, že kolem minimální a maximální rychlosti by mohl řidič z této informace vyčíst, že "již není kam přeřadit", ale jinak opravdu netuším, k čemu je to dobré. V manuálním režimu je pochopitelně vhodné tuto informaci mít...
Když máš pádla pod volantem, tak i v Dčku tam můžeš prdnout na chvíli jiný kvalt - a vidět ho. Ale to by se to stejně mělo přepnout to zobrazení z D na určitý stupeň (nevím jak u Mazdy, beru to z Infinity) Ale to je tak jediný co mě napadá. Dle mě je to při Dčku téměř zbytečný ukazovat co tam je....
 
Poslední úprava:
Jen tak v rychlosti, nemáte někdo lepší řešení na to, aby auto sebou tolik neškublo v případě, kdy máte zapnutý a aktivovaný "i-STOP" + "AUTO-HOLD"?

Jde mi o to, že bez "AUTO-HOLD" se motor nastartuje už sundáním nohy z brzdy, tedy ještě než dostane požadavek i na plyn. Ani tak mi ta snaha o "rychlonastartování" nepřijde úplně šetrná, škubnutí je i tak patrné. Jenže s "AUTO-HOLD" jsem nepřišel na to, jak auto nastartovat jinak, než lehkým sešlápnutím plynu, a v takovém případě to auto škubne ještě víc, protože hned přidává i plyn a má tak tendenci se ihned rozjet. Přijde mi, že už je to dost za hranou toho, co by tomu autu prospívalo. A rozhodně to nedělá "AUTO-HOLD" samotný, protože ten bez "i-STOP" funguje hladce. Ani si nemyslím, že bych byl příliš nešetrný s tím plynem, protože mi to dělá i "Stop & Go" funkce, tedy když auto zastaví v koloně a rozjíždím ho zmáčknutím tlačítka "Resume" na volantu.

Chápu, že řešením je vypnout "i-STOP" úplně, což dělám jen výjimečně. Běžně to, kdy se aktivuje, řídím spíš tím, jak hodně sešlápnu brzdu. S notnou dávkou citu se naštěstí dá docílit aktivace "AUTO-HOLD" bez aktivace "i-STOP". Ale pořád jsou situace, kdy mi "i-STOP" dává smysl, když vím, že na světlech budu stát třeba minutu.

Samozřejmě je taky možnost, že jsem jen přecitlivělý, nebo je něco špatně s mým konkrétním autem :D
 
není to odpověď na to co se ptáš, ale deaktivace eko zbytečnosti i-STOP byla vždy jedna z prvních věcí co jsem nechal udělat. Nadělá víc škody než užitku ( teda on vlastně žádný užitek nemá ... )
 
Kombinace automat, i-stop a auto-hold opravdu neni nejak vytecne zladena, ale to je jeste porad nic ve stovnani s tim, kdyz se po nastartovani rozjedu se zatazenou elektronickou parkovaci brzdou. Brzda se uvolni az kdyz dam tak pul plynu a vuz sebou opravdu silne skubne. Radsi brzdu uvolnuju rucne.

To sem nedavno vezl kamarada a zase na to zapomel. Po mohutnem priskoku vpred se me ptal jestli si nechci dat kondicni jizdy v autoskole. Ze se prej s automatem rozjizdim hur, nez jeho dcera s manualem. Takove poznamky me opravdu se*ou!
 
Rucka povolí s přidáním plynu? Já si to nikdy netroufl seslapnout... když se to auto mírně zhouplo, tak jsem hned šel na brzdu a povoloval rucku
 
V Audi to funguje super, tedy AUTOHOLD a ručka (istop vypínám). A když stojím na křižovatce, tak nestojím na brzdě, prostě drží ručka a mám stále D.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Kombinace automat, i-stop a auto-hold opravdu neni nejak vytecne zladena, ale to je jeste porad nic ve stovnani s tim, kdyz se po nastartovani rozjedu se zatazenou elektronickou parkovaci brzdou. Brzda se uvolni az kdyz dam tak pul plynu a vuz sebou opravdu silne skubne. Radsi brzdu uvolnuju rucne.

To sem nedavno vezl kamarada a zase na to zapomel. Po mohutnem priskoku vpred se me ptal jestli si nechci dat kondicni jizdy v autoskole. Ze se prej s automatem rozjizdim hur, nez jeho dcera s manualem. Takove poznamky me opravdu se*ou!

Asi ti rozumím, já až dnes zde na fóru zjistil, že to auto umí uvolnit elektronickou ručku samo, protože jak píšeš, zjevně to potřebuje hodně plynu. Tím pádem v těch pár vzácných případech, kdy jsem ji zapomněl odbrzdit, tak se mi nikdy neodbrzdila sama, protože hned jak jsem ucítil po přidání plynu, že auto je stále zabržděné, tak jsem přidávat plyn přestal a odbrzdil ji ručně :joy:

@sedvo Tady funguje AUTO-HOLD s vypnutým i-STOP taky skvěle, D mám taky samozřejmě zařazené stále a ten rozjezd je úplně plynulý. Proto si myslím, že za mým problémem není kombinace toho, že to startuje motor a zároveň nedokáže adekvátně k tomu odbrzdit kola, ale to, že to startuje motor pod plynem, protože není jiná možnost jak ten motor nastartovat, než použít plyn, když je aktivní AUTO-HOLD.
 
Ja sem se to taky dovedel az tady! Do ty doby to bylo jak tady pisou kolegove: kdyz sem se omylem skousel rozjet s ruckou a auto se zacalo vzpinat, rychle sem rucku uvolnil, protoze auto se zjevne trapilo.

Az kdyz sem tady cetl ze by to me auto melo mit, skusil sem se jeste jednou rozjet s ruckou, "na hulvata". Povolila az kdyz sem poradne slapnul na plyn, motor rval, auto sebou skubalo, a pak priskokem vyrazilo vpred. Teoreticky to tedy funguje, jenze prakticky je to u mne nepouzitelne. Radsi sem si zvykl jednim pohybem dvema prsty povolit rucku a zaroven aktivovat auto-hold. Jenom obcas na to zapomenu a kdyz zrovna nekoho vezu, ma blby pripominky k memu stylu jizdy... :-)
 
Ja sem se to taky dovedel az tady! Do ty doby to bylo jak tady pisou kolegove: kdyz sem se omylem skousel rozjet s ruckou a auto se zacalo vzpinat, rychle sem rucku uvolnil, protoze auto se zjevne trapilo.

Az kdyz sem tady cetl ze by to me auto melo mit, skusil sem se jeste jednou rozjet s ruckou, "na hulvata". Povolila az kdyz sem poradne slapnul na plyn, motor rval, auto sebou skubalo, a pak priskokem vyrazilo vpred. Teoreticky to tedy funguje, jenze prakticky je to u mne nepouzitelne. Radsi sem si zvykl jednim pohybem dvema prsty povolit rucku a zaroven aktivovat auto-hold. Jenom obcas na to zapomenu a kdyz zrovna nekoho vezu, ma blby pripominky k memu stylu jizdy... :)
Ze srandy jsem to chtěl vyzkoušet u naší KF (2.5 AT) jestli sama ručka povolí, ale už jsem měl pocit že vytrhnu silentbloky z ramen, tak jsem "test" ukončil :joy:
 
Poslední úprava:
Jen tak v rychlosti, nemáte někdo lepší řešení na to, aby auto sebou tolik neškublo v případě, kdy máte zapnutý a aktivovaný "i-STOP" + "AUTO-HOLD"?

Jde mi o to, že bez "AUTO-HOLD" se motor nastartuje už sundáním nohy z brzdy, tedy ještě než dostane požadavek i na plyn. Ani tak mi ta snaha o "rychlonastartování" nepřijde úplně šetrná, škubnutí je i tak patrné. Jenže s "AUTO-HOLD" jsem nepřišel na to, jak auto nastartovat jinak, než lehkým sešlápnutím plynu, a v takovém případě to auto škubne ještě víc, protože hned přidává i plyn a má tak tendenci se ihned rozjet. Přijde mi, že už je to dost za hranou toho, co by tomu autu prospívalo. A rozhodně to nedělá "AUTO-HOLD" samotný, protože ten bez "i-STOP" funguje hladce. Ani si nemyslím, že bych byl příliš nešetrný s tím plynem, protože mi to dělá i "Stop & Go" funkce, tedy když auto zastaví v koloně a rozjíždím ho zmáčknutím tlačítka "Resume" na volantu.

Chápu, že řešením je vypnout "i-STOP" úplně, což dělám jen výjimečně. Běžně to, kdy se aktivuje, řídím spíš tím, jak hodně sešlápnu brzdu. S notnou dávkou citu se naštěstí dá docílit aktivace "AUTO-HOLD" bez aktivace "i-STOP". Ale pořád jsou situace, kdy mi "i-STOP" dává smysl, když vím, že na světlech budu stát třeba minutu.

Samozřejmě je taky možnost, že jsem jen přecitlivělý, nebo je něco špatně s mým konkrétním autem :D

Mě toto právě funguje nad očekávání dobře, až mě to překvapilo (6ka 2019 2.5i AT) - když mám aktivní i-stop + auto-hold, stačí nepatrně ťuknout do plynu, motor naskočí ale auto se nerozjede, při následném sešlápnutí pak hold povolí a jede to hezky plynule :)
 
Vypada to tak, ze kazdej kus to asi ma naladeno nejak "individualne". Mne to skube presne jak to popsal Atronoss. A rozjizdeni s ruckou pak znamena primo desivej priskok vpred. Ja sem uz na to alespon pripravenej, ale pasazerum to nekdy vrazi hlavu do operky. A to mam taky 6/2.5/2019. Radsi se snazim i-stop neaktivovat, a na rucku nikdy nerozjizdet.

Skoda ze se zrusil sraz. Chtel sem to tam predvest a srovnat s jinymi...
 
Koukám, že to bude jak s těmi vibracemi od motoru při chodu na dva válce, taky velmi individuální záležitost. Každopádně situace, kdy by AUTO-HOLD stále držel auto po tom, co jsem ťuknul do plynu, abych nastartoval, to u mě ještě nenastalo. Schválně se na to příště zaměřím a zkusím nějaké mikroťuknutí :D
 
Nedávno jsem vypozoroval takovej jev, že když po nastartování a popojetí pár m (třeba vycouvání z řady) vyřadím zpátky na P, motor začne tak na 20-30s točit 1500 a potom to zase klesne na volnoběh - nijak mě to netíží a ničemu to asi nevadí, spíš by mě jen zajímalo zda to dělá všem a pokud tak proč to je :)
 
Back
Top